Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
AshleyRol schreef:Zojuist heb ik letterlijk al het geld teruggekregen via ING wat ik betaald heb aan Welkom Energie.
Dit dankzij jullie, ik heb een melding onrechte incasso gedaan en dat is dus gelukt.
Nu heb ik alleen alles teruggekregen maar ik zal toch moeten betalen wat ik wel verbruikt heb.
In ieder geval niks meer te veel betaald, pfiew.
Hoe hebben degene dit gedaan die het ook op deze manier hebben gedaan? Want alles terug is ook niet helemaal de bedoeling.
Narya schreef:Heb jij daar een bevestiging oid van gekregen, of enige andere informatie over het onderzoek? Want ik heb telefonisch wel een melding gedaan, maar daarna nooit meer iets gehoord
Sansevieria schreef:AshleyRol schreef:Zojuist heb ik letterlijk al het geld teruggekregen via ING wat ik betaald heb aan Welkom Energie.
Dit dankzij jullie, ik heb een melding onrechte incasso gedaan en dat is dus gelukt.
Nu heb ik alleen alles teruggekregen maar ik zal toch moeten betalen wat ik wel verbruikt heb.
In ieder geval niks meer te veel betaald, pfiew.
Hoe hebben degene dit gedaan die het ook op deze manier hebben gedaan? Want alles terug is ook niet helemaal de bedoeling.
Zorg dat je asap een eindafrekening krijgt van Welkom Energie, en betaal wat je hun verschuldigd bent.
Wacht niet tot de curator of een deurwaarder zich bij jou komt melden.
Of betaal alvast grof geschat een groot deel van wat je verbruikt hebt, en geef aan de je willens bent de restschuld die jij aan hun hebt meteen te voldoen, zodra je de eindafrekening hebt.
robert45 schreef:Nooit zomaar geld overmaken zonder kenmerken. Eerst eens contact proberen te leggen hoe je het te betalen bedrag moet voldoen. De deurwaarder komt niet zomaar. Dan zullen ze je toch eerst herhaaldelijk moeten vragen om het openstaande bedrag te betalen.
robert45 schreef:Nooit zomaar geld overmaken zonder kenmerken. Eerst eens contact proberen te leggen hoe je het te betalen bedrag moet voldoen. De deurwaarder komt niet zomaar. Dan zullen ze je toch eerst herhaaldelijk moeten vragen om het openstaande bedrag te betalen.
Sansevieria schreef:robert45 schreef:Nooit zomaar geld overmaken zonder kenmerken. Eerst eens contact proberen te leggen hoe je het te betalen bedrag moet voldoen. De deurwaarder komt niet zomaar. Dan zullen ze je toch eerst herhaaldelijk moeten vragen om het openstaande bedrag te betalen.
Nee, maar dan gaan er wel al redelijk snel wat kosten overheen, zonde geld.
Ik neem toch aan dat als je betaald dat je je klantnummer en factuurnummers aangeeft.
En ik zou persoonlijk ook een mail erachteraan sturen.
Citaat:In de (actievoorwaarden bij de) energiecontracten die met Welkom Energie B.V. zijn afgesloten, is opgenomen dat de welkomstbonus alleen uitgekeerd zal worden indien het contract wordt uitgediend en er sprake is van keurig betalen. Het maakt niet uit door welke partij het contract wordt beëindigd. Door het intrekken van de leveringsvergunning door de ACM zijn de contracten van rechtswege beëindigd. De Algemene Voorwaarden van Energie Nederland die van toepassing zijn, bepalen namelijk dat de overeenkomst wordt beëindigd als de overheid de vergunning intrekt. Indien uw contract nog niet was uitgediend, heeft u geen recht op uitkering van de welkomstbonus.
Er is sprake van één uitzondering. Er geldt een zogeheten coulancetermijn van veertien dagen, te tellen vanaf de dag dat het contract is beëindigd. Dit houdt in dat contracten die binnen de coulancetermijn uitgediend zouden zijn wél het recht op de welkomstbonus behouden. Praktisch houdt dit in dat klanten waarvan het contract uitgediend zou zijn in de periode vanaf 26 oktober tot 9 november 2021 wel aanspraak kunnen maken op de welkomstbonus.
purny schreef:De curator noemt het inhuren van een incassobureau volstrekt normaal, gezien de grote hoeveelheid klanten. Met het massale terugboeken door gedupeerden is hij niet erg blij. ,,Vanuit het oogpunt van gedupeerden snap ik het, maar het is onverstandig. Kijk, Welkom Energie had 90.000 klanten. Als een deel geld terughaalt, maar niet op hetzelfde moment, verandert er in mijn administratie steeds iets. Met extra handelingen en kosten als gevolg.” Die kosten gaan weer van de boedel af.
Sansevieria schreef:Dit is de zin waar het om gaat:
Nogal wat voormalige klanten lieten echter beduidend meer geld terugboeken dan hetgeen ze teveel betaalden aan gas en licht.
Dat is precies waar ik eerder al voor waarschuwde om dat niet te doen.
Terug laten boeken waar je na (eind)afrekening recht op hebt, helemaal prima, maar als je bijvoorbeeld geen jaar klant was en zo technisch gezien geen recht had op een welkomstbonus bijvoorbeeld, ja dat geld ben je ze schuldig.
Mensen die ook die bedragen hebben laten terugboeken zullen daar waarschijnlijk nu incassokosten overheen krijgen.
Bedragen die je wettelijk niet verschuldigt bent, gaan ze in een rechtszaak nooit hard kunnen maken.
Dat is een ander verhaal, in dat geval zou die curator aan mij een goeie hebben.
Zullen ze vast ook wel proberen, mensen intimideren.
prompter schreef:Nou, inderdaad, een curator verdient in sommige gevallen echt wel heel veel. Na de dood en het faillissement van horecaman Sjoerd Kooistra was de curator al 10 jaar bezig en had anderhalf miljoen Euro (!) in rekening gebracht.