Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:22

Ik heb ook een raam bij mijn inloopdouche en heb daar een goedkope luxaflex van Kwantum voor hangen. Roesten gaat het toch, dus dan gooi ik hem tzt wel weg en koop een nieuwe.

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:42

Wij hebben in onze huidige woning de badkamer in de dakkapel. Zitten drie grote ramen in. We hebben geen raambekleding maar mat glas en dat bevalt super goed. In ons nieuwe huis hebben we straks één raam. Daar weet ik het nog niet..

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 07:46

hmm.. ik heb straks ook geen douchebak meer volgens mij ... is dat heel koud?? (gaat de tekening nog eens checken).

Ik had de VVE gemeld dat de standleiding op die-en-die datum eruit moet en of zij dat even kunnen regelen.. (gezeik met die standpijp, maar goed) Zegt ie 'ja dan is mijn loodgieter naar t buiteland'.. Ik zeg 'ja dat zal, maar jullie hebben die standpijn in gedeeltes gedaan, want niet de bedoeling is bij een gezamelijke pijp, dus regel maar wat op die datum".. :+

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 09:28

Ik vind het niet koud. maar er zijn 2 punten:
de vloer: er zit gaan vloerverwarming in je douche. Dus die vloer is koud. Maar je moet je water toch atijd even laten lopen voor het warm is. Dan is de loer daar ook opgewarmd.
Onze oude badkamer hadden we niet constant verwarmt. Dan is een cabine wel lekker. Lekker knus en warm. Maar nu hebben we een badkamer die altijd warm is. Door de vloerverwarming. En heb je dus ook nooit meer die overgang van warme cabine naar koude badkamer.
En niet meer dat rondhupsen richting je matje.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:26

Oke misschien rare vraag maar ik zat een regendouche te zoeken, had er 1 in de winkel gezien kost 750 euro en vroeg me af wat de gemiddelde prijzen voor zoiets zijn aangezien het een tegel winkel was en ze niet veel hadden. Nu kwam ik precies dezelfde naar mijn mening ergens anders voor 350 tegen en per toeval kwam ik hem op ali voor 218 tegen 8)7 . Ik zou zweren dat het dezelfde zijn. Nu mijn vraag, hebben jullie weleens wat duurders dan normaal daar gekocht voor bijv je badkamer en is dat mee of tegen gevallen ? Maar ik vind van 218 naar 750 nogal een groot verschil om misschien een gokje te wagen. Los of er extra kosten aan zijn. Zitten geen verzendkosten bij dat heb ik al gecheckt maar dacht dat er extra kosten de grens over waren maar volgens mij zitten die tegenwoordig al bij de prijzen in

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:53

BravoT schreef:
Oke misschien rare vraag maar ik zat een regendouche te zoeken, had er 1 in de winkel gezien kost 750 euro en vroeg me af wat de gemiddelde prijzen voor zoiets zijn aangezien het een tegel winkel was en ze niet veel hadden. Nu kwam ik precies dezelfde naar mijn mening ergens anders voor 350 tegen en per toeval kwam ik hem op ali voor 218 tegen 8)7 . Ik zou zweren dat het dezelfde zijn. Nu mijn vraag, hebben jullie weleens wat duurders dan normaal daar gekocht voor bijv je badkamer en is dat mee of tegen gevallen ? Maar ik vind van 218 naar 750 nogal een groot verschil om misschien een gokje te wagen. Los of er extra kosten aan zijn. Zitten geen verzendkosten bij dat heb ik al gecheckt maar dacht dat er extra kosten de grens over waren maar volgens mij zitten die tegenwoordig al bij de prijzen in


Volgens mij zit er wel degelijk verschil in kwaliteit en je betaalt soms ook voor de naam, zoals je voor een iPhone voor de naam betaalt.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:03

Eindelijk is het klaar!!! Een kleine badkamer, maar wel helemaal zoals we het wilden. De douche is echt super gaaf! We hadden daar een klein meningsverschil over douches. Mijn vriend houdt van inbouw en dat vind ik enorm lelijk. Ik hou van een mooie kraan en een stang en je raarst het al, dat vind hij enorm lelijk. Dus nu hebben we een saunadouche die ook prima buiten zou kunnen staan. En ik ben helemaal verliefd op die nisjes!

Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:05

Mooi geworden maaikemuis!

Hier is de badkamer in gebruik genomen. We zijn namelijk gisteren verhuisd. De douche is echt zaaaaalig. Nog nooit onder zo’n fijne douche gestaan. Heerlijk.

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:22

Ik ben al een tijdje een stille mee lezer om ideeën op te doen voor onze badkamer. Allemaal bedankt voor de leuke tips en ideeën die ik voorbij heb zien komen. Onze badkamer is nu ook eindelijk af (na bijna 6 weken ipv 3). Dus die wilde ik uiteraard ook even laten zien.
2 foto's van voor:
Afbeelding
Afbeelding
En na:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:47

Mooi ellentje! Zowel voor als na doet me qua look/stijl wel wat aan die van ons denken :). Heb je een lichtstrip onder het bad? Nisje, mooi licht, warme kleuren, ik hou er van.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:25

Mooi hoor, vooral de vloer :) Is dat een beetje bronskleur?

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:09

Onder het bad zit inderdaad een licht strip van Pfilips hue. Alle verlichting hier is daar van. Vind manlief leuk.

Vloer is inderdaad beetje brons/bruin achtig

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:06

Nou ik heb de samples binnen uit Italië, de tegel waar we zo enthousiast over waren is echt niet mooi. Het is een print, en die is nogal pixelig zeg maar :') Het geeft in ieder geval niet de uitstraling die we willen.

Afbeelding

Maar ik ben nog niet getreurd, want ik had nog veel meer besteld :P

Afbeelding

En ik vind de hexagons erg mooi. Die hebben een licht werkje erin, maar dat ziet er wel mooi uit. En dat dan in combinatie met een Portugese vloertegel, ik vind dit wel heel mooi.

Afbeelding
De vloertegel is een losse sample, maar het zou dan gaan om deze:
Afbeelding

Het is alleen een beetje huilen, want inmiddels zijn de prijzen al behoorlijk gestegen, ook op de website van Tile.expert. Maar dat is onvermijdelijk denk ik..

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:04

Zijn er mensen hier die hun sanitair bij een webshop besteld hebben? Zo ja, welke webshop en wat zijn jullie ervaringen?

Nu de plannen echt concreet zijn om ons badkamertje te moderniseren wil ik zo snel mogelijk aan de gang. De lockdown helpt niet echt mee, dus ik dacht ik ga online kijken. Daar kom ik genoeg webshops tegen, maar ik durf het niet zo goed aan. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:14

akishino schreef:
Zijn er mensen hier die hun sanitair bij een webshop besteld hebben? Zo ja, welke webshop en wat zijn jullie ervaringen?

Nu de plannen echt concreet zijn om ons badkamertje te moderniseren wil ik zo snel mogelijk aan de gang. De lockdown helpt niet echt mee, dus ik dacht ik ga online kijken. Daar kom ik genoeg webshops tegen, maar ik durf het niet zo goed aan. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.


Ik ga dat wel doen. Tegels sowieso, maar de rest ook wel denk ik. Google voordat je besteld even de naam van de webshop en dan reviews erachter. dan zie je snel genoeg hoe betrouwbaar de webshop is en waar je eventueel op moet letten.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:15

akishino schreef:
Zijn er mensen hier die hun sanitair bij een webshop besteld hebben? Zo ja, welke webshop en wat zijn jullie ervaringen?

Nu de plannen echt concreet zijn om ons badkamertje te moderniseren wil ik zo snel mogelijk aan de gang. De lockdown helpt niet echt mee, dus ik dacht ik ga online kijken. Daar kom ik genoeg webshops tegen, maar ik durf het niet zo goed aan. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Eerste keer besteld bij sanitairwinkel, maar er ging iets mis bij de levering en toen moesten we 2 weken wachten, terwijl het binnen 24 uur geleverd zou worden. Daar dus niet tevreden over en besteld bij gamma of praxis. Dat was prima.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:00

Vraagje : we moeten een afvoer voor in de douche hebben en het blijkt dat er zonder flens is, met flens en flens plus muurflens %)

Wie kan mij vertellen wat het beste is ?? En weet bijv welke drain het beste is, ( langwerpig 90 cm ) misschien dat er nog voor en nadelen zijn aan het zeefje wat erin zit im haren en troep op te vangen of dingen waar ik totaal niet aan heb gedacht :)*

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:30

Jullie zullen het niet geloven, maar wij hebben tegels besteld :oo

Ik hev de kleuren wat aangepast, waardoor de vloertegel wat geel lijkt ten opzichte van de golvende tegel. Maar die kleuren zitten veel dichter bij elkaar. Ik vind het spannend, bij het uitzoeken was ik helemaal om, nu twijfel ik. Maar dat had ik ook met mijn trouwjurk bijvoorbeeld :')
Ik ben echt wel verliefd op de marmer look tegel, die komt op 3 wanden (eigenlijk 2,5) en de golf op 1 wand.
Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:57

BravoT schreef:
Vraagje : we moeten een afvoer voor in de douche hebben en het blijkt dat er zonder flens is, met flens en flens plus muurflens %)

Wie kan mij vertellen wat het beste is ?? En weet bijv welke drain het beste is, ( langwerpig 90 cm ) misschien dat er nog voor en nadelen zijn aan het zeefje wat erin zit im haren en troep op te vangen of dingen waar ik totaal niet aan heb gedacht :)*


Volgens mijn vriend : dat hangt van de toepassing af. Een muurflens doe je als je een drain tegen de muur/achterwand plaatst en de tegel erop. Dan is de muurflens ervoor dat de tegel erop kan. Op die manier wordt het waterdicht. Een vloerflens kan je wat verder van de wand af doen bijvoorbeeld, omdat daar niet direct een muurtje bij omhoog hoeft te lopen. Zonder flens kan ook, als je de drain direct in de vloer plaatst, maar geen ervaring mee.

Wij hebben een muurflens en een vloerflens aan de achterkant van onze douchecel. Op douche-concurrent.nl/blog/wat-is-een-flens/.

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:20

Ik weet dat er nu veel drains zijn, waar een soort "emmertje" in verwerkt zit. Deze heb ik in een vorige woning gehad, ik kon daardoor wekelijks het emmertje legen en zo belandde er vele malen minder haar in de pijp.
Wij krijgen dit als het goed is nu weer.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:36

Sting schreef:
BravoT schreef:
Vraagje : we moeten een afvoer voor in de douche hebben en het blijkt dat er zonder flens is, met flens en flens plus muurflens %)

Wie kan mij vertellen wat het beste is ?? En weet bijv welke drain het beste is, ( langwerpig 90 cm ) misschien dat er nog voor en nadelen zijn aan het zeefje wat erin zit im haren en troep op te vangen of dingen waar ik totaal niet aan heb gedacht :)*


Volgens mijn vriend : dat hangt van de toepassing af. Een muurflens doe je als je een drain tegen de muur/achterwand plaatst en de tegel erop. Dan is de muurflens ervoor dat de tegel erop kan. Op die manier wordt het waterdicht. Een vloerflens kan je wat verder van de wand af doen bijvoorbeeld, omdat daar niet direct een muurtje bij omhoog hoeft te lopen. Zonder flens kan ook, als je de drain direct in de vloer plaatst, maar geen ervaring mee.

Wij hebben een muurflens en een vloerflens aan de achterkant van onze douchecel. Op douche-concurrent.nl/blog/wat-is-een-flens/.


Thanks, duidelijk :D


Nog even een bommer 8)7 had ik vanochtend on ze 3e tegel besteld bellen ze smiddags op dat ze netvoor mijn neus al in een andere winkel verkocht waren en er nu staat vermeld dat ze volgend jaar pas weer binnen komen |o . Ze had de importeur gebeld,maar deze wist niet wanneer de fabriek deze weer ging bakken |o . Ze gaat ze nu elke week bellen in de hoop op en ondertussen, maar weer ergens anders gaan kijken, naar zoveel mogelijk dezelfde tegel 8)7

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:37

Blue_flower schreef:
Ik weet dat er nu veel drains zijn, waar een soort "emmertje" in verwerkt zit. Deze heb ik in een vorige woning gehad, ik kon daardoor wekelijks het emmertje legen en zo belandde er vele malen minder haar in de pijp.
Wij krijgen dit als het goed is nu weer.


Zal eens even gaan neuzen, thanks

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:51

Earth schreef:
Jullie zullen het niet geloven, maar wij hebben tegels besteld :oo

Ik hev de kleuren wat aangepast, waardoor de vloertegel wat geel lijkt ten opzichte van de golvende tegel. Maar die kleuren zitten veel dichter bij elkaar. Ik vind het spannend, bij het uitzoeken was ik helemaal om, nu twijfel ik. Maar dat had ik ook met mijn trouwjurk bijvoorbeeld :')
Ik ben echt wel verliefd op de marmer look tegel, die komt op 3 wanden (eigenlijk 2,5) en de golf op 1 wand.
[ [url=m/8lXNQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LoH5jF.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/IHtfbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt :D. Ik vind de golf-tegel en de lichte tegel heel mooi. De marmer zou voor mij iets te druk zijn, al vind ik marmer wel echt mooi.

Hier gaan ze na een jaar wachten dan toch echt volgende week beginnen aan de badkamer *\o/* .

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 01:01

Haha goed he, ik vond het ook wel knap van mezelf :')
Ja wij vinden die geweldig. We hadden eerst een andere gekozen, een blauwe maar die was echt te druk.
En bij ons gaan ze voor €4250.- in maart waarschijnlijk al beginnen :=

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:39

wat goed dat je nu tegels hebt! Mooi hoor! :j

Hier gaan ze 21 feb beginnen... het is echt een gedoe met een standleiding in een VVE complex en afstemmen tussen meerdere werklui en dat ik zeker een aantal dagen geen toilet heb en nog niet helemaal weet hoe ik dat op ga lossen :')
De hele verbouwing duurt 2,5 week geloof ik... (en ik doe helemaal níks zelf, vind ik ook wel fijn :') )

Hoe lang is bij jullie de geschatte tijd / tijd dat ze bezig waren?

maar ik ben de lekkage en het half/half werk zo zat... t kan mij niet snel genoeg gaan