Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:01

heel mooi!!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:29

@PSvanLot ik heb hem nu iets meer dan een jaar. Ding doet het prima. Nog nooit de filter vervangen, dat moet volgens mij officieel elk half jaar. Ik heb ook een zwarte en die is nog helemaal mooi

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:01

Heel mooi Alocasia! Welke tegeltjes zitten er tegen de muur aan?

Mooie keuken Janine!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:31


MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:28

Ja daar is ie! Vind hem echt heel mooi en zelfs mijn partner komt nu aan het twijfelen.

Janine, die is niet donker idd. Maar jouw kleurstelling overtuigd mij er wel van dat dit net niet is wat wij zoeken.
Een heel aantal mensen gaven dit als idee, maar op een of andere manier vind ik het mooi bij een ander, dat donkere blad, maar niet bij ons.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:59

@Alocasia: die keuken is ook wel mijn smaak :)
Al zou het mij extra mooi lijken als het houtpatroon door de deurtjes/laden door zou lopen. Maar dat krijg je alleen voor elkaar als je ze zelfs maakt c.q. laat maken door een timmerman.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:45

@alocasia Heel mooi geworden.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:47

Ik heb ook een zwarte quooker kraan, de investering meer dan waard, zó blij mee!
Mijn vriend vond het eerst onzin voor dat geld, maar die is daar ook helemaal van teruggekomen.
Ervaringen met andere heetwaterkranen heb ik niet dus kan ik niet over oordelen.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:24

Arielle_ schreef:
Voor mij persoonlijk wat te druk, maar erg gedurfd bibiq!

Ik wil graag een nieuwe eettafel, had gezien dat iemand deze tafel van woood zelf zwart had gemaakt.
https://www.karwei.nl/assortiment/woood ... /p/B106070
Maar wat gebruik je daar nu voor, beits, lak..
Alle tips zijn welkom!

[ [url=m/rPU9aQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Besef me dat ik nooit meer eindresultaat heb laten zien. Uiteindelijk meubelverf zwart van Flexa gebruikt, ben er super blij mee! Foto vertekend wat met het zonlicht maar is echt mooi zwart geworden.

Afbeelding

Volgende project wordt een tv meubel van de ikea (maar dan niet hangend aan de muur, met gouden pootjes), alleen hij is momenteel niet leverbaar, kan zomaar heel lang duren ben ik bang :')

Afbeelding

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:51

Mooi geworden, hoor, je tafel!

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:03

Heel mooi idd!

En Ikea, ik wacht al maanden op een gordijnrails voor de douche. Maanden uitverkocht :(:)

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:48

Dankje!

Ja het kan met ikea lang duren..
Mijn vriend en ik zitten sinds gisteren een week in quarantaine, allebei positief maar geen klachten, had graag een ikea meubeltje binnen willen krijgen, had ik tenminste wat te doen _O-

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:36

Hoi!
Ik weet dat er hier ook wat mensen zitten die aan houtbewerking doen. Ik heb net wat eikenhouten plankjes opgehangen. Het hout is onbehandeld en dat vind ik eigenlijk het mooist. Kan je eikenhout onbehandeld laten? En verkleurt het dan erg met de tijd? Ik weet bijvoorbeeld dat grenen geler wordt als je het onbehandeld laat, maar dat vind ik niet zo mooi :o

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:10

Alle hout verkleurd door de zon/licht dus tegenhouden doe je het niet. Wel kun je het vertragen of een trucje uithalen zodat je het niet ziet :)

Vertragen kun je het door een goede UV-werende laag er op te smeren, let er wel op dat ook die laag niet vergelend werkt :)

Een trucje is om het hout nu te behandelen met een hele lichte white-wash en na insmeren dat er na 10/15 minuten weer af te vegen. Je krijgt dan een hele lichte witte 'waas' over het hout waardoor vergeling er langer over doet om de overhand te krijgen.

Overigens kun je vergeeld hout ook bleken mits het niet behandeld is met vernis, want dan moet je het eerst schuren anders komt de bleek niet diep genoeg in de poriën om effect te hebben.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:38

Je kunt een blanke olie of vernis gebruiken. Die zijn er van mat tot hoogglans dus er is vast iets bij dat het huidige gevoel van het hout bewaard. Doe je dit niet dan vermoed ik dat onbehandeld eik vergrijst.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:45

Mijn ervaring met blanke lak is toch dat hout daar altijd wat donkerder van wordt en dat wil ik juist niet. Misschien dat ik die white wash ga proberen. Moet je het daarna dan nog lakken?
Eiken wordt dus ook geel als het verkleurd? Verkleuren vind ik op zich niet erg, je mag best zien dat het leeft. Maar geel vind ik gewoon niet zo mooi. Maar als het grijs zou worden bijvoorbeeld vind ik dat niet erg.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:47

Je zou ook nog kunnen kijken naar skylt lak

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:04

Skylt is topspul. Heb ik op mijn al mijn eikenhouten delen in huis zitten. Mooi mat en goed beschermd, kost wel een paar centen,

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:08

Sanned schreef:
Mijn ervaring met blanke lak is toch dat hout daar altijd wat donkerder van wordt en dat wil ik juist niet. Misschien dat ik die white wash ga proberen. Moet je het daarna dan nog lakken?
Eiken wordt dus ook geel als het verkleurd? Verkleuren vind ik op zich niet erg, je mag best zien dat het leeft. Maar geel vind ik gewoon niet zo mooi. Maar als het grijs zou worden bijvoorbeeld vind ik dat niet erg.


Er is zeker behandeling mogelijk zonder te verkleuren. Ik heb inderdaad al veel goeds gehoord over skyld. Maar ik heb dat zelf niet gebruikt.

Eiken vergrijsd. Het zal niet geel worden. Vlekken kunnen er uiteraard wel intrekken als je het onbehandeld laat.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:49

Sanned schreef:
Hoi!
Ik weet dat er hier ook wat mensen zitten die aan houtbewerking doen. Ik heb net wat eikenhouten plankjes opgehangen. Het hout is onbehandeld en dat vind ik eigenlijk het mooist. Kan je eikenhout onbehandeld laten? En verkleurt het dan erg met de tijd? Ik weet bijvoorbeeld dat grenen geler wordt als je het onbehandeld laat, maar dat vind ik niet zo mooi :o


Kijk eens naar de vernissen van Maison Mansion!
Kan je ze zelf vergrijzen (of andere kleuren) en ze daarmee ook goed houden :)

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:07

Als de plankjes niet duur zijn, dan zou je ze ook zo kunnen laten en wanneer ze niet meer mooi zijn vervangen.

Ik heb een interieurstyliste mijn huis opnieuw laten inrichten. De verbouwing gaat namelijk bijna van start, april/mei en daarna wil ik mijn complete huis gerestyled hebben.

Hier wat foto's van haar idee. We zijn er echt heel erg blij mee. Alleen in de keuken klopt het niet. Tegen de blinde muur, langs het raam, daar komen hoge kasten.

De bank hebben we al besteld, die is echt zo mooi. Op het plaatje is het een blok, dat is niet zo natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:46

Wat een toffe bank!
Lijkt me nog best een uitdaging qua plattegrond omdat hij zo smal is, maar dit lijkt me wel mooi zo.
Zijn het schuifdeuren of gewone? Ik denk dat ik het zelf teveel gedoe zou vinden om ze steeds open en dicht te doen :x . Vandaar O:)

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:17

Schuifdeuren. Kunnen in principe gewoon open blijven, maar kunnen dicht als het moet.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:57

Heel mooi zeg! Die eettafel, daar heb ik vorige week naar staan kijken of iig bijna dezelfde. Zo gaaf! Ik heb ook zon soort bank, maar dan 1 slagje kleiner, niet dat lounge stuk eraan, alleen de hoek met stukje zonder leuning.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:52

Wat een mooi ontwerp! De bank ziet er heerlijk comfortabel uit <3