Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 56 [ 1396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 56  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] The final project

 
Profiel   

lrm schreef
Kunnen we een meeting organiseren? Mag gewoon bij ons haha. Iedereen mag op een stuk van het erf zijn ding uit testen! Ideaal.

Mijn lijstje bevat nog 6 dingen voordat ik echt op de bank moet gaan liggen van mezelf. We zijn er bijna. Alleen nu bezig met de veranda, mijn hemel ik val savonds als ik op de bank zit direct in slaap, alles vullen, schuren, verven en opnieuw. Kom op.... Volhouden.

Ondertussen ook de schommelbank aan het verven. Mijn doel is maandag klaar voor deze klusjes van de veranda... Door bikkelen. Meneer in mijn buik die is echt wild. Oh ja en ik ben de laatste hand op de kinderkamer aan het leggen. Ook die is bijnaaaaa klaar.

Lijstje moet nu alleen nog check check check komen.


Ik zie het al helemaal gebeuren. :') Niet eens een slecht plan, had je eerder moeten bedenken dat had je werk kunnen schelen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:11 



 
Profiel   

KimD schreef
lrm schreef
Kunnen we een meeting organiseren? Mag gewoon bij ons haha. Iedereen mag op een stuk van het erf zijn ding uit testen! Ideaal.

Mijn lijstje bevat nog 6 dingen voordat ik echt op de bank moet gaan liggen van mezelf. We zijn er bijna. Alleen nu bezig met de veranda, mijn hemel ik val savonds als ik op de bank zit direct in slaap, alles vullen, schuren, verven en opnieuw. Kom op.... Volhouden.

Ondertussen ook de schommelbank aan het verven. Mijn doel is maandag klaar voor deze klusjes van de veranda... Door bikkelen. Meneer in mijn buik die is echt wild. Oh ja en ik ben de laatste hand op de kinderkamer aan het leggen. Ook die is bijnaaaaa klaar.

Lijstje moet nu alleen nog check check check komen.



Ik zie het al helemaal gebeuren. :') Niet eens een slecht plan, had je eerder moeten bedenken dat had je werk kunnen schelen!


Geef het een paar maand en dan is het onkruid vast weer voldoende aanwezig. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:20 



 
Profiel   

Daphara: thanks voor de realitycheck snikkk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:32 



 
Profiel   

Daphara schreef
KimD schreef



Ik zie het al helemaal gebeuren. :') Niet eens een slecht plan, had je eerder moeten bedenken dat had je werk kunnen schelen!


Geef het een paar maand en dan is het onkruid vast weer voldoende aanwezig. :D


Niet als je regelmatig azijn spuit

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:45 



 
Profiel   

na alle nuttige onkruid tips... hebben er ook nog mensen DE tip tegen mieren?

Een paar mieren vind ik niet zo erg in de tuin maar het zijn er zoooo veel, en het zou mij ook niet verbazen als het 1 hele grote mieren kolonie is. |(

ja ik weet, mieren zijn nuttig, maar als plaatselijk je grasmat ineens een paar cm lager wordt als je er gaat staan en enkele stenen/tegels her en der gaan verzakken omdat hun gangen instorten is de lol snel over -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:29 



 
Profiel   

Oh, mieren heb ik ook. Boj de achterdeur en helaas ook in huis, lijkt alsof ze ergens door de muur heen gaan naar binnen... Voor binnen werken die lokdoosjes maar klein beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:47 



 
Profiel   

Wij hebben daar een soort roze bolletjes voor. Maar ik irriteer me er nog niet zo aan, en een plaag zo als jij schetst hebben wij niet. Dus ik kan je daar niet zo mee helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:50 



 
Profiel   

lokdoosjes helpen hier niet, roze poeder helpt 1-2 dagen en dan begint het weer.
kokend water werkt ook niet.
Wat het beste werkt durf ik bijna niet te zeggen :=
met in injectiespuit aceton/lichtontvlambarevloeistof erin spuiten totdat je denkt dat er genoeg in zit/het vol zit en dat dan aansteken. Maar dan moet je wel zeker weten dat het niet in de buurt van iets anders brandbaars komt

maar ook dit helpt maar beperkt, waarschijnlijk dus omdat ze onder vrijwel de hele tuin zitten |o |o |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:57 



 
Profiel   

Kippen :D die vreten alle mieren op :D maar ja dan gaat wel je tuin er alsnog aan Dat is dan weer niet de bedoeling :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 08:39 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Kippen :D die vreten alle mieren op :D maar ja dan gaat wel je tuin er alsnog aan Dat is dan weer niet de bedoeling :=


:')
En dat moet je niet die etters van ons hebben. Als we toch om tips vragen: wij hebben in elk huis die bruintjes gehad. Super dingen maar niet leuk en knap. Maar nooit over een hekje springen of iets.

Nu sierkippen, die krengen springen overal overheen, op straat, in de tuin overal. Opzich geen probleem, mochten de honden dit niet te leuk vinden en auto's er zo overheen rijden. Ik heb al twee dode kipjes. We hebben al een soort olifanten verblijf gemaakt als je onze afrastering ziet. Zo jammer voor het beeld maar nog slechter ze springen er nog steeds over heen. Ik wil mijn lieve kipjes houden maar niet nu zo helemaal opgesloten in een klein verblijfje. we hebben nu overal gaas overheen, bovenlangs alles. Nu kunnen we ze binnen houden.

Maar ik wil natuurlijk ons hele hok gebruiken. Moet ik deze kipjes gaan inruilen voor bruines of is er een oplossing.

We hebben ze al aan een kant de veren eraf. Maar ook dan springen ze er zo hop overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:11 



 
Profiel   

Mri schreef
na alle nuttige onkruid tips... hebben er ook nog mensen DE tip tegen mieren?

Een paar mieren vind ik niet zo erg in de tuin maar het zijn er zoooo veel, en het zou mij ook niet verbazen als het 1 hele grote mieren kolonie is. |(

ja ik weet, mieren zijn nuttig, maar als plaatselijk je grasmat ineens een paar cm lager wordt als je er gaat staan en enkele stenen/tegels her en der gaan verzakken omdat hun gangen instorten is de lol snel over -O-

Een stille meelezer meld zich even

Talkpoeder zou heel goed tegen mieren moeten werken. Sindsdien kwamen ze in ieder geval niet meer bij mijn ouders binnen.

Verder zou de 5 cent muntjes ook nog moeten helpen, maar dat is misschien wat lastig in je tuin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:32 



 
Profiel   

Irm: zijdehoenders nemen, ze zijn wel vaak broeds, ik heb er 2 en die springen nog geen 15 cm hoog veel zeggend at ze niet op stok gaan maar in ene hoekje liggen, ik heb in totaal 26 kippen en mijn zijdehoenders gaan wel mee op stok, maar ontsnappen ho maar, nergens uit ook geen hekje van 40 cm....

Brahma;'s als je wat groter wil, gemoedelijk ras springen ook niet. Die bruintjes (waarschijnlijk de Isa Browns legkippen) zijn ook wel fijn ,maar na 2 jaar vaak door hun hoge leg behoefte al snel 'op'. Ik heb geen leghorns meer alleen sier kippen, puur hobby. De allerkleinste (Tibetaanse Kriel) vliegt het hoogst van allemaal, bijna al over mijn vos - proof Fort no Fox gevlogen... :=

Maar Zijdehoenders vliegen niet en springen ook nauwelijks... wel vaak broeds :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:50 



 
Profiel   

Mri schreef
lokdoosjes helpen hier niet, roze poeder helpt 1-2 dagen en dan begint het weer.
kokend water werkt ook niet.
Wat het beste werkt durf ik bijna niet te zeggen :=
met in injectiespuit aceton/lichtontvlambarevloeistof erin spuiten totdat je denkt dat er genoeg in zit/het vol zit en dat dan aansteken. Maar dan moet je wel zeker weten dat het niet in de buurt van iets anders brandbaars komt

maar ook dit helpt maar beperkt, waarschijnlijk dus omdat ze onder vrijwel de hele tuin zitten |o |o |o

https://www.online-tuincentrum.be/Tuina ... eren-400g/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:28 



 
Profiel   

Hier 2x ex leg kippen opgehaald, die bleven ook echt een simpel hekje want die wisten niet eens hoe ze moesten scharrelen :(:) is er nog een van over (inmiddels dus al 7 jaar) en die weet na 5 jaar nog steeds niet dat ze vleugels heeft hoor.
Nu 2 Lohmann Brown-Classic kippen erbij die 19 weken waren toen ze erbij kwamen (en het legkippen bestaan bespaard is gebleven) en die waren toch een stuk inventiever. Maar goed geknipt en een stuk naar binnen gebogen gaas op de poort voorkomt nu wel dat ze er uit klauteren. Wil er eigenlijk wel weer wat kippen erbij zetten maar ook zoekende, wat, dus lees de tips graag mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 12:32 



 
Profiel   

Mijn laatste week hard klussen voordat ik niets (lees minder hard) meer doe. Pfoe ik moet zeggen dat ik ook wel op ben. Afgelopen week weet niet hoelang met een kwast boven mijn hoofd gestaan, gister alle lampjes geïnstalleerd, alleen de bewegingssensor nog. Maar ook al voel ik me steeds handiger, dat ding krijg ik niet werkzaam haha. Ik moet eerst vanavond eens googlen hoe en wat.

Het lijstje bevat nog 5 dingen.... Jippie!

Mijn zoontje leren hoe je lampjes installeert, wat een toeter :7
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Inimini spotjes

[ img ]

[ img ]

Veranda check, op naar mijn schommelbank. Nog een laagje verf dan kan die ook hangen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 13:55 



 
Profiel   

Wauw wat ben je lekker bezig zeg! en doe je voorzichtig op die trap?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 16:41 



 
Profiel   

Hoeveel weken moet je nu nog Irm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:11 



 
Profiel   

Daphara schreef
Hoeveel weken moet je nu nog Irm?


Nog 3 te gaan!

En Jes ik doe uiteraard voorzichtig :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:08 



 
Profiel   

Oh jaloers op je veranda! Wij hebben een mooie overkapping bij onze stacaravan. Ik kan nog wel wat inspiratie van jou lenen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:21 



 
Profiel   

Ik denk dat mijn man me had vastgetaped aan een stoel als ik zo actief was als jij :')
Mag je al bijna verlof van jezelf ;)?

Word echt mooi!

Hoe hoog is je omheining?

Hier Bramha’s. Heerlijke eitjes en blijven in het hok en ad grond hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 22:34 



 
Profiel   

Ik ben echt van alles in mijn hoofd aan het opslaan om het in het klein na te doen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 09:06 



 
Profiel   

Balko schreef
Ik denk dat mijn man me had vastgetaped aan een stoel als ik zo actief was als jij :')
Mag je al bijna verlof van jezelf ;)?

Word echt mooi!

Hoe hoog is je omheining?

Hier Bramha’s. Heerlijke eitjes en blijven in het hok en ad grond hihi.



Ik denk zo'n 90 cm zoiets. Niet heel hoog. Die bramhas zijn heel groot hè. Mm het is een optie, dit ga ik in mijn verlof eens uitzoeken.

Mijn man heeft dat allang opgegeven. Geen zin. Ik mag nog tot zaterdag van mezelf. Maar ik ben nu al niet echt vooruit te branden meer. Nu die veranda nagenoeg af is en er nog maar kleine dingetjes moeten begin ik er moeite mee te krijgen.

Mwm goedzo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:39 



 
Profiel   

Brahma’s zijn snel tam dus wel erg gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 15:33 



 
Profiel   

Strepen maar! De regenpijpen zwart en de Schommelbank hangt.

[ img ]
[ img ]

Zicht op de speeltuin, en stiekem ook een camera om de kindjes in de gaten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 20:45 



 
Profiel   

Ohhhh genieten wordt dat!!!
Beentjes omhoog en relaxstand aan

Heb je al foto vd babykamer??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 56 [ 1396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 56  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen