Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 19:22

Heeft iedereen de verleiding kunnen weerstaan uitgebreid te gaan winkelen?
Ik wil van de week even langs bij mijn favoriete winkeltje wil graag een mooi jurkje. Is toch lastig kopen online.
En eigenlijk wil ik nog nieuwe laarzen. Maar aan de andere kant heb ik een stel laarzen die ook heel goed zijn en nog prima in de mode maar die moeten eigenlijk verzoold worden... misschien beter :+

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:23

Wij zijn in een woonwinkel geweest, daar hadden we een afspraak in de studio om onze benedenverdieping na verbouwing opnieuw te laten restylen.
Het kost wat geld, maar straks zitten we wel met een huis waar alles klopt qua inrichting en accessoires. Dat maakt de inverstering dan weer goed.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:28

Eeeeeh..... Nee :+
Heb met een kortingscode 2 paar schoenen gekocht deze week. Crème sandaaltjes met hak. Meest idiote moment van het jaar voor zomerschoenen :') maar ik ben al 3!! jaar op zoek naar DE ideale geklede elegante sandaal voor onder een aantal jurkjes en kon het nooit vinden. Hak te fijn, te hoog, te lomp qua zool, niet de goeie kleur, model past niet bij mijn voeten/enkels etc. En dan een paar zwarte loafers. Heb enkel sneakers of sandalen, maar dat is evenmin altijd passend qua gelegenheid. En dit is een keer wat anders dan een ballerina.

Maar oorspronkelijk was ik op zoek naar een enkellaars met niet te hoge en stevige hak. Maandag ga ik met mama solden shoppen. Lees: enkel geld uitgeven wat ik in cadeaubonnen heb gekregen :Y)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:40

Ik ben geen shopper eigenlijk. Ik heb ook geen reclameblaadjes en kijk amper tv dus zie ook geen reclames. Ik heb geen enkele neiging gehad vandaag te gaan winkelen.

Vorige week moest mijn zl nieuwe gymschoenen hebben, dus die heb ik click&collect in de winkel gehaald. Daar ga ik ook niet uitgebreid voor winkelen want hij is een pieper met schoenen dus ik heb gewoon dezelfde gehaald als die hij al had :D

Toevallig mocht ik afgelopen donderdag weer eens voor mijn werk op pad voor een werkbezoek. Toen bedacht ik me dat mijn nette schoenen al 3 jaar oud zijn en er als nieuw uitzien, want vanwege thuiswerken draag ik ze nauwelijks. Laatste kleding die ik shopte voor mezelf was positiekleding in 2019, daarna viel alles stil.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:41

Ik ben ook niet in de winkels geweest.
Moet wel nieuwe paardrijlaarzen, m’n oude zijn elke keer de ritsen kapot. Nu al paar x vervangen maar dat is elke keer best duur grapje.
En m’n chaps hebben ergens tussen gezeten dus dat stukje van de rits is kapot. Nog geen winkel gevonden die ze kan maken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:48

Ik moet ook nieuwe rijlaarzen. Heb ariats en de ritsen zakken al een tijd naar beneden tijdens het rijden, maar nu komen ze ook los van het leer. De zolen zijn al fiks gehavend, veters al paar keer vervangen, er zitten aan de bal van de voet bijna scheuren. Na 3 jaar intensief gebruik tijd voor vervanging.
Ik twijfel alleen of ik mijn wedstrijdlaarzen (dezelfde ariats maar nu 2 jaar oud en lang zo intensief niet gebruikt) als trainingslaars zou pakken en nieuwe voor wedstrijd. Of deze gewoon voor beide gebruiken tot ze ook "op" zijn. Of deze wedstrijdlaarzen houden voor wedstrijd en chaps aanschaffen voor thuis ...

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:42

Lastig, ligt er ook aan hoe vaak je wedstrijden rijd? Als dat niet zo vaak is zou ik ze voor beide gebruiken.
Ik zag bij agradi laarzen voor nog geen 100 euro maar dan twijfel ik hoe lang ik daar mee doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:14

Ik ben alleen naar het tuincentrum geweest en niet eens heel de cadeaubon uitgegeven die ik had *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:18

PSvanLot schreef:
VanHuisUit schreef:
Nou zenuwbehandeling zonder lijkt me echt geen optie }>


Whaha wat een voorstel ook. Barbaarse tandarts.



Het stomme is dat het helemaal niet zo’n gek voorstel was aangezien de tand al ontzenuwd was. In NL is het blijkbaar vrij normaal om bepaalde zaken zoals dit of gaatjes vullen onverdoofd te doen.

Ik ga nog liever onder volledige narcose haha.

Hier ook nog geen solden geshopt. Ik ga zelden shoppen koop alles online bijna.

Interieur zouden we ook eens geld aan moeten geven.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:41

Ik heb vandeweek wel Rituals besteld, maar dat was nog voor dat de winkels open gingen.
Volgende maand moet poezebeest haar gebit gedaan worden.. dus dat gaat me een beetje geld kosten :+
maar alles voor de gezondheid van de oude dame

Ik moet wel naar de mondhygiënist eind van de maand, maar ben gelukkig goed verzekerd hiervoor

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:13

Ohja! Wie gebruikt hier de homespray alweer? Wij hebben nu geurstokjes, zijn er tevreden van. Maar die huisspray lijkt wel interessant als extraatje voor als er bezoek komt of in het hok waar de kattenbak staat. En ik heb waardebonnen 8-)

Ik rij al minstens 2x/week les, regelmatig langere buitenritten (+/-25km staat weer op de planning) en qua wedstrijden.... Jumping en Eventing. In een normaal jaar toch 2 crossen/maand zeg maar, al is het maar BB/B (in NL gelijk aan L). Dus toch wel frequent zeg maar.
Voor springen/cross heb ik met black Friday wel bruine gekocht puur voor wedtsrijd maar ik slijt mijn laarzen wel aardig iig

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:46

Als je kattenbak ruikt gaat er iets mis imo. Goed zand, goed voer en dagelijks liefst twee maal scheppen en dan ruik je niets.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:17

Je ruikt het soms als er eentje net is geweest omdat ik 1 open bak heb met korrels. Mijn kerels zijn allebei seniors en begraven is niet altijd meer hun sterkste kant. Ik schep het er dan gelijk uit maar de geur blijft toch even hangen. Kan ook aan mezelf liggen natuurlijk, en dat het heus wel meevalt.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:20

Ik heb van rituals een huisspray! Echt een aanrader.. vond het 'duur' in aanschaf, maar je doet er heel lang mee. Wij gebruiken m dagelijks in de wc/badkamer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:41

Morgen eens naar kijken dan! Zou als extraatje zijn als je weet dat er bezoek aan komt, een keer snel je huis rond :P
Misschien dat ik met kortingsbonnen wel nog wat geklede broeken probeer te scoren bij H&M ook, of leuke vestjes of blazertje. In elk geval dingen die multi combineerbaar zijn.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:38

Ik heb nu van die geurparels(voor de wasmachine) in de stofzuiger, vlak voor het bezoek komt nog even stofzuiger erdoor en gelijk een frisse geur.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:01

Kan ik op de proberen-lijst zetten! Wij hebben een onhandig huis om te stofzuigen (veel trappen) en ik zet dan meestal alle ramen overal helemaal open. Eens goed doorluchten is altijd fijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:05

Varekaj schreef:
Je ruikt het soms als er eentje net is geweest omdat ik 1 open bak heb met korrels. Mijn kerels zijn allebei seniors en begraven is niet altijd meer hun sterkste kant. Ik schep het er dan gelijk uit maar de geur blijft toch even hangen. Kan ook aan mezelf liggen natuurlijk, en dat het heus wel meevalt.


Oja dat kan wel dan. Voer maakt wel echt veel uit!

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 16:11

Die geurparels zijn inderdaad bijzonder handig. Hier zelfde principe met stofzuiger en wat ouder hondje wat graag op de bank ligt :+ dus flink stofzuigen (altijd al hoor maar als bezoek komt zowiezo) en door die parels ruikt de lucht in ieder geval ook fris.
Plus dat als je veel hondenharen in je stofzuigerzak krijgt dat muffig kan ruiken als je dus gaat stofzuigen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:04

Geurparels op de shoplijst.

Ik heb gemerkt dat was op een rekje best snel droogt in koude lucht! Had de was opgehangen in de werkkamer en raam open. Doel was luchten maar het droogde heel snel! Dus gaan we dat vaker doen, bespaart weer energie van de droger.
Verwarming staat nu op 20 als standaard en dat is ideaal vinden we. Warm genoeg om comfi te zijn maar de verwarming hoeft er amper voor aan te springen

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 20:18

Als ik het hier op 20 zet springt hij echt om het uur aan of zoiets }:)

Al jaren geen wasdroger meer, altijd alles op rekje of over de verwarming (als die aanstaat _O- ). Vind wel dat je handdoeken heerlijk zacht blijven van de wasdroger :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:20

Hier ook geen wasdroger.. was pas een weekend weg en vond de hele zachte handdoeken daar helemaal niet fijn _O-

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:04

Ik gebruik de droogfunctie eigenlijks nooit, behalve voor de handdoeken inderdaad, maar die doe ik er dan een uurtje in en daarna gewoon als nog op het rek hangen, zo worden ze niet van beton, maar ook weer niet fluweel zacht, iets er tussen in droogt het lekkerst af :+
Oohja en voor beddengoed vind ik het ook wel fijn, dat is zo groot en lomp om op te hangen en ook fijn als het zacht is.

Nu de winkels weer open gegaan zijn is onze verplichte vakantie weer ingetrokken, maar goed dat ik toch ook niks van plan was om te gaan doen, want nu moeten we juist weer komen werken, lekkere mindfuck zo, heel irritant. Wou geen vakantie, maar eenmaal mijn hoofd er op ingesteld keek ik toch wel uit naar lekker even vrij zijn :')
Maargoed, kan in ieder geval mijn uren behouden, dus dat is fijn

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:11

Wij hebben maar een klein wasrekje en dat staat in de werkkamer. Afhankelijk van de hoeveelheid was en het type kledij kan ik er 1 à 2 machines op kwijt. Handdoeken, washandjes en ondergoed zijn standaard in de droger, jeansbroeken ook meestal. De rest varieert in tijd, hoeveelheid was etc. Wol en soortgelijke stoffen gaan uiteraard nooit in de droger.
We hebben in het hele huis maar 4 radiatoren die aan staan, inclusief de kleine in de badkamer. Daar kan je niet veel was op kwijt :))

Solden zijn fiks tegen gevallen. Gewoon amper wat naar mijn zin gevonden. Maar wel zwarte enkellaarsjes gescoord én volledig betaald met cadeaugeld 8-) een huisspray gehaald van een cadeaubon en dan 2 loopbroeken, een joggingbroek, een sweater, een geklede broek van Tom Tailor en 2 rokken. Alles met fikse korting uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:33

Jammer dat de solden zo tegenviel.. maar toch nog best wat kunnen scoren!

Ik wilde dit jaar weer braaf volle bak gaan sparen. Dus ik gister tegen m'n vriend: zullen we dit voorjaar gewoon naar Disneyland gaan? _O-