Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 445 van de 472 [ 11798 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

 
Profiel   

Heeft er iemand hier ervaring met planten online bestellen en zo ja bij welke winkel dan? Ik heb nieuwe planten nodig, maar ik kan momenteel zelf niet naar de winkel toe en dus leek het me wel leuk om ze te bestellen en te laten bezorgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:03 



 
Profiel   

Ja, via Baldur (wel altijd kleine planten) en Neutkens (tuinplantenwinkel.nl).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:16 



 
Profiel   

https://www.plantje.nl/tuin-kneusjes-bo ... F-EALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:44 



 
Profiel   

Directplant . Nl
Goede planten en netjes bezorgd (met eigen busje).

@ neonlight: jemig, zal leeftijd wel zijn maar ik bedoel dus al de hele tijd 90 graden buizen :+

Oh en wat een mooie Westeria pergola zag ik voorbij komen!
Staan die nu al in bloei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:56 



 
Profiel   

Annetje schreef
Heeft er iemand hier ervaring met planten online bestellen en zo ja bij welke winkel dan? Ik heb nieuwe planten nodig, maar ik kan momenteel zelf niet naar de winkel toe en dus leek het me wel leuk om ze te bestellen en te laten bezorgen.


Ik bestel grote hoeveelheden vaak gewoon via directplant, en rozen via Belle Epoque. Tot nu toe is altijd alles aangeslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 12:47 



 
Profiel   

Ik heb al best vaak planten online besteld. Veel meer soort keuze (niet alleen dat standaard spul enzo). Vaak per plant ook goedkoper dan het Tuincentrum.

Aanraders: Bastin, Zeeuwse rozentuin (ze hebben er ook héél veel clematissen) en Tuinadvies.

Ja, heel mooi die blauwe regen over de pergola. Leuk tuintje en mooi nog wat groen erbij tegen de muur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 14:57 



 
Profiel   

Ik heb ook heel goede ervaring bij directplant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 22:00 



 
Profiel   

Mooi opgeknapt swanheart!

En Martine die blauwe regen <3


Hier gister 2 joekels van seringen verplaatst.
Wellicht niet het goede moment maar hadden even geen keus. Dus we gaan zien of ze het gaan redden.


[ img ]

En vandaag is er gras gezaaid :):)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 11:41 



 
Profiel   

Wow, Saul, wat een mooi stuk! Daar kun je iets heel moois van maken. Hopelijk doen je seringen het ook goed op hun nieuwe plek en slaat het graszaad goed aan. Ben je dan van plan het als gras te houden, of ga je er in de toekomst nog aan verder tuinieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 11:53 



 
Profiel   

Voorlopig blijft het heel rechttoe rechtaan.
Dat is praktischer met onze dochter. Komen ook nog wat speeltoestellen te staan.


[ img ]
Roze wordt terras met tzt een overkapping en klein schuurtje.
De andere kant van de tuin was hiervoor beter geweest wat zon in de namiddag/avond betreft maar zo kijken we een beetje uit richting de paarden. Dat vond ik belangrijker :D

Bij de blauwe stip komt het kippenhok te staan.

Het groene wordt gewoon border met leuke planten. En bij het rode komt wat groente en fruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 12:06 



 
Profiel   

Mooi Saul, hopelijk slaan de seringen aan. Je ridderspoor staat er ook mooi bij. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 12:15 



 
Profiel   

Oh heerlijk! Met een klein kind kun je niet genoeg ren-ruimte hebben nee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:30 



 
Profiel   

Lees af en toe mee hier.
Inspiratie op doen voor vooral de voortuin.
We hebben een stuk links, wat altijd erg droog is.
Groeit vooral onkruid en het gras heeft veel moeite om mooi groen te blijven.
Foto zal ik van de week eens maken.
Iemand ideeën voor planten die wel goed gedijen op droge zandgrond?
Hierbij wat foto's van onze achtertuin waar ik op zich wel blij mee ben.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:41 



 
Profiel   

Wauw, wat een mooie tuin! Voor het gras kan ik aanraden het op tijd te verticuteren, bekalken, bemesten en vooral te bewateren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:51 



 
Profiel   

Mooie tuin!
Veel grassoorten kunnen volgens mij wel goed in drogere zandgrond staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:57 



 
Profiel   

Voor inspiratie zou je naar de prairietuin pakketten van de tuinen van Appeltern kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:01 



 
Profiel   

Wat een mooie tuinen komen er voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:38 



 
Profiel   

Zonnehoed, nepeta, salvia, lavendel, verbena, vlinderstruik gedijen allemaal goed in de zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:59 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties.
Verticuteren, kalken en sproeien al meerdere malen gedaan maar het blijft een dorre boel aan die kant.
Het is ook een puntje wat erg veel zon pakt per dag dus dat is natuurlijk wel verklaarbaar dat het zo droog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 17:05 



 
Profiel   

Mocht iemand nog een leuk uitje voor het weekend zoeken.
Het tuin-festival Gardenista is een echte aanrader!
https://gardenista.nl/
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2104355/i ... nista-2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:14 



 
Profiel   

Wauw hele mooie tuin hierboven! Ik volg ook al een tijdje mee. Alvast voor onze tuin. Die moet nog eventjes wachten tot het huis zelf klaar is, maar er komen zoveel leuke dingen hier voorbij <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:39 



 
Profiel   

Bismarck schreef
Zonnehoed, nepeta, salvia, lavendel, verbena, vlinderstruik gedijen allemaal goed in de zon.


En als je deze planten aanvult met bijvoorbeeld heiligenbloem, phloxen en schildpadbloem dan heb je al een hele leuke kleurrijke border te pakken die droogte hartstikke prima vindt :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 22:34 



 
Profiel   

Dankzij jullie tips heb ik planten online besteld. Ik wil mijn ervaring hier delen, zodat men er hun voordeel mee kan doen.
Eerst had ik bij directplant besteld, want die hadden de meeste keus en ze waren betaalbaar ondanks de hoge verzendkosten.
Helaas viel ons de grootte van de plantjes wat tegen, dus we hebben ook nog een bestelling bij tuinplantenwinkel.nl gedaan. Waarschijnlijk stond het wel op de site vermeld dat de planten zo klein waren, hoor. Ik neem aan dat dit onze eigen 'fout' is geweest.

Directplant heeft alles meteen in de achtertuin gezet, heel fijn! Ik hoefde dus zelf niet te sjouwen.
Stuk of 16 planten gekocht hier. Planten zijn niet groot, maar wel netjes. Alle potjes goed vochtig.
[ img ]
[ img ]


Bij tuinplanten.nl aangegeven dat ze het in de trailer mochten zetten en daar was meneer net mee bezig toen ik de vrachtwagen zag. Mooie grote planten en in een doos met onderin plastic geleverd. Handig! Hier hadden we iets van 22 planten besteld. Alle planten zagen er heel netjes uit, best groot ook al en ondanks het weer ook geen droge aarde.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 10:56 



 
Profiel   

Dat ziet er mooi uit.
Note: grote (voorgetrokken) planten zijn niet beter. Juist bij aanplant heeft de plant energie nodig voor het wortelgestel. Veel blad geeft veel verlies van water en voedingsstoffen. Dat kunnen de jonge plantjes beter voor hun wortels gebruiken. Hoe steviger de kluit, hoe beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 11:02 



 
Profiel   

Heerlijk als alles weer tot bloei komt

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De meeste borders zijn nog "jong" dus moeten nog wat uitzwaren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 445 van de 472 [ 11798 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen