Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 105 [ 2624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 105  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

 
Profiel   

F_Orumster schreef
Over was drogen... Mijn Hema handdoeken worden steeds heel hard en dat ben ik beu. Ze zijn iets minder hard nu ik ben gestopt met wasverzachter (kunnen vezels plat slaan). Heb ze eens halverwege het drogen flink op gerommeld en toen waren ze zachter, maarja dat vergeet ik steeds/niet thuis. Ik heb geen droger.iemand tips?

Azijn? Dat is een natuurlijke wasverzachter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:28 



 
Profiel   

Heb ik eens geprobeerd maar ervaar de niet echt verschil. Weet niet of ik te weinig had gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:29 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
Heb ik eens geprobeerd maar ervaar de niet echt verschil. Weet niet of ik te weinig had gebruikt.

Ik zou t niet weten anders, handdoeken gaan hier in de droger en wasverzachter gebruik ik nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:31 



 
Profiel   

Ik heb daarvoor handdoeken van microvezel, die zijn wel iets dunner (wat minder 'vol' ofzo) maar die blijven tot nu toe wel goed zacht, ik heb ook geen droger en ik hou ook van zacht haha. Ze zijn ook in no time droog! Wel apart wassen van de rest anders krijg je pluisjes want schijnbaar reageert microvezel met andere textielsoorten, en géén wasverzachter gebruiken want dat sloopt microvezel als het goed is. Ivm microplastics die los kunnen komen tijdens het wassen gebruik ik ook een extra waszak die alle pluisjes van de microvezel binnen de zak houdt zodat het niet in het water komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:49 



 
Profiel   

Handdoeken worden juist zacht door de droger (die ik niet heb :')) . Alleen een wasmachine waar je extra wasverzachter in doet of azijn werkt ook niet om handdoeken zacht te maken. Door de warmte van de droger worden die vezels juist weer zacht ipv stug.

Wat betreft WC schoonmaken - ik doe het altijd met een sopje. Schoonmaken met van die natte wegwerpdoekjes vind ik geen poetsen en wordt het naar mijn idee niet schoon van. Altijd rijkelijk met chloor strooien en zelfs Antikal in de pot, zodat het de eventuele aanslag (hebben we niet, maar je weet het niet) ook gelijk wordt opgelost. Vloertje en de muurtjes mee soppen (eerst dat en dan de wc, uiteraard). Ik kan genieten van een heerlijkruikend wc'tje :D

Lakens strijken doe ik hier ook niet, maar verder wel altijd truitjes, tshirts en overhemden. Ik vind dat je het echt wel ziet of iemand zijn kleren strijkt of niet. Het is geen schande als je het niet doet, maar het staat wel netjes en verzorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:45 



 
Profiel   

Ik vind toilet schoonmaken met vaatdoeken heel vervelend omdat het extra logistiek met zich meebrengt (doeken apart houden, heet wassen enz).

CairnTerrier schreef
Handdoeken worden juist zacht door de droger (die ik niet heb :')) . Alleen een wasmachine waar je extra wasverzachter in doet of azijn werkt ook niet om handdoeken zacht te maken. Door de warmte van de droger worden die vezels juist weer zacht ipv stug.

Ja dat weet ik, daarom noemde ik ook dat ik geen droger heb. Ik hoopte alleen dat ik daarmee niet gedoemd was tot schuurpapier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:47 



 
Profiel   

Tja, die doeken gaan bij mij gewoon mee met de zestig graden was met het ondergoed, beddengoed en handdoeken. Gebruik ook altijd nog een vezeldoek om de wc netjes en streeploos na te drogen.

Dit weekend moet ik hier nodig weer eens ramen lappen. Wat een klus altijd met een groot huis :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:55 



 
Profiel   

Een ex van mij deed de wc schoonmaken met de vaatdoek uit de keuken, na het schoonmaken legde hij m weer op het aanrecht...

Serieus toen ik daar achter kwam ben ik zo uit mn pan gegaan, hij zag het probleem niet en deed het daarna gewoon nog steeds zo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:04 



 
Profiel   

corinep schreef
Een ex van mij deed de wc schoonmaken met de vaatdoek uit de keuken, na het schoonmaken legde hij m weer op het aanrecht...

Serieus toen ik daar achter kwam ben ik zo uit mn pan gegaan, hij zag het probleem niet en deed het daarna gewoon nog steeds zo...


Oh bah

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:27 



 
Profiel   

corinep schreef
Een ex van mij deed de wc schoonmaken met de vaatdoek uit de keuken, na het schoonmaken legde hij m weer op het aanrecht...

Serieus toen ik daar achter kwam ben ik zo uit mn pan gegaan, hij zag het probleem niet en deed het daarna gewoon nog steeds zo...


8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:32 



 
Profiel   

Ik moet echt stoppen met hier meelezen, krijg echt rillingen van sommige berichten, haha.

Hier maken we geen gebruik van wegwerpdoekjes. Heb een hele stapel schoonmaakdoekjes die na gebruik in een bak gaan om verzameld te worden voor een kookwas.

Wegwerp zorgt voor veel plastic afval en is ook veel duurder dan een ouderwets sopje.

Wel wil ik echt heel graag een stoomreiniger voor bv de tegels in de badkamer en wc. Misschien ga ik dat voor Valentijnsdag mezelf kado doen. :') :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:34 



 
Profiel   

Ik poets de wc altijd met speciale wc doekjes. Geen denken aan dat ik er met een vaatdoek aan ga die daarna weer ergens in mijn was verdwijnt...

Wat echt een top apparaat is, niet goedkoop overigens. Een waterontharder. Kost rond de €1500 euro, maar dan heb je ook kalkvrij water en hoef je echt minder te poetsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:36 



 
Profiel   

Kana schreef
Ik moet echt stoppen met hier meelezen, krijg echt rillingen van sommige berichten, haha.

Hier maken we geen gebruik van wegwerpdoekjes. Heb een hele stapel schoonmaakdoekjes die na gebruik in een bak gaan om verzameld te worden voor een kookwas.

Wegwerp zorgt voor veel plastic afval en is ook veel duurder dan een ouderwets sopje.

Wel wil ik echt heel graag een stoomreiniger voor bv de tegels in de badkamer en wc. Misschien ga ik dat voor Valentijnsdag mezelf kado doen. :') :))

Jaa, een stoomreiniger wil ik ook. Denk een Kärcher.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:43 



 
Profiel   

ramen lappen doe ik met Jemako doeken, ideaal! Ik wilde er niet aan, tot ik mijn buurvrouw ermee de ramen zag lappen. Nu is het een fluitje van een cent. Ik heb ramen van 4 meter hoog, het meeste werk is de trap naar boven zien te krijgen, ramen lappen is nu zo gepiept!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:14 



 
Profiel   

corinep schreef
Een ex van mij deed de wc schoonmaken met de vaatdoek uit de keuken, na het schoonmaken legde hij m weer op het aanrecht...

Serieus toen ik daar achter kwam ben ik zo uit mn pan gegaan, hij zag het probleem niet en deed het daarna gewoon nog steeds zo...

Gatverdegatverdegatv!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:29 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ik poets de wc altijd met speciale wc doekjes. Geen denken aan dat ik er met een vaatdoek aan ga die daarna weer ergens in mijn was verdwijnt...

Wat echt een top apparaat is, niet goedkoop overigens. Een waterontharder. Kost rond de €1500 euro, maar dan heb je ook kalkvrij water en hoef je echt minder te poetsen.

Welke hardheid hebben jullie?

Het fijne van die wc doekjes is dat ik ze gewoon standaard in de toiletruimte heb liggen. Dan pak je toch snel even een doekje en klaar is kees. Ook het middel voor in de pot met de wcborstelmethode, zoals al genoeg genoemd. Ik ben niet zo'n poets en wanneer de deur dicht is is schoonmaken niet wat er in me opkomt. Maar zo gaat het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:57 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
PSvanLot schreef
Ik poets de wc altijd met speciale wc doekjes. Geen denken aan dat ik er met een vaatdoek aan ga die daarna weer ergens in mijn was verdwijnt...

Wat echt een top apparaat is, niet goedkoop overigens. Een waterontharder. Kost rond de €1500 euro, maar dan heb je ook kalkvrij water en hoef je echt minder te poetsen.

Welke hardheid hebben jullie?

Het fijne van die wc doekjes is dat ik ze gewoon standaard in de toiletruimte heb liggen. Dan pak je toch snel even een doekje en klaar is kees. Ook het middel voor in de pot met de wcborstelmethode, zoals al genoeg genoemd. Ik ben niet zo'n poets en wanneer de deur dicht is is schoonmaken niet wat er in me opkomt. Maar zo gaat het goed.


Geen idee, woon in Brabant. Ben zo blij dat er echt nooit meer kalk in het water zit. Alles blijft veel mooier schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:55 



 
Profiel   

Hier ook natte doekjes voor de pot, hoor. Prima voor ff dagelijks fris.

Een keer per week met de emmer sop en vaatdoek, meestal is dat het laatste onderdeel in huis waar ik die dag de vaatdoek voor gebruik, en dan in de was. Of ik pak een schone. Heb iets van 30 vaatdoekjes..

Er liggen wel meer dingen in mijn wasmand die ik niet meer op het aanrecht wil hebben, dus zie het probleem niet zo....

Ik ben overigens een grootverbruiker van schuursponzen, van die goedkope. Ik doe alles met schuursponsjes, en elke dag een verse.
Je zou hem overigens ook in je vaatwasser kunnen doen, las ik laatst ergens, maar die dingen kosten geen drol..

En ja, sorry klimaat.. een schoon hok voert nog steeds de boventoon...


Laatst bijgewerkt door Nielojram op 28-01-22 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:58 



 
Profiel   

corinep schreef
Een ex van mij deed de wc schoonmaken met de vaatdoek uit de keuken, na het schoonmaken legde hij m weer op het aanrecht...

Serieus toen ik daar achter kwam ben ik zo uit mn pan gegaan, hij zag het probleem niet en deed het daarna gewoon nog steeds zo...


Mijn man heb ik het ooit ns zien doen eerst vloer toen aanrecht. Heb m gezworen als die dat nog ns deed dat ik de wc ging poetsen met zn tandenborstel!

Hier word de wc elke dag gedaan met wegwerp en 1x in de week met sop en schuursponsje enz. Maar wel ‘eigen doeken’ voor wc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:00 



 
Profiel   

[ img ]
zo kan het ook (niet mijn wc overigens) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:41 



 
Profiel   

Iehl. Die pot is nog goor ook. Al dat kalk bij die rand. En dat zeepje hangt daar echt ook ongelukkig. Nee, geen succes wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:55 



 
Profiel   

Morrie schreef
[ [url=m/SGSgLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
zo kan het ook (niet mijn wc overigens) :+

Wat lief dat diegene eraan denkt om 's winters ook een vetbolletje op te hangen voor schijtlijsters <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:08 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Morrie schreef
[ [url=m/SGSgLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
zo kan het ook (niet mijn wc overigens) :+

Wat lief dat diegene eraan denkt om 's winters ook een vetbolletje op te hangen voor schijtlijsters <3

_/-\o_
(En dat tijdens het weekend van de tuinvogeltelling)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 01:26 



 
Profiel   

CairnTerrier schreef
Handdoeken worden juist zacht door de droger (die ik niet heb :')) . Alleen een wasmachine waar je extra wasverzachter in doet of azijn werkt ook niet om handdoeken zacht te maken. Door de warmte van de droger worden die vezels juist weer zacht ipv stug.

Wat betreft WC schoonmaken - ik doe het altijd met een sopje. Schoonmaken met van die natte wegwerpdoekjes vind ik geen poetsen en wordt het naar mijn idee niet schoon van. Altijd rijkelijk met chloor strooien en zelfs Antikal in de pot, zodat het de eventuele aanslag (hebben we niet, maar je weet het niet) ook gelijk wordt opgelost. Vloertje en de muurtjes mee soppen (eerst dat en dan de wc, uiteraard). Ik kan genieten van een heerlijkruikend wc'tje :D

Lakens strijken doe ik hier ook niet, maar verder wel altijd truitjes, tshirts en overhemden. Ik vind dat je het echt wel ziet of iemand zijn kleren strijkt of niet. Het is geen schande als je het niet doet, maar het staat wel netjes en verzorgd.

Ik hoop niet dat je een combi maakt van chloor en antikal.. dat is een giftige combi voor jezelf nl. Komen giftige dampen bij vrij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:15 



 
Profiel   

Ik ga eens flink boenen hier beneden. Straks worden de boodschappen bezorgt en dan is het wel lekker als de koelkast weer spik en span is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 105 [ 2624 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 105  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen