Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overstappen tv/internetprovider

 
Profiel   

Ik kon geen recent topic vinden. Mocht deze er wel zijn mag dit topic uiteraard op slot.

Nu Kpn in Juli wederom de prijzen verhoogd ga ik toch eens kijken of een andere aanbieder voordeliger is.
Ik heb laatst al een keer met kpn gebeld of er nog een (tijdelijke) korting mogelijk is. Maar dit was er volgens hen niet.
Dus na meer dan 10 jaar klant, tijd om verder te kijken.
Op dit moment heb ik tv, internet en mobiel bij kpn op glasvezel netwerk
100 mbits/'s.
Mobiel abonnement kan ik ook al verlengen en de voordelen van kpncompleet vallen best mee qua kosten daarin.

Ik twijfel of ik alleen een internet abonnement zal nemen.
Qua streamingsdiensten heb ik op dit moment :
-netflix
-videoland (deel ik met een vriendin)
-hbomax
-viaplay ( deze kijk ik via mijn ouders )

Ik twijfel of NLziet een meerwaarde is om te nemen als ik alleen een internet abonnement neem.

Via een verglijksite kwam ik uit bij online.nl
Zij zitten op het kpn netwerk en daar ben ik verder ook tevreden over.

Zijn hier mensen die ervaring met deze provider hebben ?
Of hebben jullie nog aanraders waar ik eens naar kan kijken ?

Ik snap natuurlijk ook dat iedereen goede en slechte ervaringen heeft met diverse providers. Dat is met kpn natuurlijk ook zo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 08:13 



 
Profiel   

Wij zitten bij tweak, glasvezel. Alleen internet 1000 mbits/s dus lekker snel dat is ook nodig ivm thuiswerken. Ik mis de tv niet wij kijken alles via apps.

Maar ik weet niet of zij overal leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 08:16 



 
Profiel   

Hier is het sinds een paar maanden online.nl geworden omdat ik ziggo belachelijk duur vond worden. Alleen internet ook, geen tv meer erbij. Bevalt hartstikke goed moet ik zeggen, internet is snel en stabiel, hebben we geen problemen mee. En tv kijken zonder reclames is ook hemels, eigenlijk kun je alles via Videoland en NLziet geloof ik wel kijken. We hebben ook nog discoveryplus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 09:11 



 
Profiel   

Even gekeken naar tweak maar die levert niet in onze regio. Prijzen waren wel netjes wat ik zo zag.

Online.nl staat nog steeds wel hoog bovenaan. Ga mij daar toch eens even verder in verdiepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:25 



 
Profiel   

Ik zit bij Budgetthuis, ook een kpn netwerk. 100mbit/s voor €30 p.m en elk jaar bij een nieuw abbo betaal ik weer 6 maanden €24 p.m. Nooit problemen gehad met de internetverbinding en goedkoper heb ik ze niet gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:37 



 
Profiel   

Bij ons stond Ziggo voor de deur met een mooi aanbod, dat hebben we KPN voorgelegd en toen konden we zomaar 300 euro per jaar besparen dus ik zou die tactiek eens proberen toe te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:43 



 
Profiel   

Inderdaad wat Urbanus zegt, of bellen met de vraag wanneer je abonnement afloopt.
Heb ik ook gedaan en kreeg ook een half jaar korting, daarbij verhoogt Ziggo ook met 2,50 hoorde ik van mijn dochter en KPN met 1,50.
Ik deed dat vaker hoor tegen de tijd dat het abo afliep, scheelt altijd geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:53 



 
Profiel   

Kpn had ik inderdaad gebeld en ook dat ik een andere provider had gevonden die het zelfde levert voor een goedkopere prijs.
Het enige wat ie kon doen was mij overzetten naar hussel, waarbij ik maar liefst 3 euro goedkoper uit zou zijn :')
Iets anders kon hij niet voor mij doen zo zei meneer.
Mijn abbo loopt af, dat kan ik zelf inzien. Maar hij wenste mij vooral succes bij de nieuwe provider >;)

Misschien toch nog een keer een poging doen ?

Budgetthuis zal ik ook even naar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:08 



 
Profiel   

Ik zou zeker bellen :j het is ook een beetje afhankelijk welke telefonist je aan de lijn hebt. Ik heb pas voor twee adressen gebeld. Beiden hetzelfde pakket kwa tv internet en vast en moniel telefoon. al heb ik een ander vaste lijn pakket. Bij beiden was het mobile telefoon abbo ruim afgelopen.

Voor mezelf kreeg ik een stuk vaste lijn korting, en voor internet en ook voor mijn mobiel beste korting extra en meer mb. Maar de tv niks geen korting.voor de ander wel flinke korting op de tv maar niet voor internet of mobiel. :n Toen nog eens gebeld en beide voorstellen naast elkaar gelegd en toen voor beide adressen dezelfde kortingen gekregen. :j Dat scheelde de eerste 6 maanden ruim 30 euro per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:12 



 
Profiel   

Ik lees hier ook dat NLZiet een goede oplossing is: https://spaarvader.nl/besparen/wij-hebb ... steeds-tv/

Ik denk dat wij dat ook gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:13 



 
Profiel   

desi92 schreef
Kpn had ik inderdaad gebeld en ook dat ik een andere provider had gevonden die het zelfde levert voor een goedkopere prijs.
Het enige wat ie kon doen was mij overzetten naar hussel, waarbij ik maar liefst 3 euro goedkoper uit zou zijn :')
Iets anders kon hij niet voor mij doen zo zei meneer.
Mijn abbo loopt af, dat kan ik zelf inzien. Maar hij wenste mij vooral succes bij de nieuwe provider >;)

Misschien toch nog een keer een poging doen ?

Budgetthuis zal ik ook even naar kijken


Wat neem je af bij KPN?

Ik heb 2 telefoons, internet en uitgebreid TV pakket.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:14 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaringen met die providers, maar het loont wel altijd de moeite om te kijken naar andere providers dan degene die je nu hebt. Vaak vindt je elders iets wat goedkoper is (al dan niet met tijdelijke korting).
Waar ik wel op zou letten is of het goedkoper is om 1 ding van provider te veranderen of dat een pack voordeliger uitkomt. Vaak komt een combinatie voordeliger uit.
Ik had een andere provider voor mobiel. En hoewel ik niet zoveel betaalde voor mijn mobiel abonnement, komt het mij goedkoper uit alles bij dezelfde providentie hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:19 



 
Profiel   

Er is wel een en ander veranderd.
Zo had ik twee jaar geleden kpn. Abbo liep af, dus gebeld wat de opties waren -> niks.
Andere provider genomen en werd binnen een week gebeld. Toen kon ik wel korting krijgen. Was een andere afdeling aldus de medewerker.
Afgelopen jaar werd ik niet gebeld bij overstappen, en toen ik zelf belde werd aangegeven dat ze er niks aan konden doen. Dus nu zit ik bij een ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:25 



 
Profiel   

Ik betaal nu voor een half jaar 49,80 voor internet, tv met opnemen en extra pakket.
Ziggo heb ik in mijn oude huis zo’n gezeik mee gehad dat ik daar een beetje angstig voor ben al moet ik zeggen dat mijn dochter, woont hier vlakbij, nergens last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:30 



 
Profiel   

Urbanus schreef
desi92 schreef
Kpn had ik inderdaad gebeld en ook dat ik een andere provider had gevonden die het zelfde levert voor een goedkopere prijs.
Het enige wat ie kon doen was mij overzetten naar hussel, waarbij ik maar liefst 3 euro goedkoper uit zou zijn :')
Iets anders kon hij niet voor mij doen zo zei meneer.
Mijn abbo loopt af, dat kan ik zelf inzien. Maar hij wenste mij vooral succes bij de nieuwe provider >;)

Misschien toch nog een keer een poging doen ?

Budgetthuis zal ik ook even naar kijken


Wat neem je af bij KPN?

Ik heb 2 telefoons, internet en uitgebreid TV pakket.


Ik neem alles bij hen af, internet, tv en mobiel.


Zojuist weer gebeld en zowaar nu was er wel iets mogelijk. Echter niet beter dan wanneer ik over zou stappen. Zou dan nu 6 maanden 46,50 betalen en daarna 64.
Overstappen lijkt voor nu toch de beste optie. Als ik bv naar online.nl ga zou ik voor hetzelfde pakket eerste 6 maanden 30 betalen en daarna 54
Qua mobiel scheelt het 1 euro, dus daarvoor blijf ik gewoon bij kpn

Ik ga nog even bij budgetthuis kijken.
Luxorvalkje, chanicha en pateeke: bij welke provider zitten jullie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:41 



 
Profiel   

Ik zit nog steeds bij KPN, ik vind het een beetje eng om naar een onbekende provider te gaan omdat nu alles goed loopt qua tv en internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 12:20 



 
Profiel   

chanicha schreef
Ik zit nog steeds bij KPN, ik vind het een beetje eng om naar een onbekende provider te gaan omdat nu alles goed loopt qua tv en internet.

Dat is ook mijn twijfel.
Stabiel en veilig internet is echt wel belangrijk.
En dan nog de overstap zelf... daarbij gaat nog wel vaak wat mis. Of is dat inmiddels verbeterd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 21:52 



 
Profiel   

Ging bij mij prima hoor de overstap, keurig netjes op de afgesproken dag.
Kreeg er zelfs twee wifipunten bij omdat ik op balkon slecht internet had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 05:58 



 
Profiel   

Wij willen ook wat anders, betalen nu 70 per maand aan ziggo en hebben bericht gekregen dat het nog duurder wordt. Terwijl we minder krijgen, F1 wordt niet meer uitgezonden. Wij willen dus ook wat anders, maar weten niet goed wat. Er is wel pas glasvezel aangelegd maar dat is nog duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 06:32 



 
Profiel   

Wij zijn ook aan het rond kijken want bij mij word Ziggo per maand met €3,50 verhoogd vanwege hun hogere kosten.
En zoveel tv kijken wij niet.

Ik had Ziggo gisteren aan de telefoon omdat hun administratie niet op orde is en ik van die leuke brieven krijg met betalingsachterstand.
Ze gaven hun fout gelukkig wel toe.

Maar ze konden niets doen met korting etc dus heb ze medegedeeld dat ik dan verder ga shoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 07:25 



 
Profiel   

Ik ben blij met dit topic want daardoor zijn we nu ook naar een andere aanbieder aan het kijken. We hebben nu Ziggo en die was al prijzig, maar wordt nu nog duurder. Youphone heeft bijvoorbeeld leuke aanbiedingen en blijkt van KPN te zijn. We dachten eerst een 1 Gb internet abonnement af te sluiten. Dat klinkt leuk, maar dat blijkt in de praktijk tegen te vallen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:59 



 
Profiel   

senna21 schreef
chanicha schreef
Ik zit nog steeds bij KPN, ik vind het een beetje eng om naar een onbekende provider te gaan omdat nu alles goed loopt qua tv en internet.

Dat is ook mijn twijfel.
Stabiel en veilig internet is echt wel belangrijk.
En dan nog de overstap zelf... daarbij gaat nog wel vaak wat mis. Of is dat inmiddels verbeterd?


Ik vind dit ook een beetje spannend hoor. Vandaar ook het topic, zodat ik beetjebkan vergelijken en een zo goed mogelijke keuze kan maken.
Wel besloten dat ik echt over ga stappen, ondanks dat ik het spannend vind of alles goed zal gaan. In t ergste geval moet ik een paar dagen met mijn mobiele bundel overbruggen maar ook dat is niet zo'n probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:42 



 
Profiel   

Je aansluiting werkt 9 van de 10 keer al eerder dan de opleverdatum. Hier moest het glasvezel kastje aan de muur vervangen worden. Dat was een dikke week eerder en de aansluiting en internet werkte al direct. Dus geen dag zonder internet gezeten. En het is echt alleen nog maar je oude stekkers eruit halen en in de nieuwe inpluggen. Dan je apparaten verbinden met de nieuwe en klaar is Kees.
Ook in de zaak werkte het internet al vanaf dat ik de spullen binnen had. Contract ging pas twee weken later ofzo in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:50 



 
Profiel   

Wij hebben Budget :) Die is best goedkoop en schijnt het netwerk van KPN te gebruiken. Geen problemen met de snelheid al moet je geen zware programma's downloaden en tegelijkertijd TV kijken. Dus net waar je het voor nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:57 



 
Profiel   

Wij zijn vorig jaar weg gegaan bij KPN ivm de kosten. Overgestapt naar budget internet met een leuke aanbieding. Maar toch gaan we weer terug naar kpn (weer een leuke aanbieding). Achteraf gezien scheelde het prijsverschil amper voor ons, gezien onze mobiele telefoon abonnementen fors duurder werden (12,50 in totaal per maand).
Maar ik vind het wel frustrerend dat je als vaste klant gewoon altijd de hoofdprijs betaald, en met switchen tussen verschillende aanbieders je veel geld kan besparen. Vooral ook omdat je nieuwe kastjes etc moet krijgen, lijkt mij juist extra geld kosten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen