Jullie gasverbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:47

Bellatrix schreef:
Sansevieria schreef:
Daar waar hoog / laag staat, dat is in het geval van een dubbele meter, met dag- en nacht stroom.
Heb jij wel een dubbele meter?
Kun je zien op je meter, het dubbele telraam.

Dan de vraag, waar zat je eerst? En had je daar een vast contract, zo ja, waarom ben je dan noodgedwongen overgenomen, faiiliet of contract eenzijdig verbroken?
Dat laatste mag vlgs mij niet zomaar...


Nou ik weet het eigenlijk niet precies meer..ik dacht Vattenfal maar die is toch niet failliet? Contract weet ik ook echt niet meer. :o

Edit: ik zat bij Discount Energie.

Ok, die is inderdaad faiiliet, dan is dat de rede van overname.
Als jij nog een redelijk lang lopend contract had, lijkt me dat je met optie A momenteel het beste af bent. Zijn geen super goeie prijzen, maar goedkoper als wat menigeen anders nu betaald.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:52

Afbeelding

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:53

Yup, dacht ik al.
Die zijn jou met die prijzen op zo'n langlopend contract natuurlijk liever kwijt.
Dan is optie A nog best een net aanbod.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:55

Ja? Jij zou dat ook doen?

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:08

Ik wel ja, gezien de ontwikkelingen op dit moment, er zijn mensen die betalen al een stuk meer als die aan jou aangeboden prijs van 1.58 incl voor een kuub gas.

Je kunt natuurlijk nog even verder zoeken, maar ik waag het te betwijfelen of je ergens ueberhaupt nog een vast contract met vaste prijzen kunt vinden, laat staan een die goedkoper is als dit.

Weet je, ik heb eind mei een pallet met houtpellets kunnen kopen voor 480 euro, was duur, aangezien die leverancier het jaar ervoor altijd in de zomer een actie had voor 350 euro.
Mijn collega die dat daar al jaren inkocht zei toen doe ik niet, vind ik te duur.
Op dit moment hanteren ze dagprijzen voor aankoop, en kost datzelfde pallet (65 zakken) nu 610 euro.
Van mei tot nu...en brandhout niet anders, als er al ergens nog wat te krijgen is.
Dus ja, ik blij dat ik toen toch maar besloten heb tegen de "iets duurdere prijs" toch maar mijn pallet te reserveren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:09

Ik begrijp het. :j
Dank je wel voor je hulp! Dan ga ik voor optie A.
Dan blijft mijn contract wel tot 2026 staan toch?

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:13

Stel die vraag aan hun per mail, zorg dat je dat bevestigd krijgt.
Uit het verhaal wat je hier neerzet maak ik dat wel op ja.

Ofwel prijs verhogen ivm vast contract (en die zullen voor dat geld van het oude contract niet kunnen leveren, anders zijn ze straks ook faiiliet), of anders contract op datum x stoppen, zo heb ik het gelezen.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:22


karrij
Berichten: 1048
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:17

Joh wat een prijzen he, niet normaal meer.
Hoe moeten minima op dit moment rond komen, vreselijk.

Ik weet nog dat ik vorig jaar vaak gedacht heb, ooooh volgend jaar zijn we misschien van het hele corona gezeur af maar nu dit....................................ik vind dit vele malen erger

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:32

Ik heb nu én corona én last van gwl prijzen én toch ook de airco maar weer aangezet omdat ik mijzelf zielig vind haha. Kortom mag niet klagen.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:42

Nou als ik het zo lees onder optie D klinkt het alsof ze ook faillissement gaan aanvragen. Kan je weer over naar een andere. Zou dat toch eerst even checken. Anders kan je beter je huidige tarieven houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:48

Pfff... ik ga idd maar even mailen.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:45

Ik maak me ook steeds meer zorgen :(

In september wonen we drie jaar in ons eerste eigen huis en dus loopt volgende maand ook ons vaste contract af bij Essent welke we voor 3 jaar hadden afgesloten.

We betalen nu iets meer dan €100,- per maand en als ik de berekeningen moet geloven dan gaan we naar tussen de 300 en 400 euro per maand :(

Wij moeten dus op andere plekken gaan bezuinigen om dit een beetje op te kunnen vangen. Echt zo rot!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:06

Birgit__ schreef:
Ik maak me ook steeds meer zorgen :(

In september wonen we drie jaar in ons eerste eigen huis en dus loopt volgende maand ook ons vaste contract af bij Essent welke we voor 3 jaar hadden afgesloten.

We betalen nu iets meer dan €100,- per maand en als ik de berekeningen moet geloven dan gaan we naar tussen de 300 en 400 euro per maand :(


hebben ze je nog geen nieuw aanbod gedaan ?

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:01

Maris schreef:
Birgit__ schreef:
Ik maak me ook steeds meer zorgen :(

In september wonen we drie jaar in ons eerste eigen huis en dus loopt volgende maand ook ons vaste contract af bij Essent welke we voor 3 jaar hadden afgesloten.

We betalen nu iets meer dan €100,- per maand en als ik de berekeningen moet geloven dan gaan we naar tussen de 300 en 400 euro per maand :(


hebben ze je nog geen nieuw aanbod gedaan ?


Nee, nog niks gehoord. Vorige week zelf in mijn Essent gekeken en gechat, maar het was te vroeg om al meer informatie te geven over prijzen.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:02

Eneco komt rond de 15e met de nieuwe tarieven. Wellicht Essent ook zoiets...

karrij
Berichten: 1048
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:02

Krijg echt buikpijn van jullie verhalen, gelukkig hebben wij nog alternatieven, houtkachel met nog 5 kuub hout op voorraad, maar dat was ook niet gratis natuurlijk en sinds half juni 10 zonnepanelen die ook al aardig wat terug verdiend hebben. Maar als ik de verhalen zo om me heen hoor dan denk ik , waar stevenen we met z'n allen op af, wat een armoede in dit land.

Hoorde afgelopen week ergens bij een programma dat de energieprijzen in Nederland zo'n 2,5x hoger ligt dan in omringende landen!! Kan iemand mij vertellen 1) klopt dit?? en 2) waarom is dat!!!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:20


Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:40

Tsja, als Prik failliet gaat (wat dus niet de vraag is OF het gaat gebeuren, dat GAAT gebeuren als ze dit soort mailtjes er uit gooien), ben je sowieso contractvrij. Je kan er vergif op innemen dat iedereen hetzelfde zal denken.

Energie bij de boer van Unive is 2,52 voor een kuub nu, Energiedirect 3 jaar via Consumind zit er net onder. Andere opties voor vast heb je niet momenteel.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:44

Ja maar dan kan je beter je lage tarief houden dus. Ze willen je overhalen om hoger te zitten voor langere zekerheid, maar als ze toch omvallen heb je daar niks aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:46

Maar als ze omvallen ben ik toch alsnog contractvrij? Kan ik dan toch wat anders zoeken?

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:04

Als ze omvallen wordt je doorgeschoven naar ander bedrijf. En kijkende naar nu biedt dat contract je kennelijk een deel prijsbescherming t.o.v. nieuwe klant worden ergens. Ik zou zeggen pak optie A, (be)spaar zoveel je kan en wacht af wat er gebeurt. De grote bedrijven met redelijke zekerheid vragen 3+ euro/m3 gas, daar zit je nog niet aan, gebruik de ruimte zolang je die hebt.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:06

Bellatrix schreef:
Maar als ze omvallen ben ik toch alsnog contractvrij? Kan ik dan toch wat anders zoeken?


Ja maar dan ben je waarschijnlijk altijd duurder uit.
Lastig dilemma.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:07

Bellatrix schreef:
Maar als ze omvallen ben ik toch alsnog contractvrij? Kan ik dan toch wat anders zoeken?


Ja dan ben je vrij, maar wordt je waarsch net als nu ook overgenomen door een ander. Je bent nu toch ook overgenomen met je oude tarieven die nog lager zijn dan optie A?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101720
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:39

Klopt.

Ik heb idd voor optie A gekozen.