Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn voordeur tocht ontzettend, welke anti-tocht strips?

 
Profiel   

Hi!

Ik woon sinds half november in een hele fijne huurwoning. Het is een wat ouder huis en de voordeur laat daardoor erg veel tocht door. Het is in de gang altijd een stuk kouder en als ik met mijn hand langs de randen ga, voel ik de wind erdoorheen komen :Y)

Nu wil ik met het oog op energieverspilling en kou graag tochtstrips halen. Maar welke? Ik kan op Google erg veel soorten vinden maar weet niet waar ik wat op moet plakken. Hebben bokkers ook zulke strips voor/op hun deur en welke kunnen jullie voor mij deur aanraden?


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:08 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde probleem en mijn deur trekt ook nog eens krom waardoor ik de woningbouw een keer moet inschakelen, maar goed.
Ik heb niet voor een tochtstrip gekozen, maar voor een gordijn bij de leenbakker en dat helpt hier eigenlijk nog het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:12 



 
Profiel   

Inderdaad, zo’n verlours gordijn zou ik doen!
Misschien zo’n borstelrand aan de onderkant en voor je brievenbus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:15 



 
Profiel   

Ik heb ook een gordijn voor mijn voordeur hangen ivm de tocht, en ik heb goedkope tochtstrips in in het kozijn van de deur geplakt. ik merk dat die combinatie het beste werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:18 



 
Profiel   

Wij hebben hier ook een gordijn gehangen en dat helpt ontzettend, dat zou ik dus aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:26 



 
Profiel   

chanicha schreef
Inderdaad, zo’n verlours gordijn zou ik doen!
Misschien zo’n borstelrand aan de onderkant en voor je brievenbus!



Dit.

En is het enkel glas? Dan kan je dat met folie of plexieglas ombouwen tot dubbelglas

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:29 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!

Een gordijn klinkt inderdaad eigenlijk wel een heel goed idee!
@Chanicha Wat voor borstelrand kan je mij adviseren?

Welke gordijnen hebben jullie hangen?

@belle_boef hoe werkt zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:33 



 
Profiel   

Ik heb een heel dik gordijn en een borstelrand aan de onderkant. Ook de wc deur heeft een tocht werende rand onder zitten. Gordijn had ik al van twee eerdere huizen steeds meeverhuisd is van heel dikke stof die ook nog eens aardig goed verduisterd. Dat scheelt al zoveel tocht en kou

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:38 



 
Profiel   

Dik gordijn (velours is vaak fijn) er voor.

Van die tochtstrips van de Gamma of zo er in plakken, die plak je op het kozijn.
En ik zou kijken naar een binnenklep op je brievenbus, die je dus aan de binnenkant er op zet. Want dat zijn vaak ook tochtgaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:41 



 
Profiel   

https://www.marketonweb.nl/tochtstrip-d ... gJ_svD_BwE

Zoiets!
Niet perse van deze site maar is voor de onderkant van de deur en bij de Kwantum of Leen Bakker een velours gordijn laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:50 



 
Profiel   

Ik zou zeker ook een borstelrand nemen (en kijk ook naar een antitocht-brievenbus) want een gordijn is 's avonds wel fijn maar maakt het overdag waarschijnlijk erg donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:21 



 

Wij hebben van die plakstrips op het kozijn (gewoon van de action). Onze deur is moeilijk krom, dus onderaan gewoon 1 laag opbouwend naar 4 op elkaar. Scheelt veel wind. En voor de avonden een dik gordijn ervoor. Ook veel gezelliger (vanaf de keuken kijk je anders zo omlaag een zwart gat in).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:25 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik zou zeker ook een borstelrand nemen (en kijk ook naar een antitocht-brievenbus) want een gordijn is 's avonds wel fijn maar maakt het overdag waarschijnlijk erg donker.


Idd in de brievenbus een tochtstripje monteren, scheelt al een hoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:28 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Dankjewel allemaal!

Een gordijn klinkt inderdaad eigenlijk wel een heel goed idee!
@Chanicha Wat voor borstelrand kan je mij adviseren?

Welke gordijnen hebben jullie hangen?

@belle_boef hoe werkt zoiets?



Je hebt isolerende raamfolie kan je bij de bouwmarkt kopen.
Maar je zou ook een plaat plexiglas tegen de ramen aan kunnen zetten voor een beter isolerende werking. Dan wel zorgen voor een luchtdichte hechting tussen het plexiglas

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:37 



 
Profiel   

Ik wilde afgelopen weekend eigenlijk naar de bouwmarkt om spul te halen tegen de tocht, maar toen wees een vriendin mij erop dat ik ook gewoon een verzoek bij de woningbouw aan kan vragen om het tochten te verhelpen. Dus dat heb ik vandaag gedaan. Ik krijg deze week als het goed is nog bericht en dan komen ze de week erop langs om te kijken of het te verhelpen is. Scheelt mij toch weer in kosten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:46 



 
Profiel   

En anders inderdaad een dik velours gordijn ophangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:01 



 
Profiel   

Jup. Als de tochtstrips niet helpen komt het gordijn er :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:02 



 
Profiel   

Wij moeten 2x per jaar de deur bijstellen omdat ie krimpt en uitzet, heb je daar al naar gekeken? Dat kan soms ook schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:19 



 
Profiel   

Ik heb geen idee of dat bij mij ook zo is. Zit er net een maand in. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 22:23 



 
Profiel   

Nou, het mocht even duren, maar morgenochtend komt de woningbouw eindelijk langs voor de toch van de voordeur :D Ik had een eerdere afspraak maar vanwege de lockdown mochten ze nog niet langskomen. Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:46 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Nou, het mocht even duren, maar morgenochtend komt de woningbouw eindelijk langs voor de toch van de voordeur :D Ik had een eerdere afspraak maar vanwege de lockdown mochten ze nog niet langskomen. Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken :D


Zijn ze geweest? Wat hebben ze gedaan?

Fijn dat er eindelijk actie in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:23 



 
Profiel   

Los van de zaken die ze aan de deur kunnen doen, scheelt een gordijn behoorlijk veel warmte. Zeker omdat er glas in de deur zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:30 



 
Profiel   

Nou, ze belden vanochtend of ze rond 15.00 uur mochten komen. Dus ik houd jullie op de hoogte :)

@Senna dat is zeker een optie. Het enige is dat mijn gang dan erg donker wordt. De deur is het enige raam wat er in die ruimte is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:36 



 
Profiel   

De monteur is net langs geweest. Hij heeft tochtstrips in de deurpost gemaakt. Boven en aan de zijkant. Die brievenbus heeft een vegertje met een extra opening gekregen en aan de onderkant zit een tochtstrip. Ik ben heel benieuwd of ik verschil merk. Ik kan iig niet meer vanaf de zijkant naar buiten kijken. De monteur gaf aan dat het niet 100% opgelost kan worden maar dat het echt wel verschil moet maken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:41 



 
Profiel   

Hopelijk helpt het voldoende.

Gordijn is een mooie oplossing, maar als dit enige daglicht is, snap ik ook wel dat die oplossing niet ideaal is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen