Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 225 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 233  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

 
Profiel   

Wij wonen inmiddels alweer 9 maanden in ons nieuwe huis.
Inmiddels helemaal gewend en zo blij met het comfort van bad/slaapkamer op de begane grond,en de aangename warmte afgelopen winter,zoals het er nu uitziet komen we net op energieneutraal uit.

Ps Letten jullie op dat in het koop/aanneemovereenkomst geen clausule zit van doorberekenen van prijsstijging wat dat kan wel eens heel vervelend uitpakken!


Laatst bijgewerkt door lukka63 op 13-09-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 16:50 



 
Profiel   

Ryder schreef
Ik hoop dat het meevalt Snuffie! Bij ons ligt de fundering nu ook. Wanneer zou jullie huis ongeveer opgeleverd moeten worden? Dat van ons ongeveer in mei, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het wat langer duurt.

Mbt pvc, onze vloeren-man raadde juist aan om klik pvc zelf te leggen als je al ervaren bent met laminaat leggen. Want het scheelt een hoop geld als je het zelf kan.

We zijn momenteel op zoek naar iemand die (Q2 of 3 2023) de muren kan renovliezen en sauzen. Hebben jullie enig idee wat dat ongeveer kost? Stuken is ons door meerdere stukadoors afgeraden trouwens, dus dat gaan we over een paar jaar nog eens laten doen.


Leuk, en mei is al heel snel! Inderdaad fijner om ervanuit te gaan dat het langer duurt, dan kan het alleen maar meevallen. Wij hebben gevraagd naar verwachte opleverdatum. Ze wilden ons die niet echt geven ivm die leveringsproblemen en de onzekerheid daardoor. Enige wat ze nu aangeven is dat het bouwen ongeveer een jaar zal duren en daarna 2 huizen per week opleveren. Dat zou bij ons dan uitkomen op midden september ongeveer. Wij zijn een van de eerste huizen die worden opgeleverd gelukkig.

5000 klinkt ook als een mooi bedrag (afhankelijk van aantal m2 natuurlijk). Wij rekenen op 7.500,- maar ik ben eigenlijk bang dat dit nog meer gaat worden. Wij wachten hier nog even mee omdat het nog zo lang duurt en zo onzeker is wanneer de oplevering gaat zijn. Of zou het wel verstandig zijn om dit te regelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 17:20 



 
Profiel   

TheNovelist schreef
Hier hebben wij gisteren officieel getekend voor het huis! :D
Nadeel is wel dat veel nog onbekend is, en we niet op alles, iig lastig, antwoord krijgen. Zo wachten wij nog steeds op een bouwgesprek, eerst 2 keer een mail hierover gestuurd naar de makelaar, en nu werden we doorgestuurd naar de aannemer zelf. Ook andere vragen worden soms gewoon overgeslagen..
Daar ook al 2 emails naar gestuurd, maar we hebben nog steeds geen reactie. En volgende maand beginnen ze al met bouwen, dus het lijkt mij dat dat wel bekend moet zijn?
Zo weten wij dus de exacte afmetingen niet, en staat er op de ene foto de keukenraam in het midden, en bij de ander tegen de muur aan. Nadeel hiervan is dat wij de keuken bijvoorbeeld nog niet kunnen ´bestellen´.
Hebben anderen hier ook last van (gehad) of hebben wij gewoon pech? :')


Gefeliciteerd! En wat gaan ze al snel bouwen. Wij moesten nog een half jaar wachten. Lijkt me fijn, maar misschien ook wel wat extra stres.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'bouwgesprek', dat hebben wij nooit gehad. Maar vragen kunnen wij altijd mailen. Vaak krijgen we dezelfde dag en anders de dag erna antwoord. Bellen kunnen wij juist niet (geen telefoonnummer bekend). Wat bij ons heel er fijn was, is dat wij al heel veel informatie hebben gekregen. Met onder andere plattegronden van de woning met belangrijkste afmetingen erin.

Heb je ook geen technische omschrijving ed gehad? Misschien krijg je die informatie incl. plattegronden allemaal nog? Wel heel vervelend dat ze zo slecht reageren op de mails. Ik zou zeker even bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 17:28 



 
Profiel   

snuffie123 schreef
Gefeliciteerd! En wat gaan ze al snel bouwen. Wij moesten nog een half jaar wachten. Lijkt me fijn, maar misschien ook wel wat extra stres.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'bouwgesprek', dat hebben wij nooit gehad. Maar vragen kunnen wij altijd mailen. Vaak krijgen we dezelfde dag en anders de dag erna antwoord. Bellen kunnen wij juist niet (geen telefoonnummer bekend). Wat bij ons heel er fijn was, is dat wij al heel veel informatie hebben gekregen. Met onder andere plattegronden van de woning met belangrijkste afmetingen erin.

Heb je ook geen technische omschrijving ed gehad? Misschien krijg je die informatie incl. plattegronden allemaal nog? Wel heel vervelend dat ze zo slecht reageren op de mails. Ik zou zeker even bellen.


Ze beginnen inderdaad snel met bouwen! In juni hoorden wij dat we het huis hadden, en ze beginnen in oktober al met bouwen :)

Onze hypotheekadviseur zei dat het heel normaal is om met nieuwbouw een bouwgesprek te hebben.
Wij hebben wel al plattegronden, omschrijvingen etc gehad, maar niet alle afmetingen staan er op en verschilt het per tekening waar het raam zit. Ook steekt de meterkast uit in de keuken, en daardoor krijgt het een aparte vorm wat het lastiger maakt. Hierdoor moeten we wel echt weten wat de juiste afmetingen zijn omdat wij zelf de keuken ontwerpen.

Maar vandaag hebben we gebeld naar het aannemersbedrijf en die zou het oppakken, ook hebben wij nu gelukkig een vast contactpersoon gekregen dus hopelijk krijgen wij binnenkort informatie! :D Vind het alleen vervelend dat wij erachter aan moeten ipv dat er duidelijk gecommuniceerd word ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 13:55 



 
Profiel   

Even een egopostje...

Ons huis is inmiddels alweer 2 weken geleden opgeleverd! We hadden gelukkig niet zo heel veel opleverpunten, en op 1 punt na is alles gelukkig ook al keurig netjes in de eerste week opgelost. Heel tevreden! Er wordt ondertussen ook al hard gewerkt :D

Even in het kort wat er tot nu toe gedaan is en wat er op de planning staat....

In de week van 12 september zijn gelijk de tuinen van ons rijtje al afgegraven en aangevuld met zand/grond naar wens! Aangezien wij nog niet weten wat we met de tuin doen, hebben we het simpel gehouden en bij de achterdeur en naast de schuur zand laten storten en daartussen grond. Inmiddels heb ik met mijn vader vorige week bij de achterdeur en naast de schuur al een tijdelijk terrasje neergelegd en hebben we over het stuk grond worteldoek met staptegels gelegd. Op 19 september zijn ook al gelijk de schuttingen geplaatst! In de achtertuin hoeven we nu dus voorlopig niks te doen tot we eruit zijn wat we precies willen.

[ img ]

[ img ]

Binnen is de klusjesman gelijk op 13 september begonnen met het verlaagde plafond in de badkamer, en op vrijdag 16 september zijn ze gestart met de indeling op zolder. Dat is als het goed is vandaag ook klaar!

[ img ]

[ img ]

De stukadoor stond gepland voor a.s. woensdag, maar appte afgelopen donderdagmiddag ineens dat hij die middag al ging starten. Niet geheel volgens planning en wij hadden de ruimte dus ook nog niet klaar gemaakt voor het stucen, aangezien we dat afgelopen weekend zouden gaan doen... En aangezien de zolder nog niet klaar was, kon hij daar ook niet beginnen dus zijn ze donderdag begonnen met de begane grond. Donderdag eerst voorstrijk, vervolgens op vrijdag de gehele benedenverdieping gestuct en de eerste verdieping in de voorstrijk. Vandaag hebben ze (als het goed is, ik ga er vanmiddag weer even heen) de eerste verdieping gestuct en morgen gaan ze aan de slag op zolder!

[ img ]

Vandaag zijn ook de badkamer meubels (voor een deel) bezorgd! Helaas het hele wastafel meubel nog niet, hier zit een langere levertijd op. Daar moeten we nog een maandje op wachten.

De voorkant van het huis is inmiddels wel klaar! Hier hoefden we dan ook niet zoveel aan te doen haha. Op de dag van oplevering heb ik aan mijn vriend een nummerbordje cadeau gegeven. En ik wilde heel graag (omdat we dus niet echt een voortuin hebben) 2 grote plantenbakken met een boompje naast de voordeur. Dit heb ik afgelopen weekend gelijk gefikst en dat staat er nu dus super gezellig bij <3

[ img ]

Onze verdere planning; wachten tot het stucwerk droog is :') Als dat droog is, laten we het huis spuiten. In week 46 (14 nov) gaat de vloer erin en in week 47 (21 nov) komt de keuken en in diezelfde week is het plan er om gelijk te verhuizen! Ondertussen kunnen we natuurlijk wel al de raambekleding uit gaan zoeken en op zoek naar mooie lampen...

Wat is een nieuwbouwhuis toch leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 14:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Cindyy_1993! Fijn dat het qua bemerkingen allemaal meevalt. De tuin is goed opgelost. Wij willen het ook ongeveer zo aanpakken, maar dat worteldoek zo neerleggen had ik zelf niet aan gedacht. Dus goede tip voor ons :)

Uiteindelijk vat die latei ook niet meer zo op. Tenminste op de foto vind ik het niet storend. Vind je het uiteindelijk zelf ook oké?

En na het stucen ziet het er gelijk al heel anders uit vind ik. Zeker als ze straks alles gaan spuiten. De voorkant ziet er heel gezellig en al helemaal af uit,leuk gedaan!

Het lijkt nu heel snel te gaan bij jullie, maar moet er dan toch nog zoveel gebeuren dat je pas in november gaat verhuizen? En geen veroordeling trouwens hoor, wij gaan er ook lekker de tijd voor nemen, maar ben even benieuwd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de oplevering! Fijn dat nu de klussen echt kunnen beginnen. Ziet er al goed uit.

Wij wachten met smart op de 6 weken brief. Dat moet ergens deze weken komen. Ik heb vandaag het eerste onderdeel van de keuken binnen gekregen: de kraan. Stond al sinds mei in bestelling haha. Was meer dan 50% goedkoper hem ergens anders te kopen dan bij de keukenzaak. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 20:55 



 
Profiel   

Dankjulliewel!

Gistermiddag nog even gekeken in het huis; stucwerk op de eerste verdieping is ook klaar, op het badkamer plafond na. Zolderwand is helemaal dicht, dus als het goed is, is dat vandaag gestuct! Wel nog wat kleine dingetjes op de zolder die nog afgerond moeten worden, maar in ieder geval gereed voor stucen!

@snuffie123 die latei storen we ons helemaal niet meer aan! Dus is prima zo. In de badkamer zat hij ook, maar aangezien we daar een verlaagd plafond hebben laten maken zie je hem daar ook niet meer. Het lijkt inderdaad heel snel te gaan, en zóveel hoeft er inderdaad niet meer gedaan te worden. We hebben de planning op aanraden van kennissen zo ruim mogelijk gehouden i.v.m. eventuele tegenslagen. De stukadoor zou deze week pas beginnen en daarmee hadden we 3 weken droogtijd afgesproken (week 40, 41 en 42). Dan zou ergens tussen week 43 en week 45 de klusjesman aan de slag kunnen met het spuiten van de wanden en dan dus week 46 de vloer en 47 de keuken. Aangezien de klusjesman redelijk druk is, durfden we daar niet 1 week voor vast te leggen maar heeft ie iets ruimer de tijd. Maarja, nu is al het stucwerk vandaag al klaar waarschijnlijk waardoor alles eigenlijk een weekje in kan schuiven... Maar de vloer en keuken kan niet meer opgeschoven worden. Dus is het voor nu lekker even geduld hebben hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 16:18 



 
Profiel   

Hier begin November de eerste kijkmoment. Had ik niet verwacht dus echt blij mee. Centimeter mee :-) !

Ben ook even benieuwd hoe het gaat met de pas verhuisden en hun energieverbruik. De meeste nieuwbouw is nu echt wel energiezuinig. Valt het jullie mee/tegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:35 



 
Profiel   

Mij valt het tegen. Heb er maar 3 zonnepanelen op liggen, en speel bijna gelijk. Wel maar een 1 persoonshuishouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 23:46 



 
Profiel   

paars schreef
Hier begin November de eerste kijkmoment. Had ik niet verwacht dus echt blij mee. Centimeter mee :-) !

Ben ook even benieuwd hoe het gaat met de pas verhuisden en hun energieverbruik. De meeste nieuwbouw is nu echt wel energiezuinig. Valt het jullie mee/tegen?


Hier valt het mee,altijd behaaglijk qua temperatuur,en met 16 zonnepanelen denk ik dat we quitte spelen(vrijstaande woning).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 06:38 



 
Profiel   

TheNovelist schreef
Ze beginnen inderdaad snel met bouwen! In juni hoorden wij dat we het huis hadden, en ze beginnen in oktober al met bouwen :)

Onze hypotheekadviseur zei dat het heel normaal is om met nieuwbouw een bouwgesprek te hebben.
Wij hebben wel al plattegronden, omschrijvingen etc gehad, maar niet alle afmetingen staan er op en verschilt het per tekening waar het raam zit. Ook steekt de meterkast uit in de keuken, en daardoor krijgt het een aparte vorm wat het lastiger maakt. Hierdoor moeten we wel echt weten wat de juiste afmetingen zijn omdat wij zelf de keuken ontwerpen.

Maar vandaag hebben we gebeld naar het aannemersbedrijf en die zou het oppakken, ook hebben wij nu gelukkig een vast contactpersoon gekregen dus hopelijk krijgen wij binnenkort informatie! :D Vind het alleen vervelend dat wij erachter aan moeten ipv dat er duidelijk gecommuniceerd word ;)


Nou we zijn nu een goede 3 weken verder, nogsteeds niet veel veranderd. Uiteindelijk heeft hij nooit meer contact opgenomen, dus hebben wij van de week weer gebeld. Maandag kregen we te horen dat hij woensdag weer aanwezig was, bellen wij woensdag, krijgen we een bandje dat ze gesloten zijn ivm bouwvak :o?
Gisteren nogmaals geprobeerd en toen kregen we hem te pakken. Hij zei dat hij het een beetje aan de kant had geschoven, en dus nog geen enkel antwoord had. Ook is blijkbaar nog niet alles bekend, zoals waar het raam precies komt te zitten, wat ik wel een beetje apart vind omdat ze al zijn begonnen met bouwen.
Hij heeft ons beloofd om voor eind volgende week een antwoord te sturen, dus ben benieuwd hoe uitgebreid die antwoorden gaan zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 12:35 



 
Profiel   

Vervelend daf je er zo achteraan moet zeg! Ze hebben werk zat en denken het zich dus blijkbaar te kunnen permitteren…professioneel is het niet. Hoop dat hij zich aan de belofte houdt nu!

_xManadisx_ schreef
Mij valt het tegen. Heb er maar 3 zonnepanelen op liggen, en speel bijna gelijk. Wel maar een 1 persoonshuishouden

Valt het je dan tegen? Of bedoel je “mee” want het klinkt prima met maar 3 panelen en dan gelijk spelen (als je quitte bedoelt)?

lukka63 schreef
Hier valt het mee,altijd behaaglijk qua temperatuur,en met 16 zonnepanelen denk ik dat we quitte spelen(vrijstaande woning).

Klinkt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 21:02 



 
Profiel   

Uhm ja :’) valt mee inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 20:11 



 
Profiel   

Fijn Cindy_1993 dat die latei uiteindelijk dus heel erg meevalt! Is inmiddels alles gestuct?

TheNovelist, heb je inmiddels wel een reactie ontvangen? Balen dat je er zo achteraan moet.

Ik ben erg benieuwd hoeveel zonnepanelen wij standaard krijgen en wat dit oplevert. Ze geven aan dat de woning bijna energie neutraal is. Maar ik vraag me echt af wat dat doet voor de energierekening.. de woningen die ze nu verkopen, krijgem 8 zonnepanelen meer en zijn daarmee energieneutral of bijna energieneutraal. Ik zou dat ook graag willen, maar de panelen kosten voor zover we nu weten bijna 1500 per stuk. Ze blijven er helaas nog erg vaag over.

De bouw gaat wel gestaag verder en binnenkort hebben we onze eerste kijkdag. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het dak erop gaat.

Hoe gaat het bij de rest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 09:37 



 
Profiel   

Leuk de eerste kijkdag! Dan kan je eindelijk rondlopen in het huis wat je op papier hebt gekocht en er een gevoel bij krijgen. Ik vond het heel erg leuk (en veel te kort).

Ik wacht nog met smart op de 6 weken brief. Vanwege materialen tekort zit er een uitstel op van 2-3 weken. Ik heb hoop dat die brief volgende week ongeveer gaat komen. :) Dan kunnen we echt gaan aftellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 12:08 



 
Profiel   

snuffie123 schreef
Fijn Cindy_1993 dat die latei uiteindelijk dus heel erg meevalt! Is inmiddels alles gestuct?

TheNovelist, heb je inmiddels wel een reactie ontvangen? Balen dat je er zo achteraan moet.

Ik ben erg benieuwd hoeveel zonnepanelen wij standaard krijgen en wat dit oplevert. Ze geven aan dat de woning bijna energie neutraal is. Maar ik vraag me echt af wat dat doet voor de energierekening.. de woningen die ze nu verkopen, krijgem 8 zonnepanelen meer en zijn daarmee energieneutral of bijna energieneutraal. Ik zou dat ook graag willen, maar de panelen kosten voor zover we nu weten bijna 1500 per stuk. Ze blijven er helaas nog erg vaag over.

De bouw gaat wel gestaag verder en binnenkort hebben we onze eerste kijkdag. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het dak erop gaat.

Hoe gaat het bij de rest?


Panelen 1500 per stuk 8)7 .
Dan toch even zelf shoppen.

Opbrengst is oa afhankelijk van ligging,wij hebben 16 panelen op het zuiden,maar voor ons huis ligt een beschermede wal met bomen wat met name nu voor wat wat schaduw zorgt.
Wij hebben vanaf januari 6000opgeleverd, en minder stroom verbruikt denk dat we neutraal uit gaan komen.

Wij hebben een vrijstaande woning van 220m2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 12:31 



 
Profiel   

Spannend Yipee! Ik zal voor je duimen dat hij snel komt. Laatste loodjes wegen het zwaarst denk ik.

Lijkt me inderdaad leuk om - hopelijk- in ons huis te staan. Ik ben benieuwd hoe ver ze dan zijn en of we inderdaad echt al een beetje een gevoel erbij krijgen. Op dit moment zijn ze bezig met de muren van de tweede verdieping.

@lukka63: dat is dus het lastige. Het worden rode indak zonnepanelen. Geen idee welk merk of type. Door de rode kleur leveren ze helaas ook minder op (maar hoeveel, geen idee) en zijn ze dus een stuk duurder. Ik vind het geen gezicht en weet ook niet of het kan om daarnaast zwarte panelen op het dak te leggen. En ik weet ook niet of er later nog meer van hetzelfde type bij geplaatst kunnen worden door een ander bedrijf en of dit echt veel geld scheelt.

Op de uitbouw zouden wel zwarte panelen bijgelegd kunnen worden. Ik verwacht dat die goedkoper zijn, maar denk dat dit geen optie is voor ons. Onze uitbouw ligt op het noord-westen. Dus vrij weinig zon verwacht ik. Al met al nog een lastig en vaag verhaal. Dus we wachten nog maar even de definitieve prijzen en informatie af.

Klinkt goed hoe jullie uitkomen. Is toch fijn in deze periode waarin alles duur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 13:57 



 
Profiel   

@ snuffie wij hebben ook indaks panelen wel zwart ,want zwarte vlakke pannen,maar was niet veel duurder hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 16:32 



 
Profiel   

Rechter haalt streep door bouwvrijstelling, grote gevolgen voor projecten  - https://nos.nl/l/2450753

Dit kan wel eens gevolgen gaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 13:56 



 
Profiel   

Voor nieuwe projecten, zeggen de meeste berichten… hopelijk valt het mee voor de lopende projecten. Anders ga ik failliet denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 15:29 



 
Profiel   

Ryder schreef
Voor nieuwe projecten, zeggen de meeste berichten… hopelijk valt het mee voor de lopende projecten. Anders ga ik failliet denk ik.


Ik denk daar waar bouwvergunning onherroepelijk is safe zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 15:32 



 
Profiel   

Ja ik las het net. Ben wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst. Het zal op z’n minst veel projecten vertragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 15:33 



 
Profiel   

Toch bizar eigenlijk.
Ik lees het ook zo dat bestaande projecten en projecten waarvoor de vergunning al is verleend safe zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:33 



 
Profiel   

Pff ja wij waren ook even bang. Opzich zou het voor ons financieel niet erg zijn, maar de vertraging is natuurlijk niet leuk. Laten we hopen dat het meevalt. Voor zover ik begreep is heeft het inderdaad alleen effect voor de nieuwe projecten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 19:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 225 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 233  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen