Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op wat voor kussen slaap jij?

 
Profiel   

stefje schreef
Boekweitkussen (gevuld met boekweitdoppen) ik wil nooit meer iets anders. Ik had ook altijd last van mijn nek, hiermee nooit meer. Koel in de zomer ook nog. Je kunt zelf heel makkelijk ook aanpassen: beetje eruit of erbij.

Deze heb ik ook, ik wil niet anders meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:42 



 
Profiel   

Ik heb onder mijn Tempur nog wel een laag, plat kussen liggen, omdat ik vrij brede schouders heb. Op die manier heeft mijn nek als ik op mijn zij slaap voldoende steun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:47 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
stefje schreef
Boekweitkussen (gevuld met boekweitdoppen) ik wil nooit meer iets anders. Ik had ook altijd last van mijn nek, hiermee nooit meer. Koel in de zomer ook nog. Je kunt zelf heel makkelijk ook aanpassen: beetje eruit of erbij.

Deze heb ik ook, ik wil niet anders meer.

Hier nog een boekweitdoppen-slaper.
Zelf bij te vullen of juist dunner te maken, precies pas de juiste hoeveelheid erin dat je lekker slaapt.
Heb er inmiddels 2, eentje lag standaard in m'n auto toen ik 1 nacht per week in een hotel sliep voor m'n werk, want dat hotel had voor mijn geen passend kussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:51 



 
Profiel   

Fnanne schreef
Toevallig vorige week bij een slaapcentrum geweest en een 'vormvast' kussen gekocht. Wat een verschil... Dit model, met uitsparing voor je schouders, is er in verschillende diktes en we konden proefslapen.
Nou, ze gaan niet meer weg :)
Ik ontspan meer, wat mij schouders fijn vinden, en vriendlief - durf het bijna niet te zeggen - snurkt nauwelijks meer.


Precies dit!

Wij hebben beide ook via een goede beddenspeciaalzaak proef gelegen pl verschillende kussens qua dikte en stugheid.

Hebben beide een vorm vast ergonomisch kussen genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:02 



 
Profiel   

Ik lees even mee, ik zoek ook een goed kussen.

Ik liep vanmiddag met een arm vol omega olie en supplementen richting stal, ik zei tegen m’n man, goh, als ik nou eens net zo goed voor mezelf zou zorgen als voor m’n paard dan liep ik er misschien iets minder gammel bij :=


Laatst bijgewerkt door Emori op 16-01-22 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:08 



 
Profiel   

Decupree matras met tempur kussen, als zijslaper zakt mijn schouder iets in het matras en hierdoor lig ik mooi recht op m'n kussen. Zo blij met deze combinatie, ik had het mijzelf eerder moeten 'gunnen'

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:08 



 
Profiel   

@Emori (en de rest hier denk ik :o ) :=

Ik ben benieuwd naar degene die tempur benoemen als kussen, wat voor een soort uitvoering ze dan hebben?
Ik heb deze geprobeerd, dan wel niet van tempur, maar ook traagschuim
https://www.bol.com/nl/nl/p/best-life-h ... oductImage

maar ik kreeg er niet lekker mn draai op gevonden. De ene kant te hoog en dus storend in mn nek, de andere kant te laag

Qua matrassen lijkt het concept van matt sleeps me wel wat, hardheid is zelf aan te passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:16 



 
Profiel   

Hier een tempur sonata wat ik al een aantal jaren gebruik. Hiervoor veel geprobeerd maar continu nekpijn en met deze tempur heb ik dat het minst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:40 



 
Profiel   

lieke2 schreef
@Emori (en de rest hier denk ik :o ) :=

Ik ben benieuwd naar degene die tempur benoemen als kussen, wat voor een soort uitvoering ze dan hebben?

Tempur Original Queen Medium ligt prima maar bij lage temperaturen (onder 10gr) echt keihard, oncomfortabel hard. Wordt natuurlijk wel zacht als je er even op ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:51 



 
Profiel   

Goed topic! Ophelderend ook dat het anders kan.

Ik ben heel zinnig met kussens. Moet precies zo anders slaap ik niet door een whiplash. Ik heb een hele harde van dons :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:52 



 
Profiel   

Iemand die vroeg of je ook op je rug kunt slapen of buik op die hoge kussen: je voelt wel dat dat niet past. Ik lig wel regelmatig op mijn buik ook maar op mijn zij ligt het lekkerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:55 



 
Profiel   

Jaren met een silvana geslapen. Maar ineens lag dat niet meer.
Toen een voorgevormd traagschuim.
En ook ineens wilde dat niet meer.
Nu slaap ik weer met de silvana maar de rand eruit en een hoop vulling ook.
Niet erg logisch dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:59 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Jaren met een silvana geslapen. Maar ineens lag dat niet meer.
Toen een voorgevormd traagschuim.
En ook ineens wilde dat niet meer.
Nu slaap ik weer met de silvana maar de rand eruit en een hoop vulling ook.
Niet erg logisch dus.


Tip wat betreft Silvana, je kan hem ook omdraaien (nekrand aan de bovenkant), dan heb je er geen ‘last’ van maar hoef je hem er niet uit te halen.

Ik heb ook de Silvana Emerald (de kleur is deels obv je gewicht en slaaphouding geloof ik) en wissel af met de nekrand normaal of bovenaan :j Was wel echt de investering waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:12 



 
Profiel   

Ja maar vond de vulling ook ineens te veel. En met minder vulling de rand te hoog. Dus lag die al steeds boven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:15 



 
Profiel   

Ik heb tijdens een lange ziekenhuis opname op een Tempur kussen geslapen. Ik vond het heerlijk als ik op mijn zij een boek las maar ik ben wel echt een buikslaper. Ik lig echt te pancaken :D dus plat op de buik en armen langs mijn lijf. Ziet er totaal idioot uit naar ‘t schijnt.

Ik ben in mijn zoektocht vanavond dit kussen van Vandyck tegengekomen.
Dat klinkt interessant en de reviews zijn positief op diverse pagina’s. Ik twijfel alleen om het kussen online te bestellen zonder het te kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:19 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een Silvana gekocht omdat ik slecht sliep en altijd nekklachten had. Sinds ik dit kussen heb is dat verleden tijd. Zo blij dat ik toch dit kussen gekocht heb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:32 



 

Hier man en ik beiden een Silvana Support. Ik de donkerblauwe en man de paarse! Nooit meer anders. Mijne gaat altijd mee als we niet thuis slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:32 



 
Profiel   

Even een stipje, ik ben een dyehard buikslaper maar heel af en toe verdwaal ik naar zij of rug. Ik heb nu een dun flapje van de ikea omdat bijna alles te dik is als buikslaper :(


Tazzey schreef
Ik heb tijdens een lange ziekenhuis opname op een Tempur kussen geslapen. Ik vond het heerlijk als ik op mijn zij een boek las maar ik ben wel echt een buikslaper. Ik lig echt te pancaken :D dus plat op de buik en armen langs mijn lijf. Ziet er totaal idioot uit naar ‘t schijnt.

Ik ben in mijn zoektocht vanavond dit kussen van Vandyck tegengekomen.
Dat klinkt interessant en de reviews zijn positief op diverse pagina’s. Ik twijfel alleen om het kussen online te bestellen zonder het te kunnen proberen.


Dit lijkt mij niks, denk dat het voor het pancake team te hoog is...

Staat onder in de link ook dat het voor zijslapers is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:39 



 
Profiel   

Ik heb een oranje Silvana kussen, heerlijk!
Konden toen allerlei kleuren uitproberen en op deze lag ik het lekkerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:39 



 
Profiel   

Goede vraag, ik heb toevallig een tijdje terug een hele zoektocht naar mijn kussen gehad ivm whiplash. Het resultaat: ik slaap nog steeds op het kussen waar ik al op sliep :+ met af en toe tussendoor het M-line Athletic kussen (voorgevormd) als mijn goede kussen niet lekker ligt. Dat is trouwens een Tempur comfort original van inmiddels 16 jaar oud. Dit kussen kan je zelf in je nek trekken en duwen waarna hij in die vorm ook blijft liggen. Het nadeel van voorgevormde kussens vind ik dat de rand soms te storen hoog in de nek zit. Geen idee waarom maar dat gebeurt dan ineens :+ niks veranderd ofzo.
Een zacht/slap kussen is niks voor mij omdat mijn hoofd daar schuin in weg zakt, ik krijg dan echt nek/hoofdpijn. Een latex kussen zag ik ook al voorbij komen, maar daar moet je tegen kunnen. Ik kreeg bijvoorbeeld verschrikkelijk pijn in mijn oor daardoor. Het is ook wat verender.
Al met al, veel keuze, veel om rekening mee te houden en het enige hoe je het goede kussen vindt is testen. Bij je lokale bedden zaak kan je vaak wel wat kussens lenen en een paar nachten proef slapen. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:39 



 
Profiel   

Hier ook Silvana. Al jaren. Ik heb o.a door reuma vaak nek en schouderklachten. Door de neksteun en schouderuitsparing lig ik hier echt top op. Je hebt een hoop varianten/hardheden. Bij de meeste speciaalzaken hebben ze ook proefkussens om thuis te testen. Het hangt natuurlijk ook samen met je matras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:42 



 
Profiel   

Hier een Gilder Zen kussen (https://www.matrasconcurrent.nl/product ... gilder-zen). Met schouderuitsparing en in verschillende hardheden te krijgen, ook wat goedkoper dan bijv. de Silvana zie ik.
In het begin was het even wennen in mijn nek, omdat ik daarvoor een vol kussen had en blijkbaar niet in 1 lijn lag. Nu juist minder nekklachten. Ik ben een zijslaper maar ook op mijn rug ligt hij nog fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:44 



 
Profiel   

Muiz schreef
Even een stipje, ik ben een dyehard buikslaper maar heel af en toe verdwaal ik naar zij of rug. Ik heb nu een dun flapje van de ikea omdat bijna alles te dik is als buikslaper :(


Tazzey schreef
Ik heb tijdens een lange ziekenhuis opname op een Tempur kussen geslapen. Ik vond het heerlijk als ik op mijn zij een boek las maar ik ben wel echt een buikslaper. Ik lig echt te pancaken :D dus plat op de buik en armen langs mijn lijf. Ziet er totaal idioot uit naar ‘t schijnt.

Ik ben in mijn zoektocht vanavond dit kussen van Vandyck tegengekomen.
Dat klinkt interessant en de reviews zijn positief op diverse pagina’s. Ik twijfel alleen om het kussen online te bestellen zonder het te kunnen proberen.


Dit lijkt mij niks, denk dat het voor het pancake team te hoog is...

Staat onder in de link ook dat het voor zijslapers is.


Dat zag ik ook inderdaad maar bij een andere winkel staat hij weer als geschikt voor buikslapers. Dat maakt ook dat ik zo twijfel om het kussen online te bestellen. Ik moet wel zeggen dat ik altijd wel dikke kussens heb. Ik heb nu twee Ikea flodders die ik zo dik mogelijk opklop en dan mijn hoofd erin begraaf.

Het is een lastige zoektocht en ik dacht dat ik de enige zeurpiet was als het op kussens aankomt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:51 



 
Profiel   

Ik heb zelf persoonlijk een stevig kussen. Ik heb er nu 1tje van IKEA met traagschuim, past zich dus aan op mijn houding (zij of rugligging). Ik vind hem fantastisch! Ik ben zelf jong maar regelmatig rug en nekklachten, met dit kussen nergens last van. Maar je moet maar wel van een stevig kussen houden!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/klubbsporr ... -60446098/

Ik denk dat het deze is, heb hem al een tijdje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:54 



 
Profiel   

Zo'n boekweitdoppen kussen zoals hier genoemd is is inderdaad geweldig! Ik heb er in Japan een tijdje op geslapen (een variant met plastic korrels), en dat was echt geweldig. Goed dat ik het weer lees, zou het wel weer willen.

Zelf slaap ik nu op een kussen met kapokvulling. Stevig maar toch zacht en blijft goed in vorm. En ook nog eens heel natuurlijk en hygienisch.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen