Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:17

Bedankt voor je reactie Thats_Me. Ik zou wel enorm balen als het daadwerkelijk de maximale aantal werkbare dagen gaat duren. Dan zouden we nog bijna 2,5 jaar moeten wachten. Notaris heeft destijds aangegeven dat deze woningen gemiddeld in 8 a 9 maanden gebouws worden, maar ivm leveringsproblemen dit wellicht nu langer duurt. Ben dus uitgegaan van ongeveer een jaar bouwtijd. Ik vind het ook leuk om te volgen hoe lang ze gemiddeld over bepaalde stappen doen. Dat het weer, en andere variabelen daarin een rol spelen begrijp ik, maar dacht dat er wellicht wel iets van een gemiddelde aan zou hangen. Ik neem aan dat de aannemer toch ook iets van een planning heeft gemaakt.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:42

Snuffie ik zou uitgaan van de communicatie vanuit het bouwbedrijf. Bij ons blijkt die elke keer behoorlijk accuraat. Maar ik snap dat je het liefst meer duidelijkheid wil hoor, dat kan alleen niet nu denk ik.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 01:08

Eens. Het is lastig nu…er zijn veel tekorten blijkbaar. Ik hou ook de max aan qua werkbare dagen (+ de extra dagen ivm meerwerk). Zoals eerder geschreven hier; als het sneller gaat is het meegenomen. De bouwers nemen die marge niet voor niets. Is vaak ruim maar daarmee dekken ze zich in. Ik weet niet of het ooit is voorgekomen dat het langer duurde; het kost hen dan geld dat verklaart die grote marge die ze aanhouden. En scheelt ms ook of alles in 1 keer word opgeleverd of mss jouw woning eerder of later?

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:37

@snuffie: mijn ervaring met nieuwbouw is dat de communicatie over de planning slecht is. Ze willen niks zwart op wit hebben en houden het zo vaag mogelijk.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:24

lucifertje schreef:
@snuffie: mijn ervaring met nieuwbouw is dat de communicatie over de planning slecht is. Ze willen niks zwart op wit hebben en houden het zo vaag mogelijk.


Exact dat!

Wij zijn als de woning wordt opgeleverd (verwacht q4 dit jaar) bijna 2 jaar bezig vanaf tekenen koopovereenkomst.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:22

lucifertje schreef:
@snuffie: mijn ervaring met nieuwbouw is dat de communicatie over de planning slecht is. Ze willen niks zwart op wit hebben en houden het zo vaag mogelijk.

Dit inderdaad! Onze eerste indicatie was Q1 en we hebben op 8 juni de sleutel gekregen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:21

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik toch maar proberen heel geduldig te wachten haha.

Wij willen binnenkort gaan kijken voor de vloer. Ivm vloerverwarming willen we tegels of pvc. Als iemand nog tips heeft voor goede vloerenwinkels (omgeving randstad) dan hoor ik dat graag!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:33

De communicatie rondom planning is zeker slecht :') Bij ons hebben ze maandenlang de prognose week 21-26 gegeven... 5 weken voordat het week 21 werd, kregen we middels een algemeen nieuwsbericht te horen dat de prognose nu week 36-39 is, zonder echte reden waarom het uitgesteld wordt. In plaats van juni, wordt het nu dus pas in september opgeleverd. Hebben wij dus ook de pech dat de bouwvak ertussen valt... Met een beetje mazzel ontvangen we wel deze week ergens de uitnodiging voor de voorschouw *\o/* Kan echt niet meer wachten! Tegen de tijd dat het opgeleverd wordt, zijn wij 2 jaar verder sinds de toewijzing van de woning.

@snuffie123 qua vloer hadden wij ook pvc in ons hoofd ivm vloerverwarming. De vloerenzaak zelf gaf echter aan dat je ook met vloerverwarming voor laminaat kunt kiezen. Hij raadde zelfs af om voor pvc te gaan, aangezien dat sneller schijnt te slijten dan laminaat (de bovenlaag van pvc is wat zachter dan bij laminaat). Hij had ons ook een voorbeeld laten zien bij hem in het kantoor waar sinds 2 jaar pvc ligt. De plek van de bureaustoel is compleet weggevaagd. En aangezien laminaat ook nog voordeliger in prijs was, hebben wij uiteindelijk voor laminaat van Quickstep gekozen.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:19

Spannend Cindy!

In ons vorige huis lag Quickstep laminaat, dat bleef echt heel lang mooi. Hebben we eruit gegooid ivm een verbouwing, niet omdat het laminaat zelf niet meer mooi was.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:00

Voor ik reageer op bovenstaande vertragingen (wat balen!!!!!):
Wat is jullie ervaring met tijdelijk huren, in afwachting van aanvaarding nieuwbouw en na verkoop woning?

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:29

Wij zijn nu ons huis aan het verkopen en willen dan tijdelijk iets gaan huren (vakantiewoning). Ik denk dat het handig is omdat het je flexibeler maakt mbt de oplevering, je kunt makkelijker je huur opzeggen dan schuiven met de overdracht van je woning.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:57

paars schreef:
Voor ik reageer op bovenstaande vertragingen (wat balen!!!!!):
Wat is jullie ervaring met tijdelijk huren, in afwachting van aanvaarding nieuwbouw en na verkoop woning?


Wij hebben ons huis ook eerst verkocht en opgeleverd,dat voelde voor ons beter.
We hebben tijdens de bouw in een vakantiehuis gewoond(13 maanden)

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:04

Wat balen van die vertragingen da’s niet mis. Nog wel binnen het aantal werkbare dagen? Lijkt me lastig omdat je al ver regelt van te voren…allles schuift op.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:44

Bij ons is het nog ruim binnen de werkbare werkdagen... Prognose is nu oplevering week 37/38... Ze mogen nog opleveren tot en met week 46 :')
Ons metselwerk is ook eindelijk gefikst trouwens! Wij hadden 1/2 rijtjes minder "verzet" boven onze voordeur dan de rest van het rijtje... Je ziet het nog wel, maar hopelijk als het gevoegd is en het weer er een beetje in komt is het niet meer zo zichtbaar.

Afbeelding

We hebben ook eindelijk een datum voor de voorschouw *\%/* 18 juli mogen we voorschouwen! Heeeeel veel zin in! Ze zijn ook al druk bezig met de bestrating, dus hopelijk is dat ook allemaal gereed als we mogen gaan kijken.

Afbeelding

Afbeelding

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:52

cindyy_1993 schreef:
Bij ons is het nog ruim binnen de werkbare werkdagen... Prognose is nu oplevering week 37/38... Ze mogen nog opleveren tot en met week 46 :')
met de kerst zit er dus zéker in ;-) !
Ziet er netjes uit nu boven de deur.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:36

Ziet er inderdaad goed uit! Nog eventjes geduld.

Hier gaat het volgens mij tot nu toe ook redelijk volgens plan. We zijn met de buurtjes eruit gekomen watvoor schutting we gaan doen. Dat is fijn. Wel erg kostbaar en valt me wat tegen.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:59

Fijn dat jullie eruit zijn wat voor schutting er komt! Viel bij ons inderdaad ook tegen wat dat kost... Wel zijn we afgelopen week van de eerder geplande hovenier afgestapt, omdat die ineens bij meerdere van ons niks meer van zich liet horen... Daar hebben we geen zin in, dus hebben nu een offerte van een andere partij liggen die voor ons deel van de schutting 1000 euro goedkoper uitvalt :wow: Zijn alleen nog heel erg in dubio wat we gaan doen met het afgraven... We hebben besloten de tuin uit te stellen naar volgend voorjaar, maar hebben dus ook nog geen idee wat we verder met de tuin willen doen... De partij die komt afgraven wil echter wel al plattegronden hebben zodat op de gewenste plaatsen zand en/of aarde gestort kan worden... Dus misschien moeten we toch maar alvast een plattegrond gaan maken..

Heeft iemand hier nog ideetjes voor de tuinindeling? We willen het redelijk groen hebben met ook echt wel stukken gras, maar het is natuurlijk niet mega groot...

Afbeelding

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:50

Heb je ook openslaande deuren?

Wij zijn een paar weken geleden bij een hovenier geweest en daar een plattegrond laten maken. Wij hebben ook geen grote tuin, net iets kleiner nog dan de jouwe.

Bij de openslaande deuren 3 meter de tuin in laten we keramische tegels leggen. Het overige deel tot de schuur wordt echt gras met staptegels naar het achterste gedeelte naast de schuur, waar weer keramsiche tegels komen. Aan de zijkant van het gras gedeelte komen borders met plek voor planten. Ook komt er nog verlichting in. Verder gaan wij het zelf opleuken met veel (grote) potten/bakken en de hoogte in bij de schutting. Maar dat gaan we tegen die tijd zelf verzinnen.

Ook komt er een T vormige Pegola in het gras gedeelte. Daar een mooie klimmer omheen lijkt mij leuk.

Voortuin wordt heel saai dezelfde keramische tegels en we zetten daar wel een mooie grote plantenbak neer. Is toch ook mini. :)

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:34

Hahaha ilse, dan doe je het hetzelfde als ik

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:31

_xManadisx_ schreef:
Hahaha ilse, dan doe je het hetzelfde als ik


Nou heel veel andere indelingen zijn er ook weer niet echt mogelijk in zo'n standaard mini tuin haha.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 00:22

Cindy mss kan je er wat ronde vormen verwerken: dat geeft een ruimtelijk effect!
Mijn vorige tuin had in het midden een cirkel waar ik omheen kon lopen en 2 halve cirkels linksvoor- en rechtsachteraan. Dus diagonale lijn met de cirkels maakten dat de tuin er lekker groot door leek en gaf voldoende ruimte voor terrassen bij huis en bij de schuur.

Wat wil je er voor tuinmeubels kwijt?

Hier schiet de bouw op zich best op! Ze maken gebruik van ‘kant en klaar’ muren die met kozijnen / glas met de vrachtwagen aankomen. Zijn elders al gemaakt. Leuk om te zien.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:59

Dank allen voor het meedenken met de tuin! Aangezien we pas van het voorjaar de tuin willen gaan aanpakken, hebben we nu voor het afgraven besloten 3 meter vanaf de achterdeur en het stuk naast de schuur aan te vullen met zand voor uiteindelijk terras/tegels en de rest aan te vullen met tuingrond. Daarna gooien we er lekker worteldoek overheen met de staptegels erop die er nu liggen en dan vinden we het voor de winter wel even dikke prima :')

Gisteren hebben wij eindelijk de voorschouw gehad! Wat is het ontzettend mooi geworden zeg! Ook eindelijk de badkamer en het toilet kunnen zien (met de uitgekozen tegels en aanpassingen) en er waren gelukkig niet zo heel veel aanmerkingen! Een beschadiging op het kozijn achter, een mantelbuis die ontbreekt in de meterkast, een lekkende radiator op zolder (die ze hopelijk deze week nog fiksen i.v.m. de bouwvak die eraan komt) en nog een paar kleine dingetjes. Heel blij wel! Ook gisteren gelijk de uitnodiging voor oplevering ontvangen *\o/* 12 september is het ein-de-lijk zover en kunnen we aan de slag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 00:42

Wat fijn zeg dat het allemaal naar jullie zin is! En 12 september…da’s ‘morgen’. Top. Wat staat er in de woonkamer tegen de muur? Bankjes? Lekker ruim ogende badkamer, het toilet voor het raam…dat vind ik even een bijzondere plek maar is vast over nagedacht ;-) ! Veel succes met de laatste voorbereidingen .

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:49

Wat een mooie woning! En 12 september is al bijna zeg. Lukt het om alle leveranciers een beetje in te plannen?

Is er iemand in het topic die in eigen beheer een hsb-woning heeft laten bouwen? En die ik een paar vragen mag stellen O:)?

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:59

Ziet er mooi uit zeg! Aftellen tot de oplevering dus! Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet met de vloeren, kleur op de muur en meubels. :)

Wij hebben vorige week donderdag kijkmiddag gehad bij ons nieuwbouw huisje! Wat fijn om er eindelijk eens doorheen te lopen en wat gevoel erbij te krijgen. Boven is niet heel groot maar de beneden verdieping voelde al heel prettig. Dus heel fijn. De achterdeuren worden nog gewijzigd naar deuren met meer glas. Dus meer licht. Aannemer heeft de verkeerde deuren geplaatst.


Voorkant
Afbeelding
Woonkamer
Afbeelding
Keuken
Afbeelding
Slaapkamer
Afbeelding
Badkamer, het bad zit er al in. Tegels helaas nog niet.
Afbeelding