Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:41

Noeps schreef:
Legloon+lijm €35/m2, egaliseren €16,95/m2, pvc €44,95/m2 (offerte van mei 2020, vloer is afgelopen zomer gelegd)


Kleine 100 euro per vierkante meter?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:52

Volgens mij kan dat veel goedkoper hoor

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:19

PSvanLot schreef:
Noeps schreef:
Legloon+lijm €35/m2, egaliseren €16,95/m2, pvc €44,95/m2 (offerte van mei 2020, vloer is afgelopen zomer gelegd)


Kleine 100 euro per vierkante meter?

Ja, en nog wat extra voor de plinten. Betreft wel visgraat, dat is doorgaans duurder dan recht.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:51

Oké. Vissengraat wil ik sowieso niet. Er moet ruim 100M2 gelegd worden dus ben benieuwd naar de prijs.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:52

Ik geloof dat het mij mijn ouders rond de 60 was incl pvc

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:25

Bij ons gaven ze aan dat je globaal aan kan houden dat je 60-80 euro pm kwijt bent inclusief egaliseren en leggen. (natuurlijk afhankelijk van m2 prijs van het pvc, daar zit nog wel verschil in).

En bij visgraat rond de 100pm. Wij krijgen visgraat en zijn net ietsje minder kwijt, rond 90pm geloof ik, dat bedrag is ook inclusief plinten trouwens.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:07

Egaliseren 12,95 per m2, opschuren, verlijmen en leggen ook 12,95 per m2, pvc 25,95 per m2 voor een goede kwaliteit pvc die met vloerverwarming kon en goed slijtbestendig is. Wij zijn er erg blij mee, is recht gelegd trouwens (Dit is excl de plinten, wel incl het bevestigen van de plinten in het legloon)

2009

Berichten: 161
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:31

Hi, misschien hebben jullie nog een idee, ik kom er niet uit.

We hebben een grote foto (vliegtuig) aan de muur die horizontaal is, maar hierdoor lijkt het plafond lager vind ik. Ik zou er graag iets anders voor in de plaats willen, maar wat.. twijfel over fotobehang? Maar dan alleen het stuk tussen de ramen zeg maar. Weet niet of ik dat kan en aandurf (we hebben nergens behang en ik heb 1x behangen en dat werd niks) of anders een andere plaat/foto/canvas die juist de hoogte accentueert ipv de breedte..

iemand suggesties?

*klimrek van de kids nog niet opgeruimd op de foto*

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:14

Als je er een donkere baan achter zou doen van vloer tot plafond (of zelfs een stuk over het plafond) dan versterk je wel de hoogte weer.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:17

Ik zou hier juist kiezen voor een vierkante (misschien meerdere onder elkaar?) of een staande wanddecoratie. Een liggende past niet op deze muur. Of een mooie, hoge plant? Of 2 hangplantjes oo verschillende hoogtes? Of 2-3 smalle plankjes met foto’s? Of een grote klok?
Wat een gaaf klimtoestel hebben jullie trouwens <3

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:33

noviceh schreef:
Ik denk dat als je dat grote raamkozijn zwart maakt dit veel meer rust geeft omdat er dan een geheel ontstaat. Die jaloezieën zullen daar ook veel voor gaan doen :j Het ergste wat er kan gebeuren als de kleur van de muur tegenvalt, is dat deze nog een keer geschilderd moet worden. Laatst dus bij ons de muur in terracotta kleur, wat ik niet aanraad :D Daar is de dag erna gelijk groen overheen gegaan.

Wel heb ik terracotta in de accessoires, wat mooi combineert bij (olijf)groen: sierkussens, plaid, kaarsen, ed. De muur was to much…


:oo oooh why?
Ik ben echt terra verf aan het uitzoeken... wilde eerst groen, maar ik vind dat echt te koud en mijn favo kleuren zijn warm (oranje/geel).. Dus ik ben echt 2 stappen verwijderd van een terra muur...
wat vond jij er niet tof aan?

(ik wil het combineren met zand of mosterd zelfs.. :=

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:56

2009 schreef:
Hi, misschien hebben jullie nog een idee, ik kom er niet uit.

We hebben een grote foto (vliegtuig) aan de muur die horizontaal is, maar hierdoor lijkt het plafond lager vind ik. Ik zou er graag iets anders voor in de plaats willen, maar wat.. twijfel over fotobehang? Maar dan alleen het stuk tussen de ramen zeg maar. Weet niet of ik dat kan en aandurf (we hebben nergens behang en ik heb 1x behangen en dat werd niks) of anders een andere plaat/foto/canvas die juist de hoogte accentueert ipv de breedte..

iemand suggesties?

*klimrek van de kids nog niet opgeruimd op de foto*

[ [url=m/ePxtml.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een verticaal stukje latten geen idee?
(https://www.google.com/search?q=muur+be ... nJfvGs-r5M)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:14

@2009: dat gevoel mbt laag plafond kun je al wat wegnemen door het schilderij iets lager te hangen, bijv. in lijn met de jaloezieën zoals die nu hangen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:11

Ik zou er een fotocirkel plaatsen, breekt de rechte lijnen een beetje...

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:25

Heeft er heel toevallig iemand een coatingvloer in bijv de kleur RAL 7035? Is dat echt licht lichtgrijs?

Edit: grappige is dat deze topics zijn ontstaan uit mijn aller eerste post in 2010 :')

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:26

Cer schreef:
:oo oooh why?
Ik ben echt terra verf aan het uitzoeken... wilde eerst groen, maar ik vind dat echt te koud en mijn favo kleuren zijn warm (oranje/geel).. Dus ik ben echt 2 stappen verwijderd van een terra muur...
wat vond jij er niet tof aan?

(ik wil het combineren met zand of mosterd zelfs.. :=

An sich is terra een hele mooie, warme kleur. Maar bij ons op de muur oogde het vies en kil. Ook moet je oppassen dat terra niet teveel naar roze neigt, wat ook bij ons het geval was. Bij ons was het gecombineerd met een neutrale (zowel licht- als donkergrijs), wellicht pakt het bij een zandkleur mooier uit.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:36

daar ben ik ook wel een beetje voorzichtig mee, het moet echt oranjerood Terra worden, geen roze inderdaad. Ik heb het een keer eerder geprobeerd, toen werd het te rood, de woonkamer was net een soort aggresieve kinderkamer geworden... :')

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:41

Is Terra ook niet een kleur die heel verschillend toont onder verschillende soorten licht (overdag en met verlichting aan)? s'Avonds lijkt het me heel bruin worden.

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:14

Wij hadden ooit terra in combinatie met een zachte groenblauw en donkerblauwe accenten. Juist het contrast met de vrij koele kleuren zorgde dat de warmte van de terra heel duidelijk was maar niet overheersend werd. In dat huis met een lichte erker en tuindeuren werkte het heel goed.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:29

Ik denk dat je diverse tinten terra eens op een staaltje moet doen en tegen je muur houden. Kijken welk effect met name daglicht erop gaat hebben. In het donker, met verlichting komen kleuren altijd wel tot hun recht. Dat zie je altijd met die VT wonen afleveringen. Lampen aan en bij voorkeur ‘s avonds.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:26

Kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een hangende kast(jes) breedte tussen de 2 mtr en 240 in de kleur zwart. Minimaal 40 cm diep en 60 cm hoog.
Ze komen boven het bureau te hangen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:04

Kijk eens naar de keukenbovenkasten van Ikea.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:12

karijn schreef:
Ik denk dat je diverse tinten terra eens op een staaltje moet doen en tegen je muur houden. Kijken welk effect met name daglicht erop gaat hebben. In het donker, met verlichting komen kleuren altijd wel tot hun recht. Dat zie je altijd met die VT wonen afleveringen. Lampen aan en bij voorkeur ‘s avonds.

Klopt..

Op de plek waar dat handig is, achter een schilderij, zitten nu allemaal groene stalen.. en daar dus van gezien dat groen op de muur gewoon niet mijn kleur is :')
De winkels zijn weer open, dus ik ga op jacht naar terra stalen, en die er dan tussen frutselen..

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:05

Kiim schreef:
Kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een hangende kast(jes) breedte tussen de 2 mtr en 240 in de kleur zwart. Minimaal 40 cm diep en 60 cm hoog.
Ze komen boven het bureau te hangen.


Bij Ikea heb je hier heel veel oplossingen voor. Keukenkastjes, de Besta serie.
Ben je voor redelijk gewoon geld klaar.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:51

Ladies, graag jullie gedachten. Wij hebben een keuken laten ontwerpen. In eerste instantie hadden we gedacht om voor clay dark te gaan qua kleur (kleur op de tekening) maar die is niet mooi bij de vloer.

Maar nu? Lichte kastjes beton look en een donker blad?
Betonkleurig blad met donkere kastjes?

Huidig:
Afbeelding

Ontwerp:
Afbeelding

Opties:
Lichte kastjes/donker blad:
Afbeelding

Licht blad/donkere kastjes:
Kastkleuren:
Afbeelding
Incl betonkleurig blad:
Afbeelding

Wat we niet willen:
* wit blad
* witte kastjes of antraciet/zwarte kastjes
* muurkleur veranderen
* vloer veranderen
* groef in de kastjes (zoals op het ontwerp), door de lichtinval van de zijkant worden dit zwarte strepen en wordt het wel erg landelijk.