Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

3D printen

 
Profiel   

Ik zou eventueel, als je zelf geen printer hebt, het voor materiaalkosten (alleen PLA) voor je kunnen printen. Moet je het wel komen halen of ik kan het verzenden. En je moet het njet volgende week willen hebben haha. Maar als je interesse hebt stuur me dan ff een PB :)

Edit:
6 naast elkaar
Toplaag: 7h 43m (105g)
Bodemlaag: 8h 15m (115g)
Middenlaag: 7h 58m (97g)

Infill van 30% met een beehive structuur en een raft. Zou imo ook een lagere infill kunnen hebben maar dat gaat weinig in printijd en materiaal schelen. Printtijd kan wel omhoog maar daar wordt de kwaliteit iets minder van. Print kwaliteit heb ik nu hoog ingesteld. Is overigens niet berekend met Cura maar met Z-Suite.

10 naast elkaar weet ik ff niet want ik ben het serienummer van de printer waar dat op kan kwijt en kan dus geen groot genoeg printbed selecteren om dat te checken.

De draft heeft te maken met de laagdikte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 20:40 



 
Profiel   

Bedankt!! Ik ga er nog over nadenken, het is best veel geld voor een pennenbak :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 19:04 



 
Profiel   

Mag ik hier even inbreken? Heb een behuizing laten printen. Waar een doolhof in zit. Kwam een hobby genootje mee. Alleen is er net te veel speling eigenlijk. Waardoor als je boven in bent je hem er zo uit kan kantelen. Zelfs als je niet op de juiste plek bent.

Is er een manier waarop ik de behuizing die overkoepeld nog een paar milimeter kan versmallen? Zodat ie net wat beter sluit? Dacht vraag het hier even aangezien hier wel wat experts zitten.

Edit: oeps, foto’s vergeten. Op foto 3 is de speling te zien.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 14:41 



 
Profiel   

Föhnen en dan handmatig vervormen. Kan ook door hem in heet water (niet kokend) te dompelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 16:59 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie creaties?

Ik heb weer een vraag, wellicht hebben jullie daar al wat handigs op gevonden.

Bij kleine prints heb ik vaak last van draadjes die tussen de verschillende punten hangen. Is hier iets aan te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 07:35 



 
Profiel   

Ik haal even het topic weer omhoog.
Wij hebben een week geleden de easythreed Nano voor bruiloft/verjaardag gekregen.
Inmiddels wat ermee gespeeld en vandaag is de Ender 3V2 hier ingetrokken :+

Dus ben benieuwd op onze volgende projectjs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:04 



 
Profiel   

Leuk Veriye! Heb je al een idee wat je er zoal mee wil gaan maken!

Capopjekop, ik heb je berichtje helemaal gemist, maar hier merk ik dat stringing ook verschillend is per type PLA. De goedkopere heeft er meer last van dan de duurdere. En de temperatuur schijnt ook veel te doen.
Heb je er nog steeds last van?
Een klein beetje is vrij normaal, dat houd je altijd.

Mijn laatste printje was een leerstempel, dat werkt ook verrassend goed!
En pas geleden een opbergbakje voor mijn harde schijven geprint. Ook fijn! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:50 



 
Profiel   

Voor nu spelen wij met wat figuren etc.
Maar straks wil ik wat helpers voor het leerbewerken en het naaien printen en hydroponics spul.

Flexi-Rex en the rocking unicorn al in de spraypaint primer

[ img ]

Hertje, maar het been was gebroken en het gewei is gebroken. Dat was dus te klein voor de easythreed.

[ img ]


En Hollow Knight waar ik het hoofd nog een keer wil printn ivm de lijntjes die je beter ziet dan verwacht.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:13 



 
Profiel   

Inmiddels hebben wij een Ender 3V2 :o
En vandaag het eerste grotere project gemaakt:

[ img ]
Een plantenbak die na het wicking systeem je plant met water verzorgd. Moet minder water geven dus :D
En ben wat met tinkercad aan het spelen om een triforce Zelda sleutelhanger voor een vriendin te maken. Dit is het tweede ontwerp en rustig aan werkt het.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 23:01 



 
Profiel   

Mooie printjes! Die plantenbak ziet er handig uit.
Mooie kleurtjes ook, welk materiaal gebruik je, is dat een soort metallic PLA, of lijkt dat zo door het licht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 23:19 



 
Profiel   

Dankje :)
Dat is de shiny PlA van eSun. Vriendlief wou die zo graag haha. Nu moet ik het ermee doen :+ maar vind het wel mooi geworden inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:09 



 
Profiel   

Vandaag kwam nog een tweede plantenbak erbij en haakjes voor de handdoekjes in de keuken. Ze vielen altijd af en ik vergeet altijd die haken te kopen. :+ [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:22 



 
Profiel   

Zo, ik was weer bezig.

Plantenstarter gemaakt
[ img ]

En twee schaaltjes voor snoepjes in vase mode geprint

[ img ]

En ons nieuw spelletje is aangekomen

[ img ]
Een Crealty Halot One Resin Printer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:55 



 
Profiel   

Die schaaltjes zijn gaaf geworden!
Wat is vase mode ook alweer?

Cool, een resin printer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:59 



 
Profiel   

Dankje! Vase mode gaat hij spiraaltjes maken in plaats van ieder laagje opnieuw te beginnen. Je hebt dan ook geen infill dus erg dunne buitenkant, maar je krijgt ook niet van die naad aan de achterkant van het wisselen van de laagjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:58 



 
Profiel   

Zo gaaf geworden:.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:56 



 
Profiel   

Ohh waaw, heel gaaf!
Klinkt goed ook, die vase mode! Scheelt vast ook veel materiaal als het gewoon in dunne laagjes zonder infill wordt geprint.
Hoe lang heeft ie gedaan over die vaas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:32 



 
Profiel   

Ja, het schilt echt in filament.

De vaas heeft die 6 uur over gedaan. De snoepkommetjes 2.5uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:25 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik meld me graag. Ik ga eerdaags de Anycubic Photon Mono X 6K kopen met de wash en cure machine erbij. Wij hebben jaren getwijfeld over het al dan niet aanschaffen van een 3D printer maar toch besloten we steeds het niet te doen. De filament printers hebben een veel te lage resolutie voor de doeleinden waar wij hem voor willen gaan gebruiken. Onlangs is de Monox 6K aangekondigd en de reviews waren erg goed dus nu is voor ons het punt gekomen om er een aan te schaffen.
Ik ben erg benieuwd, ik heb inmiddels zoveel leuke ideeën in mijn hoofd, naast de standaard dingen waar hij initieel voor aangeschaft wordt. Wat ik zeker wil gaan proberen is het maken van keycaps voor mijn toetsenbord, ik heb een specifiek idee wat nergens te vinden is en als ik het moet laten maken dan zijn de keycaps duurder dan twee toetsenborden bij elkaar. En ik wil kijken dat ik een vulpen kan maken, ik heb een idee voor een pen met een doorzichtige barrel en daaromheen een 3D geprint desing wat opengewerkt is. De nib wordt dan een mat zwart gecoate 18k broad nib (die koop ik want het maken van vulpen nibs is echt een vak apart).

Ik zie hier ook al erg leuke dingen voorbij komen. Ontwerpen jullie zelf ook producten vanaf scratch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:32 



 
Profiel   

Leuk Tazzy! Wij wachten ook nog op onze anycubic wash and cure station. Helaas komt die vroegstens volgende week, dus nog even geduld hehe.

Ik heb tot nu toe alleen dingen van thingiverse afgehaald en nog wat bewerkt. Een Legend of Zelda sleutelhanger heb ik wel zelf ontworpen. En ik ben bezig om mijzelf blender aan te leren zodat ik nog meer dingen zelf kan ontwerpen. Maar naast studie en baan en kind en huis en paard heb ik niet zo veel tijd over :+ maar komt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:14 



 
Profiel   

Die wash and cure is feitelijk onmisbaar in mijn ogen. Ik bestel hem er direct bij.

Op Thingiverse had ik al veel leuke dingen gezien. Er komt bijvoorbeeld een miniature set uit voor een bordspel dat wij graag spelen en daar gaan we voornamelijk voor printen.
Ik heb tijdens mijn studie in het verleden ooit leren 3D ontwerpen dus ik hoop dat ik het nog niet verleerd ben na 20 jaar haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:28 



 
Profiel   

Ik oefen met fusion 360. Er staan veel tutorials op YouTube

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:25 



 
Profiel   

Tazzey, gaaf zeg, dat klinkt goed! Ik ben heel benieuwd naar je prints!

Mijn vriend is ingenieur en CAD tekenaar, en kan met haast elk pakket in korte tijd de mooiste dingen maken, ideaal :D
Zelf heb ik vroeger op school met 3D max leren tekenen, maar mijn vriend heeft me nu op een andere manier leren tekenen met Fusion 360 en dat werkt perfect! De meeste prints kan ik inmiddels ook prima zelf ontwerpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:41 



 
Profiel   

Ik heb ook met CAD leren tekenen en 3D max is ook goed bekend. Ik ga ook even naar Fusion 360 kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:21 



 
Profiel   

Hm.. Ik kijk dan ook maar naar die andere programma's heb heel veel ideen voor ontwerpen, maar het omzetten is best lastig :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen