Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 15 [ 353 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

prijzen huizen/huur steeds omhoog hoe dat kunnen betalen.

 
Profiel   

Klopt dat het nu een test is.. maar vroeger kon je ook een hogere hypotheek krijgen als je kon aantonen als je al langere tijd zonder problemen een bepaald bedrag aan huur betaalde.
Stel dat was 1200E dan kon je voor 1000E hypotheek krijgen. (bedragen zijn indicatie).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:52 



 
Profiel   

Brainless schreef
mvdende schreef
Beter laten ze het gewoon zoals het is, EV óók gewoon wegenbelasting laten betalen en het probleem van te weinig inkomsten uit de wegenbelasting is opgelost.

Electrische auto's betalen naast géén wegenbelasting ook geen accijns op brandstof, dus de regering mist straks veel meer inkomsten.
Hoe meer elektrische auto's hoe minder inkomsten ze hebben.
Dus straks worden mensen die niet zo'n auto kunnen betalen en nog een klein autootje rijden uit het jaar 0, extra belast.


Óf gewoon accijns gaan heffen op laadpalen per kWh.....

Want inderdaad, de mensen zoals ik die nu nog voor een appel en een ei (alhoewel vervoer überhaupt gewoon al duur is, benzine is óók niet bepaald goedkoop) nog mobiel zijn, gaan straks weer zonder auto komen te zitten.

En ov is leuk voor een keertje, maar vorige week had ik een overstap van 49 minuten...... dáár wordt je gewoon niet blij van. Is leuk in de randstad waar Bussen/ trams/ metro elke 10 minuten rijdt, maar hier op het platteland kom je gewoon nergens.

Ziekenhuis is met de auto 15 minuten rijden, met het ov als alles aansluit 3 kwartier, maar de aansluiting is zó ruk, dat je minstens 1,5 uur onderweg bent.

Nou, geef mij dat kwartiertje met de auto maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:01 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Blijven de belastingen bestaan? Daar is nog niets over gezegd. Kan me voorstellen dat een deel wegvalt
Overigens, liever rekeningrijden om het klimaat akkoord te behalen dan over 200 jaar Nederland overstroomt :+ we moeten gewoon door de zure appel heen.. we zijn al veel te laat begonnen en iedereen gaat creatiever moeten zijn over het bezit van een auto. Kiezen of delen jongens.


Ja maar ze zijn wel aan elkaar gelinkt, werken en wonen.

Mensen wonen vaker iets verder weg omdat ze daar wel een betaalbaar huis kunnen vinden en moeten straks gaan betalen om naar hun baan te gaan.

Ik werk in de thuiszorg, ik kan binnen een straal van 5 km een cliënt hebben, maar ook 50 km.
Bussen, treinen en trams stoppen echt niet bij de cliënt voor de deur en op de tijdstippen die mij uitkomen.

Alle medewerkers een elektrische auto geven kost mijn baas ook kaptalen. En ons salaris is nou niet je van het om een tweedehands elektrische auto te kopen.

De lagere inkomens draaien weer op voor een fiets up van de hogere inkomens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:06 



 
Profiel   

Onali schreef
Danique_G schreef
Blijven de belastingen bestaan? Daar is nog niets over gezegd. Kan me voorstellen dat een deel wegvalt
Overigens, liever rekeningrijden om het klimaat akkoord te behalen dan over 200 jaar Nederland overstroomt :+ we moeten gewoon door de zure appel heen.. we zijn al veel te laat begonnen en iedereen gaat creatiever moeten zijn over het bezit van een auto. Kiezen of delen jongens.


Ja maar ze zijn wel aan elkaar gelinkt, werken en wonen.

Mensen wonen vaker iets verder weg omdat ze daar wel een betaalbaar huis kunnen vinden en moeten straks gaan betalen om naar hun baan te gaan.

Ik werk in de thuiszorg, ik kan binnen een straal van 5 km een cliënt hebben, maar ook 50 km.
Bussen, treinen en trams stoppen echt niet bij de cliënt voor de deur en op de tijdstippen die mij uitkomen.

Alle medewerkers een elektrische auto geven kost mijn baas ook kaptalen. En ons salaris is nou niet je van het om een tweedehands elektrische auto te kopen.

De lagere inkomens draaien weer op voor een fiets up van de hogere inkomens.


Maar dat is een aanname die je nu doet over hoe het er potentieel uit kan gaan zien. Er is niet echt iets over te zeggen. Daarnaast gaat het hier over wonen. Wel interessant onderwerp hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:18 



 
Profiel   

Brainless schreef
Klopt dat het nu een test is.. maar vroeger kon je ook een hogere hypotheek krijgen als je kon aantonen als je al langere tijd zonder problemen een bepaald bedrag aan huur betaalde.
Stel dat was 1200E dan kon je voor 1000E hypotheek krijgen. (bedragen zijn indicatie).



Ah, wist ik niet! hoop wel op een dergelijk systeem.

Hoe werkte het als je samen huurde? Wij kiezen er tegen de tijd dat we gaan kopen bewust voor op 1 salaris te kopen. Puur omdat we geen torenhoge hypotheek willen hebben stel een van ons verliest onze baan. Keken ze dan naar hoeveel de persoon betaalde op wiens z’n
/ haar naam het dan gaat?
Dus stel ik betaal 800 aan huur, partner 600. Hypotheek komt op mijn naam = 600 euro hypotheek (jouw hypothetische getallen even aangehouden)?

Kan me voorstellen als je hier geen antwoord trouwens op hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:23 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het zat als je beide een eigen huur betaalde. Wel een gezamenlijke (hoge) huur.
Je zou verwachten (theoretisch en even speculeren) dat als je beide eigen huur en ander vaste lasten betaald ze daar wel extra mee zouden rekenen. Maar ik weet niet hoe ze daar naar keken en wat ze daar nu mee gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:27 



 
Profiel   

Las vandaag dit in de krant:

Amerikaanse beleggers kopen voor miljarden euro's onze woningen op: ‘Dit is pas het begin’

https://www.ad.nl/wonen/amerikaanse-bel ... ~ad62f439/


,Ze spelen Monopoly met onze huizen en ze zijn nog maar net begonnen. Huizen worden gezien als een beleggingsobject om winst mee te maken in plaats van iets om in te wonen”, zegt Europarlementariër Kim van Sparrentak van GroenLinks. Ze pleit ervoor dat de EU regelgeving maakt om te voorkomen dat de grote investeerders de woningvoorraad overnemen. Daarnaast wil ze het rapport agenderen voor een Europese top van volkshuisvestingsministers in het voorjaar.
Volgens het onderzoek hebben beleggers voor 1,8 biljoen euro vastgoed in Europa in handen. Amerikaanse investeringsmaatschappijen en pensioenfondsen hebben inmiddels voor 579 miljard euro aan Europese huizen gekocht. Van Londen tot Berlijn en van Helsinki tot Barcelona, overal slaan ze toe.

*Knip*

,,Het schokkendste is hoe ontzettend snel de investeerders steeds groter worden en heel de woningmarkt overnemen”, zegt Van Sparrentak. ,,Dit is nog maar het begin. Het regent aankondigingen over nieuwe investeringen in de woningmarkt. Dit is voor ons een alarmsignaal; we moeten echt iets doen om dit te stoppen.” De koop gaat vaak in pakketten. Onderaannemers kopen huis voor huis tot ze in één keer honderden woningen aanbieden bij de beleggers. ,,Iedereen kent de brieven in de bus van bedrijven die graag je woning willen kopen. Dat gaat Blackstone echt niet zelf doen. Wat je ook ziet is dat hele blokken sociale huurwoningen worden gekocht.”

*Knip*

,,Maar de zelfbewoningsplicht is niet voldoende, want er blijven woningen gebouwd worden voor het hogere segment waar de investeerders op duiken. We blijven gelegenheid bieden, omdat het geld moet rollen. Dat lijkt hoger te staan in Europese wetgeving dan het recht van mensen om te wonen. Als we niet niets doen wordt de woningmarkt van de investeerders, met steeds hogere huren. Er is een informele afspraak dat je 30 procent van je inkomen zou moeten besteden aan woonlasten en energie, maar dat is al lang niet meer zo. Waar de investeerders het overnemen wordt het steeds duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:32 



 
Profiel   

Onali schreef
Las vandaag dit in de krant:

Amerikaanse beleggers kopen voor miljarden euro's onze woningen op: ‘Dit is pas het begin’

https://www.ad.nl/wonen/amerikaanse-bel ... ~ad62f439/


,Ze spelen Monopoly met onze huizen en ze zijn nog maar net begonnen. Huizen worden gezien als een beleggingsobject om winst mee te maken in plaats van iets om in te wonen”, zegt Europarlementariër Kim van Sparrentak van GroenLinks. Ze pleit ervoor dat de EU regelgeving maakt om te voorkomen dat de grote investeerders de woningvoorraad overnemen. Daarnaast wil ze het rapport agenderen voor een Europese top van volkshuisvestingsministers in het voorjaar.
Volgens het onderzoek hebben beleggers voor 1,8 biljoen euro vastgoed in Europa in handen. Amerikaanse investeringsmaatschappijen en pensioenfondsen hebben inmiddels voor 579 miljard euro aan Europese huizen gekocht. Van Londen tot Berlijn en van Helsinki tot Barcelona, overal slaan ze toe.

*Knip*

,,Het schokkendste is hoe ontzettend snel de investeerders steeds groter worden en heel de woningmarkt overnemen”, zegt Van Sparrentak. ,,Dit is nog maar het begin. Het regent aankondigingen over nieuwe investeringen in de woningmarkt. Dit is voor ons een alarmsignaal; we moeten echt iets doen om dit te stoppen.” De koop gaat vaak in pakketten. Onderaannemers kopen huis voor huis tot ze in één keer honderden woningen aanbieden bij de beleggers. ,,Iedereen kent de brieven in de bus van bedrijven die graag je woning willen kopen. Dat gaat Blackstone echt niet zelf doen. Wat je ook ziet is dat hele blokken sociale huurwoningen worden gekocht.”

*Knip*

,,Maar de zelfbewoningsplicht is niet voldoende, want er blijven woningen gebouwd worden voor het hogere segment waar de investeerders op duiken. We blijven gelegenheid bieden, omdat het geld moet rollen. Dat lijkt hoger te staan in Europese wetgeving dan het recht van mensen om te wonen. Als we niet niets doen wordt de woningmarkt van de investeerders, met steeds hogere huren. Er is een informele afspraak dat je 30 procent van je inkomen zou moeten besteden aan woonlasten en energie, maar dat is al lang niet meer zo. Waar de investeerders het overnemen wordt het steeds duurder.


Hier heb ik een docu over gezien op NPO (is denk ik met NPO plus nog terug te kijken). Push heet het en gaat dus voornamelijk over hoe Blackstone wereld wijd huizen opkoopt en de prijs zo hoog drijft dat mensen werken om te wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 00:19 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Maar dit ging over de huizenmarkt toch? Vind die prijzen veel schandaliger. Las wel in het nieuws dat ze een proef willen gaan doen met mensen die nu veel huur betalen, een hypotheek te geven die ze normaliter niet zouden kunnen krijgen +:)+


Het probleem is echter alsnog denk ik dat je enkel hypotheek krijgt voor de marktwaarde. En aangezien er belachelijk wordt overboden (ruim boven de marktwaarde) moet je alsnog ontzettend veel eigen geld in leggen. Wat veel starters die vanuit een huurwoning niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 01:12 



 
Profiel   

Brainless schreef
Danique_G schreef
Las wel in het nieuws dat ze een proef willen gaan doen met mensen die nu veel huur betalen, een hypotheek te geven die ze normaliter niet zouden kunnen krijgen +:)
Super.. dat was vroeger ook al het geval, maar ja dat wilde ze toen afschaffen omdat het wettelijk niet meer mocht omdat een eigen huis qua onderhoud/verzekeringen enz duurder is dan een huurhuis.
Komen ze weer terug op hun "het mag/kan echt niet meer beleid".


Dit is een test nog hoor! Ik zou zeggen, als je x jaar hoge huur kan betalen dan is dit plat gezegd de rekensom:
Huur - kosten die opzij zet voor onderhoud = maandelijks bedrag hypotheek
Zal wel te kort door de bocht zijn. Maar je snapt m’n punt

Artikel gevonden: https://nos.nl/l/2414687

Ja, je moet ook niet verkijken op de kosten van een eigen huis. Nu bellen we de huurbaas en dan wordt het geregeld! Das ook wel makkelijk }:0


De mensen die al huren (die hebben al een woning) de mensen die al langer huren betalen nog minder huur.

Maar de mensen die zo'n lening/hypotheek nodig hebben die kunnen die huur niet opbrengen en dus ook niet hypotheek aflossen.

Ik denk dat het geen goede zaak is en dat mensen er uiteindelijk alleen maar diep mee in de oliebol komen.

Oo ik lees hem verkeerd hypotheek om in aanmerking te komen voor koop. Dat zou kunnen werken hypotheek is vaak maandelijks goedkoper dan huur (sorry net wakker en mijn bril niet op :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:14 



 
Profiel   

Calanddra schreef
Danique_G schreef
Maar dit ging over de huizenmarkt toch? Vind die prijzen veel schandaliger. Las wel in het nieuws dat ze een proef willen gaan doen met mensen die nu veel huur betalen, een hypotheek te geven die ze normaliter niet zouden kunnen krijgen +:)+


Het probleem is echter alsnog denk ik dat je enkel hypotheek krijgt voor de marktwaarde. En aangezien er belachelijk wordt overboden (ruim boven de marktwaarde) moet je alsnog ontzettend veel eigen geld in leggen. Wat veel starters die vanuit een huurwoning niet hebben.


Ja daar lopen wij als eerste woning kopers ook tegenaan. We moeten zo gezegd een ton op de spaar hebben staan om een huis te kopen. Het is zoveel geld dat ik er een beetje moedeloos van word. Maar goed, door de zure appel heen. Probeer zoveel mogelijk te presteren op werk en alle mogelijke kosten te besparen om er ooit te komen, hopelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:17 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Calanddra schreef


Het probleem is echter alsnog denk ik dat je enkel hypotheek krijgt voor de marktwaarde. En aangezien er belachelijk wordt overboden (ruim boven de marktwaarde) moet je alsnog ontzettend veel eigen geld in leggen. Wat veel starters die vanuit een huurwoning niet hebben.


Ja daar lopen wij als eerste woning kopers ook tegenaan. We moeten zo gezegd een ton op de spaar hebben staan om een huis te kopen. Het is zoveel geld dat ik er een beetje moedeloos van word. Maar goed, door de zure appel heen. Probeer zoveel mogelijk te presteren op werk en alle mogelijke kosten te besparen om er ooit te komen, hopelijk

Hear hear... ;(.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:26 



 
Profiel   

dan zijn jullie nog met zijn 2e. Alleen is zoveel ( en helaas dus meer want alleen is minder hypotheek) helemaal nauwelijks te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:36 



 
Profiel   

Ashleytjuhh schreef
dan zijn jullie nog met zijn 2e. Alleen is zoveel ( en helaas dus meer want alleen is minder hypotheek) helemaal nauwelijks te doen

Klopt. Bijna uitzichtloos als je geen 10k per maand pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:40 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ashleytjuhh schreef
dan zijn jullie nog met zijn 2e. Alleen is zoveel ( en helaas dus meer want alleen is minder hypotheek) helemaal nauwelijks te doen

Klopt. Bijna uitzichtloos als je geen 10k per maand pakt.


En 50.000 tot 100000 gespaard hebt om te overbieden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:56 



 
Profiel   

Hebt gespaard? Dat zei ik niet. Denk niet dat het erg fraai is een wedstrijdje er van te maken wie er het zieligste is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:59 



 
Profiel   

Dat was geen reactie op jou post Danique, het was ook niet naar bedoeld, maar de realiteit van de huizenmarkt hier in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:47 



 
Profiel   

Sorry ben een beetje on edge de laatste tijd. Niet door de huizenmarkt _O-

Voor eenverdieners vind ik het echt erg. Zelfs huren is lastig. Je bent gedoemd het Italiaanse modelletje te volgen en bij je ouders te wonen. Dat is gezellig voor een tijdje. Maar niet tot je 35e

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:53 



 
Profiel   

Ik hoop echt dat er snel verbetering komt. Het is een ontzettend naar idee dat wonen zo lastig is. Geeft een enorme onrust. Ook voor de mensen die nu goed zitten, mocht er iets veranderen (minder inkomen of relatiebreuk) dan kun je zo in de problemen komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:22 



 
Profiel   

Rytir schreef
Dat was geen reactie op jou post Danique, het was ook niet naar bedoeld, maar de realiteit van de huizenmarkt hier in de buurt.

Ja, de realiteit hier ook :\.

Ik heb geen idee hoe we 100000 gespaard krijgen :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:24 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Rytir schreef
Dat was geen reactie op jou post Danique, het was ook niet naar bedoeld, maar de realiteit van de huizenmarkt hier in de buurt.

Ja, de realiteit hier ook :.

Ik heb geen idee hoe we 100000 gespaard krijgen :.


Sorry dat ik het zeg hoor, maar overdrijven is ook een vak. Je hoeft echt geen ton gespaard te hebben om een huis te kunnen kopen. Een ton maakt het zeker veel makkelijker, maar er worden echt genoeg huizen verkocht waarbij er geen ton overboden wordt...

Je zal in deze markt inderdaad een spaarcentje moeten hebben, want anders wordt het heel lastig. Maar met bijvoorbeeld 20-30k en een portie geduld kom je al een heel eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:02 



 
Profiel   

Ik begin steeds sterker te overwegen gedragen ondergoed of foto’s van m’n voeten online te verkopen

En dan met 100 k ben je er niet. Ook nog wat overhouden noodgevallen, mijn paard, en verbouwingen. Een goede 30 à 50k? Het artikel over die Amerikanen die eerder is geplaatst heb ik niet eens geopend. Maakt me echt veel te verdrietig.
Mocht de markt helemaal veranderden en kopen onmogelijk worden vind ik dat prima. Maar ik wil kopen om lagere maandelijkse lasten te hebben. Zou top zijn als de huur nog enigszins betaalbaar is. Ik betaal grofweg 1500 per maand voor 80m2 in een bejaardentehuis.

Mavantos, jawel. Tussen de 50/100 k moet je echt wel kunnen besteden aan de aankoop. Ook in het hoge noorden zie ik dat nog voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:05 



 
Profiel   

mavantos schreef
_San87_ schreef

Ja, de realiteit hier ook :.

Ik heb geen idee hoe we 100000 gespaard krijgen :.


Sorry dat ik het zeg hoor, maar overdrijven is ook een vak. Je hoeft echt geen ton gespaard te hebben om een huis te kunnen kopen. Een ton maakt het zeker veel makkelijker, maar er worden echt genoeg huizen verkocht waarbij er geen ton overboden wordt...

Je zal in deze markt inderdaad een spaarcentje moeten hebben, want anders wordt het heel lastig. Maar met bijvoorbeeld 20-30k en een portie geduld kom je al een heel eind.

Hier niet. Hier wordt tussen de 50 en de 80k overboden, en dat is aan de lage kant. Tel daarbij op dat wij starters zijn en dus geen koopwoning hebben, dus een huurwoning. Naast de andere vaste lasten is het best een kluif om minimaal 50k gespaard te krijgen. Daar gaan wel wat jaren overheen. Dat is niet erg, maar als je ieder jaar 10k aan eigen geld meer moet hebben, en daar lijkt het momenteel wel op, dan ben je aan het vechten tegen de bierkaai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:07 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Ik begin steeds sterker te overwegen gedragen ondergoed of foto’s van m’n voeten online te verkopen

En dan met 100 k ben je er niet. Ook nog wat overhouden noodgevallen, mijn paard, en verbouwingen. Een goede 30 à 50k? Het artikel over die Amerikanen die eerder is geplaatst heb ik niet eens geopend. Maakt me echt veel te verdrietig.
Mocht de markt helemaal veranderden en kopen onmogelijk worden vind ik dat prima. Maar ik wil kopen om lagere maandelijkse lasten te hebben. Zou top zijn als de huur nog enigszins betaalbaar is. Ik betaal grofweg 1500 per maand voor 80m2 in een bejaardentehuis.

Mavantos, jawel. Tussen de 50/100 k moet je echt wel kunnen besteden aan de aankoop. Ook in het hoge noorden zie ik dat nog voorbij komen.


Ik ben zelf makelaar en ik kan echt zeggen dat je geen 50k hoeft te overbieden om een huis te kopen. Met 20-30k kom je al een heel eind en bij sommige huizen hoef je niet eens te overbieden. Je hebt natuurlijk wel kans dat je wat vaker een bod moet doen voordat het lukt en je misschien een kleine concessie moet doen, dus vandaar dat je dan wel wat geduld moet hebben.

Iedereen die denkt dat je minimaal 50k moet overbieden om een huis te kopen adviseer ik een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Die heeft zichzelf dan waarschijnlijk snel terug verdiend voor je...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:12 



 
Profiel   

mavantos schreef
Danique_G schreef
Ik begin steeds sterker te overwegen gedragen ondergoed of foto’s van m’n voeten online te verkopen

En dan met 100 k ben je er niet. Ook nog wat overhouden noodgevallen, mijn paard, en verbouwingen. Een goede 30 à 50k? Het artikel over die Amerikanen die eerder is geplaatst heb ik niet eens geopend. Maakt me echt veel te verdrietig.
Mocht de markt helemaal veranderden en kopen onmogelijk worden vind ik dat prima. Maar ik wil kopen om lagere maandelijkse lasten te hebben. Zou top zijn als de huur nog enigszins betaalbaar is. Ik betaal grofweg 1500 per maand voor 80m2 in een bejaardentehuis.

Mavantos, jawel. Tussen de 50/100 k moet je echt wel kunnen besteden aan de aankoop. Ook in het hoge noorden zie ik dat nog voorbij komen.


Ik ben zelf makelaar en ik kan echt zeggen dat je geen 50k hoeft te overbieden om een huis te kopen. Met 20-30k kom je al een heel eind en bij sommige huizen hoef je niet eens te overbieden. Je hebt natuurlijk wel kans dat je wat vaker een bod moet doen voordat het lukt en je misschien een kleine concessie moet doen, dus vandaar dat je dan wel wat geduld moet hebben.

Iedereen die denkt dat je minimaal 50k moet overbieden om een huis te kopen adviseer ik een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Die heeft zichzelf dan waarschijnlijk snel terug verdiend voor je...


Je hoeft idd niet op ieder huis 50k te overbieden. Maar er is natuurlijk ook nog zoiets als k.k. die je ook moet betalen. Dan kom je toch echt heel snel richting dat bedrag wat je minimaal gespaard moet hebben. Als je dan ook nog een aankoop makelaar moet betalen... Ik bedoel het niet naar want het is jouw vak! Maar die kosten komen er dan ook nog bij.

Danique _O- Handeltje oprichten? <<)


Laatst bijgewerkt door Rytir op 29-01-22 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 15 [ 353 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen