Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:15

Ik heb de cavia’s ook naar de opvang gedaan tijdens de bezichtigingen. Ik wilde niet elke dag overal hooi en sprietjes op hoeven ruimen. Dus ze zijn lekker naar de kinderboerderij geweest voor een week. Wil gewoon geen gedoe dan :') al druk zat met opruimen en schoonmaken rondom bezichtigingen.

Fitzroy gaat echt goed komen!! Wij hadden ook 7 bezichtigingen en dat is ook allemaal vrij vlot gegaan.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:32

Mijn hondje is naar mn ouders gegaan want ook dat is een hoop werk qua zooi. Meer dan je in de gaten hebt.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:52

Wij hebben veel huizen bezichtigd en overal waren de katten en konijnen aanwezig.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:05

Ja, als het kan. Maar die van mij raken zo in de stress van vreemde mensen, dat ik zelf in de zenuwen zou zitten of ze niet weglopen. Dit is voor hen (en voor mij) de beste oplossing.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:22

Wij hebben de konijnen buiten dus die hoeven niet weg. Onze kat rent naar buiten als er vreemden komen, ergens opsluiten zou hem ook veel stress opleveren en ik wil niet dat hij dan de hele dag buiten zit, bij ons zijn ook vier dagen bezichtigingen. Maar in het tuinhuisje kan hij bij ons blijven.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:39

Ik lees al een poosje mee. Recent ander huis gekocht en m’n oude huis dus ook verkocht. Ik heb 2 binnen katten. Eentje is zo bang die blaast al als er iemand naar de deur loopt. Ik heb ze naar een opvang gebracht.
Ik had 2,5 kijkdag. Helaas kreeg de koper de financiering niet rond en moest het opnieuw in de verkoop, en dus weer kijkdagen. Die opvang was toen dicht Ivm vakantie dus moesten ze ook nog ergens anders heen.
Op de heenweg in de auto had die bange kat zich dus ook al onder geplast, zo zielig. Bij die opvang waren ze ook banger hoorde ik met ophalen. Blijf het zo zielig vinden voor bange dieren.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:51

Ik meld me ook :D

Afgelopen maand is ons huis getaxeerd en we hebben een mooie overwaarde, waardoor we hebben besloten op zoek te gaan naar een groter, landelijker gelegen huis. We wonen nu in Rotterdam, maar willen graag richting omgeving Den Bosch.

Helaas is het aanbod daar echt nihil ;) We hebben op een huis geboden waar we het net niet waren geworden. Een andere woning die in de stille verkoop was, is terug getrokken tot ze zelf een ander huis hebben aangekocht, voordat we überhaupt een bod konden doen. Lang verhaal kort, we houden ons eigen huis nog maar even aan, tot dat we iets anders hebben gevonden. Ik ben zelf nogal ongeduldig aangelegd dus het is een beproeving haha.
Hopelijk komen er wat meer huizen op de markt!

Leuk om al jullie verhalen al gelezen te hebben (of in ieder geval van de laatste pagina’s :) )

Edit: we twijfelen nog over een aankoopmakelaar. Het vervelende is vooral dat er geen aanbod is. Daar kan een aankoopmakelaar niet zo veel aan veranderen lijkt me.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:05

Samantha_ schreef:
Ik lees al een poosje mee. Recent ander huis gekocht en m’n oude huis dus ook verkocht. Ik heb 2 binnen katten. Eentje is zo bang die blaast al als er iemand naar de deur loopt. Ik heb ze naar een opvang gebracht.
Ik had 2,5 kijkdag. Helaas kreeg de koper de financiering niet rond en moest het opnieuw in de verkoop, en dus weer kijkdagen. Die opvang was toen dicht Ivm vakantie dus moesten ze ook nog ergens anders heen.
Op de heenweg in de auto had die bange kat zich dus ook al onder geplast, zo zielig. Bij die opvang waren ze ook banger hoorde ik met ophalen. Blijf het zo zielig vinden voor bange dieren.

Ja precies en de verhuizing wordt ook al stress dus het is lastig!

Simbaa verstandig eerst een nieuw huis te hebben voor je je eigen verkoopt, anders sta je straks op straat.
Zo hebben wij het ook gedaan.
Wij hadden geen aankoopmakelaar, als je zelf genoeg tijd kan besteden aan Funda kun je er op tijd bij zijn, wij waren ook elke keer op tijd om te kunnen bezichtigen.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:08

Ja allemaal stress voor die beestjes.
Mijn ene kat vond het inpakken en meubels die verkocht werden ook al een hoop stress. Het verhuizen zelf had ik haar reactie erger verwacht, dat ging best ok.
Ze loopt nog wel af en toe rond te mauwen en zoeken. En bij elke deur die je open doet probeert ze erin te komen, vooral de keuken kastjes.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:17

De katten zie ik ook tegenop met bezichtigingen enz. maar vooral het verhuizen met de dieren. Ze zijn allemaal al oud, de katten zijn 15 en de hond is 17. Vraag me vooral af hoe het allemaal gaat uitpakken met aansluiting van oude naar nieuwe woning. Als dat niet aansluit, wat doe je dan met je dieren?

Ik zou in deze tijd om altijd eerst iets kopen en dan verkopen als dat mogelijk is. Zou anders veel te bang zijn om op straat te staan.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:26

Ik ben ook heel benieuwd hoe de katten op de verhuizing gaan reageren. Als ze niet kunnen wennen, dan zet ik ze op Verhuisdieren. Maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Simbaa, wat zoeken jullie precies?

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:29

Wij hadden onze katten (8) ook gewoon thuis gelaten. 5 dagen lang gehele dag vreemde mensen in huis was geen probleem. De makelaar tekst en uitleg gegeven over onze oudste demente kat en er was geen probleem.

Verhuizing was hier 3 uur in de auto. Wij hebben voor de katten benches aangeschaft en hebben ze per 4 verhuisd. Ging perfect. Ook het wennen in de nieuwe woning ging heel vlot. Echter hadden wij van te voren in het oude huis overal handdoeken en dekens neergelegd zodat we die in het nieuwe huis keer konden leggen. Zo was hun "eigen" geur er al
Laatst bijgewerkt door Daks op 16-01-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:31

Leuk Simbaa! Ik ben ook net gestart met het proces, kom ook uit het westen en gaan richting Den Bosch/Eindhoven. Ik vind het aanbod niet tegenvallen eigenlijk. Ik stuur je eens een PB wat je precies zoekt :D

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:23

Leuk die reacties! Hier geen katten, maar alleen stinkhonden. Zit nu al op tegen het schoonmaken voor de verkoop ;)

Wat we zoeken is best specifiek. Max 30 min fietsen vanaf binnenstad Den Bosch.
En dan vooral omgeving Vught (onbetaalbaar), Cromvoirt (beter betaalbaar, maar geen aanbod), St Michielsgestel (nog niets gezien) etc etc.

We hebben best een ruim budget door onze overwaarde en vooral mijn vriend is er handig. Dus een klusproject is prima en heeft ook onze voorkeur.
Liefst type oude woonboerderij/jaren 30 met een wat groter perceel.

Eitje zou je zeggen :D

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:15

Het verschilt per makelaar. Waar ik heb gekocht waren alle dieren en artikelen weg en bij mij ook. Het liefst had hij nog gehad dat ik mn kattenren zou afbreken. Ik heb 12 katten verplaatst en de hond. Zo stressvol om alles spik en span te hebben.

Moet er niet aan denken dat je een gezin hebt. Ik vond mezelf al genoeg en gelukkig zat mijn vriend in het buitenland.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 07:55

Bij ons huidige huis was de complete dierenbende en bijbehorende gorigheid ruim aanwezig. De makelaar kon zelf bepaalde delen van het huis niet in, omdat hij de stank niet trok. Ergens vind ik het jammer dat we niet even af en toe terug kunnen om te zien en ruiken hoe het was. Gelukkig hebben we nog de filmpjes van de dekvloer die door alle urine zo poreus was geworden, dat hij helemaal uit elkaar was gevallen.
Wij als kopers vonden het niet zo erg, want wij konden er wel doorheen kijken en ruiken en anderen niet, dus zo konden we het huis een ton onder de vraagprijs aanschaffen.

Bij verkoop van ons eigen huis moest inderdaad niet alleen de hond, maar ook alle spullen waaruit bleek dat we een hond hebben het huis uit.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:49

Vriendin van mij is ook gestart zonder makelaar omgeving Veghel en uden. Directe regio Eindhoven gaat ze niet proberen nu. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat zijn en hoe haar proces gaat verlopen. Vooralsnog zonder aankoop makelaar. Ze heeft wel al meteen deze week 4 bezichtigingen gepland dus dat vind ik dan wel al best positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:51

Waarom is dat? Wat maakt het nu uit dat mensen een hond hebben? De overige persoonlijke spullen staan er toch ook gewoon.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:53

Hier liep de poes gewoon rond. Ik vroeg nog: Krijg ik de poes er ook bij? :')

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:54

idinn schreef:
Waarom is dat? Wat maakt het nu uit dat mensen een hond hebben? De overige persoonlijke spullen staan er toch ook gewoon.

De geur kan mensen afschrikken en sommigen mensen zijn bang dat de geur blijft hangen als de oude bewoners inclusief hond vetrokken zijn.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:40

Steenbok12 schreef:
Vriendin van mij is ook gestart zonder makelaar omgeving Veghel en uden. Directe regio Eindhoven gaat ze niet proberen nu. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat zijn en hoe haar proces gaat verlopen. Vooralsnog zonder aankoop makelaar. Ze heeft wel al meteen deze week 4 bezichtigingen gepland dus dat vind ik dan wel al best positief.


Wij wonen in die regio nu :) :)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:51

idinn schreef:
Waarom is dat? Wat maakt het nu uit dat mensen een hond hebben? De overige persoonlijke spullen staan er toch ook gewoon.


Je ruikt het links of rechtsom echt wel als je kattenbakken hebt staan en een hond hebt. Daarbij zijn niet alle mensen gediend van dieren. Dat blijkt wel omdat niemand van mijn kijkers van het huis volgens mij dacht, goh leuk een kattenren daar kan ik iets mee. Terwijl mijn bezoek met dieren altijd zo zijn van: oh dat wil ik later ook zo'n mooie grote kattenren aan het huis.

Dus alles waaruit blijkt dat je huisdieren hebt moet weg (zoveel mogelijk) en waar ik ging kijken was dat ook. Ik zei nog: wonen die mensen nog hier, het is zo leeg? De makelaar: ja, dat moesten ze van mij.

Elke makelaar is anders.

Mijn huis staat direct in een dorp tegen Eindhoven aan.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:02

Plukje schreef:
idinn schreef:
Waarom is dat? Wat maakt het nu uit dat mensen een hond hebben? De overige persoonlijke spullen staan er toch ook gewoon.

De geur kan mensen afschrikken en sommigen mensen zijn bang dat de geur blijft hangen als de oude bewoners inclusief hond vetrokken zijn.

Bij mijn huidige woning is aangegeven dat de toen-eigenaresse honden had. Honden waren bij bezichtiging niet aanwezig.

Geur is behoorlijk in de trap getrokken, dus die wordt gerenoveerd (van stoffen bekleding naar mooi strak)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:32

Ik zie het echt niet aks probleem. Schoonmaken moet je toch als je in een nieuw huis trekt.
En in deze tijd verkoop je je huis toch wel.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:33

Mijn katten mochten gewoon thuis blijven van de makelaar, maar dat wilde ik zelf niet. Die ene is veel te bang. En ik wil ook niet dat ze per ongeluk naar buiten gaan of opgesloten in een kamer etc.