Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:26

Wat goed, ik wou dat ik vanaf mijn 13e zo verstandig was geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:29

Dat had hier ook veel gescheeld _O- Maar ik denk dat ik dan niet gelukkiger was geweest, ik ben te dol op veel uitstapjes :') Had het wel een stuk makkelijker gemaakt nu haha

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:41

Haha bedankt. Komt ook wel doordat mijn ouders toen gingen scheiden en ik zag wat geldzorgen konden doen. Dat wilde ik absoluut nooit meer meemaken. Mijn droom is ooit een paard, maar dat mag ik van mezelf dan weer niet uitgeven omdat het zo onwijs veel geld kost.

Hoe gaat het bij jullie met woningen zoeken?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:42

idinn schreef:
Dat had hier ook veel gescheeld _O- Maar ik denk dat ik dan niet gelukkiger was geweest, ik ben te dol op veel uitstapjes :') Had het wel een stuk makkelijker gemaakt nu haha


Haha kan ik me voorstellen hoor! Geluk gaat voor, beter leuk geleefd dan overlijden met een hoop spaardgeld!

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:54

Dat is wel een prachtig uitgangspunt snuffie. Hier is dat nooit gelukt. Maar ik kocht dan ook op mijn 16e al een paard en was op mijn 18e het huis uit. Totaal andere situatie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:57

Ik kocht tijdens mijn HBO opleiding een paard (die nog geboren moest worden, lekker gokje). Dan was ik al afgestudeerd en werkende eer die uit de opfok zou komen. Vervolgens studeerde ik na die opleiding nog 8 jaar verder _O-

En nu wil ik een vrijstaand huis met genoeg buitenruimte.. ipv een leuk appartement.. echt zo'n paard kost je bakken met geld :+

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:28

Malenka schreef:
Dat is wel een prachtig uitgangspunt snuffie. Hier is dat nooit gelukt. Maar ik kocht dan ook op mijn 16e al een paard en was op mijn 18e het huis uit. Totaal andere situatie. :)

Hier ging het ook een beetje zo, ik kreeg op mijn 13e een paard van mijn ouders en die betaalden alle kosten toen, toen zij gingen scheiden op mijn 17e ben ik fulltime gaan werken zodat ik het zelf kon betalen,ik ben op mijn 19e op mezelf gaan wonen.
Mijn dochter is nu 19 en is nog lang niet van plan uit huis te gaan. :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:50

Ah oke dan snap ik het. Inderdaad een hele andere situatie. Hier al vroeg het huis uit en dan is het doei geld. :') Ik kon toen ik op mezelf woonde iets van 100 euro per maand sparen. En dan had ik misschien 1 uitstapje in de maand. :+

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:14

Hier ook al vroeg het huis uit en altijd zelf de paarden moeten bekostigen... welk geld hebben we het over? :=

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:52

Hahaha daar klaagt mijn man ook altijd over. Maar inderdaad, daar zit heel veel geld in.

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:52

Geld? Wat is dat? :')

Vanaf m’n 19e eigen pony en altijd alles zelf betaald nooit gestudeerd en nu alleen zaterdag baantje. Geen dikke rekening maar wel blij :)

En hopelijk over niet al te lang een leuk huisje met grote tuin voor pony ;)

willemlover

Berichten: 1566
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:30

Hoi allemaal,

Ik kom me hier ook melden. Ben samen met mijn vriend op zoek naar een koophuis in deze bizarre tijd. Inmiddels 2 woningen bezichtigd maar geen bod uitgebracht.
Morgen gaan we naar een woning kijken die "al" vanaf begin november te koop staat. Ik denk door het energielabel F, heeft dat inderdaad zo veel invloed op de verkoop van een woning?

Ik ben vooral ook benieuwd of de verkopers open staan voor een bod onder de vraagprijs mocht de woning naar onze wens zijn. Hebben jullie dat wel eens gedaan in deze tijd?

horsii

Berichten: 7594
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:38

Hebben wij nog niet gedaan omdat de huizen welke wij willen kijken zo weg zijn heiaas.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:01

willemlover schreef:
Hoi allemaal,

Ik kom me hier ook melden. Ben samen met mijn vriend op zoek naar een koophuis in deze bizarre tijd. Inmiddels 2 woningen bezichtigd maar geen bod uitgebracht.
Morgen gaan we naar een woning kijken die "al" vanaf begin november te koop staat. Ik denk door het energielabel F, heeft dat inderdaad zo veel invloed op de verkoop van een woning?

Ik ben vooral ook benieuwd of de verkopers open staan voor een bod onder de vraagprijs mocht de woning naar onze wens zijn. Hebben jullie dat wel eens gedaan in deze tijd?


Wij hebben ons huis gekocht onder de vp. Wel alleen omdat het al 2x verkocht was en de kopers zich hadden bedacht, denk ik. Als er geen concurrentie is, kun je gewoon bieden onder de vp. Hoor je vanzelf wel of ze akkoord gaan.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:12

Hier al 2 keer onder geboden. Wij bieden wat wij het waard vinden en deze 2 woningen waren echt te duur vergeleken met andere woningen in de omgeving. Beide niet gekregen trouwens. Een woning staat nog altijd te koop (niemand heeft interesse voor die prijs) en die ander was wel direct weg. Was ook een prachtige woning maar ook een prachtige prijs. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:32

Denk dat het beetje afhangt van het type huis of het energielabel echt een invloed heeft. Ik zou verwachten dat er iets anders meespeelt.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:04

Wij hebben zojuist een bod gedaan, nu tot woensdag of donderdag in spanning.

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:20

Wij hebben helemaal niet gekeken wat we maximaal mochten lenen, wel wat we maximaal aan wonen uit wilden geven.
We hebben allebei een paard, gaan graag uit eten,kind mag hobby uitvoeren wat hij wil.. en belangrijk het is als er een inkomen wegvalt ook te betalen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:26

robbie88 schreef:
Wij hebben helemaal niet gekeken wat we maximaal mochten lenen, wel wat we maximaal aan wonen uit wilden geven.
We hebben allebei een paard, gaan graag uit eten,kind mag hobby uitvoeren wat hij wil.. en belangrijk het is als er een inkomen wegvalt ook te betalen.


Dan heb je geluk gehad dat je het ook nog kon lenen haha. Ik zou maximaal veel meer willen betalen voor een droomhuis maar het kunnen lenen, ho maar :')

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 00:11

Wij vonden het best bizar hoe veel we mochten lenen...ik had wel het geluk al jong een koophuis te hebben gekocht, dus overwaarde / geen starter en oude huis al verkocht. quote="ingedebruijn"]
robbie88 schreef:
Wij hebben helemaal niet gekeken wat we maximaal mochten lenen, wel wat we maximaal aan wonen uit wilden geven.
We hebben allebei een paard, gaan graag uit eten,kind mag hobby uitvoeren wat hij wil.. en belangrijk het is als er een inkomen wegvalt ook te betalen.


Dan heb je geluk gehad dat je het ook nog kon lenen haha. Ik zou maximaal veel meer willen betalen voor een droomhuis maar het kunnen lenen, ho maar :')[/quote]

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:43

ingedebruijn schreef:
robbie88 schreef:
Wij hebben helemaal niet gekeken wat we maximaal mochten lenen, wel wat we maximaal aan wonen uit wilden geven.
We hebben allebei een paard, gaan graag uit eten,kind mag hobby uitvoeren wat hij wil.. en belangrijk het is als er een inkomen wegvalt ook te betalen.


Dan heb je geluk gehad dat je het ook nog kon lenen haha. Ik zou maximaal veel meer willen betalen voor een droomhuis maar het kunnen lenen, ho maar :')

Ja dan had ik ook wel een paleis op de Veluwe gekocht. Maar daar is het budget niet naar :')

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:18

Vriendin van mij heeft afgelopen week de sleutel gekregen van haar (sociale) huurwoning. Het is ruimer dan dat van mij, maar qua kosten betaalt ze ook bijna 100 euro meer dan ik heb met mijn hypotheek. Dan ben ik toch wel blij met mijn kleine huisje :))

Als het goed is komen halverwege februari de zonnepanelen (net data binnengekregen voor plaatsing) en vlak daarna waarschijnlijk ook al de trap gerenoveerd. Dan de tuin nog en vervolgens is het hier even klaar met geld in huis stoppen _O- Dit weekend de deuren geverfd, kozijnen moeten nog.... Kan niet wachten totdat alles echt klaar is :+

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 01:03

snuffie123 schreef:
Prijs van onze 1e keus is €480.000. Wij kunnen zelf maximaal €450.000 lenen, maar hebben €150.000 eigen geld. Daarvan willen we €70.000 gebruiken voor meerwerk en verbouw van het huis. Wat neerkomt op een hypotheek van €400.000.
Gefeliciteerd hoor, verstandig gedaan, petje af. Je zou kunnen overwegen iets meer mee te nemen in het bouwdepot en wat je daarvan over hebt af te lossen op de hypotheek. Nu leg je 80k van jullie spaargeld in. Als je wel 450 of 440 financiert in de hypotheek (deels bouwdepot) heb je ook mog een buffertje op de spaarrekening voor als alles straks klaar is?

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:43

Jeetje Snuffie wat een prestatie, knap hoor! Daar kun je toch wel trots op zijn. Ik denk dat er maar heel weinig van onze leeftijd zijn die je dat nadoen. Ik wou dat ik hier wat beter op voorbereid was ook, iets meer gespaard en op mijn uitgaven gelet. Maar helaas!

Wij zijn vandaag wezen kijken in Ede bij een heel leuk huis. Heel leuk qua formaat en wat wij wensen en een hele aparte indeling. Maar de buurt spreekt ons niet zo aan en ik kreeg meteen al een beetje de kriebels van de buren. Een soort douchegordijn voor de ramen, alles potdicht, een rotzooi in de tuin en hij liep ineens in zijn onderbroek in de tuin? Ik weet het niet echt maar ik ben bang dat dat toch niet helemaal pluis zit…

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:53

Ieuwwww