Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 15 [ 353 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

prijzen huizen/huur steeds omhoog hoe dat kunnen betalen.

 
Profiel   

Heb je de huidige benzineprijzen wel eens gezien? :=

Hoe leuk is het dan om elke dag 45-60 min naar je werk te rijden. En nee niet iedereen kan thuiswerken.

Wij zijn bewust gegaan voor een woning in de stad waar mijn vriend werkt. Scheelt 3x tanken per maand zowat = 120 euro per maand. Echt ziekelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:48 



 
Profiel   

Wij wonen in buitengebied maar hebben wel altijd minstens 60 min reistijd excl file.
Dat zijn keuzes die je maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:52 



 
Profiel   

Ja dat klopt, dat is ook een keuze die wij gaan maken zodra we gaan kopen hoor. :j Maar huren is zo afgrijselijk duur dat het dan heel erg scheelt als in ieder geval 1 iemand op de fiets kan. Scheelt weer een extra auto en HEEL veel benzine. Een auto + afschrijving + benzine + verzekering etc kost ook al snel 400 per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:53 



 
Profiel   

Wij zijn nu aan het kijken voor een elektrische auto vanwege de kosten. Niet te doen inderdaad, de brandstof, en dan tanken wij nog wel in België. We hebben een andere auto er binnen anderhalf jaar uit, laat staan als mijn vriend weer 5 dagen per week naar het werk moet, 60km verderop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:06 



 
Profiel   

Matheno schreef
Wij wonen in buitengebied maar hebben wel altijd minstens 60 min reistijd excl file.
Dat zijn keuzes die je maakt.

Klopt ook mijn man moet ca 5 kwartier (zonder file enkele reis) rijden naar zijn werk.
Maar wij zien wel op tegen het rekeningrijden wat er aan komt.. volgens de regering moeten mensen maar dichter bij hun werk gaan wonen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:15 



 
Profiel   

Ik vind het zelf wel echt fijn om redelijk dichtbij m’n werk te wonen. Werk nu wel deels thuis maar grootste deel op kantoor.
En als er iets met de kinderen is ben ik ook zo thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:22 



 
Profiel   

Verschil zit hem er in of je de mogelijkheid hebt om thuis te werken, dichtbij huis te werken etc.

Sowieso zijn de OV verbindingen in het buitengebied minder dan rondom de steden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:35 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Dan nog. Wonen in Zeeuws-Vlaanderen is prachtig. Tot je iedere dag kan betalen om naar je werk in Brabant oid te gaan, lekker door de tunnel of met de boot. Voor die laatste moet je wel eerst naar Breskens. Of je moet in België willen werken.

Waar ik woonde (Nieuwvliet - Cadzand - Breskens) zijn de huizen vele malen duurder tot onbetaalbaar. In Sluis en St. Anna zijn ze helemaal niet te betalen.

Ik heb jaren in de groe gewoond en in Oostburg.
Het is een prachtige omgeving maar je moet er wel een baan kunnen vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:36 



 
Profiel   

Brainless schreef
Matheno schreef
Wij wonen in buitengebied maar hebben wel altijd minstens 60 min reistijd excl file.
Dat zijn keuzes die je maakt.

Klopt ook mijn man moet ca 5 kwartier (zonder file enkele reis) rijden naar zijn werk.
Maar wij zien wel op tegen het rekeningrijden wat er aan komt.. volgens de regering moeten mensen maar dichter bij hun werk gaan wonen :+


Wij wonen relatief dichtbij elkaar haha.
En wat betreft het rekeningrijden.. Wij wachten geduldig af.

Hopelijk blijft het thuiswerken ook de norm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:48 



 
Profiel   

Ik dacht al, wanneer komt ie, het rekeningrijden :+

Als je dan niet heel veel kunt blijven thuiswerken, dan kun je je het je straks niet meer permitteren om te blijven werken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:51 



 
Profiel   

Ik ben niet zo zeer voor rekening rijden maar meer voor extra belasten van een tweede/derde auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:57 



 
Profiel   

Nouja als alles voor iedereen duurder wordt en de werkgevers graag gebruik willen blijven maken van hun trouwe personeel dan lijkt het me logisch dat ze ook mee denken in hoe hier een oplossing te vinden als mensen echt verder weg zouden moeten gaan wonen. Iets met reiskosten vergoeding voor mensen die meer dan 30km moeten reizen. En flexibelere werktijden zodat men niet persee door de spits hoeft is dan ook wel prettig.

Ik weet dat wel mooi te vertellen maar ik ben eigen baas en werk vanuit huis _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:58 



 
Profiel   

Ik ben 25, en toevallig ga ik vrijdag voor het eerst op mezelf wonen in een (huur)appartement. Ik had voorheen altijd de hoop om te kunnen kopen. Ik heb een vaste baan, werk fulltime, verdien prima en heb een leuke spaarrekening. Maar de hypotheek die ik in mijn eentje kan krijgen, was alsnog echt om te huilen. Hier in de regio kan ik daarvoor amper wat vinden. En áls je het vindt, dan moet zo'n beetje alles opgeknapt worden, waardoor het alsnog niet te betalen is.

Dus ja, wat doe je dan? Hoewel ik het prima heb bij mijn ouders, wil je op deze leeftijd toch wel een keer wat. Dan maar huren. Sociale huur wordt hem niet, want mega lange wachttijden. Uiteindelijk ga ik nu particulier huren. Dat is overigens wel heel snel gegaan (vrijdag ingeschreven, maandag een woning), en het is betaalbaar en op een goede locatie (centrum). Dus wat dat betreft is dit voor nu de beste optie en heb ik nog "geluk". Maar het blijft zuur, want uiteindelijk gooi je je geld wel weg.

Voor mensen zoals mij hoop ik dat t.z.t. de markt een keer instort en ik dan alsnog kan kopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:59 



 
Profiel   

Westhof schreef
Ik ben 25, en toevallig ga ik vrijdag voor het eerst op mezelf wonen in een (huur)appartement. Ik had voorheen altijd de hoop om te kunnen kopen. Ik heb een vaste baan, werk fulltime, verdien prima en heb een leuke spaarrekening. Maar de hypotheek die ik in mijn eentje kan krijgen, was alsnog echt om te huilen. Hier in de regio kan ik daarvoor amper wat vinden. En áls je het vindt, dan moet zo'n beetje alles opgeknapt worden, waardoor het alsnog niet te betalen is.

Dus ja, wat doe je dan? Hoewel ik het prima heb bij mijn ouders, wil je op deze leeftijd toch wel een keer wat. Dan maar huren. Sociale huur wordt hem niet, want mega lange wachttijden. Uiteindelijk ga ik nu particulier huren. Dat is overigens wel heel snel gegaan (vrijdag ingeschreven, maandag een woning), en het is betaalbaar en op een goede locatie (centrum). Dus wat dat betreft is dit voor nu de beste optie en heb ik nog "geluk". Maar het blijft zuur, want uiteindelijk gooi je je geld wel weg.

Voor mensen zoals mij hoop ik dat t.z.t. de markt een keer instort en ik dan alsnog kan kopen...


whoei wat heb jij een geluk, vrijdag inschrijven en maandag een woning! Gefeliciteerd!

Dat soort dingen lukt hier in de regio echt niet. Ik mis ook vooral kleine huisjes, wij hebben graag met z'n tweeen zo'n 50 tot max 70 vierkante meter. En ik geef liever niet heel veel uit aan wonen omdat ik liever mijn geld heb voor mijn hobby's. Onderhoud liever een paard dan een huis zeg maar, zolang ik maar onderdak heb vind ik het al gauw goed. Maar de huizen zijn zo gruwelijk groot tegenwoordig! En dat drijft de prijs ook onnodig omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:15 



 
Profiel   

Wat mij ook opvalt is dat er ook weinig verschil is in een koophuis of appartement kwa vraagprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:08 



 
Profiel   

plutolover schreef
Wat mij ook opvalt is dat er ook weinig verschil is in een koophuis of appartement kwa vraagprijs.

En dan komt bij een appartement ook nog eens VVE en servicekosten.
Die kunnen ook flink oplopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:24 



 
Profiel   

purny schreef
Ik ben niet zo zeer voor rekening rijden maar meer voor extra belasten van een tweede/derde auto

Dus 2 werkende mensen moeten dan meer gaan betalen omdat ze 2 auto's in 1 huishouden hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:26 



 
Profiel   

Brainless schreef
purny schreef
Ik ben niet zo zeer voor rekening rijden maar meer voor extra belasten van een tweede/derde auto

Dus 2 werkende mensen moeten dan meer gaan betalen omdat ze 2 auto's in 1 huishouden hebben?

Als het gaat om vervuiling wel vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:53 



 
Profiel   

Ja joh, waarom niet. Nog meer betalen om te kunnen werken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:57 



 
Profiel   

Je betaald er al genoeg voor dus dat vind ik onzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:58 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Je betaald er al genoeg voor dus dat vind ik onzin.

Ik zeg toch ook, nog meer. Benzine is rete duur, ze willen rekeningrijden invoeren en dan komt er ook nog het idee een tweede auto zwaarder te belasten.

Dan werk ik straks om te kunnen werken :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:18 



 
Profiel   

Vervuiling... Maak vliegen maar eens duurder dan. Dat is veel voor de lol ipv noodzakelijk werk.

(g) een auto leuk in kantoor tijden wonend rondom of in de stad.
Daarbuiten is een auto noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:19 



 
Profiel   

Maar goed, dat is hier wel offtopic. Met duurdere auto's worden de huizen niet opeens betaalbaar :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:22 



 
Profiel   

laraxXxemma schreef
Peuk schreef
Het gaat toch om een bedrag van maximaal €100? Dan blijf je nog steeds op een redelijke huurprijs lijkt me?

Waar haal je dat weg? Zover ik weet gaat het elk jaar met een bepaald percentage omhoog

https://www.woningmarktbeleid.nl/onderw ... en-in-2022

Ik dacht dat je hier op doelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:33 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Zonnetje81 schreef
Je betaald er al genoeg voor dus dat vind ik onzin.

Ik zeg toch ook, nog meer. Benzine is rete duur, ze willen rekeningrijden invoeren en dan komt er ook nog het idee een tweede auto zwaarder te belasten.

Dan werk ik straks om te kunnen werken :').

Ipv rekeningrijden he...

Ik weet zeker dat dat de schatkist meer gaat opleveren...

Maar goed dat was wel heel off topic
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 15 [ 353 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen