Welkom energie (failliet?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:13

Een melding onterechte incasso gedaan.

Kost 25 euro als het wel terecht was, maar heb het gelukkig terug gekregen.

Bij de Rabobank, de thuisbankier, werkt dit ook volgens mij?

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:35

Babsiej schreef:
Een melding onterechte incasso gedaan.


Als je een machtiging af hebt gegeven om te incasseren dan kun je toch niet claimen dat het een onterechte incasso is??
Je hebt in eerste instantie toestemming gegeven dat ze mogen incasseren.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:58

Een rechtsgeldige machtiging is digitaal ondertekend, of op papier. Een vinkje is niet voldoende. Rabo heeft geen machtiging kunnen overleggen van welkom en daarom heb ik mijn geld terug.

AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:30

Babsiej schreef:
Een rechtsgeldige machtiging is digitaal ondertekend, of op papier. Een vinkje is niet voldoende. Rabo heeft geen machtiging kunnen overleggen van welkom en daarom heb ik mijn geld terug.


Hoe heb je dit opgestart?
Ik zit bij ING en kan het alleen vinden voor bedrijven.
Ik heb officieel ook niks ondertekend hiervoor.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:28

Voorschotten terug ontvangen, na 6 werkdagen, middels MOI. De Rabobank heeft geen onderzoekskosten in rekening gebracht. Afgerond heb ik in mijn nadeel omdat ik er niets voor voel om indien teveel ontvangen dit op de rekening van WE te storten.
Volgens het eerste faillissementverslag hebben globaal 1500 klanten WE een vordering bij de curator ingediend.
Het onderzoek door juristen naar de tarieven van Eneco is nog niet afgerond.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:31

AshleyRol schreef:
Babsiej schreef:
Een rechtsgeldige machtiging is digitaal ondertekend, of op papier. Een vinkje is niet voldoende. Rabo heeft geen machtiging kunnen overleggen van welkom en daarom heb ik mijn geld terug.


Hoe heb je dit opgestart?
Ik zit bij ING en kan het alleen vinden voor bedrijven.
Ik heb officieel ook niks ondertekend hiervoor.


ING stort soms alle voorschotten WE terug, zie tweakers. Dus exact de kenmerken opgeven voor MOI.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:34

Ik ga mij bij dit toch voegen. Onze energiemaatschappij (Fenor) is vandaag failliet. Ik heb al twee machtigingen terug laten halen omdat wij ook ruim in onze voorschotten zaten.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:18

Nico12 schreef:
AshleyRol schreef:

ING stort soms alle voorschotten WE terug, zie tweakers. Dus exact de kenmerken opgeven voor MOI.

Dat dus.
Ik raad de mensen die te maken hebben met het op kiepen staan van hun energieleverancier sowieso aan eens op tweakers te kijken. Vind je veel info.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:30

En de volgende is failliet; Naked Energie valt om. Dat is het zevende energiebedrijf in 8 weken dat failliet gaat. Echt vreselijk voor iedereen die hierdoor geraakt wordt. :(

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:03

estja schreef:
En de volgende is failliet; Naked Energie valt om. Dat is het zevende energiebedrijf in 8 weken dat failliet gaat. Echt vreselijk voor iedereen die hierdoor geraakt wordt. :(

Bron? Ik kan er namelijk niks over vinden

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:22


annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:42

Wij zitten nu vanuit het faillissement van Fenor met Budget energie opgescheept met vanaf 1 februari belachelijke prijzen.
0,61 voor stroom normaal
0,47 voor stroom dal
2,11 voor gas

Zoals ik het nu begrijp is een modelcontract het “voordeligst”. Waar zitten jullie. Ik las al wat over Vattenfall…

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:12

Voor mij was Vattenfall idd het voordeligst.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:51

Hier nu ook Vattenfal, was het voordeligst.

Onze kosten zijn achteraf erg meegevallen. Omdat wij huren en onze huurbaas met ons contractuele afspraken had over terugbetalen van voorschotten is het verlies deels voor de huurbaas geweest en heeft hij ons uit eigen zak terugbetaald voor een groot gedeelte van wat wij over 2021 teveel betaald hebben.

Ook met ons nieuwe contract nu valt het goed mee. Thermostaat hebben we nu teruggedraaid naar 16 tot 17 graden en verwarmen onszelf plaatselijk met elektrische kacheltjes en dekentjes. Dat bleek ook echt de grootste verbruiker te zijn.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:40

annepaardoes schreef:
Wij zitten nu vanuit het faillissement van Fenor met Budget energie opgescheept met vanaf 1 februari belachelijke prijzen.
0,61 voor stroom normaal
0,47 voor stroom dal
2,11 voor gas

Zoals ik het nu begrijp is een modelcontract het “voordeligst”. Waar zitten jullie. Ik las al wat over Vattenfall…


Ja, ik ben ook wel benieuwd naar waar iedereen zit. Of waar ik kan vinden waar ik in ieder geval bij uit de buurt moet blijven.

Ik zit nog steeds bij Eneco, en dat lijkt momenteel de goedkoopste. Ik wil alleen gas afnemen en geen stroom.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:00

Ik zit bij Vattenfall op een variabel contract. Zat qua voorschot altijd flink te hoog en ik verbruik erg weinig gas. Geloof dat het gemiddelde verbruik voor een appartement (85 m2 in mijn geval) rond de 1.000 m3 ligt en ik heb de afgelopen jaren tussen de 500 en 600 m3 gebruikt. Elektriciteit gebruik ik wel bovengemiddeld, rond de 3.100 kWh.

Gevolg was dat ik vorig jaar ruim € 500 terugkreeg en volgens de jaarrekening die ik afgelopen week ontving, krijg ik € 280 terug :') Maandbedrag is ongewijzigd, staat nog steeds op € 110. Ik krijg wel 10% korting op de variabele kosten voor elektriciteit doordat ik pas (volgens mij n.a.v. deze topic) de 'blijven loont' korting aangezet heb :D Als ik het zo zie betaal ik nu € 0,24 voor elektriciteit en € 1,26 voor gas.

Rekening komend jaar zal wel lager zijn, ga volgende maand verhuizen naar een extra zuinige nieuwbouwwoning met zonnepanelen

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:54

Exitium schreef:
Ik zit bij Vattenfall op een variabel contract. Zat qua voorschot altijd flink te hoog en ik verbruik erg weinig gas. Geloof dat het gemiddelde verbruik voor een appartement (85 m2 in mijn geval) rond de 1.000 m3 ligt en ik heb de afgelopen jaren tussen de 500 en 600 m3 gebruikt. Elektriciteit gebruik ik wel bovengemiddeld, rond de 3.100 kWh.

Gevolg was dat ik vorig jaar ruim € 500 terugkreeg en volgens de jaarrekening die ik afgelopen week ontving, krijg ik € 280 terug :') Maandbedrag is ongewijzigd, staat nog steeds op € 110. Ik krijg wel 10% korting op de variabele kosten voor elektriciteit doordat ik pas (volgens mij n.a.v. deze topic) de 'blijven loont' korting aangezet heb :D Als ik het zo zie betaal ik nu € 0,24 voor elektriciteit en € 1,26 voor gas.

Rekening komend jaar zal wel lager zijn, ga volgende maand verhuizen naar een extra zuinige nieuwbouwwoning met zonnepanelen


Voorschot kan je beter wat lager zetten. In geval van een faillissement ben je dan niet veel geld kwijt..

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:02

Dat risico schat ik a) bij een leverancier van de grootte van Vattenfall erg klein in en b) ik verhuis in de loop van volgende maand dus dan stopt dat bedrag toch. Nieuwe huis betaal ik € 25 per maand, minder kan niet

Anoniem

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 05:26

Ik zag dat coolblue ook energie levert. Zou die risico lopen op omvallen?
Ik zoek een leverancier vanaf mei waarbij ik het enigszins betaalbaar kan houden...

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:13

[***] schreef:
Ik zag dat coolblue ook energie levert. Zou die risico lopen op omvallen?
Ik zoek een leverancier vanaf mei waarbij ik het enigszins betaalbaar kan houden...

Ik zou het niet aandurven... liever bij de grote jongens blijven.
Maar het is altijd een gok hoe of wat. Grote jongens kunnen ook omvallen maar ik heb toch het idee dat het minder snel kan gebeuren.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:41

Maar Coolblue heeft wel gevestigde winkels... Ik zag het een tijdje terug, maar twijfel ook ontzettend. Ik heb nog een week om na te denken, maar ik denk dat ik gewoon een paar maanden losvast ga doen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:45

Yv_ schreef:
Maar Coolblue heeft wel gevestigde winkels... Ik zag het een tijdje terug, maar twijfel ook ontzettend. Ik heb nog een week om na te denken, maar ik denk dat ik gewoon een paar maanden losvast ga doen.

Ik vind winkelverkoop waar je een magnetron kan kopen en waar je gas kan kopen wel een verschil.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:53

True, maar ik bedoel meer dat het wel een overkoepelende organisatie heeft, dus in dat opzicht misschien wat minder risico dan eentje die out of the blue opkomt?

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:25

Op dit moment zou ik zoiets hebben dat lagere prijzen als de rest te mooi is om waar te zijn. Hoewel het aanbod bij hen nu niet echt goedkoop te noemen is. Zou met hun 'voordelige' tarieven vanaf april alsnog het dubbele zijn van mijn termijnbedrag nu.

Mijn contract loopt eind van de maand af. Ik blijf gewoon met tijdelijke variabele tarieven. Zodra het gaat zakken ga ik het vast zetten. Dankzij een lieve bokker die even met me meegedacht heeft wat handig is.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:01

Yv_ schreef:
True, maar ik bedoel meer dat het wel een overkoepelende organisatie heeft, dus in dat opzicht misschien wat minder risico dan eentje die out of the blue opkomt?


Maar ze kunnen bij problemen wél de tak "energie" eruit gooien om te voorkomen dat het hele bedrijf de afgrond ingesleurd wordt en het resultaat voor de klant is bijna hetzelfde. Je zal in dat geval nog je betaalde voorschot terug krijgen, maar je wordt wel overgeheveld naar een andere (duurdere) energieleverancier