Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:06

AnnemiekvM schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb van het weekend het toilet gesopt, zoals altijd voor er visite komt.
De man bleek een staande plasser te zijn, echt overal spetters op en rond de pot. En zelfs schaamhaar aan het porselein. %)

Ik ben toch blij dat mijn vriend zit en schoon is.


Wat erg! Zo laat je een wc toch niet achter :+


Het was echt wel vies ja. Vriend heeft hem er ook op aangesproken.

_San87_ schreef:
Ik snap sowieso dat staand pissen niet :x.


Ik ook niet. Heel goor.


corinep schreef:
Gatverdamme, ik maak de wc altijd extra keertje schoon voor bezoek maar toch altijd erg blij als ze m niet gebruiken. Als ze m wel gebruiken maak ik m zodra ze weg zijn gelijk weer schoon.

Echt mn eigen zooi en bacterieen geen probleem, die van mn gezin ook niet maar van anderen ben ik echt heel vies.


Vriend heeft hem achteraf gesopt.


meisje_ schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb van het weekend het toilet gesopt, zoals altijd voor er visite komt.
De man bleek een staande plasser te zijn, echt overal spetters op en rond de pot. En zelfs schaamhaar aan het porselein. %)

Ik ben toch blij dat mijn vriend zit en schoon is.


%)

Ik weet weer precies waarom ik liever geen visite heb ofja geen mannenvisite :')


Hahaha ik ook.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:09

staande plassen, yuk, ben blij dat mijn man zit.
Monteurs moeten ALTIJD naar de wc als ze bij mij aan het werk zijn, zo irritant, dan kan ik de hele zooi achteraf weer schoonmaken en nu zelfs ontsmetten :r

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:53

Bedankt voor de ervaringen! Stofzuig en dweil dan maar gewoon verder op de “oude” manier :')

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:56

Ceetje_bokt schreef:
Ik wil helemaal niets in de toiletpot hangen of plakken. Vind alles wat viezig :D

Die blokjes vind ik onzinnig. Je spoelt het schoonmaakmiddel rechtstreeks in het riool.
Gewoon regelmatig de wc schoonmaken en een luchtverfrisser plaatsen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:59

marleen_88 schreef:
Ik heb van het weekend het toilet gesopt, zoals altijd voor er visite komt.
De man bleek een staande plasser te zijn, echt overal spetters op en rond de pot. En zelfs schaamhaar aan het porselein. %)

Ik ben toch blij dat mijn vriend zit en schoon is.


Oh gadverdamme. Wat ranzig.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:13

Ik ben nog steeds heel blij met mijn cheap dweilstok met lapje van de Action voor een paar euro. Heb stuk of 5 dweilen zodat ik nooit mis pak. Echt snel klaar met dweilen nu.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:42

PSvanLot schreef:
Ik vind denk ik de meest gore dingen op een wc de wc borstel... Dat is toch echt een ranzig apparaat?!?


Ik vervang elke maand mijn pleeborstel, kosten nog geen euro bij de azétijòn, en hij staat in een badje van bleek in zijn potje, wat ik wekelijks ververs.
Eens dat het geen attributen zijn waar ik aan wil likken, maar ze zijn wel handig nodig, en dit is mijn manier om het zo proper nodig te houden.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:13

Ik raak ze dus echt niet aan, en net als bovenstaand heb ik er dus ook geen in huis.
Ben toch al snel vies van allerlei dingen raak bv geen rauw vlees aan met blote handen..., poets de wc ook iedere dag voor we naar bed gaan.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:15

_San87_ schreef:
Samantha89 schreef:
Kan iemand misschien ervaringen delen met een steelstofzuiger met dweilfunctie? Ik zit te verzinnen om een Philips te kopen, maar ik twijfel of dat ze echt wel honden en katten haren, zand en sporadisch kleine stukjes stro/hooi op kunnen zuigen en dan tegelijkertijd met de dweilfunctie het mooi schoon achter laten. Als ze echt doen wat ze beloven dan lijkt het mij zo fijn, en scheelt zo veel tijd!

Mijn ervaring is dat het (nog) niet werkt. Ik heb ze een paar keer in de handen gehad en het is het net niet. Net niet genoeg zuigkracht en daardoor viezigheid dat gedweild wordt en dus strepen/vlekken maakt.

Het idee is erg tof. Ik zou zelf denk ik eerder naar een Bissel kijken, het zijn flinke units, maar zuigen/dweilen tegelijk. Ook daar zou ik trouwens eerst gewoon stofzuigen. Maar dat is gevoel.


Ik heb een bissell in mijn praktijk, ideaal. Als ik twee keer per week echt grondig poets dan stofzuig ik eerst, dan de bissell en dan eventueel dweilen. Maar tussendoor en elke avond voordat ik naar huis ga alleen de bissell. Als het echt vies is, dan is eerst zuigen wellicht handig, maar voor thuis zuig ik eerst alleen het kattengrit op. Dan gewoon met de bissell. In mijn werk lopen mensen met blote voeten, dus dat wil ik echt altijd schoon-schoon hebben. Vlieg dus ook gerust tussendoor met dat ding over de vloer heen.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:22

PSvanLot schreef:
raak bv geen rauw vlees aan met blote handen...


Hoe kruid je dan je vlees?

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:25

Nielojram schreef:
PSvanLot schreef:
raak bv geen rauw vlees aan met blote handen...


Hoe kruid je dan je vlees?


Niet, want we eten veel vegetarisch. Soms wel eens chicken tonight, de kip snijd ik dan met mes en vork.
Moet ik het toch aanraken, dan trek ik handschoenen aan. Ga echt niet met mijn blote handen er aan zitten.
Ga al over mijn nek als ik er aan denk dat mensen gehakt kneden met blote handen... ieuw met je nagels.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:29

Haha wat een rare tic PSvanLot! Ik heb trouwens met gehakt kneden handschoentjes aan.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:30

Suzanne F. schreef:
Haha wat een rare tic PSvanLot! Ik heb trouwens met gehakt kneden handschoentjes aan.


Das toch bijna net zo erg haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:50

ontherun schreef:
_San87_ schreef:

Mijn ervaring is dat het (nog) niet werkt. Ik heb ze een paar keer in de handen gehad en het is het net niet. Net niet genoeg zuigkracht en daardoor viezigheid dat gedweild wordt en dus strepen/vlekken maakt.

Het idee is erg tof. Ik zou zelf denk ik eerder naar een Bissel kijken, het zijn flinke units, maar zuigen/dweilen tegelijk. Ook daar zou ik trouwens eerst gewoon stofzuigen. Maar dat is gevoel.


Ik heb een bissell in mijn praktijk, ideaal. Als ik twee keer per week echt grondig poets dan stofzuig ik eerst, dan de bissell en dan eventueel dweilen. Maar tussendoor en elke avond voordat ik naar huis ga alleen de bissell. Als het echt vies is, dan is eerst zuigen wellicht handig, maar voor thuis zuig ik eerst alleen het kattengrit op. Dan gewoon met de bissell. In mijn werk lopen mensen met blote voeten, dus dat wil ik echt altijd schoon-schoon hebben. Vlieg dus ook gerust tussendoor met dat ding over de vloer heen.

Ja, dat is de enige waar ik zoiets heb, ja dat werkt. Ze hebben gewoon genoeg vermogen, want snoer en dubbele borstels.

Nou ja, ik hoef jou niet te overtuigen :P. Voor hier volstaat een simpele dweil, moest ik een groter oppervlakte moeten doen, of tegels, dan zou ik zeker ook Bissel pakken.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:59

Doet me denken aan die keer dat ik bij de action twee medewerkers hoorde praten over die bestelling van 365 wc-borstels die de volgende dag zou worden afgehaald.
Iedere dag een schone borstel in je wc!
Wat een enorme berg afval.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:00

Kanzi schreef:
Doet me denken aan die keer dat ik bij de action twee medewerkers hoorde praten over die bestelling van 365 wc-borstels die de volgende dag zou worden afgehaald.
Iedere dag een schone borstel in je wc!
Wat een enorme berg afval.


Haha dat zou ik het liefst doen, maar milieutechnisch vind ik het echt een no go.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:02

Citaat:
Ik vervang elke maand mijn pleeborstel, kosten nog geen euro bij de azétijòn, en hij staat in een badje van bleek in zijn potje, wat ik wekelijks ververs.

Dat vind ik nogal wat onnodig afval produceren eigenlijk.

Vlees raak ik ook niet graag aan, maar ik eet vegetarisch dus dat scheelt.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:03

San als ik hem niet voor in de praktijk had gekocht, dan had ik hem nog altijd niet gehad voor thuis _O- maar hij is gewoon leuk voor thuis en voor daar ideaal. En de tanks zijn gesplitst. Schoon water en eentje waar het vuile water weer in komt. Vloer is ook echt schoon als je klaar bent. Voor elke nieuwe patiënt is het gewoon schoon. Gezogen en gedweild. Vind dat toch wel minimaal als ik je op je blote voeten wil hebben lopen *D

Voor elke dag een wc borstel _O- mijn smetvrees gen roept jaaaa. Maar mijn verstand roept stel je niet aan _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:08

ontherun schreef:
San als ik hem niet voor in de praktijk had gekocht, dan had ik hem nog altijd niet gehad voor thuis _O- maar hij is gewoon leuk voor thuis en voor daar ideaal. En de tanks zijn gesplitst. Schoon water en eentje waar het vuile water weer in komt. Vloer is ook echt schoon als je klaar bent. Voor elke nieuwe patiënt is het gewoon schoon. Gezogen en gedweild. Vind dat toch wel minimaal als ik je op je blote voeten wil hebben lopen *D

Voor elke dag een wc borstel _O- mijn smetvrees gen roept jaaaa. Maar mijn verstand roept stel je niet aan _O-

Ik vind t ook een tof ding. Om schoon te maken dan weer niet.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:28

marleen_88 schreef:
Ik heb van het weekend het toilet gesopt, zoals altijd voor er visite komt.
De man bleek een staande plasser te zijn, echt overal spetters op en rond de pot. En zelfs schaamhaar aan het porselein. %)

Ik ben toch blij dat mijn vriend zit en schoon is.


Te ranzig, zulke mannen. Zo'n verhaal heb ik ook. Wij kochten ons huis een aantal jaar terug. Het huis was in zijn totaal in een ranzige staat. We hebben het toilet gesloopt en de stalen kozijnen geschuurd. Toen we de dikke, bruine verflaag deels hadden we geschuurd, zagen we tot +- heuphoogte waar de urinespetters het staal hadden weggevreten. :r

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:22

Nielojram schreef:
PSvanLot schreef:
raak bv geen rauw vlees aan met blote handen...


Hoe kruid je dan je vlees?


Hier hetzelfde. Ik kruid vlees met een vork en prak het er dan zo doorheen. Ideaal en werkt hetzelfde :D

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:38

Nielojram schreef:
PSvanLot schreef:
Ik vind denk ik de meest gore dingen op een wc de wc borstel... Dat is toch echt een ranzig apparaat?!?


Ik vervang elke maand mijn pleeborstel, kosten nog geen euro bij de azétijòn, en hij staat in een badje van bleek in zijn potje, wat ik wekelijks ververs.
Eens dat het geen attributen zijn waar ik aan wil likken, maar ze zijn wel handig nodig, en dit is mijn manier om het zo proper nodig te houden.

Hier ook een voorraad van die goedkope borstels van de IKEA, Vind dat echt het goorste item in huis.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:07

Bij sommige restaurants doen ze de wc borstels gewoon wekelijks in de vaatwasser :+

Mijn wc borstel vind ik niet zo heel vies. Heb een vlakspoel wc en als je eerst een papiertje neerlegd heb je m eigenlijk nooit nodig voor "restjes". Gebruik m dus alleen om schoon te maken met toilletreiniger en laat hem dan even in het water staan zodat het goed kan inwerken en trek pas later de wc door.

En natuurlijk niet vergeten het handvat van de borstel ook schoon te maken...

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:16

corinep schreef:
Bij sommige restaurants doen ze de wc borstels gewoon wekelijks in de vaatwasser :+

Neeeeeeee. %) %) %)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:26

Wanneer je een borstelworm alleen gebruikt om sporen weg te vegen dan snap ik de aversie. Ik gebruik hem ook om de wc te reinigen zoals corineP dat doet. Dus de borstel staat ook lekker te weken en het potje heeft ook een scheutje reinigingsmiddel staan. Overigens, bij een flinke spoor neem ik geregeld ook een scheutje schoonmaakmiddel mee. Nuttiger dan zo'n blokje.

Hoe maak je zonder borstel de wc schoon? Ga je er met je hand in ofzo?