Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:34

Dat zeggen ze maar zo'n stormloop is het niet op alle huizen. Lekker makkelijk gezegd, je hoeft je huis dan nog niet te presenteren als een dierentuin. Mensen kunnen, dat blijkt met mijn huis wat compleet af is en er spik en span uitzag nog niet eens doorheen kijken dat er een grote schuur staat. Blijkt dat ineens een struikelblok te zijn: wat moeten we ermee. En zo meer van die dingen waar ik echt van sta te kijken.

Heb je zelf een huis verkocht Horsii? Toen ik mijn huis te koop ging zetten deed iedereen of het binnen 1 dag weg zou zijn. Was het maar waar.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:38

Klopt dat is mijn ervaring ook.
Mijn huis was helemaal af en netjes, alleen vooral boven heel klein. En ondanks dat het aantal m2 in de advertentie stond, en je op de foto’s zag dat het een mini badkamer was en lage zolder, vielen mensen daar toch over. Diegene die het nu heeft gekocht is alleen zonder kinderen. Maar alle starters vielen af vanwege de eventuele kinderwens. (Terwijl ik er prima woonde met 2 kinderen maar goed)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:44

Ja of je hebt geen oprit, echt allemaal zeuren ja we willen toch een oprit. Of het ligt aan een drukke weg, zijn allemaal feiten/gegevens die je van te voren weet. Verbazingwekkend.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:46

Ja bijzonder is dat hè. Ik had ook kijkers met 3 kinderen, waarvan ik dacht, huh. Ze wonen om de hoek en zijn ouders woonden achter mij, in een soortgelijk huis. Dus ze hadden kunnen weten hoe klein het boven was.
Ze probeerden eerst via mij te bezichtigen, maar ik heb ze naar de makelaar verwezen. Toen hadden ze als eerste een afspraak, maar dropen teleurgesteld af vanwege de ruimte boven.

Obi
Berichten: 465
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:50

Ik lees al een tijdje mee en was mede door de verhalen hier wat bang voor wat ons te wachten stond bij de zoektocht naar een ander huis. We hebben 4 huizen bezichtigd en alleen op de laatste geboden, geen aankoopmakelaar in de hand genomen. 31 Maart krijgen we de sleutel *\o/*
Deze week gaat ons appartement aan de rand van Amsterdam in de verkoop.
Ik hoop dat meer mensen komende tijd geluk gaan hebben.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:53

Samantha_ schreef:
Ja bijzonder is dat hè. Ik had ook kijkers met 3 kinderen, waarvan ik dacht, huh. Ze wonen om de hoek en zijn ouders woonden achter mij, in een soortgelijk huis. Dus ze hadden kunnen weten hoe klein het boven was.
Ze probeerden eerst via mij te bezichtigen, maar ik heb ze naar de makelaar verwezen. Toen hadden ze als eerste een afspraak, maar dropen teleurgesteld af vanwege de ruimte boven.


Grappig, hier kwamen de achterburen kijken, ik snapte er niks van, boven bij mij is vele maler kleiner dan wat ze hadden met 2 badkamers. Ze hebben hier in de straat gewoond een paar deuren verder en dan zeuren over 'de drukke' straat en het parkeren. Dan denk ik echt: right.

Iemand die komt kijken en ziet dat je niet achteruit kan bouwen wat je in de advertentie niet kan zien dat snap ik wel maar over feiten die zijn zoals ze zijn. Je ziet dat ik geen balzaal heb aan een badkamer en dat je niet met 3 volwassen kids in dit huis kan wonen.

Maar goed dat houd je blijkbaar altijd................mensen willen dan toch kijken of het wel mee valt denk ik?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:58

Zo heb ik vorig jaar deze bekeken: **** Op zich was de oppervlakte prima (heb nu ook 75m2). maar toen ik er kwam merkte ik al dat het een knap gevalletje 'groothoeklens' is geweest. Op de foto's lijkt het stukken ruimer dan dat het is. De ruimte boven was meer dan voldoende, maar beneden... En de trap was bijna een ladder, zo stijl. (maar alsnog een schattig huisje).
Laatst bijgewerkt door Winged op 28-09-23 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:59

O dat is ook wel heel erg ja, haha. Dan zouden ze toch moeten weten dat het een drukke straat is.
Mensen zijn echt veel kritischer dan jaren geleden vond ik.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:02

Winged schreef:
Zo heb ik vorig jaar deze bekeken: https://www.funda.nl/koop/verkocht/asse ... straat-48/ Op zich was de oppervlakte prima (heb nu ook 75m2). maar toen ik er kwam merkte ik al dat het een knap gevalletje 'groothoeklens' is geweest. Op de foto's lijkt het stukken ruimer dan dat het is. De ruimte boven was meer dan voldoende, maar beneden... En de trap was bijna een ladder, zo stijl. (maar alsnog een schattig huisje).


Maar 70m2 is gewoon klein, als appartement is het prima om in te starten maar als huisje zou je al bijna moeten weten dat je niet veel gaat krijgen. Wel balen dat het dan toch veel groter lijkt dan het is.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:08

Ja dat is klein inderdaad.
Mijn oude huis was 81m2. De zolder was heel laag dus mocht niet worden meegeteld.
Mijn nieuwe huis is 127m2. En dat merk je in alles. Wc is ruimer, gang is breder, overloop etc.
De kinderen zijn helemaal in love met de badkamer haha.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:08

Nayomie schreef:
Ik duim voor jullie, zonnebloem!

Nou wij mogen bezichtigen *\o/*

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:12

Fijn!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:14

Zonnebloem92 schreef:
Nayomie schreef:
Ik duim voor jullie, zonnebloem!

Nou wij mogen bezichtigen *\o/*

Heel fijn!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:18

Zonnebloem92 schreef:
Nayomie schreef:
Ik duim voor jullie, zonnebloem!

Nou wij mogen bezichtigen *\o/*


*\o/*

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:20

Zonnebloem92 schreef:
Nayomie schreef:
Ik duim voor jullie, zonnebloem!

Nou wij mogen bezichtigen *\o/*

Yes! Wat fijn! *\o/*

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:50

Hopelijk bevalt en en heb je geluk en kan je het kopen!

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:23

Qua huisdieren, wel een extra reden dat we ons huis verkocht hebben zonder bezichtigingen. 2 katten kan wellicht nog. Maar denk dat de 9 terraria niet eens aangesproken hadden :o

Succes Zonnebloem!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:34

Wendy_Komen schreef:
Qua huisdieren, wel een extra reden dat we ons huis verkocht hebben zonder bezichtigingen. 2 katten kan wellicht nog. Maar denk dat de 9 terraria niet eens aangesproken hadden :o

Succes Zonnebloem!


:') :')

Mijn 12 katten in huis en een hondje ook niet denk ik.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:31

Ik kom mij hier ook melden!

Mijn vriend en ik kunnen vanaf nu actief gaan zoeken naar een koopwoning. Op dit moment huren we een appartement. We zoeken een woning in de driehoek Breda - Tilburg - Belgische grens (maar we willen liever niet in Tilburg wonen :')).

Hypotheekoriëntatie hebben we gehad en we weten wat we uit willen geven. Het is voor ons allebei de eerste koopwoning. Hebben jullie tips in de voorbereiding op koop en in onze zoektocht?

Hoe zorgen jullie dat je zo vroeg mogelijk op de hoogte bent van wat er te koop komt in je zoekgebied?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:46

stitchlover schreef:
Ik kom mij hier ook melden!

Mijn vriend en ik kunnen vanaf nu actief gaan zoeken naar een koopwoning. Op dit moment huren we een appartement. We zoeken een woning in de driehoek Breda - Tilburg - Belgische grens (maar we willen liever niet in Tilburg wonen :')).

Hypotheekoriëntatie hebben we gehad en we weten wat we uit willen geven. Het is voor ons allebei de eerste koopwoning. Hebben jullie tips in de voorbereiding op koop en in onze zoektocht?

Hoe zorgen jullie dat je zo vroeg mogelijk op de hoogte bent van wat er te koop komt in je zoekgebied?

Wij hadden op aanraden van de financieel adviseur ingeschreven bij diverse makelaars om zo push mails te krijgen. Echter, die mails kwamen niet altijd even snel binnen. Stond soms al dagen op Funda voor we de mails binnen kregen. Dus wij hebben meerdere keren per dag op Funda gekeken en zo snel mogelijk gebeld voor een bezichtiging.

Wij hebben trouwens mooi nieuws gehad vandaag. Wij hadden een bieding gedaan en hebben nu een huis. *\o/*

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:50

Gefeliciteerd nayomie


Blijkbaar ben ik de enige dan die door dieren, rommel, gedateerdheid etc heen kijkt..
Wij kijken naar de mogelijkheden.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:54

Nja mij maakt het niet zo veel uit eigenlijk. Maar voornaamste is dat onze katten niet buiten (mogen) komen, dus als ze een deur even te veel open hebben staan, sneaken ze er zo tussenuit. :') Anders had ik ze wel thuis gehad. Maar we gaan kijken naar een opvang voor enkele dagen voor tijdens de bezichtigingen. :j
De hondenbench laten we overigens bij het bezichtigen wel staan, die is niet makkelijk op te bergen _O-

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:06

Zonnetje81 schreef:
Ja of je hebt geen oprit, echt allemaal zeuren ja we willen toch een oprit. Of het ligt aan een drukke weg, zijn allemaal feiten/gegevens die je van te voren weet. Verbazingwekkend.


Oh herkenbaar! Mensen haakten af op "te weinig slaapkamers"
Tja dat weet je toch van te voren?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:07

Dat staat toch aangegeven? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:13

Sommige mensen hopen dat een bouwval tijdens een bezichtiging magisch compleet is opgeknapt inclusief 50m2 woonoppervlak extra ofzo :=