Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:43

Als je alles uitbesteed even vragen of ze een tijdelijke unit hebben voor je :)

Wij zijn ook aan het bedenken wat we willen.. het wordt in elk geval iets met blauw en grijs _O- maar pfff welke grijs en welke blauw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:28

Cer schreef:
wat goed dat je nu tegels hebt! Mooi hoor! :j

Hier gaan ze 21 feb beginnen... het is echt een gedoe met een standleiding in een VVE complex en afstemmen tussen meerdere werklui en dat ik zeker een aantal dagen geen toilet heb en nog niet helemaal weet hoe ik dat op ga lossen :')
De hele verbouwing duurt 2,5 week geloof ik... (en ik doe helemaal níks zelf, vind ik ook wel fijn :') )

Hoe lang is bij jullie de geschatte tijd / tijd dat ze bezig waren?

maar ik ben de lekkage en het half/half werk zo zat... t kan mij niet snel genoeg gaan

Hier is de schatting vier weken. We hebben gelukkig een tweede douche in de kelder. Maar de wc op de bovenverdieping ga ik wel heel hard missen. Die zit wel los van de badkamer, dus het slopen van de wc moet zo laat mogelijk :P (wij doen zelf alleen het slopen).

Marjan, persoonlijk zou ik voor mat kiezen, de laatste blauwe vind ik mooi en op de een na laatste foto die met dat werkje erop. Maar goed, het moet bij je smaak en het huis passen. Hadden jullie een wat oudere boerderij, of zit ik ernaast?

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:39

Ja klopt :D

Hier komt de badkamer _O-

Afbeelding

Neig zelf idd naar die laatste blauwe of werkje op tweede foto.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:44

Ziet er nog altijd beter uit dan onze momenteel half gesloopte badkamer :P. Komt er nog iets van een dakraam in?

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:51

veerledec schreef:
Ziet er nog altijd beter uit dan onze momenteel half gesloopte badkamer :P. Komt er nog iets van een dakraam in?


Ja klopt :D wil wel natuurlijk licht hebben in de badkamer.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:23

Leuk marjan, ik ben benieuwd. Met de kleur blauw moet je altijd even afvragen welke sfeer je in de badkamer wilt. Want blauw is snel een koude kleur. Als je meer warmte wilt kun je rekening houden met de tint, of met de andere tegel warmte creëren. Tenzij je geeen warmte tinten wilt natuurlijk, maar ik ben daar persoonlijk wel van haha.

De tegelboer werd ook wel een beetje gek van me, hij heeft wel 20 soorten vloertegel laten zien maar ik vond ze allemaal te koud. En met te koud bedoel ik dan vaak dat er teveel grijs in zit. En dat kan ook in een kleur blauw, of geel zijn.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:25

Ja heb ik ook wel hoor ik heb liever groen in combinatie met een iets warmere kleur grijs maar vriend lief vind dat weer niet mooi.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:36

Haha lastig is dat. Wat mijn man wel meer inzicht gaf is een programma waarin je tegels kunt kiezen en in een ruimte kunt zien. Kijk even op de website van Dannenberg tegels. Heerlijk om mee te klooien :P

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:16

Oh super tip! Ik ga kijken :D

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:31

Wij komen van een klassiek blauw-witte badkamer, dus blauw hebben we sowieso overgeslagen :). Je wil toch wat anders als je voor nieuw gaat.
Afbeelding

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:37

MarjanB, kan je ook de tegel met het werkje van de 2e foto combineren met de donkere "6" op de 3e foto of de blauwe van de laatste foto? Ik denk dat die samen wel een mooie combinatie opleveren.
Ik hou ook niet van hoogglans, ik moet dan altijd aan hele ongezellige ruimtes denken.


veerledec schreef:
Wij komen van een klassiek blauw-witte badkamer, dus blauw hebben we sowieso overgeslagen :). Je wil toch wat anders als je voor nieuw gaat.
[ [url=m/XDWoAb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat noem ik modern blauw :+ :') .

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:41

Ja zou misschien ook nog kunnen :)

Echt de keuken was zo uitgezocht maar die stomme badkamer _O-

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:47

MarjanB schreef:
Ja zou misschien ook nog kunnen :)

Echt de keuken was zo uitgezocht maar die stomme badkamer _O-


Qua kleuren kwamen wij er ook niet echt uit qua badkamer. Daarom hebben we gekozen voor neutraal (maar wel met een visgraattegel om het niet te neutraal te hebben haha) en hebben de kleur aangebracht door de accessoires zoals handdoeken enzo. Misschien is dat nog een optie?

Als je voor donkerblauw gaat, houd dan rekening waar je die tegels plaatst met kalkaanslag of neem een waterontharder (dikke tip! Echt heel blij mee). Ik zou dan voor houtlooktegels of iets ban beige/crème gaan om warmte aan te brengen in de ruimte.

Wij hebben grijze betonlook tegels en een matte witte visgraattegel met zwarte details en inmiddels groen als accentkleur qua accessoires (nog niet op de foto haha):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, en gekozen v oor een grijze voeg bij de witte tegels, dat maakte het een stuk minder strak en kil.

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:54

Mooi hoor Denise! Ik merk dat ik eigenlijk heel veel mooi vind in badkamers. Ik ben zo moeilijk niet denk ik. Of doordat ik vanalles mooi vind ben ik juist heel moeilijk, dat kan ook.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:05

Ook mooi!!

Zal zo vriendlief ff vragen of hij ff printscreens kan maken van t ontwerp dat nu ligt

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:10

Wij zijn vandaag ook een rondje keuken en badkamerwinkels gaan doen. We zijn begonnen met x2o, wel leuke ideeën opgedaan, nu de prijzen nog. Alleen de douche twijfelen we, glazen of vaste wand en wel of geen douchebak.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:40

die badkamerkast met twee lades, dat is wel overal standaard bijna he?
heel chique hoor Denise :j !

Ik ben nog steeds aan het bedenken of ik wel of niet thuis blijf.. Gaan jullie het huis echt uit tijdens de verbouwing? Met die herrie en het stof (en thuiswerken ondertussen.. ) ik vind het lastig hoor.
Werken kan ik uit huis, maar ik moet hier verder wel slapen enzo... In een 3 kamer appartementje is dat heel krap, met alle spullen enzo :')

Oh, trouwens, wat doen jullie met bakjes voor shampoo? Ik zie hier veel nisjes (supermooi!) ik heb daar geen ruimte voor. Maar ik ben als de dood om een muur te beschadigen met schroefgaten, of dat die plakbakjes naar beneden vallen... Of dat iets toch geen RVS blijkt en vlekken geeft...
Wat zijn goede ideeen?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:09

Wij zijn thuis geweest. Het slopen was op een zaterdag. Dat maakte veel herrie maar was gewoon overdag en ik ben toen veel buiten geweest.

De tegelzetters, die maakten wel veel herrie. En dat was wel 5 dagen, ik was blij dat die klaar waren :D Voor de rest eigenlijk nauwelijks kabaal. Stof viel ook mee. Ze hebben alles afgedekt, ook de trap waarmee ze omhoog moesten.

Ik wilde enorm veel opbergruimte. Dus ik heb 4 lades onder de wasbakken. En een losse hoge kast. Om dat die muur heel zwak is hebben ze een voorzetmuur geplaatst waar het dan tegenaan/in hangt. Nisjes heb ik niet. Dat is toch verlies van ruimte lijkt me?
Verder heb ik in de douche een zitje laten metselen. Daar kunnen dan meteen ook flesjes shampoo en zo op staan.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:50

Afbeelding
Wij hebben op een andere manier blauw in de badkamer. Zo is het geen koude kleur.

Mijn eerste ingeving bij het zien van jouw tegels MArjan, is het te cobineren met een warme kleur kraan. Koper, rose of goud. Dan krijg je er ook warmte in.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:50

Oeh ja, rosé <3 .

Is jouw kast tot de grond pol?

Hier komen geloof ik ook twee lades, wel een extra diepe. En heel breed, dus hopelijk genoeg kastruimte.

Ik ben ook thuis en aan het werk, ik had eigenlijk nog niet nagedacht over herrie...

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 04:32

Cer schreef:
Oh, trouwens, wat doen jullie met bakjes voor shampoo? Ik zie hier veel nisjes (supermooi!) ik heb daar geen ruimte voor. Maar ik ben als de dood om een muur te beschadigen met schroefgaten, of dat die plakbakjes naar beneden vallen... Of dat iets toch geen RVS blijkt en vlekken geeft...
Wat zijn goede ideeen?


Krijg je een glazen douchewand? Ik vond het ook zonde en heb een mooi rek aangeschaft om er aan te hangen.

Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:12

Wij hadden in ons huurappartement het doucherekje bevestigd met Tiger-fix en dat bleef uitstekend zitten en beschadigt de tegels niet :j

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:54

Cer schreef:
die badkamerkast met twee lades, dat is wel overal standaard bijna he?
heel chique hoor Denise :j !

Ik ben nog steeds aan het bedenken of ik wel of niet thuis blijf.. Gaan jullie het huis echt uit tijdens de verbouwing? Met die herrie en het stof (en thuiswerken ondertussen.. ) ik vind het lastig hoor.
Werken kan ik uit huis, maar ik moet hier verder wel slapen enzo... In een 3 kamer appartementje is dat heel krap, met alle spullen enzo :')

Oh, trouwens, wat doen jullie met bakjes voor shampoo? Ik zie hier veel nisjes (supermooi!) ik heb daar geen ruimte voor. Maar ik ben als de dood om een muur te beschadigen met schroefgaten, of dat die plakbakjes naar beneden vallen... Of dat iets toch geen RVS blijkt en vlekken geeft...
Wat zijn goede ideeen?


Wij hebben een klein muurtje laten metselen als begin van de douchewand. Daar aan vast zit de glazen wand. In dat gemetselde muurtje zitten de nisjes. Maar daar had je ook iets anders op kunnen hangen, zonder dat het in het zicht zit. Ben er heel blij mee.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pol013 op 31-01-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:55

Ik heb wel een rvs rekje hangen in de hoek van de douche. Ik kan niet zonder hoor, ideaal.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:07

Hm, ik krijg ook zo'n soort wandje Pol13, maar ik heb niet begrepen dat daar nisjes in kunnen... we hebben het er wel kort over gehad, maar het was iets met ruimte...
Maar goed, ik moet toch nog even contact opnemen voor de puntjes op de I (over 20 dagen beginnen ze, ik vind t mega spannend, maar dat heeft meer met mn eigen logisitiek te maken := ) dus dan kan ik dat nog even checken.

Blijft er geen water in die nisjes staan?
Ik twijfel over de bakjes van Tiger, of een hangend rekje aan de deur, hoewel dat wel een vouwdeur is, dus dan moet het bakje wel goed hangen en niet in de knoop komen met de vouw..

RVS vind ik lastig, ik heb nu een 'rvs' rek staan, wat ontzettend is gaan roesten.. dus vlekken geeft in de voegen.. -O-