Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Foto's op telefoon verplaatsen naar PC

 
Profiel   

De tijd is (al ruim geleden) aangebroken dat ik iets moet gaan doen met mijn 29.000 foto's en video's op mijn telefoon. Het is een verzameling van zo'n 4 jaar oud en ik heb de afgelopen maanden veel last van opslagruimte-tekort en Whatsapp die daardoor steeds uitvalt.

Vorig jaar heb ik al een abonnement genomen bij ICloud en nu betaal ik 2.99€ per maand om me nog steeds groen en geel te ergeren aan te weinig ruimte.
Ik heb al geprobeerd om alle bestanden gewoon met een kabel in mijn pc te verplaatsen in een mapje, maar schijnbaar werkt die methode niet meer zoals vroeger want als ik het mapje 'IPhone' moet geloven op mijn pc staan er maar een tiental foto's op.

Goed, ik heb dus geprobeerd om de foto's van ICloud over te zetten naar mijn pc, maar eigenlijk heb ik gewoon te weinig verstand van alles wat ik nu aan het proberen ben dus het zou fijn zijn als iemand mij op weg kon helpen. :))

Ik wil dus de foto's uit mijn ICloud hebben en verplaatsen naar mijn PC, mijn eerste vraag is meteen: zijn de foto's dan automatisch ook weg van mijn telefoon?
Ik kan maar maximaal 400 foto's te gelijk op ICloud downloaden, ik moet dan een map selecteren waar ik ze in wil downloaden, de balk gaat laden en wanneer hij klaar is.... gebeurt er vervolgens niets. :roll: Ze staan niet in de map die ik geselecteerd heb, eigenlijk staan ze nergens op mijn pc dus dit is al mislukt.

Een andere vraag die ik heb; ik heb 3 a 4 chat gesprekken op Whatsapp staan waar gemiddeld zo'n 8.000 foto's, video's, voiceopnames in opgeslagen zijn, ik wil deze gesprekken niet verwijderen maar op dit moment lijkt dit wel de oorzaak van het continu falen van WhatsApp. Kan ik deze chat's ergens veilig stellen om ze vervolgens op mijn telefoon te wissen?

Een optie zou natuurlijk ook zijn om mijn foto's gewoon uit te zoeken en te verwijderen, maar ik zet ze liever op mijn pc om ze daar (n)ooit uit te zoeken als ik daar tijd voor heb. (Wat waarschijnlijk nooit is, dus daar kunnen ze dan mooi tot in de eeuwigheid op verblijven zonder dat ik mij bij elke kinderfoto schuldig hoef te voelen dat ik hem verwijder) Mijn ultieme doel is om geen gebruik meer te hoeven maken van een maandelijks abonnement bij ICloud en een kleine hoeveelheid foto's en video's op mijn telefoon bewaren.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, alvast bedankt. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 22:38 



 
Profiel   

https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... e4358dd95e

Zou ze daarna op een harde schijf zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 22:48 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren Google Foto's om mijn foto's veilig te stellen en mijn telefoon te ontlasten.
Dit werkt ook met een iPhone. Je kan Google Foto's als je standaard instellen en dat alle foto's automatisch naar de cloud gaan (via een wifi verbinding).

Met je pc kan je via de browser ook bij je foto account komen en dan de foto's downloaden of in de cloud in albums plaatsen.

Als je dan eerst je telefoon opschoont van de gewone foto's, dan je WhatsApp bestanden ophalen en op je telefoon zetten.
Ook deze gaan dan weer naar de cloud.

Even checken of alles in je account staat en dan je WhatsApp opschonen.

Zo zou ik het doen in elk geval.

Aanvulling: dit werkt (ook) zonder iCloud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 23:01 



 
Profiel   

Als de foto's in je iCloud staan dan heeft het geen zin om de iPhone op de computer aan te sluiten. Dan moet je ze rechtstreeks vanaf je iCloud downloaden. Dus via iCloud.com

Bij mij ziet het er dan zo uit:
[ img ]
Als dat niet lukt zou ik het via een andere computer proberen. Zou gewoon moeten werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 07:14 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips nog! Ik ga ze inderdaad van de ICloud downloaden, alleen gaat dat dus per 1000 stuks. Daar ben ik nog wel even mee bezig zo te zien. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 11:31 



 
Profiel   

Houd wel rekening ermee dat een pc of harde schijf kan crashen. Ik ben nu juist bezig om alle foto's op een cloud te zetten. Zijn er ook 10000 ofzo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 11:47 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Ik gebruik al jaren Google Foto's om mijn foto's veilig te stellen en mijn telefoon te ontlasten.
Dit werkt ook met een iPhone. Je kan Google Foto's als je standaard instellen en dat alle foto's automatisch naar de cloud gaan (via een wifi verbinding).

Met je pc kan je via de browser ook bij je foto account komen en dan de foto's downloaden of in de cloud in albums plaatsen.

Als je dan eerst je telefoon opschoont van de gewone foto's, dan je WhatsApp bestanden ophalen en op je telefoon zetten.
Ook deze gaan dan weer naar de cloud.

Even checken of alles in je account staat en dan je WhatsApp opschonen.

Zo zou ik het doen in elk geval.

Aanvulling: dit werkt (ook) zonder iCloud.


Dit is een app?
Ik zit met hetzelfde gedoe. Telefoon geeft aan dattie vol zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 20:31 



 
Profiel   

Ik sluit altijd gewoon een USB kabeltje aan op de telefoon en de laptop (of PC), dan zoek ik de map(pen) op die ik naar de pc wil verplaatsten en doe kopiëren en plakken. Blijft toch de makkelijkste manier. En als ik ze wil verplaatsen, dus niet op de telefoon wil houden, doe ik knippen en plakken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 20:45 



 
Profiel   

Texas02 schreef
Ik sluit altijd gewoon een USB kabeltje aan op de telefoon en de laptop (of PC), dan zoek ik de map(pen) op die ik naar de pc wil verplaatsten en doe kopiëren en plakken. Blijft toch de makkelijkste manier. En als ik ze wil verplaatsen, dus niet op de telefoon wil houden, doe ik knippen en plakken..


Dit werkt helaas niet, ik kan de foto’s niet vinden want er staan in de IPhone map iets van 50 mapjes dat DCIM heet en daar staan ieder 30 foto’s oid in. Dus waar de rest is geen idee…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 21:21 



 
Profiel   

Dat is lastig.. :( Kun je niet zelf mapjes maken op de telefoon en ze daarin verplaatsen? Dat doe ik wel op mijn telefoon (is een Samsung). Alleen als je dat nu nog moet doen voor zo veel foto's ben je wel even bezig ben ik bang..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 21:51 



 
Profiel   

tones schreef
Roodvos schreef
Ik gebruik al jaren Google Foto's om mijn foto's veilig te stellen en mijn telefoon te ontlasten.
Dit werkt ook met een iPhone. Je kan Google Foto's als je standaard instellen en dat alle foto's automatisch naar de cloud gaan (via een wifi verbinding).

Met je pc kan je via de browser ook bij je foto account komen en dan de foto's downloaden of in de cloud in albums plaatsen.

Als je dan eerst je telefoon opschoont van de gewone foto's, dan je WhatsApp bestanden ophalen en op je telefoon zetten.
Ook deze gaan dan weer naar de cloud.

Even checken of alles in je account staat en dan je WhatsApp opschonen.

Zo zou ik het doen in elk geval.

Aanvulling: dit werkt (ook) zonder iCloud.


Dit is een app?
Ik zit met hetzelfde gedoe. Telefoon geeft aan dattie vol zit.

Ja, kan je gewoon downloaden via de App Store of Play Store:
https://apps.apple.com/nl/app/google-fotos/id962194608

Bij een Android telefoon staat die er vaak al wel op.
Ik heb nu weer een Android telefoon, maar ik vond (en vind) het super handig dat ik mijn foto's kon benaderen vanaf mijn Apple telefoon, Android tablet en Windows laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:59 



 
Profiel   

Via een USB kabel werkt niet, de foto’s staan tenslotte op iCloud en niet op je telefoon.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209454
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen