Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:28

Zit er altijd een styliste bij de verkoop? Wij hebben vorige keer zelf gestyled.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:35

opisop_shop schreef:
Zit er altijd een styliste bij de verkoop? Wij hebben vorige keer zelf gestyled.


Bij mijn pakket wel ja, je hoeft er niks mee te doen, het is een advies.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:46

Bij ons kon het maar de makelaar vond het niet nodig. Huis was netjes en gezellig gestyled.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:47

Alvast succes met de verkoop Malenka!

Wij gaan vanmiddag naar twee woningen kijken en volgende week woensdag hebben we nog een derde bezichtiging staan. Spannend, voor ons dus samen het eerste koophuis en zoektocht. Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Is het normaal om bij een bezichtiging te vragen waarom de verkopers vertrekken en hoeveel bezichtigingen de makelaar nu heeft?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:56

Waarom de verkopers vertrekken vertellen ze meestal zelf. En anders kun je dat gewoon vragen. :j Hoeveel bezichtigingen vragen we zelf niet. Ik weet dat de meeste hier rond de 20 bezichtigingen inplannen.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:58

En bedenk ook dat niet iedere verkoper daar eerlijk over zal zijn. Die zullen niet zeggen: omdat we zoveel overlast van de buren hebben, of, omdat de onderhoudskosten voor het huis zo hoog zijn, of, omdat we gehoord hebben dat er woonwijk hier achter in de tuin wordt gebouwd.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:00

Hier zijn we inmiddels bezig om beneden te verbouwen...
Woonkamer had een klampmuur (huis van 1924) dus deze beter isoleren, laatste ramen beter isoleren en daarna nog een aanbouw er bij.

Wel leuk, we hadden de makelaar waar wij het huis van hebben gekocht in juli 2019, die kwam bij ons taxeren. Ze vond het echt al zoveel verbeterd.
We hadden inmiddels een ton overwaarde op de woning in 2 jaar tijd.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:04

opisop_shop schreef:
Zit er altijd een styliste bij de verkoop? Wij hebben vorige keer zelf gestyled.

Zat bij mij bij het pakket, net rondje gedaan. Handige tips, geen grote dingen noodzakelijk maar geeft net wel wat richting bij opruimen / aankleden.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:14

gaucho schreef:
opisop_shop schreef:
Zit er altijd een styliste bij de verkoop? Wij hebben vorige keer zelf gestyled.

Zat bij mij bij het pakket, net rondje gedaan. Handige tips, geen grote dingen noodzakelijk maar geeft net wel wat richting bij opruimen / aankleden.


Ligt ook aan de makelaar. Wij konden een pakket kiezen en hebben uiteindelijk zonder stylist gekozen, scheelde toch wat centjes en de huizen verkopen toch wel momenteel :')
Ik heb wel heeeeeel veel op internet gezocht en funda advertenties bekeken voor tips e.d. :j

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:18

Wij hebben bij de vorige woning toen een kleurstylist van Flexa laten komen. Nou daar hadden we niks aan, alles was "prima" en " dat is heel persoonlijk".
Zij was daarnaast ook ZZP als verkoopstylist en in die hoedanigheid wel wat tips gekregen. Was wel leuk, heel low budget tips en inderdaad via de kringloop e.e.a gehaald ter aankleding. Dat hebben we nog liggen :+ vrienden hebben het ook al in huis gehad voor de verkoop en hier wordt het straks ook weer van zolder gehaald.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:48

Het is bij ons een vreemde situatie. Mijn vader woonde er al even niet meer en mijn zusje is er na zijn overlijden vertrokken. Het huis heeft dus geen complete inrichting meer. Ik denk dat we het beter leeg kunnen halen dan herinrichten maar dat zal ik inderdaad even bespreken.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:51

Bij mij had ze op zolder wel een goed idee en dat scheelde in het aanzicht toch aanzienlijk. Verder had ik lege kamers en dat oogt totaal niet op de foto en een bank op een slaapkamer ook niet. Dus die hebben we ingericht met een nepbedje van opbergboxen, dun matrasje erop en een bedje van gemaakt, foto hart aan de muur en hoppa.

Rodevlinder

Berichten: 2265
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:12

Ons bod is niet geaccepteerd, echt heel erg jammer!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:27

Wat jammer! Zeiden ze er verder nog wat bij?

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:28

Succes met de verkoop van je vaders huis malenka.

War jammer zonnebloem.


Wij hebben volgende week weer een bezichtiging, Overijssel dit keer.

Rodevlinder

Berichten: 2265
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:30

opisop_shop schreef:
Wat jammer! Zeiden ze er verder nog wat bij?

Er waren meer biedingen en ze hebben een ander geaccepteerd. Had het wel verwacht want we hadden maar 20.000 overboden maar blijft jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:16

Jammer zonnebloem!

Wij zitten op info te wachten voor een bouwkavel. Benieuwd of het interessant genoeg gaat zijn.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:30

Hopelijk is het interessant.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:35

Spannend! Hopelijk is het geschikt voor jullie. :)

Balen zonnebloem!

Wij zijn druk bezig om het huis verkoop/foto klaar te maken. Poeh, dit heb ik toch flink onderschat. -O- Maandag komt de fotograaf langs dus nog even een tandje bijzetten komende dagen.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:59

xSwanHeart schreef:
naomi_mickey schreef:
@Manadis, wij zoeken eigenlijk rondom Apeldoorn maar het aanbod in onze prijsklasse is niet heel groot dus we wilden eens richting Ede kijken om het een kans te geven.

@karuna, ja zo’n vermoeden had ik al! We zien er dus ook van af, jammer want het huis was leuk. Maar goed zo leren we iedere keer weer wat bij. Thnx voor de tip ook!

Zou je dan niet eens naar Arnhem kijken? Wij hebben Apeldoorn en Ede ook overwogen, maar Arnhem vonden wij zelf toch echt een stuk leuker. (Toegegeven, daar woonden we ook al, dus dat is niet gek ;) ) Ede vonden wij, vooral op zondag, een dode boel. Maar het kan natuurlijk ook dat je die rust juist waardeert.


Arnhem vinden wij voor ons werk net te ver.. Nouja ik zou wel willen kijken maar ik heb mijn vriend nog niet kunnen overtuigen, helaas!

Wat grappig, ik wist helemaal niet dat er helemaal een speciale stylist voor is. Op zich wel logisch, soms kom je huizen tegen, oei… Leuke baan wel denk ik!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:45

Het zijn gewone stylisten die dit erbij doen. Dus waar je een 3d tekening kan laten maken alle kijken zonder kopen.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:48

Wat balen Zonnebloem!

Wij hebben gisteren twee woningen bezichtigd. De eerste woning hadden wij allebei geen gevoel bij. Die valt dus af. De tweede woning was niets op aan te merken (praktisch nieuwbouw), nu even goed over nadenken of en wat we eventueel zullen bieden. Ook omdat we volgende week ook nog een bezichtiging hebben staan. Bij een woning die weliswaar ouder is, maar wel ruimer en daarmee ook ruimte om in de toekomst de indeling naar onze zin aan te passen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:00

Tot wanneer kun je bieden? Is dat na de andere bezichtiging of daarvoor nog?

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:07

Ik heb maandag een huis bezichtigd, daar was overduidelijk een groothoeklens gebruikt voor de tuin. Binnen was hij erg ruim maar de tuin was daardoor ook erg klein dus deze valt af. Morgen wel weer een bezichtiging waarvan we benieuwd zijn hoe die gaat zijn. Het lijkt potentie te hebben.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:10

Nayomie schreef:
Tot wanneer kun je bieden? Is dat na de andere bezichtiging of daarvoor nog?


Een dag na de deadline voor het bod helaas, nu gaan we er niet zomaar vanuit met de aantallen concurrerende kijkers dat we het huis meteen zullen hebben. Alleen je weet maar nooit.