Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 189 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

Ja het is idd veel! Op mijn vorige lonen was het echt katsjing geweest! Best jammer dat juist de laagste lonen er minst aan hebben :( want het wijst er idd gewoon op dat het leven zo veel duurder is geworden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:27 



 
Profiel   

poes schreef
Ja het is idd veel! Op mijn vorige lonen was het echt katsjing geweest! Best jammer dat juist de laagste lonen er minst aan hebben :( want het wijst er idd gewoon op dat het leven zo veel duurder is geworden.

Ik ben toen wel een paar jaar geleden er gigantisch op vooruit gegaan, bijna 3 euro per uur.
Kreeg het met terugwerkende kracht maar helaas moest ik ook ruim de helft aan het uwv dokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:31 



 
Profiel   

Lekker al die verhogingen!

Ik kreeg de komende 2 jaar ongeveer 6% per maand erbij. Dit omdat ik in een heel slecht postcode gebied werk met veel armoede en grote achterstanden in het onderwijs.
In de link zie je uitleg.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... terstanden

Krijg het per kwartaal uitgekeerd zodat ik niet aan de verhoging wen als het over 2 jaar weer weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:48 



 
Profiel   

Oe .... Index! Ook eens kijken of ik daar wat mee kan :+
Varakaj, kies écht vooral voor een job die je graag doet! Dat is zo ongelooflijk belangrijk. *duim voor huis*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:46 



 
Profiel   

Hier altijd gedoe met CAO verhogingen. Duurt altijd maanden, en directie komt dan met 0,5% ofzo.
Vorig jaar is het 1,5% geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:47 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Hier altijd gedoe met CAO verhogingen. Duurt altijd maanden, en directie komt dan met 0,5% ofzo.
Vorig jaar is het 1,5% geworden.


Als je het dan met terugwerkende kracht krijgt is het nog wel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:38 



 
Profiel   

Ja dat wel. Maar 0,5% met terugwerkende kracht schiet niet zo op.
Benieuwd hoe het dit jaar gaat, lees overal dat 3% reeel is maar ze hebben volgens mij nog nooit boven de 2% gedaan. En Corona hoeft geen excuus te zijn aangezien ik bij een vaccin producent werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:40 



 
Profiel   

poes schreef
Luxorvalkje schreef
Ik ben net terug van een reisje Disney World. Het missen van de solden heeft weinig uitgehaald.


O wat heerlijk! Is dat in Californië? Zijn dat ook meerdere parken?


Florida (minder ver vliegen)

Disney heeft 4 parken, 2 water parken.
Universal 2 parken 1 waterpark.
Seaworld (hoe kan ik dit doorhalen), Busch Gardens, Aquatica, legoland, etc.
Pretparken zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:56 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Ja dat wel. Maar 0,5% met terugwerkende kracht schiet niet zo op.
Benieuwd hoe het dit jaar gaat, lees overal dat 3% reeel is maar ze hebben volgens mij nog nooit boven de 2% gedaan. En Corona hoeft geen excuus te zijn aangezien ik bij een vaccin producent werk.


Je zou juist zeggen dat je dan wel extra krijgt omdat het bedrijf flink heeft omgezet. Of hebben ze geen coronavaccins gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:07 



 
Profiel   

Nee andere vaccins, maar wel Corona vaccins vanuit buitenland vrijgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:14 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Nee andere vaccins, maar wel Corona vaccins vanuit buitenland vrijgegeven.


Dan verdien je 3%

Ik ben benieuwd wanneer ik voor de eerste keer mijn extra uitbetaling krijg, toch wel heel tof geld zo voor 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:18 



 

Tot je ziet hoeveel belasting er vanaf gaat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:22 



 
Profiel   

idinn schreef
Tot je ziet hoeveel belasting er vanaf gaat :')


Maar alles is toch mooi meegenomen? 6% per maand is een behoorlijk ruige verhoging naar mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:25 



 

Dat zeker! Maar als je dan van 2 jaar nog dat percentage krijgt.. dan is het opeens heel veel belasting die je eraf ziet gaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:28 



 
Profiel   

idinn schreef
Dat zeker! Maar als je dan van 2 jaar nog dat percentage krijgt.. dan is het opeens heel veel belasting die je eraf ziet gaan :+


Hoe bedoel je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:13 



 
Profiel   

Sowieso zitten alle lonen bruto tussen €3000 en €3500 tot nu toe. Wat het morgen gaat geven weet ik nog niet.
2 ervan zijn private sector en 1 is via universiteit Gent (en volgens mij weet poes dan gelijk welke locatie :)) )

Bij eentje komt daar al een 2e pensioenpijler bij, alle verplaatsingen met openbaar vervoer is 100% vergoed en sowieso ook verder vergoeding woon-werk.

Mijn gevoel gaat alle kanten op. Mijn hart zegt unief Gent afwachten, maar mijn verstand weet ook dat die andere 2 jobs absoluut unieke kansen zijn waar normaal keihard voor geknokt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:24 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Sowieso zitten alle lonen bruto tussen €3000 en €3500 tot nu toe. Wat het morgen gaat geven weet ik nog niet.
2 ervan zijn private sector en 1 is via universiteit Gent (en volgens mij weet poes dan gelijk welke locatie :)) )

Bij eentje komt daar al een 2e pensioenpijler bij, alle verplaatsingen met openbaar vervoer is 100% vergoed en sowieso ook verder vergoeding woon-werk.

Mijn gevoel gaat alle kanten op. Mijn hart zegt unief Gent afwachten, maar mijn verstand weet ook dat die andere 2 jobs absoluut unieke kansen zijn waar normaal keihard voor geknokt wordt.


Hoeveel bedenktijd heb je nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:28 



 
Profiel   

Lastige keuze hoor!
Volg vooral je gevoel, als salaris niet zo veel verschilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:32 



 

Heb je voldoende tijd om Gent ook af te wachten en dan je keuze te maken?

PSvanLot, ik kreeg vorige maand bijvoorbeeld een voorschot op de cao onderhandelingen, va n de afgelopen 1,5 jaar een x percentage loonsverhoging. Verder nog een bruto/netto voordeel en een 13e maand. Erg leuk bedrag. Alleen het bedrag belasting wat er vanaf ging was echter ook erg leuk (voor de belasting dan dus -O- ). Ziet er altijd zo jammerlijk uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:32 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Sowieso zitten alle lonen bruto tussen €3000 en €3500 tot nu toe. Wat het morgen gaat geven weet ik nog niet.
2 ervan zijn private sector en 1 is via universiteit Gent (en volgens mij weet poes dan gelijk welke locatie :)) )

Bij eentje komt daar al een 2e pensioenpijler bij, alle verplaatsingen met openbaar vervoer is 100% vergoed en sowieso ook verder vergoeding woon-werk.

Mijn gevoel gaat alle kanten op. Mijn hart zegt unief Gent afwachten, maar mijn verstand weet ook dat die andere 2 jobs absoluut unieke kansen zijn waar normaal keihard voor geknokt wordt.

Wat een ander graag zou willen zegt nog lang niet alles over wat jouw het best past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:34 



 
Profiel   

idinn schreef
Heb je voldoende tijd om Gent ook af te wachten en dan je keuze te maken?

PSvanLot, ik kreeg vorige maand bijvoorbeeld een voorschot op de cao onderhandelingen, va n de afgelopen 1,5 jaar een x percentage loonsverhoging. Verder nog een bruto/netto voordeel en een 13e maand. Erg leuk bedrag. Alleen het bedrag belasting wat er vanaf ging was echter ook erg leuk (voor de belasting dan dus -O- ). Ziet er altijd zo jammerlijk uit..


Ik kijk sowieso al niet naar mijn brutoloon, dan word ik depressief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:40 



 
Profiel   

Hou op, als ik zie wat er van een brutoloon overblijft ga ik spontaan janken :') Helemaal in de zorg. Vorig jaar full-time verpleging met gesplitste diensten, weekends, feestdagen etc en ik had netto amper €200 meer dan wat ik nu zou hebben met 9-5 en nooit weekends/feestdagen!
Die mop flikken ze me niet meer hoor. Of het moet écht DE topjob van mijn leven zijn. Of ik moet de loterij winnen en werken voor de lol.

Ik moet morgen aan 1 al uitsluitsel geven over wat ik beslis. De andere zie ik morgen namiddag, dus uit die 2 kan ik alvast een keuze maken indien nodig. Maar die laatste is pas volgende week vrijdag eindselectie...

Ik heb vandaag fijn kunnen besparen door via FB wat tweedehands spullen te scoren. Moet zelf nog een hoofdstel online gooien voor verkoop.
De smid kwam maar vond de 2 mini"s nog niet nodig om te bekappen, ook daar weer geld in mijn zak kunnen houden. Dinsdag is les niet doorgegaan en morgen ook niet. Al die centen gaan apart in een oude glazen chocopotje met schroefdop en da's alvast gespaard voor het stalgeld van volgende maand. En eind februari gaan de 2 mini's ook officieel op de weide 24/7. Dat stalgeld hoef ik dan ook niet meer af te tikken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:37 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
Florida (minder ver vliegen)

Disney heeft 4 parken, 2 water parken.
Universal 2 parken 1 waterpark.
Seaworld (hoe kan ik dit doorhalen), Busch Gardens, Aquatica, legoland, etc.
Pretparken zat.


Ik ben er in 2019 ook geweest! Wij hebben toen gedaan: animal kingdom, magic kingdom, Epcot (nooit meer), Bush garden, en de twee universal studio’s. Leuke reis was het! Ook rondgereisd langs Miami, everglades, The keys, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:26 



 
Profiel   

Haha varekaj Dan weet ik idd wel waar denk ik :D niet de simpelste van de vier in Gent om in te werken denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:29 



 
Profiel   

Ik hou wel van een uitdaging qua werk :D en het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je simpel/niet simpel noemt. Mijn huidige job is in de basis simpel, maar als je niet goed met onrecht om kan of emotionele druk? Dan kan diezelfde simpele job heel zwaar zijn. Je moet echt de knop aan de buitendeur kunnen omzetten en loslaten. En niks persoonlijk nemen.

Universal studio's heb ik indertijd in LA gedaan, in 2007.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 189 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen