Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:23

yvetjes schreef:
Ja, ik ben op zoek (gaan uit elkaar). Is voor mij wat ver, maar wel aansprekend.


Voor een vrouw alleen (en ik ben hier wat brutaal in mijn uitspraak want ik weet niet of dat zo is) vind ik zo iets wel heftig zeg maar.

Het onderhoud is ook een hoop werk. Maar misschien heb je daar hulp bij of ervaring in. Het is echt iets wat mij dus heftig lijkt. Niet dat je daar iets mee moet ;) dus eigenlijk kansloze opmerking van mij.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:44

@Happinez daar moeten nogal wat centjes tegenaan nog :D

@justme8484 het kan op zich nog erger hoor :o . We hebben hier in het dorp een supermarkt en kledingzaak en je zit in een kwartier in Winschoten.

@pillow dat verbaasde mij ook, geen foto van een badkamer oid. Er wonen overigens zeer nette mensen in het huis.

@astrea bij de Goldhoorn hoeve?

Er zit overigens geen land bij, dat kan er weL bijgekocht worden. De tuin kan je wel over de kop trekken voor de paarden. Het vervelende alleen is dat het klei grond is :(

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:12

Haha zo voelde het niet. Maar goed, ik was toen 17, zat 2 weken intern bij een schapenboer. Achter zijn huis was weiland, en dan de dijk. Wij konden nergens heen ofzo want geen rijbewijs... alles vanaf die plek was te ver om te lopen, dus ja, ik had wel echt het idee dat het einde van de wereld was toen.
Niet dat we iets nodig hadden of tijd en energie hadden om op pad te gaan, want was keihard werken. Maar als je daar de deur uit liep waaide je weg en zag je alleen maar weiland.
Ach uiteindelijk een van de gaafste stages geweest...

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:28

Ik kop m'n nieuwe woning er even in: https://www.funda.nl/koop/egmond-aan-de ... verweg-10/

Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik. We zijn nou aan het bedenken hoe en wat we gaan aanpassen. Laten we eens beginnen met een badkamer....

Ben erg benieuwd wat jullie aan zouden passen en hoe

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:34

Ik zou t wel weten! Slaapkamer op die eerste zolder <3

Mooi huis, veel karakter! Gefeliciteerd!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:35

Wicky schreef:
Ik kop m'n nieuwe woning er even in: https://www.funda.nl/koop/egmond-aan-de ... verweg-10/

Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik. We zijn nou aan het bedenken hoe en wat we gaan aanpassen. Laten we eens beginnen met een badkamer....

Ben erg benieuwd wat jullie aan zouden passen en hoe


Gefeliciteerd! En jullie huidige huis? Dat gaat nu te koop?

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:47

Dank je wel. Onze huidige woning is verkocht in december, we waren bezig met iets anders toen het tolhuis ineens te koop kwam. Gekeken en op slag verliefd, heerlijke plek is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:13

Slaapkamer op die zolder zou ik ook doen..

Mooie tegelvloer ook beneden <3

BeFunny

Berichten: 10529
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:25

Wicky schreef:
Ik kop m'n nieuwe woning er even in: https://www.funda.nl/koop/egmond-aan-de ... verweg-10/

Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik. We zijn nou aan het bedenken hoe en wat we gaan aanpassen. Laten we eens beginnen met een badkamer....

Ben erg benieuwd wat jullie aan zouden passen en hoe



Gefeliciteerd. Heel leuk huis vol karakter.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:03

Wicky schreef:
Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik.

_O- ik moest erg lachen om deze uitspraak…
Gefeliciteerd, ik zou de authentieke elementen zoveel mogelijk bewaren en verder meer eenheid willen krijgen. Zoals het nu is, word ik er erg onrustig van. De groene balken zou ik als uitgangspunt nemen en dat blauw ging er als eerste (bij wijze van spreken) uit.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:47

Ha Saar, wat een geweldig huis! Ik zou als eerste een paar veilige trappen er in doen :D.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:37

Wicky schreef:
Ik kop m'n nieuwe woning er even in: https://www.funda.nl/koop/egmond-aan-de ... verweg-10/

Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik. We zijn nou aan het bedenken hoe en wat we gaan aanpassen. Laten we eens beginnen met een badkamer....

Ben erg benieuwd wat jullie aan zouden passen en hoe

Het toilet op het einde van de gang, weg ermee. Wie verzint dat?? Ik schat in dat het origineel gewoon een deur naar de gang is geweest, wat ook logisch is.
Ik zou een deel van de slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer, met toilet. Of dat dan apart wil, kun je voor kiezen.

Slapen inderdaad op de eerste vliering of achterin, indien je daar simpeler een badkamer erbij kunt maken.

Die achterkamer zou ik waarschijnlijk tot werkkamer maken. Eventueel de trap afscheiden en bij de gang trekken, als je de slaapkamer erboven zo laat. Stoort minder, denk ik.
De kast (met CV?) anders inrichten, bruikbaar maken als opbergkast zonder dat de CV onbereikbaar wordt. Aan laten sluiten op de trap, zodat in de werkkamer een vlakke wand ontstaat.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:41

Toevallig zei ik vanochtend nog tegen mijn zus, wat een mooie spanten heeft deze woning
Gefeliciteerd hoor.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:13

@Ceetje_bokt; klinkt hilarisch maar dat is het uiteindelijk wel. We zijn verliefd geworden op het pand en na twee keer nieuwbouw (waarvan 1 keer in eigen beheer) gaan we nu naar een Rijksmonument uit 1846. Met twee pubers, die moeten badderen in de kast.... Nu het koopcontract is getekend zijn we aan het kijken hoe we het leefbaar maken voor ons gezin, zonder het pand tekort te doen. Dat blauwe van de keuken blijft, de hele keuken blijft zo authentiek mogelijk, net als de groene kamer.

@prompter; gaaf pand he? In de keuken komt waarschijnlijk een vaste trap.

@ikke; verplaatsen van toilet is niet zo eenvoudig, dus die blijft even zitten. De badkamer wordt inderdaad vergroot, met toilet. Later zal er wel een 2e badkamer komen in wat nu de berging is. Een werkkamer zal er niet komen maar even puzzelen wat wel. In de kast zit inderdaad de CV, daar moet ook iets aangepast worden.

@EllyC; prachtig he? Het vakmanschap waarmee het 175 jaar geleden is neergezet is adembenemend.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:16

Respect hoor Wicky! Zou niks voor mij zijn. Ik zou er nooit aan beginnen. :')
Geef mij die nieuwbouw maar.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:22

Wicky schreef:
Ik kop m'n nieuwe woning er even in: https://www.funda.nl/koop/egmond-aan-de ... verweg-10/

Tamelijk spontaan aangeschaft door m'n echtgenoot en ik. We zijn nou aan het bedenken hoe en wat we gaan aanpassen. Laten we eens beginnen met een badkamer....

Ben erg benieuwd wat jullie aan zouden passen en hoe


Gefeliciteerd. Heerlijk huis en mooie plek.

De vlieringen bieden mogelijkheden (lekker slapen onder die prachtige spanten) en waar nu de slaapkamer is, zou ik een badkamer maken.

Maar ik vind het ook wel een huis om een architect op los te laten en je te laten verrassen met inzicht uit ervaring.

Wel grappig, ik heb daar ooit een paar jodphurs via MP opgehaald.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:56

kojack schreef:
@Happinez daar moeten nogal wat centjes tegenaan nog :D

@justme8484 het kan op zich nog erger hoor :o . We hebben hier in het dorp een supermarkt en kledingzaak en je zit in een kwartier in Winschoten.

@pillow dat verbaasde mij ook, geen foto van een badkamer oid. Er wonen overigens zeer nette mensen in het huis.

@astrea bij de Goldhoorn hoeve?

Er zit overigens geen land bij, dat kan er weL bijgekocht worden. De tuin kan je wel over de kop trekken voor de paarden. Het vervelende alleen is dat het klei grond is :(



Ja is daar geboren. Bij Dhr Ebbens.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:43

Ik kom even inbreken :D. Had het al in het nieuwbouwtopic geplaatst, maar misschien is hier ook wel iemand die ervaring met een verhuisbedrijf heeft!

Wij willen in mei vanaf ons appartement (wat nu ook te koop staat haha) naar onze nieuwbouwwoning verhuizen maar zijn nogal aan het twijfelen of we een verhuisbedrijf inzetten of niet. Gaat om een kleine inboedel (bank gaat bijv niet mee, geen eettafel en stoelen) van Uithoorn naar Den Bosch. Het is best aan de prijs (1000-1200€) maar zou het zo’n zonde vinden als wij met het tillen van het meubilair de muur kapot stoten in de nieuwbouwwoning (moeten oa de grote kasten en bed met de (U-vorm) trap naar boven tillen want een traplift buiten kon niet). Maar de reviews lopen zo uiteen dus weet niet of ik er goed aan doe… en de enige die wel meer positieve reviews heeft is gelijk 1600€ :'). 1500€ als we de PAX kast zelf demonteren en monteren.

We hebben offertes gekregen van verhuisexperts (goedkoopste maar ook bedenkelijke reviews op Google), easymoving en de kleine verhuizer.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:05

Ik zou het zeker wel doen. Vooral omdat het niet om de hoek is, van locatie A naar locatie B. Naast dat er zorgvuldig met je spullen wordt omgegaan, geeft het zoveel minder stress als alles in één keer verhuisd is. Ik zou het echt aanraden :j

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:08

Renee1991 schreef:
Ik zou het zeker wel doen. Vooral omdat het niet om de hoek is, van locatie A naar locatie B. Naast dat er zorgvuldig met je spullen wordt omgegaan, geeft het zoveel minder stress als alles in één keer verhuisd is. Ik zou het echt aanraden :j


Probleem is dus wel dat best wat reviews het hebben over schade die bovendien niet goed worden afgehandeld. Dan is natuurlijk het hele voordeel van die mensen inhuren weg :)). Heb jij toevallig een aanrader waar je wel positief over bent?

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:18

Vaak geven de mensen die tevreden zijn helaas geen reviews 8-) . Alleen als er wat te zeuren is

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:44

een erkende verhuizer nemen, dan wordt evt. schade wel vergoed, want zij willen geen negatieve reviews.
Ik huur altijd een verhuizer in, toen ik jong was, deed ik het zelf, maar dat lukt nu echt niet meer.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:46

Nee, wij hebben alles zelf gedaan en mede daardoor geef ik de reactie dat je beter een verhuizer kunt inhuren :')
Verder sluit ik me aan bij anca en Morrie. Zoek een erkende, en positieve reviews blijven inderdaad vaak achterwege.
Ik voel zelf altijd het meest voor iemand lokaal, dus geen gigant.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:49

als ik ga verhuizen, moet alles met een verhuislift over een sloot heen (gebouw staat in het water) omdat we een hele onhandige wenteltrap van 20 treden hebben en ik heb afgelopen jaren al veel mensen zien verhuizen en weet inmiddels welk bedrijf daar handig mee is en welk minder handig, dus ik heb al een keuze gemaakt indien nodig.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:52

Renee1991 schreef:
Nee, wij hebben alles zelf gedaan en mede daardoor geef ik de reactie dat je beter een verhuizer kunt inhuren :')
Verder sluit ik me aan bij anca en Morrie. Zoek een erkende, en positieve reviews blijven inderdaad vaak achterwege.
Ik voel zelf altijd het meest voor iemand lokaal, dus geen gigant.


Hmm ja das ook weer zo.
De drie waarvan ik nu (via Consumentenbond) een offerte heb ontvangen zijn niet erkend. Heb nu twee offertes opgevraagd van erkende verhuizers :j.
Thanks!