Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 473 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 

SdaphneS schreef
Hoi!

Graag kom ik mij kletsen.
Wij gaan morgen een woning bezichtigen en zijn starters op de woningmarkt. We hebben via online hypotheektools een beetje een beeld van wat we kunnen uitgeven en gaan nu dus zoeken. Zijn erg benieuwd hoe het bezichtigen zal verlopen. Hebben in ieder geval een checklist mee om alles op te schrijven. Hebben jullie nog andere tips?


Ik zou persoonlijk niet op een online rekentool afgaan om te bepalen wat je kunt uitgeven, dat zou ik eerst laten voorrekenen door een financieel adviseur.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:23 



 
Profiel   

Ik kreeg ook alle info over de kijkers ja. De makelaar had een Groeps app gemaakt voor kij als verkoper en de 2 makelaars. Alle afspraken werden daarin gemeld. Maar ook wat voor mensen er kwamen, of ze geïnteresseerd waren en enthousiast etc. En uiteindelijk ook de biedingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:24 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips!
Afspraak met hypotheekadviseur staat gepland voor volgende week, alleen dit huis kwam dus wat eerder voorbij en we hadden niet verwacht dat we konden bezichtigen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:00 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
idinn schreef
Waarom is dat? Wat maakt het nu uit dat mensen een hond hebben? De overige persoonlijke spullen staan er toch ook gewoon.


Je ruikt het links of rechtsom echt wel als je kattenbakken hebt staan en een hond hebt. Daarbij zijn niet alle mensen gediend van dieren. Dat blijkt wel omdat niemand van mijn kijkers van het huis volgens mij dacht, goh leuk een kattenren daar kan ik iets mee. Terwijl mijn bezoek met dieren altijd zo zijn van: oh dat wil ik later ook zo'n mooie grote kattenren aan het huis.

Dus alles waaruit blijkt dat je huisdieren hebt moet weg (zoveel mogelijk) en waar ik ging kijken was dat ook. Ik zei nog: wonen die mensen nog hier, het is zo leeg? De makelaar: ja, dat moesten ze van mij.

Elke makelaar is anders.

Mijn huis staat direct in een dorp tegen Eindhoven aan.

Leuk. Ben benieuwd waar je woont! Hier in Mierlo. Net een randje verder maar kom zelf uit nederwetten haha.

Maar ligt een beetje aan welk dorp misschien? Het huis van mijn ouders hebben in 2020 de vraagprijs opgeleverd en heeft een aantal weken geduurd. Daar moet je toch maar net willen wonen en is echt ons kent ons. In breugel hebben wij 17.500 euro boven de vraag prijs geboden en zijn het dan weer dus niet geworden een half jaar later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:16 



 
Profiel   

Er staat sinds vanmiddag weer een huis met potentie op funda dus ik ga denk ik weer een afspraak maken als man het ook wat vind. Wel bieden op inschrijving dus ben benieuwd. T is gedateerd zo te zien maar wel cosmetisch werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:55 



 

Zitten die bezichtigingen niet al lang vol? Of is de vaart daar een beetje uit aan het gaan?

Ik overleg altijd na de bezichtiging plannen of het echt wat is en ga dan op gemak research doen of het bestemmingsplan van perceel en buurt me aanstaat _O-

Zag op fb een voorproefje voorbij komen. Gezien het hier in de buurt is, zal het wel compleet boven budget zijn.. toch even gemaild voor meer informatie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:59 



 
Profiel   

idinn schreef
Zitten die bezichtigingen niet al lang vol? Of is de vaart daar een beetje uit aan het gaan?

Ik overleg altijd na de bezichtiging plannen of het echt wat is en ga dan op gemak research doen of het bestemmingsplan van perceel en buurt me aanstaat _O-

Zag op fb een voorproefje voorbij komen. Gezien het hier in de buurt is, zal het wel compleet boven budget zijn.. toch even gemaild voor meer informatie :+


Zo doen wij het ook anders grijpen we elke x mis

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:07 



 
Profiel   

En hoe vind je een goed financieel adviseur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:10 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
En hoe vind je een goed financieel adviseur?


Wij hebben meerdere gesprekken gevoerd waaronder sns en de hypotheker. Sns gaf ons een veel fijner gevoel dus daar bij gebleven. Denk dat alle grote namen wel goed zijn in de basis maar prijs en service kan verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:16 



 
Profiel   

Ik heb gekeken wie er goede reviews hadden in de buurt. En heb echt een topper gevonden. Hij zit zometeen wel 80 km verderop maar als ik ooit weer ga verhuizen, ga ik toch weer naar hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:25 



 
Profiel   

idinn schreef
Zitten die bezichtigingen niet al lang vol? Of is de vaart daar een beetje uit aan het gaan?

Ik overleg altijd na de bezichtiging plannen of het echt wat is en ga dan op gemak research doen of het bestemmingsplan van perceel en buurt me aanstaat _O-

Zag op fb een voorproefje voorbij komen. Gezien het hier in de buurt is, zal het wel compleet boven budget zijn.. toch even gemaild voor meer informatie :+


Toevallig kan ik bij deze gewoon een appje doen en wordt ie voor me gepland. Maar hier zijn 3 dagen er is tot nu toe weinig animo voor dus wie weet geeft dit kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:53 



 
Profiel   

SdaphneS schreef
Hoi!

Graag kom ik mij kletsen.
Wij gaan morgen een woning bezichtigen en zijn starters op de woningmarkt. We hebben via online hypotheektools een beetje een beeld van wat we kunnen uitgeven en gaan nu dus zoeken. Zijn erg benieuwd hoe het bezichtigen zal verlopen. Hebben in ieder geval een checklist mee om alles op te schrijven. Hebben jullie nog andere tips?

Langsgaan bij een financieel adviseur zodat je precies weet wat kan en wat niet kan.

Let op staat kozijnen, lekkages, vlekken op het plafond, hoe ligt het dak erbij, bijkomende kosten buiten je hypotheek (in geval appartement: VVE + hoe financieel gezond is deze VVE), buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:22 



 
Profiel   

Wij hebben inderdaad ook eerst een hypotheekoriëntatiegesprek bij onze bank gedaan. Dat heeft ons veel duidelijkheid gegeven. Alhoewel het bedrag wat we kunnen lenen gelijk bleef aan onze online berekening, is het wel fijn om meer uitleg te krijgen over bijkomende kosten.

Wij gaan aanstaande dinsdag voor de eerste keer een huis bezichtigen. Een vrij nieuwe woning uit 2016. Iemand tips om van te voren uit te zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:35 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Wij hebben inderdaad ook eerst een hypotheekoriëntatiegesprek bij onze bank gedaan. Dat heeft ons veel duidelijkheid gegeven. Alhoewel het bedrag wat we kunnen lenen gelijk bleef aan onze online berekening, is het wel fijn om meer uitleg te krijgen over bijkomende kosten.

Wij gaan aanstaande dinsdag voor de eerste keer een huis bezichtigen. Een vrij nieuwe woning uit 2016. Iemand tips om van te voren uit te zoeken?


Met een huis uit 2016 hoef je je gelukkig over het algemeen geen zorgen te maken om isolatie en de staat van het huis :D

Dan blijven er alleen nog dingen over als:
- welke roerende zaken blijven achter en zouden jullie eventueel over willen nemen?
- welke ligging heeft de tuin en is dat voor jullie goed?
- is de wijk naar jullie zin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:12 



 
Profiel   

Monchou schreef
Met een huis uit 2016 hoef je je gelukkig over het algemeen geen zorgen te maken om isolatie en de staat van het huis :D

Dan blijven er alleen nog dingen over als:
- welke roerende zaken blijven achter en zouden jullie eventueel over willen nemen?
- welke ligging heeft de tuin en is dat voor jullie goed?
- is de wijk naar jullie zin?


Bedankt! Het is inderdaad echt volledig uitgerust zoals ik nu zie en lees. Hoeft niets meer aan te gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:42 



 
Profiel   

Obi schreef
Ik lees al een tijdje mee en was mede door de verhalen hier wat bang voor wat ons te wachten stond bij de zoektocht naar een ander huis. We hebben 4 huizen bezichtigd en alleen op de laatste geboden, geen aankoopmakelaar in de hand genomen. 31 Maart krijgen we de sleutel *\o/*
Deze week gaat ons appartement aan de rand van Amsterdam in de verkoop.
Ik hoop dat meer mensen komende tijd geluk gaan hebben.

Wauw wat goed en snel, gefeliciteerd! *\o/*

Zonnetje81 schreef
Wendy_Komen schreef
Qua huisdieren, wel een extra reden dat we ons huis verkocht hebben zonder bezichtigingen. 2 katten kan wellicht nog. Maar denk dat de 9 terraria niet eens aangesproken hadden :o

Succes Zonnebloem!


:') :')

Mijn 12 katten in huis en een hondje ook niet denk ik.

haha oeps := dat zijn wel andere verhalen dan een hondje of kat :')

Nikass schreef
Oh en ik wil niemands plezier bederven, maar wij hebben ook bezichtig-afspraken gemaakt (voor nieuw huis kopen) die tot een paar uur van te voren werden afgebeld want huis al verkocht. Dus dat was soms wel erg teleurstellend.
Wij hielden ook Funda meerdere keren per dag in de gaten. Toch lukte het dan soms niet om een bezichtiging te plannen en soms dus wel, maar als je niet de eerste bent kan het huis toch al weg zijn. Behalve kluswoningen, die gaan minder hard.
Wij hebben uiteindelijk zonder bezichtiging (werd afgebeld dat er al teveel biedingen waren en dat ze eerst gingen kijken of daar wat uitkwam) een bod uitgebracht. En omdat dat bod de interesse wekte konden we toch komen kijken. Dus dat is ook nog een optie :)

Oh zoiets heb ik ook gehad... woning bezichtigd en ik zou nog info toegestuurd krijgen en dan kon ik een bod uitbrengen. Toen ik smiddags belde wanneer ik de info kon verwachten kreeg ik te horen dat het al verkocht was. Bedankt voor het verdoen van mijn tijd dacht ik... :roll:

Zonnebloem92 schreef
Wij zijn dus nieuw op de woningmarkt (vorige huis hebben we 4 jaar geleden voor iets onder de vragenlijst gekocht).
Maar als je bied moet je er dan ook een persoonlijk verhaal bij doen waarom je het huis wil en wat je er mee wil doen etc?
Een soort sollicitatie voor de woning?

Als ik lees dat mensen bieden zonder kijken of zonder voorbehoud van financiering bieden, zakt de moed wel in de schoenen.

Hebben jullie ook een aankoopmakelaar?

Ik had een aankoopmakelaar, maar helaas super slechte "band" mee en alles verliep stroef. Ik voelde mij helemaal niet prettig bij het contact met hen (ze behandelde me echt als klein kind ipv als klant) en ik heb uiteindelijk dan ook zonder aankoopmakelaar gekocht. Dit is mij overigens wel duur komen te staan :o
Ik heb wel ook gekocht onder voorbehoud van financiering, en de kopers van ons huidige huis deden dat ook. Ik vind dat ook niet meer dan normaal. Wel is het prettig als je een deel zonder finnciering kunt doen, dat geeft verkopers iets meer rust voor het geval de taxatie lager uitvalt :j

Fitzroy schreef
Bij mij al 2 bezichtigingen afgezegd en 1 kijker heeft al aangegeven niet verder te willen. -O- Wat nou, je huis is zo verkocht :+

Oh wat extra spannend zeg! Maar het zegt niets ;) je hebt maar 1 koper nodig! En die hoeft soms niet eens te zijn komen kijken.

xLoki, lastige buren zou ik ook niet doen. In ieder geval niet als je het van te voren al weet... Je kunt het altijd treffen maar als je het op voorhand al kunt zien lijkt mij niet verstandig.

Ies_ persoonlijk heb ik dat nooit meegemaakt, altijd dezelfde dag gehoord of mijn bod was geaccepteerd. Behalve bij het huis dat ik uiteindelijk heb gekocht, dat hoorde ik een dag later. Ik vroeg wel altijd tijdens de bezichtiging al wanneer ik terugkoppeling kon verwachten in het geval ik een bod zou uitbrengen.
Edit; je bod is het niet geworden, wat jammer zeg :(:)

flooooo, oei dat is wel zuur zeg als je hoort dat er maar zo weinig tussen zat :(

SdaphneS, welkom en veel plezier bij de zoektocht. Oke misschien kan ik beter succes zeggen. Je hebt al nuttige tips gekregen, gesprek met een (onafhankelijke) hypotheekadviseur heb je wel écht nodig. Je moet wel exact weten wat je kunt, met "ongeveer" kom je er niet helaas en die online tools kunnen best veel afwijken van de werkelijkheid :(

Suzanne F. schreef
En hoe vind je een goed financieel adviseur?

Wij hadden gelukkig al een goede adviseur vanuit de aankoop van onze eerste woning (toen bij toeval getroffen). Maar wat ik nu vooral prettig vind is dat hij onafhankelijk is, dus niet aan bepaalde geldstrekkers gebonden. En hij is bekend in de regio, dus ook goede contacten met makelaars, notarissen enz.enz.

stitchlover, een woning uit 2016 voldoet sowieso al aan de nieuwste bouwnormen enzo dus ik zou mij daar verder geen zorgen over maken. Inderdaad alleen wat Monchou verder aangeeft; kijk naar de buurt, ligging tuin, en calculeer in of het naar je smaak is (zoals keuken etc.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:54 



 
Profiel   

Lees net dat de hypotheekrente omhoog gaat… zal het de woningmarkt wat helpen? Deze week al wat er bij en volgende week staat ook al op de planning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:05 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Lees net dat de hypotheekrente omhoog gaat… zal het de woningmarkt wat helpen? Deze week al wat er bij en volgende week staat ook al op de planning.

Ik denk zeker dat het gaat bijdragen. Net zoals de rente voor investeerders. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dus pas sinds kort mijn handtekening heb gezet en stiekem niet hoop dat het nu al gelijk gaat kelderen := dan ga ik me écht beroerd voelen dat ik niet even heb gewacht namelijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:10 



 
Profiel   

O no, dan moet ik gauw de offerte tekenen :=

Wat je zegt, Linda. Hopelijk niet te snel. Ik moet mijn huis nog verkopen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:11 



 
Profiel   

SdaphneS schreef
Hoi!

Graag kom ik mij kletsen.
Wij gaan morgen een woning bezichtigen en zijn starters op de woningmarkt. We hebben via online hypotheektools een beetje een beeld van wat we kunnen uitgeven en gaan nu dus zoeken. Zijn erg benieuwd hoe het bezichtigen zal verlopen. Hebben in ieder geval een checklist mee om alles op te schrijven. Hebben jullie nog andere tips?


ik zou echt eerst een hypotheekadviseur inschakelen.
online tools komen vaak mooier uit dan de praktijk, het zou zonde zijn als je daardoor een verkeerde inschatting maakt.
Vooral in deze woningmarkt.
eerst weten wat je kan lenen en dan pas huizen gaan bezichtigen.
Het heeft ook niet veel nut om te bezichtigen voor je weet wat je kan. Je moet redelijk snel een bod uitbrengen en hebt geen tijd om op je gemak nog een adviseur in te schakelen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:16 



 

Hier is een makelaar denk bang om werkloos te worden.. als je in februari en maart je woning te koop zet bij hun, maak je kans op €2.500. Geven ze elke week als bedrag weg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:43 



 
Profiel   

idinn schreef
Hier is een makelaar denk bang om werkloos te worden.. als je in februari en maart je woning te koop zet bij hun, maak je kans op €2.500. Geven ze elke week als bedrag weg..


Kun je nagaan wat ze verdienen per maand als je dat kunt weggeven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:49 



 

Ja dat ook _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:53 



 
Profiel   

Oké, ik haal mijn huis uit de verkoop en ga in februari naar een andere makelaar …

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:54 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Oké, ik haal mijn huis uit de verkoop en ga in februari naar een andere makelaar …

Och jee, wat is er gebeurd…of wil je meedoen voor de geldprijs :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 473 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen