Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 105 [ 2624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 105  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

 
Profiel   

Soms denk ik wel eens, ik ga mijn lakens strijken zodat ze mooi strak en glad op het bed liggen. Ze komen nog wel eens gekreukt uit de droger, namelijk.

En als ik dan op het punt sta de strijkbout te pakken, denk ik bij mezelf, voel eens aan je paasei, lakens strijken, ben je gek, na 1 nachtje slapen is t weer een kreukbende :').

Herkenbaar? Zijn er hier mensen de de lakens strijken? Zo ja, why?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:51 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Soms denk ik wel eens, ik ga mijn lakens strijken zodat ze mooi strak en glad op het bed liggen. Ze komen nog wel eens gekreukt uit de droger, namelijk.

En als ik dan op het punt sta de strijkbout te pakken, denk ik bij mezelf, voel eens aan je paasei, lakens strijken, ben je gek, na 1 nachtje slapen is t weer een kreukbende :').

Herkenbaar? Zijn er hier mensen de de lakens strijken? Zo ja, why?

Ik strijk gewoon helemaal niks :') , beetje goed opplooien en ophangen dan komt het wel goed.

Als mijn vriend 1x in het jaar een hemd aan doet, dan brengt hij het maar naar zijn moeder :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:57 



 
Profiel   

Kmbrly schreef
_San87_ schreef
Soms denk ik wel eens, ik ga mijn lakens strijken zodat ze mooi strak en glad op het bed liggen. Ze komen nog wel eens gekreukt uit de droger, namelijk.

En als ik dan op het punt sta de strijkbout te pakken, denk ik bij mezelf, voel eens aan je paasei, lakens strijken, ben je gek, na 1 nachtje slapen is t weer een kreukbende :').

Herkenbaar? Zijn er hier mensen de de lakens strijken? Zo ja, why?

Ik strijk gewoon helemaal niks :') , beetje goed opplooien en ophangen dan komt het wel goed.

Als mijn vriend 1x in het jaar een hemd aan doet, dan brengt hij het maar naar zijn moeder :+ .

Ik strijk ook niet alles hoor, alleen blouses/overhemden en mijn jurken. De rest gaat zo de kast in, want geen/nauwelijks kreukels, dat droogt hangend.

De lakens in de zomer ook, dus zijn ze glad. In de winter gaan ze in de droger en zijn ze gekreukt :7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:00 



 
Profiel   

Voel eens aan je paasei? _O-
Is dat een nieuwe uitdrukking? :')

Nee, ik strijk hier zelfs helemaal niet. Niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Voel eens aan je paasei? _O-
Is dat een nieuwe uitdrukking? :')

Nee, ik strijk hier zelfs helemaal niet. Niks.

Oh, wij zeggen dat hier heel veel :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:29 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Suzanne F. schreef
Voel eens aan je paasei? _O-
Is dat een nieuwe uitdrukking? :')

Nee, ik strijk hier zelfs helemaal niet. Niks.

Oh, wij zeggen dat hier heel veel :)).


Maar bedoel je hier paasei als paasei of t e r i n g als paasei zoals de boktcensuur er van maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:30 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
_San87_ schreef

Oh, wij zeggen dat hier heel veel :)).


Maar bedoel je hier paasei als paasei of t e r i n g als paasei zoals de boktcensuur er van maakt?

Ooh, nee. Het is geen boktcensuur, paasei is gewoon een ander woord voor voorhoofd :)).

Ik wist niet dat bokt van t e r i n g paasei maakt _O-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:32 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik wist niet dat bokt van t e r i n g paasei maakt _O-.


:D
Heb jij de censuur uitstaan in je instellingen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:34 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
_San87_ schreef
Ik wist niet dat bokt van t e r i n g paasei maakt _O-.


:D
Heb jij de censuur uitstaan in je instellingen dan?

Yes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:35 



 
Profiel   

ik strijk ook helemaal niks, heb niet eens meer een strijkplank, die is naar beneden gestort en was helemaal krom

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:47 



 
Profiel   

Alle textiel die hier in huis komt is kreukproof, anders komt het het huis niet in :') Inmiddels heb ik 3 jaar niet hoeven strijken, and still counting!

Hier ook nieuwsgierig naar hoe je een toilet schoonmaakt zonder toiletborstel trouwens, want het hele voordeel aan die borstel vind ik persoonlijk juist dat ik daarom niet met mijn handen erin hoef :+

Mijn toiletborstel is trouwens van siliconen, daarvan merk ik nooit dat er wat aan blijft plakken (geen stukjes in ieder geval :+ ik zie hem ook niet verkleuren, maar of er bacterien en whatnot aan blijven kleven zou ik niet weten) en ik doe hem net als anderen hier ook al zeggen ook schoonmaken in de pot met wc-eend of een dergelijk product. Schoonmaken van de borstel doe ik door wc eend in de pot te spuiten, borstel er in, wc pot dicht, daarna over een paar uur of na een nachtje slapen weer eens terug keren en dan de borstel overal nog eens langs halen en dan het toilet spoelen met de borstel er nog in. Bij twijfel doe ik dat ook rustig meer als 1x. Daarna het handvat met een wegwerp vochtig schoonmaakdoekje, en ergens in de tussentijd heb ik ook de toiletborstelhouder gedaan zodat hij weer schoon terug kan.

Hoe denken jullie over wegwerp vochtige schoonmaakdoekjes vs een sopje met een wasbaar doekje/sponsjes, vs een allerreiniger spray met een microvezeldoekje/keukenrol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:51 



 
Profiel   

Ik doe beide. Voor even snel een doekje, pak ik allesreiniger en een microvezeldoek. Als ik echt ga schoonmaken, dan wordt het een sopje en een microvezeldoek.

Wegwerp vochtige doekjes gebruik ik in huis niet, alleen op de boot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:54 



 
Profiel   

Ik probeer de wereld niet onnodig te vervuilen met overbodige schoonmaakartikelen. Vrijwel geen wegwerp (wel keukenrolpapier) en een beperkt aantal schoonmaakmiddelen: afwasmiddel, soda, azijn, allesreiniger, groene zeep, schuurmiddel en wasmiddel. Etherische olie of een drup Dettol voor de frisse geur.
Microvezel doeken heb ik nog wel, maar die koop ik niet meer ivm microplastics.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:31 



 
Profiel   

Ik doe voor tussendoor met vochtige doekjes de bril en de rand etc. En 1 x in de week uitgebreid met een sopje en een gewone doek. In de pot doe ik met de borstel en dan wc eend of chloor. En eens in de zoveel tijd pak ik een schuursponsje en antikal en dan ga ik met mijn hand erin en dan maak ik onder water helemaal goed extra schoon en onder de rand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:40 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Soms denk ik wel eens, ik ga mijn lakens strijken zodat ze mooi strak en glad op het bed liggen. Ze komen nog wel eens gekreukt uit de droger, namelijk.

En als ik dan op het punt sta de strijkbout te pakken, denk ik bij mezelf, voel eens aan je paasei, lakens strijken, ben je gek, na 1 nachtje slapen is t weer een kreukbende :').

Herkenbaar? Zijn er hier mensen de de lakens strijken? Zo ja, why?

Hahahaha, strijken?! Nee dus, maar ik kan wel genieten van pasgewassen beddengoed dat ik heb laten droger op de waslijn buiten. Niet alleen de geur, maar ook dat het minder gekreukeld is. Mijn vriend strijkt en ik heb weinig kleinindustrie die gestreken moet worden. Als ik nu toevallig toch een keer een bloes moet strijken doe ik alleen de zichtbare stukken en de rest niet :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:20 



 
Profiel   

ik heb geen "buiten" de was mag niet op het balkon van de VVE dus ik heb een droger.

Mijn Airfryer van een jaar of 3 oud begint erg te stinken, mijn man is verantwoordelijk voor de vaat en dus de airfryer. Ik haalde het ging uit elkaar vanmiddag en schrok me dood. Hij heeft er alleen maar even een keukenpapiertje door gehaald al die tijd.
Ik ben al de hele middag aan het schrobben en boenen, maar krijg hem niet meer schoon (de Airfryer niet mijn man :+ ). Ik ga een nieuwe bestellen, sinds ik met pensioen ben, moet ik koken en ik ben verslaafd aan dat ding. De nieuwe ga ik zelf schoonhouden, hij mag er niet meer aankomen ~~}>

Wc maak ik iedere morgen schoon, zowel de pot, de spoelknop, de vloer, de deurkrukken en de lichtknop, de tegels eens in de zoveel tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:24 



 
Profiel   

Herinner ik mij dit fout of kon je die air fryers met beetje water en een afwasblokje aan zetten? Misschien het proberen waard,..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:26 



 
Profiel   

k_m schreef
Herinner ik mij dit fout of kon je die air fryers met beetje water en een afwasblokje aan zetten? Misschien het proberen waard,..

ik heb gevonden dat ie gewoon mag weken met een vaatwasserblokje, ik heb de bak en het mandje laten weken in afwasmiddel. Hij heeft nu 10 minuten op 180 graden gedraaid met een bakje citroensap erin, maar ik ruik de baklucht nog steeds.

Ik dacht al dat de afzuigkap kapot was |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:28 



 
Profiel   

Vwb de pleeborstel doe ik hetzelfde als Telpeva, bleek erin, borstel in de pot en lekker weken.
Ik heb maar een toilet, dus het komt wel eens voor dat ik zit en denk' ohw.. de borstel staat nog in de pot'.... :')

Beddengoed.. Ik heb een hoezentic, iets van 20 hoezen ofzo O:) , maar ik vind een gekreukt nest zo'n armoe.
Ik droog mijn hoezen dubbelgevouwen over de deur, en mijn slopen aan een rekje. Onderlakens trekken recht over de matrassen.
Strijken... no way..
En dan heb ik zo'n enorme strijkmodule, met een stoombak en een enorme strijkplank, dus als het moet, is het gemakkelijk.
Oma streek zelfs de washandjes.... 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:17 



 
Profiel   

Morrie schreef
ik heb geen "buiten" de was mag niet op het balkon van de VVE dus ik heb een droger.

Mijn Airfryer van een jaar of 3 oud begint erg te stinken, mijn man is verantwoordelijk voor de vaat en dus de airfryer. Ik haalde het ging uit elkaar vanmiddag en schrok me dood. Hij heeft er alleen maar even een keukenpapiertje door gehaald al die tijd.
Ik ben al de hele middag aan het schrobben en boenen, maar krijg hem niet meer schoon (de Airfryer niet mijn man :+ ). Ik ga een nieuwe bestellen, sinds ik met pensioen ben, moet ik koken en ik ben verslaafd aan dat ding. De nieuwe ga ik zelf schoonhouden, hij mag er niet meer aankomen ~~}>

Wc maak ik iedere morgen schoon, zowel de pot, de spoelknop, de vloer, de deurkrukken en de lichtknop, de tegels eens in de zoveel tijd.

Aan die VVE zou ik zo'n dikke schijt hebben :)).


Ceetje_bokt schreef
_San87_ schreef
Soms denk ik wel eens, ik ga mijn lakens strijken zodat ze mooi strak en glad op het bed liggen. Ze komen nog wel eens gekreukt uit de droger, namelijk.

En als ik dan op het punt sta de strijkbout te pakken, denk ik bij mezelf, voel eens aan je paasei, lakens strijken, ben je gek, na 1 nachtje slapen is t weer een kreukbende :').

Herkenbaar? Zijn er hier mensen de de lakens strijken? Zo ja, why?

Hahahaha, strijken?! Nee dus, maar ik kan wel genieten van pasgewassen beddengoed dat ik heb laten droger op de waslijn buiten. Niet alleen de geur, maar ook dat het minder gekreukeld is. Mijn vriend strijkt en ik heb weinig kleinindustrie die gestreken moet worden. Als ik nu toevallig toch een keer een bloes moet strijken doe ik alleen de zichtbare stukken en de rest niet :))

Ik kan ook niet wachten tot t weer beter wordt en de boel weer buiten kan <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:21 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
petra8 schreef
Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?


Ik vind van wel maar daar zijn de meningen over verdeeld. Er is ook een topic waar mensen juist voornamelijk anti Dyson zijn.

Ik heb een dyson met snoer (en hepa filter). Ik wil nooit mee anders. Top ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:24 



 
Profiel   

Als ik was op mijn piepkleine balkon zou hangen, wordt het volgescheten door de duiven.
En scheit aan de VVE betekent verhuizen hier en daar heb ik met deze huizenprijzen geen trek in

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:37 



 
Profiel   

Morrie schreef
Als ik was op mijn piepkleine balkon zou hangen, wordt het volgescheten door de duiven.
En scheit aan de VVE betekent verhuizen hier en daar heb ik met deze huizenprijzen geen trek in

Ah, nee duivenschijt is naar. Dat wist ik niet. Maar ik vind het wel ver gaan dat een VVE mag bepalen wat je wel en niet op je balkon te drogen hangt. Wat is er mis met een wasje drogen, zeg...

Is hier wel offtopic verder, sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:38 



 
Profiel   

Wij mogen ook geen was aan de voorkant buiten hangen, wel op het balkon of aan de achterkant.
Zijn nu eenmaal de regels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:24 



 
Profiel   

Over was drogen... Mijn Hema handdoeken worden steeds heel hard en dat ben ik beu. Ze zijn iets minder hard nu ik ben gestopt met wasverzachter (kunnen vezels plat slaan). Heb ze eens halverwege het drogen flink op gerommeld en toen waren ze zachter, maarja dat vergeet ik steeds/niet thuis. Ik heb geen droger.iemand tips?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 105 [ 2624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 105  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen