Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 472 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Bizar hoor!
De moed zakt me wel in de schoenen dan.
Als je een bod doet en je word het niet, verteld zo'n makelaar dan wat het wel is geworden of misschien een richtlijn of zul je dat nooit weten?


Ze mogen het niet vertellen tot de definitieve verkoop en dus het passeren bij de notaris om te voorkomen dat je voor tekenen contract nog snel een hoger bod bij de verkopers neerlegt en zij dus de koop ontbinden. Je kan er dan natuurlijk makkelijk iets boven gaan zitten als je het huis graag wilt.
Wij hebben een tijd terug 707.500 op een huis geboden, na definitieve verkoop hoorde ik via via dat het verkocht is voor 710.000 dus niet erg veel boven ons bod. Dan had ik daar nog best iets boven willen gaan zitten gezien we het huis heel graag wilden. Nu ben ik iemand die denkt verkocht is verkocht en gun het de ander ook want die mensen wilden het vast ook graag. Maar er zullen ook vast mensen zijn die als ze dat in de bedenktijd horen gaan aanbellen bij de verkopers en er net een bod bovenop gooien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:01 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Zonnetje81 schreef
Ik heb de vraagprijs geboden en het huis gekregen en hier een bod op mijn huis 2,7% onder de vraagprijs wat we accepteren.

Ik doe vast iets verkeerd.

Mijn nieuwe huis is 2,7% hoger getaxeerd dan aangekocht.

Welke regio?


Eindhoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:12 



 
Profiel   

flooooo schreef
Zonnebloem92 schreef
Bizar hoor!
De moed zakt me wel in de schoenen dan.
Als je een bod doet en je word het niet, verteld zo'n makelaar dan wat het wel is geworden of misschien een richtlijn of zul je dat nooit weten?


Ze mogen het niet vertellen tot de definitieve verkoop en dus het passeren bij de notaris om te voorkomen dat je voor tekenen contract nog snel een hoger bod bij de verkopers neerlegt en zij dus de koop ontbinden. Je kan er dan natuurlijk makkelijk iets boven gaan zitten als je het huis graag wilt.
Wij hebben een tijd terug 707.500 op een huis geboden, na definitieve verkoop hoorde ik via via dat het verkocht is voor 710.000 dus niet erg veel boven ons bod. Dan had ik daar nog best iets boven willen gaan zitten gezien we het huis heel graag wilden. Nu ben ik iemand die denkt verkocht is verkocht en gun het de ander ook want die mensen wilden het vast ook graag. Maar er zullen ook vast mensen zijn die als ze dat in de bedenktijd horen gaan aanbellen bij de verkopers en er net een bod bovenop gooien.

Ja dat is dan extra zuur, als het huis voor 745 had verkocht had het iets minder vervelend geweest waarschijnlijk.
Maar ik snap inderdaad wel waarom makelaars het nog niet eerder kunnen en mogen zeggen, zullen er zat zijn die inderdaad aanbellen en hoger bieden omdat ze het zo graag willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:13 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Bij mij al 2 bezichtigingen afgezegd en 1 kijker heeft al aangegeven niet verder te willen. -O- Wat nou, je huis is zo verkocht :+

Jee zeg -O- da’s best even schrikken!

MarjanB schreef
Hoorde vandaag ook van een huis die voor 550 te koop stond en ze hadden 655 geboden en nog te weinig :oo

Holy moly

Ik heb vandaag m’n woning maar vast op de “op termijn te koop” gezet op huispedia. Er zijn zoveel zoekers dat mss iemand denkt hé, da’s er eentje om in de gaten te houden. Iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:15 



 
Profiel   

Wendy_Komen schreef
Qua huisdieren, wel een extra reden dat we ons huis verkocht hebben zonder bezichtigingen.
helemaal zonder?? Hoe dan? Klinkt ideaaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:30 



 
Profiel   

Ies_ schreef
Oef, dat is enorm balen Marit! Ik ben bang dat wij ook net achter het net vissen. 11% overboden maar wel onder voorbehoud van financiering voor 3 weken omdat we nog 1 ding moesten regelen. Wel zonder bouwkundig rapport. Hadden jullie bepaalde voorwaarden gesteld?


Zeker, onder voorbehoud van financiering. Ik wil geen risico’s.
Maar dat was de niet de reden, ons verhaal sprak het meeste aan, maar ze hebben bij het hogere bod ook de plannen opgevraagd en dat leken ook leuke plannen dus voor het hogere bod gegaan.


Helaas. Was echt even flink teleurgesteld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 05:01 



 
Profiel   

paars schreef
Wendy_Komen schreef
Qua huisdieren, wel een extra reden dat we ons huis verkocht hebben zonder bezichtigingen.
helemaal zonder?? Hoe dan? Klinkt ideaaal :j

Makelaar had meerdere mensen die een zoekertje bij hem hadden uit staan zeg maar. Dus heb het huis zonder foto's/ Funda/ bezichtigingen kunnen verkopen. Misschien niet het onderste uit de kan gehaald qua prijs, maar dat was het ons waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:14 



 
Profiel   

Wendy_Komen schreef
paars schreef
Makelaar had meerdere mensen die een zoekertje bij hem hadden uit staan zeg maar. Dus heb het huis zonder foto's/ Funda/ bezichtigingen kunnen verkopen. Misschien niet het onderste uit de kan gehaald qua prijs, maar dat was het ons waard.


Woow wat zonder foto's zelfs??
Dat zou ik als kopende partij echt nooit durven :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:25 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Bizar hoor!
De moed zakt me wel in de schoenen dan.
Als je een bod doet en je word het niet, verteld zo'n makelaar dan wat het wel is geworden of misschien een richtlijn of zul je dat nooit weten?


Ze mogen het niet vertellen tot de definitieve verkoop en dus het passeren bij de notaris om te voorkomen dat je voor tekenen contract nog snel een hoger bod bij de verkopers neerlegt en zij dus de koop ontbinden. Je kan er dan natuurlijk makkelijk iets boven gaan zitten als je het huis graag wilt.
Wij hebben een tijd terug 707.500 op een huis geboden, na definitieve verkoop hoorde ik via via dat het verkocht is voor 710.000 dus niet erg veel boven ons bod. Dan had ik daar nog best iets boven willen gaan zitten gezien we het huis heel graag wilden. Nu ben ik iemand die denkt verkocht is verkocht en gun het de ander ook want die mensen wilden het vast ook graag. Maar er zullen ook vast mensen zijn die als ze dat in de bedenktijd horen gaan aanbellen bij de verkopers en er net een bod bovenop gooien.[/quote]
Ja dat is dan extra zuur, als het huis voor 745 had verkocht had het iets minder vervelend geweest waarschijnlijk.
Maar ik snap inderdaad wel waarom makelaars het nog niet eerder kunnen en mogen zeggen, zullen er zat zijn die inderdaad aanbellen en hoger bieden omdat ze het zo graag willen.[/quote]

Het was inderdaad wel jammer omdat we er zo dichtbij zaten maar we hebben geboden wat wij het waard vonden, tuurlijk 5000 meer is op zo'n bedrag dan ook verwaarloosbaar. We hadden alleen verwacht dat ie voor veel meer zou gaan omdat het een heel populair stukje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:43 



 
Profiel   

Terugkomend op mijn bericht van gister, zojuist zelf gebeld en zijn het helaas niet geworden. Er was een iets hoger bod zonder voorbehoud van financiering. Dat laatste was doorslaggevend. Heeeel erg balen, gaat altijd zoveel tijd en spanning zitten in het hele riedeltje. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:27 



 
Profiel   

Balen Les. Blijft altijd zenuwslopend

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:06 



 
Profiel   

Balen!

Het komt inderdaad voor dat als het geaccepteerde bod naar buiten komt, er mensen naar de makelaar bellen om te vragen of er al getekend is. zo niet, bellen ze gerust aan bij de woning om te vertellen hoeveel meer zij willen bieden!

Ik kwam er ook achter dat een woning waar wij interesse in hadden voor slechts 5k boven ons bod weg is gegaan (handig, bij een makelaar werken, kan je dat soort dingen zien :p ), zuur? ja. maar inmiddels blij dat we wel een ander huis hebben kunnen bemachtigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:18 



 
Profiel   

Balen Ies! Zo lang in spanning… jammer!!

Mag ik jullie vragen wat jullie in de persoonlijke noot bij een bieding zouden zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:16 



 
Profiel   

naomi_mickey schreef
Balen Ies! Zo lang in spanning… jammer!!

Mag ik jullie vragen wat jullie in de persoonlijke noot bij een bieding zouden zetten?

Dat wilde ik ook vragen, stel je jezelf vooral voor of zoom je in op wat je met de woning wil doen en eventueel wil gaan verbouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:02 



 
Profiel   

Ik heb het eerste gedaan. Wie ik ben, waar ik nu woon en waarom ik wil verhuizen.
En hoeveel ik kan lenen, wat de overwaarde op mijn huis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:47 



 
Profiel   

Wij hebben verteld wie we zijn, waarom we daar graag willen wonen en wat de plannen waren met het huis en perceel :) Zelfs foto’s toegevoegd. Het maakte wel dat we duidelijk op de voorgrond kwamen, wij konden niet bezichtigen maar wilde toch bieden en werden goed serieus genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:40 



 
Profiel   

Uhm .. niets, mijn aankoopmakelaar had gebeld. De voorwaarden en het bod gaven de doorslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:36 



 
Profiel   

Wie je bent en wat je zo aanspreekt! Hier ook weer een woning gehad die is gegund aan twee leuke starters, het vergroot echt kansen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:54 



 
Profiel   

Hier bij geen van de biedingen een motivatiebrief bij de verkoop van ons huis. Verschil tussen de drie hoogste biedingen minder dan 3k en de hoogste twee zelfs met maar €200 verschil. Gekozen voor een ouder stel, zij konden meer zekerheid over financiering geven en passen beter bij de rest vd straat qua huidige bewoners. Zij wouden juist kleiner wonen en zetten daardoor weer een ruime gezinswoning te koop waar in deze regio ook een enorm tekort aan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:21 



 
Profiel   

Bedankt voor de inspiratie!

XladyX, krijg je als verkoper te horen wat voor mensen er geboden hebben? Kun je daar naar vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:29 



 
Profiel   

Zeker, wij kregen na elke bezichtigingsdag een samenvatting van de makelaar wat haar indruk was, waar ze vooral naar vroegen en wat voor mensen het waren/wat ze zochten. We hadden dus al een vermoeden wie zou gaan bieden en ook namen erbij. Uiteindelijk met tekenen zie je natuurlijk de volledige info zoals huidig adres etc en is het plaatje compleet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:52 



 
Profiel   

Hoi!

Graag kom ik mij kletsen.
Wij gaan morgen een woning bezichtigen en zijn starters op de woningmarkt. We hebben via online hypotheektools een beetje een beeld van wat we kunnen uitgeven en gaan nu dus zoeken. Zijn erg benieuwd hoe het bezichtigen zal verlopen. Hebben in ieder geval een checklist mee om alles op te schrijven. Hebben jullie nog andere tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:28 



 
Profiel   

Zorgen dat je in de huidige markt precies weet wat je kan lenen zodat je snel kan schakelen. Een online berekening gaat je daar helaas niet mee helpen vrees ik.

Ook krijg je vaak maar 1 kans om te bezichtigen dus zorg dat je iemand meeneemt die bouwkundig onderlegt is en zoek goed dingen uit op onder andere ruimtelijkplannen.nl en de gemeente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:01 



 

Naar vragen kan altijd he!

Wij voegen altijd een brief toe met wie wij zijn, waarom we op het huis/perceel reageren en wat we van het huis vinden. Met een verwijziging naar een toelichting wat betreft de voorwaarden.

Toelichting financieel: dat we x bieden onder voorbehoud bedrag y. En geen voorbehoud op bedrag z. Bedrag y in overleg met adviseur. Maar dat het geen pakje boter is en deze voorwaarde voor ons als starter nu eenmaal fijner voelt. En dat dit hopelijk niet door de verkopende partij als nadelig wordt gezien. Bladiebla.

Toelichting meeloopkeuring in bedenktijd bladiebla.

Geen verkoop eigen woning, dus zeer flexibel qua overdracht.

Bij bezichtiging: check de kozijnen (prik je er zo doorheen?), zit er vocht tussen het glas bij dubbele beglazing, zijn er vochtplekken zichtbaar, ruik je een muffe lucht, hoe ziet de elektra eruit (stoppenkast, aantal groepen, stopcontacten). En maak zeker een afspraak voor een eerste gesprek bij een hypotheekadviseur. Dan krijg je al een richtlijn wat je budget is en extra kosten zijn bij het kopen van een huis met dat bedrag :j

Bouwkundig onderlegd ben ik niet, maar met een beetje kritische blik kan je echt wel een inschatting maken van de staat van de woning.

Ruimtelijkeplannen altijd goed bekijken! Makelaars laten het soms heel mooi klinken. Wij hadden pas een bezichtiging afgezegd.. keek avond ervoor nog eens erop.. kon er op krap 10 meter van de perceelgrens een bedrijfspand van 15 meter hoog gebouwd worden. Nou doei :+


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-22 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:15 



 
Profiel   

Mag volgende week ook een woning bezichtigen, hopen dat er iets uit komt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 472 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen