Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 00:22

Wat een stunt hahaha.

Ben benieuwd naar je ervaringen Varekaj.

Vwb cash... zat me laatst te bedenken dat ik eigenlijk alleen m'n glazenwasser nog cash betaal... heb wel altijd een tientje of een twintigje in mijn portemonnee voor het geval dat maar dat zit er dus heel vaak heel lang in :+

Cadeaukaart vd Blokker van 10 Euries gewonnen bij de Postcodeloterij, handig :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:08

Bij de bakker gebruiken we ook nog gewoon geld, maar dat zijn kleinere briefjes en die zijn vaak blij met munten. Ah en de frituur. Al de rest kan met payconic of kaart.

Aangezien ik nu fulltime ga werken ga ik het prikcentrum enkel nog op zaterdag (kunnen) doen. Jammer, maar er staat wel wat mooi tegenover natuurlijk. Alleen wordt donderdag zo een saaie dag, want dan was het altijd uitbetaling. En niks zo leuk als je dag starten, je saldo checken en zien dat dat weer mooi is aangevuld. Zoals vanochtend :D
Straks de auto volgooien, nog eens cash afhalen voor het paardenpotje en dan zal het toch wel een fijn verschil zijn.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:55

Ik dacht deze maand niet zo'n dure maand te hebben. Vergeten dat er twee auto's naar de APK moeten en eentje een beurt moet hebben. Ik hoop op een kleine...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:57

Op mijn nieuwe job zal ik een half uniform moeten dragen -> een wit bovenstuk van een verpleeguniform. Bedacht me net dat dat ook fiks zal besparen, want dan hoef ik al niet zo veel nette kledij meer te hebben (een gewoon shirt/topje eronder is meer dan genoeg) én het zal me dan ook een hoop schelen aan wasjes draaien :D

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:03

Weet je wat pas goed is voor bezuinigen op kleding? Full time thuiswerken. Ik draag echt alleen nog maar lekker-zittende kleding. Hiephoi!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:06

JudithO schreef:
Weet je wat pas goed is voor bezuinigen op kleding? Full time thuiswerken. Ik draag echt alleen nog maar lekker-zittende kleding. Hiephoi!


Haha heerlijk!

Vandaag geïnvesteerd in mijn paard. Röntgenologisch laten keuren voor de verkoop. Helemaal in orde dus dat geld haal ik er bij de verkoop van mijn paard wel weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:17

JudithO schreef:
Weet je wat pas goed is voor bezuinigen op kleding? Full time thuiswerken. Ik draag echt alleen nog maar lekker-zittende kleding. Hiephoi!

Jaaa lekker in je joggingbroek lunch wandelen .. met nette bovenkant, want online vergadering :')

In begin deed ik dan nog speciaal een gewone broek aan met wandelen. Maar ja, boeiend.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:21

Hele dag jeans en sneakers *\o/* of zoals op stal, skinny met stalschoenen (ariats) of mijn outdoor laarzen er overheen in de winter. Fleece aan in de winter met bodywarmer, polo of shirtje in de zomer. Heerlijk. Ik vind mijn eigen bovenbenen/billen wat fors dus zal niet zo snel een short of rokje aantrekken. Echter ben ik sinds deze week begonnen met lopen om daar wat aan te doen. Dat gecombineerd met op de fiets naar het werk en dan hopelijk op een goedkope manier strakker in het lijf tegen de zomer.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:45

Daar heb ik ook wat voor gevonden, ik woon nu in het laaggebergte in Frankrijk :')

Maar echt hoor, naast kleding is dat thuiswerken ook ideaal voor de autokosten. Ik heb voor het laatst begin december getankt en hij is nog niet op de helft!
Huurprijs hier is overigens all-in dus qua energiekosten merken we het gelukkig niet.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:11

Hier absoluut niet bespaard op mijn paard vandaag :')
Haar zadels passen niet meer omdat ze echt extreem ingevallen is, en ik kan haar waarschijnlijk ook niet meer echt rijden zoals we voorheen altijd deden. Een bates advanta en Arno brandt. Gaan de verkoop in denk ik, super zonde, krijg er natuurlijk nooit voor terug wat ik betaald heb terwijl ze amper gebruikt zijn. En heb vanavond een nieuw (2e hands) zadel gekocht, barefoot cheyenne boomloos, in de hoop dat dat voor af en toe een recreatief ritje zich wat lekkerder mee vormt en we hopelijk op termijn weer op kunnen bouwen. Nu heb ik 4 zadels liggen a duizenden euro's en een paard waar amper tot niet mee gereden word _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:19

Over tanken gesproken. Ik had vanochtend saldo gechecked dus ik wist wat er op de rekening stond. De man voor mij had alles in het Frans gezet en ik had de tekst niet gezien maar wel iets dat er een bedrag stond.
Goed, kaart erin, kies de brandstof en pomp... En ineens staat er "bedankt, u kan nu voor XXX € tanken aan pomp 4". En die xxx was het volledige bedrag op mijn rekening.
Dus als je niet oplet en gelijk je kaart eruit haalt kan diegene vlak na jou nog 10 seconden zien hoeveel je op je rekening hebt staan :wow:

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:23

Meestal is het een vast bedrag wat ze aangeven 150,00 of 125,00 euro.
Ik heb nog nooit gezien dat het eigen saldo werd getoond.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:34

Vandaag sportschoenen gekocht en een paar rituals dingetjes... en speciale pindakaas

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:41

Ik heb nog nooit geweten dat ze dat tonen en het was tot achter de komma echt hetzelfde bedrag.

Je zal maar een fout type achter je staan hebben.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:47

Wat gek dat je dat zo lang kunt zien? In nl zie je het bedrag voor je tankt en voordat je de slang in je hand hebt is het bedrag al weg.

En zo dicht staat er toch niemand op je als je wilt gaan tanken?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 22:51

Spannend PSvanLot, stond dat in de planning de verkoop? Fijn dat het rontgenologisch OK was... vond dat altijd wel een dingetje...

Absoluut handig bedrijfskleding!

Wat raar zeg met dat getoonde bedrag op de rekening... heb dat nog nooit zo gezien zal er eens op letten. Zie inderdaad ook altijd 125 of zoiets staan, voordat je gaat tanken dan...

En ik heb een heeeele grote stap genomen ... heb als het meezit een paar maanden een exchange studente uit Italië in mijn huis (tegen betaling). Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. En het levert zeker extra op :)
Vroeger in mijn B&B had ik ook regelmatig internationale studenten / onderzoekers etc. Was, naast de verdiensten, altijd erg leuk.
Ik ben zelf toch de helft of soms meer van de tijd niet in mijn huis, dus dacht dit ga ik gewoon proberen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:57

Zeker. Ik koop de paarden als driejarige en verkoop ze weer als vijfjarige.
Keur voordat ik ze te koop aan bied, geen zin in gedoe.

Dat klinkt leuk zo’n student!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:21

Is daar wat mee te verdienen dan? Want als je onderhoud, huisvesting etc uittelt moet dat toch al wel flink wat opleveren bij verkoop om dat eruit te halen.
Sorry als ik te nieuwsgierig ben :o

Vriend zegt dat het bij dat tankstation al een poosje is. Dus je tikt je code in en dan zegt de automaat "transactie geslaagd, u kan nu tanken aan pomp X". En daar staat nu bij voor welk bedrag.
Als ik dat zinnetje zie dat transactie OK haal ik de kaart eruit en loop naar de pomp. Iemand die dan achter je staat en aansluit kan dan gewoon die melding nog zien. Ik ga iig niet meer bij dat station tanken nu (ze zijn toch meestal ook een stukje duurder dus no hard feelings).

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:23

O oke. Ik ken alleen het tanken aan de pomp zelf. Echt zo handig.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 23:51

Citaat:
Nu heb ik 4 zadels liggen a duizenden euro's en een paard waar amper tot niet mee gereden word _O-

Ohhhh wat vreselijk he. Heb ook zo'n paard gehad. Spullen te over maar rijden no way }:0

Citaat:
Is daar wat mee te verdienen dan? Want als je onderhoud, huisvesting etc uittelt moet dat toch al wel flink wat opleveren bij verkoop om dat eruit te halen.
Sorry als ik te nieuwsgierig ben :o

Ben ff kwijt welk onderwerp je hier mee bedoelt :o? :+
Mbt de student / persoon uit het buitenland is het een beetje overeenkomstig een studentenkamer wat je vraagt voor verblijf. En dan geen idiote tarieven hoor het gaat ook om de uitwisseling op zich, dat je iemand een leuke tijd geeft cq de gelegenheid geeft je stad / land te ontdekken :-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-01-22 00:16, in het totaal 2 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:00

Mijn zadel was ook veel te duur… maar zoals mijn vriend zei: weet je wat pas duur is? Niet op je paard kunnen rijden… oké ik ben om, zadel gekocht.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:44

Varekaj schreef:
Op mijn nieuwe job zal ik een half uniform moeten dragen -> een wit bovenstuk van een verpleeguniform. Bedacht me net dat dat ook fiks zal besparen, want dan hoef ik al niet zo veel nette kledij meer te hebben (een gewoon shirt/topje eronder is meer dan genoeg) én het zal me dan ook een hoop schelen aan wasjes draaien :D


Ooooo uniformen! Ik heb tien jaar in uniform gewerkt. Een overgooiertje (iets met een blauwe sportwinkel), hemdjes, werkbroek, stalen tippen en een fleece trui (iets met doe het zelf en groen en geel), dan weer extreem netjes uniform met altijd rokje, panty, blousje , strik en hakken en voorgeschreven make up en kapsel en nagels (iets met auto’s). Ik vond het heerlijk!!!! Zeker als de was voor je gedaan werd!!!

Ging er na echt een business kantoor functie doen. Altijd Black business qua dress code, dat kostte gewoon een fortuin.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:51

JudithO schreef:
Weet je wat pas goed is voor bezuinigen op kleding? Full time thuiswerken. Ik draag echt alleen nog maar lekker-zittende kleding. Hiephoi!


Idem :D

Op kantoor business casual inmiddels, altijd make up.

Thuis haar in een knot en kap pull van Jurassic park of champion, 0 make up, en ik zet bij elke call inclusief CEO de camera op :D

O varekaj kom je naar ons looptopic? :)

Vanhuisuit: wat leuk! Ik heb ooit omgekeerd gedaan: 4 maand kamer gehuurd bij een Italiaanse die geen letter Engels sprak. Heerlijke ervaring e troppo buono per il mio italiano :D of zoiets :+
Wij hebben ooit ook een student in het appartement gehad. Ik vond het veel chiller dan het appartement delen met een medehuurder.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 07:35

Ik zou van een uniform echt niet blij worden. In een ziekenhuis oké, maar bij de supermarkt etc.. snap het wel maar ben blij met mijn eigen keuzes iedere dag.

Ben docent, niet echte regels, maar natuurlijk niet te bloot.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:17

VHU die vraag was voor PS eigenlijk, of jonge paarden doorrijden en doorverkopen nou echt financieel leuk kan zijn.

Ik loop nu vooral in spijkerbroek, shirt met blazer of nette trui of een blouse. De ene dag zit ik gewoon aan mijn bureau en de andere dag moet ik constant het hele gebouw doorkruisen. Soms is het er snikheet en soms staat er ergens iets open wat gigantische tocht oplevert en dan bibber ik bijna aan mijn stoel. Dus... Comfi maar nette kleding. Soms trek ik eens iets gekleder aan maar dan ben je al snel ook weer overdressed voor de functie.

Make up (ver)draag ik niet, dus dat heb ik zelden op. Zelfs geen mascara. Iets met overgevoelige ogen, tranen en pandabeer.

Welk looptopic poes?