Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:03

Wat ik op het ontwerp zie lijkt me juist wel mooi met die donkere vloer. Dan wel met het donkere blad er op denk ik. De apparatuur is ook zwart dus ik denk dat het een mooi geheel zou worden.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:07

Ik zou ook voor donker blad gaan bij de donkere muur.
Maak eens een paar opties in het 3d ontwerp, dan kan je het denk ik beter inschatten.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:12

Ik zou ook gaan voor een donker blad en dan evt licht betoonlook kastjes

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:40

Thanks, ik zit juist helemaal niet op een donker blad qua idee dus een andere blik is wel goed.
Manlief is bang dat er zo weinig licht over blijft met een donker blad. De rechter muur is 11 mtr en afhankelijk van het licht welke uit het achterraam komt.

Heb nu gevraagd of de kleuren die wij zelf het mooiste vinden op dit moment in te kleuren in het ontwerp en dan ook de vloer en muur in kleur in te tekenen. Goede tip!

_Caro_

Berichten: 170
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:54

Mijn broer heeft een donker antraciete keuken met een licht betonnen blad, ik vind het prachtig (dus zoals je laatste foto?) en zou het zelf ook wel willen.
Op Pinterest zijn wel veel voorbeelden te vinden onder zwarte keuken met betonnen blad.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:08

Kan zeker mooi zijn maar dan zou ik het combineren met een houten vloer. Als je dan ook een grijze vloer hebt, wordt het wel een hele grijze bedoening. Dat zou niet mijn voorkeur hebben.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:28

In combinatie met de huidige vloer en muur zou ij gaan voor lichte kleur beton kastjes en donkerder blad. Donkere kastjes op zo'n donkere vloer zou ik niet mooi vinden.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:35

En leemgroene kastjes met een licht blad? Heb ik een paar in showrooms gezien en vond ik erg mooi, wat minder kil dan grijs/antraciet/blauw. :)

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:42

MarliesV schreef:
Thanks, ik zit juist helemaal niet op een donker blad qua idee dus een andere blik is wel goed.
Manlief is bang dat er zo weinig licht over blijft met een donker blad. De rechter muur is 11 mtr en afhankelijk van het licht welke uit het achterraam komt.

Heb nu gevraagd of de kleuren die wij zelf het mooiste vinden op dit moment in te kleuren in het ontwerp en dan ook de vloer en muur in kleur in te tekenen. Goede tip!


En houten kastdeurtjes? Dat zal prachtig staan bij je grijze vloertegels :D

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:32

Wij hebben een eiken keuken gebeitst in whitewash grey.Corpus is antraciet.
Met een donker silestone blad,de vloer is een verouderd hardsteenlook plavuis.
Er moeten nog barkrukken komen.

Dat ziet er zo uit.Afbeelding

Moet nog verder afgewerkt komen in het gat naast kastenwand komt een taatsdeur.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:16

Mooi zo.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:24

Elanor schreef:
En leemgroene kastjes met een licht blad? Heb ik een paar in showrooms gezien en vond ik erg mooi, wat minder kil dan grijs/antraciet/blauw. :)


Dat was onze eerste keuze maar op een of andere manier was dit gelijk en no go toen we de stalen thuis hadden.

We twijfelen nog even lekker door. Kreeg van iemand foto's per PB van houtkleur met een licht blad wat ook wel erg mooi is.

Ik ben ook een beetje te bang voor te grijs. Manlief lijkt overtuigd van zijn keuze

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:38

Hout met een licht blad is heel mooi!
Mijn keuken wordt een iets donkerdere eik, met een wit blad en zwarte wasbak/kraan.

Kom ik meteen bij mijn vraag, zijn er hier mensen met een kokend waterkraan en van welk merk?
Quooker natuurlijk super bekend, maar ook meteen duur.
Kwam uit bij een Howat, veel goedkoper en goede reviews.
Wie kan nog wat anders adviseren?

Wij zijn inmiddels een keer bij de intereursyliste geweest. 9 februari heeft zij het plan klaar!

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:21

Mijn ouders hebben franke, werkt best goed :j. Al gaan wij zelf voor de Quooker.

En oeh spannend!

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:13

Van wat ik heb gehoord is dat je zeker op een kokend waterkraan niet moet besparen en Quooker veruit de beste kwaliteit levert. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, bij ons staat er gezellig een fluitketel op het fornuis :D

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:15

Wij hebben ook een Franke, en ik zou hem zeker aanraden! Familie heeft Quooker, het enige voordeel van de Quooker is dat die meteen heet water geeft. Bij de Frank moet je 1-2 seconden wachten. Dus echt een luxe probleem.

Wij hebben gekozen voor de Franke omdat ik die qua bediening veiliger vind aangezien we 2 kleine kids hebben. Quooker zet je aan en die blijft lopen, ook als je weg loopt. Franke moet je ingedrukt houden, zodra je los laat stopt hij meteen

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:20

Ik heb een Howat! Zelf vind ik het fijn en veiliger dat het 2 seconde duurt voordat er water uit komt en dat je hem ingedrukt moet houden. Ik heb de boiler ook 'maar' op 95 graden staan, dat is voor mijn thee heet genoeg

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:45

Binnenkort ga ik de (Frozen)kamer van mijn jongste veranderen. Gister samen naar de Karwei geweest, onderstaande kleuren hebben we uitgekozen. Dan nog naar de Ikea voor nieuwe kasten en daarna kan ik beginnen met de (paarden)kamer van de oudste.
Afbeelding

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:48

Ik had in m’n vorige huis eentje van franke. Later ingebouwd, tweedehands op marktplaats gevonden.
Ik heb in m’n huis nu een gewone kraan en mis het wel. Wil wel weer een kokend water kraan, denk wel dat ik dan voor quooker ga.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:14

[
noviceh schreef:
Van wat ik heb gehoord is dat je zeker op een kokend waterkraan niet moet besparen en Quooker veruit de beste kwaliteit levert. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, bij ons staat er gezellig een fluitketel op het fornuis :D


Wat is de reden dat mensen zeggen dat je op een kokendwaterkraan niet moet besparen?

IMANDRA schreef:
Mijn ouders hebben franke, werkt best goed :j. Al gaan wij zelf voor de Quooker.

En oeh spannend!


Wat bedoel je met best goed, en waarom ga je zelf voor een Quooker ipv een Franke?

quote="Amyyy"]Ik heb een Howat! Zelf vind ik het fijn en veiliger dat het 2 seconde duurt voordat er water uit komt en dat je hem ingedrukt moet houden. Ik heb de boiler ook 'maar' op 95 graden staan, dat is voor mijn thee heet genoeg[/quote]

Mag ik vragen hoe lang je hem al hebt? Vind dat ingedrukt houden ook wel een heel erg veilig systeem! Ik ben geïnteresseerd in een zwarte.


Samantha_ schreef:
Ik had in m’n vorige huis eentje van franke. Later ingebouwd, tweedehands op marktplaats gevonden.
Ik heb in m’n huis nu een gewone kraan en mis het wel. Wil wel weer een kokend water kraan, denk wel dat ik dan voor quooker ga.


Tevreden over geweest?

Ik zie dat een Franke ook rond de 1300 euro kost. Bijna hetzelfde als een Quooker.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:20

Vrienden van ons hebben een Grohe kokendwaterkraan. Hebben wij overwogen, maar toch voor een Quooker gegaan, gelukkig! Zij balen erg van het systeem, je moet je vinger precies goed op het plaatje houden om water te krijgen. Als je vinger of die knop nat is, pakt die hem niet.

Andere vrienden hebben een huismerk ban een keukenwinkel genomen. Dat ging al fout met het aansluiten, leidingen omgedraaid, dus kwam kokend water uit als je koud of gewoon warm water pakte. Erg gevaarlijk. En nu hebben ze elke keer dat het knopje wat je moet indrukken om de draaiknop voor kokend water te “unlocken” vast zit.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:23

Ik was er heel tevreden over ja.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:33

PSvanLot schreef:
noviceh schreef:
Van wat ik heb gehoord is dat je zeker op een kokend waterkraan niet moet besparen en Quooker veruit de beste kwaliteit levert. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, bij ons staat er gezellig een fluitketel op het fornuis :D


Wat is de reden dat mensen zeggen dat je op een kokendwaterkraan niet moet besparen?

IMANDRA schreef:
Mijn ouders hebben franke, werkt best goed :j. Al gaan wij zelf voor de Quooker.

En oeh spannend!


Wat bedoel je met best goed, en waarom ga je zelf voor een Quooker ipv een Franke?

Amyyy schreef:
Ik heb een Howat! Zelf vind ik het fijn en veiliger dat het 2 seconde duurt voordat er water uit komt en dat je hem ingedrukt moet houden. Ik heb de boiler ook 'maar' op 95 graden staan, dat is voor mijn thee heet genoeg


Mag ik vragen hoe lang je hem al hebt? Vind dat ingedrukt houden ook wel een heel erg veilig systeem! Ik ben geïnteresseerd in een zwarte.


Samantha_ schreef:
Ik had in m’n vorige huis eentje van franke. Later ingebouwd, tweedehands op marktplaats gevonden.
Ik heb in m’n huis nu een gewone kraan en mis het wel. Wil wel weer een kokend water kraan, denk wel dat ik dan voor quooker ga.


Tevreden over geweest?

Ik zie dat een Franke ook rond de 1300 euro kost. Bijna hetzelfde als een Quooker.


De vertraging in het water, dat is het enige 'nadeel' aldus mijn ouders. Oh, en het in moeten houden. Er zijn geen jonge kinderen meer in huis dus als je dan een pan moet vullen kan je niet even weglopen.

Dat was voor ons de reden om voor Quooker te gaan, en vanwege een aanbieding scheelde het bij ons vrijwel niks. Volgens mij was er bij ons ook iets over de capaciteit (we zijn voor een 10L boiler gegaan meen in), maar weet niet helemaal zeker meer hoe dat zat :))
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 26-01-22 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:34

MarliesV schreef:
Thanks, ik zit juist helemaal niet op een donker blad qua idee dus een andere blik is wel goed.
Manlief is bang dat er zo weinig licht over blijft met een donker blad. De rechter muur is 11 mtr en afhankelijk van het licht welke uit het achterraam komt.

Heb nu gevraagd of de kleuren die wij zelf het mooiste vinden op dit moment in te kleuren in het ontwerp en dan ook de vloer en muur in kleur in te tekenen. Goede tip!


Ik wilde een licht blad met donkere kastjes vanwege weinig licht...

Dit is uiteindelijk het resultaat geworden :')

Afbeelding

(Foto bij zonnig weer en met een openstaande bijkeuken deur)

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:49

MarliesV schreef:
Elanor schreef:
En leemgroene kastjes met een licht blad? Heb ik een paar in showrooms gezien en vond ik erg mooi, wat minder kil dan grijs/antraciet/blauw. :)


Dat was onze eerste keuze maar op een of andere manier was dit gelijk en no go toen we de stalen thuis hadden.

We twijfelen nog even lekker door. Kreeg van iemand foto's per PB van houtkleur met een licht blad wat ook wel erg mooi is.

Ik ben ook een beetje te bang voor te grijs. Manlief lijkt overtuigd van zijn keuze


Ik ben echt een ontzettende meelezer maar heb toch besloten om onze keuken ook met de rest te delen (ik had haar benaderd via PB). Ter inspiratie maar ook omdat ik heel blij ben met onze keuken! ☺️ (Geplaatst met 37 weken zwanger, was nog spannend)

Wij hebben trouwens een Quooker en zijn daar heel blij mee. Ook lang over getwijfeld en geen spijt van. De kastjes en het apparatuur zijn van de Ikea. Frontjes, blad en spoelbak van Koak design en het gasfornuis ergens anders besteld. Redelijke donkere gietvloer eronder.


Afbeelding
Kunstlicht

Afbeelding
Daglicht

(Heb ook maar mijn kinderachtige naam veranderd, was volgens mij een jaar of 14 toen ik me registreerde :D )