Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

woon-werk verkeer

 
Profiel   

StalNollie schreef
Scooter er of brommer?
Seat Ibiza zuinig? Slurp bak

Oh.. oneens in deze. Maargoed.. heb inmiddels ook 15 jaar mijn rijbewijs en mijn auto's waren allemaal ibiza's. Ja, het vraagt meer dan een volkswagen up, maar het zit ook lekkerder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:10 



 
Profiel   

Winged schreef
StalNollie schreef
Scooter er of brommer?
Seat Ibiza zuinig? Slurp bak

Oh.. oneens in deze. Maargoed.. heb inmiddels ook 15 jaar mijn rijbewijs en mijn auto's waren allemaal ibiza's. Ja, het vraagt meer dan een volkswagen up, maar het zit ook lekkerder.


heb al wat autos versleten waaronder een seat maar dat was toch echt 1 van de duurdere in benzine.
een opel agila ts is ook nog wel een leuk zuinig autotje. kon er nog veel in bij ons met een heel gezin en toendertijd zelfs nog een kinderwagen erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:27 



 
Profiel   

De prijs voor de Clio is geen verkeerde prijs hoor! :)
Heb hier een Renault verkoper thuis, dus even aan mijn man gevraagd.
Maar voor 90.000km en 11.000 is niet gek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:22 



 

Lekker een oudere eigen auto kopen. Idk wat je budget is. Maar je hebt hele zuinige benzine auto's voor een prima prijsje, denk aan auto's zoals een Peugeot 206 1.4. Hoe kleiner het blok hoe zuiniger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:34 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Lekker een oudere eigen auto kopen. Idk wat je budget is. Maar je hebt hele zuinige benzine auto's voor een prima prijsje, denk aan auto's zoals een Peugeot 206 1.4. Hoe kleiner het blok hoe zuiniger.

Volgens mij ligt dat ook wel aan of je veel al snelweg rijdt of in de stad.

Ik had hiervoor een fiesta nu een VolvoV40.
Maar ik rij veel snelweg. En dan is de Volvo toch zuiniger. 6de versnelling op de snelweg een boel minder toeren. En cruise control er bij aan en hij is nog zuiniger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:04 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Scooter er of brommer?
Seat Ibiza zuinig? Slurp bak


Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een ibiza heb gereden! Onze ibiza van 2018 rijd 1 op 22
Dit is een Ibiza 1.0 gechipt naar 145 pk.
Uiteraard wel veel snelweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:50 



 
Profiel   

Voor 11000 euro kan je een leuke auto en fiets kopen.
Dat zou mijn keuze zijn boven deze clio.
Auto van 5-8 jaar oud is veel goedkoper van 3,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:06 



 
Profiel   

smurffie schreef
Voor 11000 euro kan je een leuke auto en fiets kopen.
Dat zou mijn keuze zijn boven deze clio.
Auto van 5-8 jaar oud is veel goedkoper van 3,5

Voordeel is wel dat de Clio bekend is qua onderhoud en hoe er mee omgegaan is.
Is ook wat waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:19 



 
Profiel   

smurffie schreef
Voor 11000 euro kan je een leuke auto en fiets kopen.
Dat zou mijn keuze zijn boven deze clio.
Auto van 5-8 jaar oud is veel goedkoper van 3,5


En in onderhoud? Dan zit je met een jongere auto toch vaak veiliger. Én ze weten wat ze kopen als ze de Clio overnemen, dat is ook heel veel waard bij auto’s.

@TS: hebben jullie inmiddels al een besluit genomen? Of zijn er nog twijfels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:25 



 
Profiel   

Ik zou wel voor een auto gaan. Super lief dat jullie die van (schoon) ouders kunnen lenen maar als ik zo lees zijn jullie een jong gezin en dan is een auto best handig (tenzij jullie hartje Amsterdam wonen oid). Die clio overnemen zou ik niet doen want best al wat km op de teller tegen een hoge prijs.

Ikzelf heb een fort kaa (nieuw model) en die is oer degelijk, zuinig, lage maandelijkse kosten en de afschrijving tot nu toe belachelijk laag. Maar misschien wel iets te klein voor jullie. Een vriendin heeft een up, die is net even ruimer (5 deurs) en ook super zuinig. Misschien is dat iets 2e hands?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:41 



 
Profiel   

Ik heb met mijn partner in hetzelfde schuitje gezeten.
Zijn lease auto (skoda fabia, 3 jaar) loopt maart af echter wilde wij weer gaan leasen maar doordat wij een forse huur betalen voor ons huis en mij partner de hoofdhuurder is ook al splitsen we beide de huur kon er niet opnieuw geleasd worden.
Wij hadden toen de opties of een 2dehands auto of deze overkopen.
Wij hebben toen besloten om de auto over te kopen.
Ook omdat mij vriend zijn auto echt nodig heeft voor zijn werk en ik 5 min van mij werk af woon en op de fiets kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:43 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk voor de clio gaan. Dan kan je er voorlopig even tegen. Grootste voordeel: historie is bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:00 



 
Profiel   

We hebben vandaag gesproken met mijn schoonouders en ze geven aan dat we de auto in de weekenden wel kunnen gebruiken. Door de week ligt het er aan. We zouden een soort agenda bijhouden wanneer we de auto graag zouden willen gebruiken.

Op dit moment neigen we naar niet de Clio overnemen en nu een tijd geen auto te nemen en kijken hoe dat bevalt. Als we een auto toch erg gaan missen, gaan we dan op zoek naar een auto waar we genoeg ruimte hebben op de achterbank (zodat we dan 2 stoeltjes kwijt kunnen). Mijn man wil dan eigenlijk ook direct een electrische auto kopen. We gaan dit weekend even naar speed pedelec kijken en ik ga er op fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:51 



 
Profiel   

lovelys schreef
We gaan dit weekend even naar speed pedelec kijken en ik ga er op fietsen.

Gebruik even Google/Bing/DuckDuckGo om naar ervaringen met de levensduur van de accu te zoeken. Het zou wel eens kunnen dat die kostenpost om die te vervangen net zo groot, zo niet groter is dan het stroomverbruik over de levensduur van de accu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:27 



 
Profiel   

Wil je zo afhankelijk zijn van je schoonouders? En hoe doen jullie dat dan met de kosten?
Ik zou echt een tweedehandsje kopen ter waarde van de speed pedelec. Die zijn echt wel te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:21 



 

Als je enkel sporadisch een auto gebruikt, zou ik gewoon kijken hoe het bevalt zonder en de elektrische fiets pakken naar werk. Schaf dan wel ook direct goede regenkleding aan en waterdichte fietstassen. Anders ben je het na 1 regenbui al zat.

Wij gebruiken sporadisch de auto en huren altijd via de plaatselijke verhuur of particulier via Snappcar. Lijkt prijzig, maar een auto voor de deur die meer stil staat dan rijdt, is veel duurder :j

Voor even zware/grote dingen bij een winkel halen, kunnen we altijd de auto van de huisbaas pakken. Maar meestal gaan we eigenwijs lopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:40 



 
Profiel   

idinn schreef
Als je enkel sporadisch een auto gebruikt, zou ik gewoon kijken hoe het bevalt zonder en de elektrische fiets pakken naar werk. Schaf dan wel ook direct goede regenkleding aan en waterdichte fietstassen. Anders ben je het na 1 regenbui al zat.

Wij gebruiken sporadisch de auto en huren altijd via de plaatselijke verhuur of particulier via Snappcar. Lijkt prijzig, maar een auto voor de deur die meer stil staat dan rijdt, is veel duurder :j

Voor even zware/grote dingen bij een winkel halen, kunnen we altijd de auto van de huisbaas pakken. Maar meestal gaan we eigenwijs lopen :')



20.000 km per jaar is niet sporadisch, dat is gewoon heel erg veel. Daar kan je een diesel van rijden.
Ik vermoed dat het gezin van TS de auto veel vaker gebruikt dan ze zelf denken.

Ik zou daarom geen dure speed pedelec kopen maar eerder een elektrische fiets als ze het zonder auto willen proberen. 16 km is heel goed te doen daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:03 



 
Profiel   

Ik zou niet afhankelijk willen zijn van andermans auto hoor....

En zou (zeker met een klein kind, of huisdieren trouwens) echt wel een auto voor de deur willen, voor het geval je snel naar een dokter moet. Ik heb een poosje geen auto gehad maar had daar echt een rotgevoel bij vanwege die kleine :(:) )

Fietsen is natuurlijk altijd goed :j Gezond enzo.
Maar stel dat je een auto toch teveel mist en dan alsnog een auto koopt, baal je dan niet van de uitgave voor zo'n fiets...?

En als je toch een auto wilt, dan zou ik wel echt gaan voor een modelletje dat je echt aanspreekt, dat echt bij jullie situatie past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:17 



 
Profiel   

Nee, ik zou ook niet van anderen afhankelijk willen zijn voor een auto, tenminste toch niet bij 20.000 gereden auto kilometers per jaar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:15 



 
Profiel   

lovelys schreef
We hebben vandaag gesproken met mijn schoonouders en ze geven aan dat we de auto in de weekenden wel kunnen gebruiken. Door de week ligt het er aan. We zouden een soort agenda bijhouden wanneer we de auto graag zouden willen gebruiken.

Op dit moment neigen we naar niet de Clio overnemen en nu een tijd geen auto te nemen en kijken hoe dat bevalt. Als we een auto toch erg gaan missen, gaan we dan op zoek naar een auto waar we genoeg ruimte hebben op de achterbank (zodat we dan 2 stoeltjes kwijt kunnen). Mijn man wil dan eigenlijk ook direct een electrische auto kopen. We gaan dit weekend even naar speed pedelec kijken en ik ga er op fietsen.


Houdt er rekening mee met een elektrische auto dat je ook een laadpaal voor de deur moet hebben. Niet iedere gemeente is daar heel makkelijk in en volgens mij wordt het plaatsen van een laadpaal lang niet altijd gesubsidieerd. Een laadpaal is behoorlijk kostbaar. Als je dat meeneemt in de kosten, plus prijzen voor commercieel laden (bijna vergelijkbaar met benzine), plus realistische actieradius, dan vonden wij het in veel gevallen nog helemaal niet zo voordelig om elektrisch te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:30 



 
Profiel   

Rex rolfo dank je wel. Dat is inderdaad goed om naar te kijken.

Fitzroy wij vinden het geen probleem, omdat mijn schoonouders zeer makkelijk zijn en de auto zeer sporadisch gebruiken. We zullen dan een vast bedrag per maand betalen en natuurlijk de benzine.

Inge we hebben dit jaar erg veel gereden, omdat we gratis konden rijden (op de 250 euro per maand na). Ik zal inderdaad met eigen auto eerder max 10.000km gaan rijden. Het nadeel van een electrische fiets is dat ik nog meer tijd kwijt ben op werkdagen en dus die dagen laat thuis ben.het scheelt makkelijk 30 minuten op een dag.

Pmarena dat de speedpedelec na een jaar toch weer in de berging komt is een reële kans. Dus dat is een reden dat ik voor speedpedelec erg twijfel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:57 



 
Profiel   

Ik vind 10000 kilometer per jaar eigenlijk nog steeds veel; genoeg om een eigen auto voor de deur te hebben… Zeker met kinderen: gemak en tijd zijn kostbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:14 



 
Profiel   

Gaabje schreef
Houdt er rekening mee met een elektrische auto dat je ook een laadpaal voor de deur moet hebben. Niet iedere gemeente is daar heel makkelijk in en volgens mij wordt het plaatsen van een laadpaal lang niet altijd gesubsidieerd. Een laadpaal is behoorlijk kostbaar. Als je dat meeneemt in de kosten, plus prijzen voor commercieel laden (bijna vergelijkbaar met benzine), plus realistische actieradius, dan vonden wij het in veel gevallen nog helemaal niet zo voordelig om elektrisch te rijden.

Dat hangt echt af van waar je woont.
- eigen oprit : neem eigen privé laadpaal
- geen laadpaal in je straat: aanvragen, wordt er gratis een geplaatst
Maar vaak genoeg staan ze er al. Ik heb er 6 binnen 100 meter bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:23 



 
Profiel   

Ik heb 6 laadpalen binnen 600 m rond mijn huis en dat vind ik echt prima te doen en ook prima betaalbaar.
Zelfde prijs per kWh als mijn eigen energiecontract thuis.


@TS: dan is ipv een speedpedelac een gewone goede e-bike een beter investering.
16 km is met zo'n fiets ook echt prima te doen en die pak je wat gemakkelijker voor de boodschappen oid.
Sinds ik een e-bike heb, (ruim een jaar nu), heb ik een heleboel km die ik anders met de auto zou doen, met de fiets gedaan.


Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-01-22 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:35 



 
Profiel   

Gaabje schreef
Houdt er rekening mee met een elektrische auto dat je ook een laadpaal voor de deur moet hebben. Niet iedere gemeente is daar heel makkelijk in en volgens mij wordt het plaatsen van een laadpaal lang niet altijd gesubsidieerd. Een laadpaal is behoorlijk kostbaar. Als je dat meeneemt in de kosten, plus prijzen voor commercieel laden (bijna vergelijkbaar met benzine), plus realistische actieradius, dan vonden wij het in veel gevallen nog helemaal niet zo voordelig om elektrisch te rijden.


Dat is niet helemaal waar hoor :) Wij hebben nu net (sinds vandaag :+ ) een elektrische auto, en geen laadpaal voor de deur. Zelfs geen eigen parkeerplaats of oprit. Dat is ook niet echt nodig. In elk geval niet als je, zoals mijn man, grotendeels op je werk kunt opladen. En laden bij de openbare laadpalen kost bij lange na niet zoveel als een tank benzine of diesel. De (snel)laders bij bijv de pompen langs de snelweg zijn wel iets duurder. En je KUNT evt ook thuis via een gewoon stopcontact laden maar dat is niet ideaal.
Verder is het bij veel gemeentes zo dat als je meldt dat je een elektrische auto hebt gekocht, zij zorgen dat er binnen een bepaalde afstand (bij ons 200 meter) een openbare laadpaal bij komt.

Al met al gaat deze auto ons in gebruik (incl onderhoud etc en geen wegenbelasting, althans voorlopig) fors minder kosten dan de Megane diesel die we hadden. Hoewel dat dan wel weer ligt aan het aantal kilometers dat je rijdt en of je heel veel snelweg rijdt.

Zelf ga ik trouwens met een elektrische fiets (gewone, geen speedpedelec) naar mijn werk, ca 12 km enkele reis. Dat is prima te doen. Voorheen ging ik met het openbaar vervoer (bus) en was ik net zo lang onderweg. En m'n boodschappen doe ik ook het liefst op de fiets. Ik haal er zelfs wel eens een zak voer van 20 kg mee. Mijn eigen autootje gebruikte ik nog maar zo weinig dat ik die heb verkocht.

Maar goed, hier geen kinderen meer in huis, dat scheelt wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen