Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:48

Hier in het buitengebied ook Caiway. Wij hebben nooit storingen, ook geen klagen over snelheid etc

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 22:26

@nico
Het is frustrerend dat het gaat over 5 meter kabel vanaf de weg naar de voordeur. Wat jij allemaal zegt snap ik niet en klinkt ook niet aanlokkelijk als een goed alternatief.

De huidige bewoners werken met kpn en kastjes. Niet dat ik snap hoe dat werkt.

Beetje jammer dat met zo’n gaaf huis wat het is er niet al gewoon kabel ligt. Bummer.

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:33

Ik lees net dat onze gemeente een contract met delta gesloten heeft voor glasvezel. Begrijp ik het goed dat ik nu gedwongen wordt om een delta abonnement te sluiten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:14

SjonnieZ schreef:
Ik lees net dat onze gemeente een contract met delta gesloten heeft voor glasvezel. Begrijp ik het goed dat ik nu gedwongen wordt om een delta abonnement te sluiten?

Of een van de diensten die in de OP genoemd worden.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:52

Zonnetje81 schreef:
@nico
Het is frustrerend dat het gaat over 5 meter kabel vanaf de weg naar de voordeur. Wat jij allemaal zegt snap ik niet en klinkt ook niet aanlokkelijk als een goed alternatief.

De huidige bewoners werken met kpn en kastjes. Niet dat ik snap hoe dat werkt.

Beetje jammer dat met zo’n gaaf huis wat het is er niet al gewo opon kabel ligt. Bummer.


Alternatieven, globaal komt het er op neer dat je via een internetverbinding naar TV kijkt. Dus Ziggo-go, NL-ziet, Disney, Netflix, Canal digitaal enz. Ik zie dat als de toekomst, dus Ziggo via kabel Ziggo zal ooit verdwijnen. Dus hou dat in gedachten als je veel geld aan een Ziggokabel uit zou geven.

Ziggo via de Ziggo kabel is 1 van de weinigen die meestal zonder kastjes kan. Wel heb je dan een TV nodig waarin een CI+ module met kaartje kan. Het KPN kastje bijvoorbeeld heeft gedeeltelijk ook de functie van die module. Soms heb je dan bij dat kastje een extra afstandsbediening.
De hedendaagse nieuwe TV's, vooral Sony, hebben veel storingen met de Ziggo module.

Die kabel van kpn van huidige bewoners kun je voor Ziggo go gebruiken.
Ik ben bejaard en mij lukt het zonder problemen, via een app TV kijken, effen wennen.
Internet van elke provider kan met Ziggo go en TV start van Ziggo vanaf € 28,-
Ik kijk bijv ook bij mijn dochter naar Ziggo-go, zij heeft KPN
Dus je kunt het testen bij de huidige bewoners, Ziggo go kijken, wat je nodig hebt staat in vorige berichten.

Hoe Ziggo go werkt kun je zelf ook simpel TV kijken door op een tablet of smartphone het appje van Ziggo-go te installeren. Slechts 1x inloggen.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:17

Nico12 schreef:
Die kabel van kpn van huidige bewoners kun je voor Ziggo go gebruiken

Maar wie zegt dat er een KPN kabel ligt? Als de huidige bewoners gebruik maken van digitenne dan hebben ze helemaal geen kabel nodig.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 09:34

Er ligt inderdaad ook geen kpn kabel. Zij werken met “kastjes van kpn”. Mijn ouders in het buitengebied ook en die zijn niet heel tevreden. Zij hebben een nieuw huis gebouwd schuin tegenover ons oude huis en komen van ziggo naar kpn kastjes.

Als ik mijn mail van ziggo wil behouden dan betaal ik ook dubbel tarief.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:37

ik zou het voor nu niet moeilijker maken.
Bij Caiway of Delta gaan en dan eens kijken hoe het je bevalt.
Zo niet kun je nog van alles gaan verzinnen. :)

Wij hebben wel eens storing, maar ik hoor dat van andere met KPN en Ziggo ook.
Maar het is hier geen dagelijkse kost, ook niet wekelijks of maandelijks. Maar wel eens gebeurt.
In het begin wel regelmatig, maar toen waren ze hier het hele buitengebied aan aan het leggen, dus denk dat het daar mee te maken had.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 10:02

Ja is misschien wel de beste optie.

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:50

DuoPenotti schreef:
ik zou het voor nu niet moeilijker maken.
Bij Caiway of Delta gaan en dan eens kijken hoe het je bevalt.
Zo niet kun je nog van alles gaan verzinnen. :)

Wij hebben wel eens storing, maar ik hoor dat van andere met KPN en Ziggo ook.
Maar het is hier geen dagelijkse kost, ook niet wekelijks of maandelijks. Maar wel eens gebeurt.
In het begin wel regelmatig, maar toen waren ze hier het hele buitengebied aan aan het leggen, dus denk dat het daar mee te maken had.



Maar jouw gemeente bepaalt dus wel.. met welke partij jij een contract moet afsluiten en welke tv pakket (als je alleen de standaard wilt) moet afnemen.
Daar heb ik toch wel enige moeite mee.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:55

Nee dat wordt er niet bedoeld. Er wordt het infra gedeelte bedoeld dus wat er de grond in gaat tot aan je huis, wat je in het huis ermee doet is jouw pakkie aan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:44

Wij hebben Caiway, heel tevreden erover.

Nog een pakket wat niet meer bestaat, we betalen 68 euro en zitten boven de snelheid van het middelste pakket wat ze nu aanbieden.

We hebben vrij zelden storingen. Ik kan me in de vijf jaar één langere storing herinneren aan het begin van corona toen we moesten thuiswerken.

Bij ons gaat het met name om internet, we kijken niet zoveel tv (we hebben ook een scherm van 32 inch tot veler verbazing meestal). Meeste tv wat we kijken is achteraf op de ipad, die we soms connecten met de televisie.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:15

Ja maar het laten aanleggen kostte in ons geval een paar duizend euro. Je gaat dat niet doen om even te kijken of dat bevalt.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Glasvezel van: Delta/online.nl/Caiway/helden van nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:28

Ja en dat ligt aan de systemen/software die de provider gebruikt. Want de infra is maar een deel van het verhaal.
Heb jaren Telfort gehad, zonder problemen, overgezet naar KPN en die draaien met andere software en dat geeft wat fricties. }>

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:06

SjonnieZ schreef:
DuoPenotti schreef:
ik zou het voor nu niet moeilijker maken.
Bij Caiway of Delta gaan en dan eens kijken hoe het je bevalt.
Zo niet kun je nog van alles gaan verzinnen. :)

Wij hebben wel eens storing, maar ik hoor dat van andere met KPN en Ziggo ook.
Maar het is hier geen dagelijkse kost, ook niet wekelijks of maandelijks. Maar wel eens gebeurt.
In het begin wel regelmatig, maar toen waren ze hier het hele buitengebied aan aan het leggen, dus denk dat het daar mee te maken had.



Maar jouw gemeente bepaalt dus wel.. met welke partij jij een contract moet afsluiten en welke tv pakket (als je alleen de standaard wilt) moet afnemen.
Daar heb ik toch wel enige moeite mee.

ja klopt.
Bij ons deden ze zaken met 4 partijen.
2 voor particulier, 2 voor bedrijven.

Maar 4G voor thuis blijven gebruiken mocht ook nog steeds. Dus ja, wat is gedwongen worden.

Wat ik het ergste vond was de 1900 aansluitkosten, dat vond ik schandalig.
Een telefoonlijntje uit 1960 hebben liggen en een belangrijke voorziening als glas mag je zelf gaan dokken. Maar de belasting aan je gemeente is ook niet minder....