Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 350 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ik kreeg vandaag mail van Essent. Wij krijgen heel ruig terug dit jaar. Super blij mee.
We hebben geen zonnepanelen. Waarschijnlijk gaan de elektra kosten wel wat stijgen. Huis is net klaar van een verbouwing, 28M2 aangebouwd, meer lampen/tv en koken nu op inductie.
Gas zal niet stijgen, want we hebben nu ook een houtkachel en 3m3 hout liggen voor de winter.
[ [url=m/IwsAjw.png]Afbeelding[/url] ]



Lekker ik kreeg vorige maand €815 terug.
Mijn contract heb ik deatijds voor 5jaar laten afleggen, dus ben benieuwd over 2 jaar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 11:37 



 
Profiel   

Wij hebben ook nog 2 jaar. 24 oktober 2024 loopt het contract af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 14:07 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag nog even snel gewinkeld in de supermarkt bij tante. Thuis drinken wel ofwel kraanwater, ofwel Chaudfontaine ofwel volvic (ons kraanwater is niet zo lekker ivm kalk). Hier stond 6x1,5L volvic aan €2,28/pack door een promo, terwijl dat thuis €4,84/pack is. We hebben 4 packs meegenomen en ruim €10 bespaard := Dan ook nog wat haarproducten van garnier, scheelde €1,70/pot ongeveer. Alleen spijt dat ik uit Andorra geen shampoo mee heb genomen. Ik wist de prijs per liter in België niet om te vergelijken. Had ik beter wel gedaan, was ruim de helft goedkoper #)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 14:09 



 
Profiel   

Ik vind besparen op water uit flessen een sprookje :D maar goed wij hebben sodastream dus hier ook duur water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 15:05 



 
Profiel   

Wij drinken zelf wel regelmatig kraanwater, maar voor bijvoorbeeld sportdrank te maken of om mee te nemen in een herbruikbare fles nemen we flessenwater. En vooral voor als er bezoek komt, die vallen echt over de kalksmaak die in ons kraanwater zit.
Komt bij dat volvic ook best hoog zit in magnesium, daar heb ik weleens baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 15:40 



 
Profiel   

Vind het nogal een verschil hoor het ene kraanwater of het andere dus kan me er iets bij voorstellen Varekaj.

Wij proberen rustiger aan te doen met de wijn en koekjes/gebak. Hoezo luxe probleem :P maar het scheelt zeker. Ook in de kilo's.... zowel ik als vriendlief afgelopen maand 2 kg afgevallen... vraag me wel af of dat dan een nieuw evenwicht is want elke maand 2 kg minder is niet de bedoeling (ben eerder te dun dan te dik). Maar vriendlief is er erg blij mee :+
Rustiger aan met wijn betekent langer doen met een fles en om de dag niets. In plaats van eigenlijk altijd wel wijn. Scheelt toch echt paar flessen per maand a gemiddeld 8 a 15 Euro want we houden van een lekkere / goed wijntje }:0 en het is natuurlijk veel beter voor je gezondheid.
Rustiger aan met koekjes / gebak betekent hooguit één keer per dag speciale koek / gebak / lekkers erbij.
Was een beetje uit de hand gelopen van de zomer :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:14 



 
Profiel   

Sssshhhhht :o hier hebben we eigenlijk uitsluitend wijn gedronken, of een glaasje frisdrank als afwisseling. Ook wel tussendoor glaasje water natuurlijk, maar lang niet zoals je thuis doet. Op vakantie, dan hoor je te genieten en daar hoort lekker eten en drinken bij.
Dus behalve de dagelijkse wijntjes zijn we ook minimaal 1x/dag uit eten geweest. Aan gemiddeld €40 per keer voor 2 personen incl drank :Y) Alles is hier nog steeds niet echt duurder geworden dan in 2019.

We hebben wel flink wijn ingeslagen. Waarvan de duurste de mijne, aan €24/fles...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:54 



 
Profiel   

O wijn :+ ik probeer in de week niets te drinken maar dat mislukt regelmatig.

Ons kraantjeswater heeft ook veel kalk. We drinken enkel kraanwater maar het gaat wel de sodastream in en dat is echt niet goedkoper dan huismerk bruiswater kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:26 



 
Profiel   

Kun je nergens huismerk sodastream cilinders vinden? Dan is het bruiswater een stuk goedkoper dan in de winkel :j Ik betaal 5,99 voor een cilinder, en met 60 liter is dat 10 cent per liter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:42 



 
Profiel   

Geen idee of dat hier ergens te vinden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:47 



 
Profiel   

Ben niet de enige wijnliefhebber hier dus :o :+
Nou je hebt groot gelijk hoor Varekaj, het is vakantie of geen vakantie +:)+

Ik hou van plat water, bruis is niet aan mij besteed gelukkig :D

Nou volgens mij is het nu zo dat vrijwel alle energiemaatschappijen met ingang van 1 november andere tarieven gaan hanteren (ik heb het hier over Nederland)... we wachten maar af ... :7

Ik heb mijn internet/tv abonnement opgezegd per 1/11 bij KPN. Scheelt me 60 Euro per maand. Vind dat nogal een bedrag op jaarbasis...
Ik kijk nooit tv, ben heel vaak bij mijn vriend en als ik dan thuis wil internetten doe ik dat wel even via mijn telefoon (met 4G).
Ben nu dus bij vriendlief :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:58 



 
Profiel   

poes schreef
Geen idee of dat hier ergens te vinden is.

Ik haal ze meestal in Duitsland, maar hier in Nederland heb je bv bij de Blokker eigen merk cilinders voor €9,99.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:10 



 
Profiel   

Wij gebruiken onze Sodastream schandalig weinig tot niet :o vriend heeft graag veel bruis, en koopt daarom kleine flesjes spa per bak. We hebben glazen flessen en wat we ook proberen, de bruis is er altijd snel af als we bruiswater met de Sodastream maken. Idem met de frisdranken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:21 



 
Profiel   

Ik heb getracht wijn te leren drinken (alcohol in z’n algemeen eigenlijk) net als koffie, maar gelukkig vind ik het nog steeds vies :')
Drink alleen maar kraanwater en maak soms zelf een fruitsmoothie. Drinken gaat hier in ieder geval geen geld naartoe, scheelt aanzienlijk op de boodschappen wel denk ik.

Vandaag flinke schade gereden, heb echt weer zo hard gehuild, al dagen ben ik er niet bij met m’n hoofd, mis soms dingen die nergens op slaan. Zo nu dus een gewoon geparkeerde auto, rij de oprit af, kijk netjes aan alle kanten, wacht nog op een fiets en terwijl ik achteruit draai ram ik lekker even de hoek van mijn auto in de zijkant van een ander. Flinke deuk al ging ik heel langzaam, maar ik zag m echt niet, hij zat precies in m’n dode hoek van de spijl tussen de achterruit en zijkant/spiegel denk ik, dus had t pas door toen ik er flink in zat en wat gekraak hoorde. Uiteraard heb ik er eentje uitgekozen die compleet strak in de lak zat en schade vrij was. Heb maar even een briefje onder hun ruit gedaan en vanavond zijn ze langs geweest.
Als kers op de taart was het niet mijn auto waar ik mee reed en raakt die persoon anders z’n schade vrije jaren kwijt. Dus ik moet waarschijnlijk beide schades contant aftikken en de verzekering buitenwegen laten. Ik vrees voor een paar duizendjes.
Ofwel een paar extra maandsalarissen en 200 uur extra werken. Ben echt zwaar toe een een retreat ofzo. B-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 22:10 



 
Profiel   

Hier gebruik ik altijd het derde knopje bij de sodastream tenzij de cilinder gloednieuw is. Ik drink zo’n 75cl op 2-3 uur leeg en dan zit er nog voldoende bruis op.
De glazen flessen heeft een vriend, maar die gaan rap plat. Ook het model met 1 knop vind ik persoonlijk minder. Maar de onze verbruikt dus wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 22:11 



 
Profiel   

O faelynn wat rot!!!

Ga in gesprek met de verzekering alleszins, wie weet kun je daar iets bereiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 22:13 



 
Profiel   

Dat is echt rot zeg! Het kan zijn dat bij een eerste schade je niet achteruit gaat.

En ik ben ook een echte wijndrinker. Altijd dezelfde wijn, koop hem in de aanbieding. Helaas dat het tegenwoordig max 25% korting is, voorheen was de wijn die ik drink 2 keer per jaar 2 halen 1 betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:41 



 
Profiel   

Ik drink liefst champagne of schuimwijn. Champagne koop ik bij acties wel eens per 8 doosjes :+
En dan in het weekend gaan er sowieso eentje of twee open. En dan op zondag lekker de stad in voor een wijntje.

Maar wit, rosé en rood is ook prima.

Gaat een hoop geld in zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:56 



 
Profiel   

Hier gelukkig geen alcohol. Drink het eigenlijk nooit. Soms als ik uit eten ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 06:49 



 
Profiel   

VanHuisUit schreef
Ben niet de enige wijnliefhebber hier dus :o :+
Nou je hebt groot gelijk hoor Varekaj, het is vakantie of geen vakantie +:)+

Ik hou van plat water, bruis is niet aan mij besteed gelukkig :D

Nou volgens mij is het nu zo dat vrijwel alle energiemaatschappijen met ingang van 1 november andere tarieven gaan hanteren (ik heb het hier over Nederland)... we wachten maar af ... :7

Ik heb mijn internet/tv abonnement opgezegd per 1/11 bij KPN. Scheelt me 60 Euro per maand. Vind dat nogal een bedrag op jaarbasis...
Ik kijk nooit tv, ben heel vaak bij mijn vriend en als ik dan thuis wil internetten doe ik dat wel even via mijn telefoon (met 4G).
Ben nu dus bij vriendlief :P


Het bedrag wat de energiemaatschappijen in 3 maanden rekenen tot het prijsplafond, rekenen ze nu maar even in 2 maanden. Dus was je normaal 600 euro de laatste 3 maanden per maand kwijt dan wordt dat nu 900 per maand in de laatste 2 maanden.
Het is schandalig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:10 



 
Profiel   

Toch een vorm van sparen, maar ik heb een crowdfunding opgezet voor mijn moeders laatste wens. Geeft echt een warm gevoel dat gewoon vreemde mensen een donatie doen. Hoop het met de kerst bij elkaar gespaard te hebben +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:48 



 
Profiel   

Ah Faelynn, wat vervelend! Ik heb zo een keer tegen de auto van onze schoonmaakster gereden. Was er net langs gelopen en alle vergeten toen ik achteruit reed 10 seconden later...

Hopelijk is het allemaal via de verzekering gewoon op te lossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:56 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Ik heb getracht wijn te leren drinken (alcohol in z’n algemeen eigenlijk) net als koffie, maar gelukkig vind ik het nog steeds vies :')
Drink alleen maar kraanwater en maak soms zelf een fruitsmoothie. Drinken gaat hier in ieder geval geen geld naartoe, scheelt aanzienlijk op de boodschappen wel denk ik.

Vandaag flinke schade gereden, heb echt weer zo hard gehuild, al dagen ben ik er niet bij met m’n hoofd, mis soms dingen die nergens op slaan. Zo nu dus een gewoon geparkeerde auto, rij de oprit af, kijk netjes aan alle kanten, wacht nog op een fiets en terwijl ik achteruit draai ram ik lekker even de hoek van mijn auto in de zijkant van een ander. Flinke deuk al ging ik heel langzaam, maar ik zag m echt niet, hij zat precies in m’n dode hoek van de spijl tussen de achterruit en zijkant/spiegel denk ik, dus had t pas door toen ik er flink in zat en wat gekraak hoorde. Uiteraard heb ik er eentje uitgekozen die compleet strak in de lak zat en schade vrij was. Heb maar even een briefje onder hun ruit gedaan en vanavond zijn ze langs geweest.
Als kers op de taart was het niet mijn auto waar ik mee reed en raakt die persoon anders z’n schade vrije jaren kwijt. Dus ik moet waarschijnlijk beide schades contant aftikken en de verzekering buitenwegen laten. Ik vrees voor een paar duizendjes.
Ofwel een paar extra maandsalarissen en 200 uur extra werken. Ben echt zwaar toe een een retreat ofzo. B-)

Aangeven bij je eigen verzekering van jouw wagen? Dan raak jij je schadevrije jaren wel kwijt maar is de tegenpartij tenminste vergoed.
Komt jouw BA verzekering daar niet in tussen (die dat schade aan derden dekt?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:09 



 
Profiel   

Wat rot Faelynn! Hebben beide auto's schade? Of enkel die waar je in gereden bent?
Als ik zie hoe vaak in ons dorp fikse schade wordt gereden en men nooit wat achterlaat zou ik allang blij zijn dat je tenminste een briefje onder de ruit hebt gestopt.

Ik heb vooral een mooie voorraad aan hun staan. Drink regelmatig eens een gin tonic, maar niet bepaald dagelijks. Soms ook weken niets, dan eens weekendje met aperitief en wijntje, het wisselt een beetje. Als we uit eten gaan wel, al beperkt het zich dan vaak tot aperitief of een wijntje. Ik ben meestal de chauffeur van dienst en ben daar wel strikt in.
Onze wijnen wisselen, al hebben we vaste adresjes en ook wel een voorkeur voor bepaalde druiven. Syrah en Grenache vallen hier in de smaak. Chardonnay daarentegen, dat komt niet over de drempel. Champagne en schuimwijn hangt er beetje vanaf. Ben wel nog op zoek naar een goede lambrusco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:47 



 
Profiel   

Ohhhh zo herkenbaar Faelynn.... hier ook een keer gehad met een auto van iemand die bij stal stond geparkeerd... reed er gewoon zo in...
Was met auto van mijn man. Daar reed ik dus in... en het was een lease auto. Heb wel eigen risico moeten betalen maar meer niet, gelukkig... en het was aan beide auto's echt fikse schade.
Als iemand zijn schadevrije jaren kwijt raakt, dat zijn er meestal maar een paar, dan kun je ook overwegen het verschil tussen de premie met en zonder en dan x dat aantal jaar te betalen. Dan compenseer je het op die manier. Maar volgens mij zou het ook zo moeten zijn dat jouw autoverzekering of je WA hierin iets kan betekenen.
Ik hoop het maar voor je, dikke knuffel :(:) :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 350 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen