Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

ANWB pechhulpverzekering of pechhulp on demand?

 
Profiel   

De titel zegt het al, wat hebben jullie en waarom?

Wij hebben al jaren ANWB en met onze vorige auto's behoorlijk wat gebruik van gemaakt ook. :Y) Maar ANWB kost €200,- per jaar en de afgelopen vijf jaar hebben we er (godzijdank!) geen gebruik van hoeven maken.

Nu kreeg ik de rekening van ANWB en was rond aan het kijken via Google naar wat er nog meer bestaat. Nu was ik wel bekend met Allianz (door de irritante reclame :+ ) maar zo heeft Centraal beheer ook zo'n 'Roadguard' optie en ze claimen er met 30 minuten te zijn, dat is bij ANWB ook wel anders is mijn beleving.

Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:46 



 
Profiel   

Ik heb mijn pechhulp via mijn verzekering. Ik zit bij Unive en daar kun je voor een klein bedrag pechhulp bij doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:54 



 
Profiel   

Winged schreef
Ik heb mijn pechhulp via mijn verzekering. Ik zit bij Unive en daar kun je voor een klein bedrag pechhulp bij doen.


Dat zag ik inderdaad ook, onze auto's zijn verzekerd bij Centraal Beheer maar de pechhulp kost per maand +/-€9,- extra per auto en is kentekengebonden, wat het dan weer minder voordelig maakt. Ik heb er nooit aandacht aan besteed en kwam het nu tegen. Interessant wel. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:58 



 
Profiel   

Ik heb anwb wegenwacht hulp internationaal en voor mijn scootmobiel meteen mee. Helaas ook best wat nodig gehad door de jaren heen.meestal goed, soms eh wat minder als er ergens in een lijn de communicatie mis gaat tussen hun en een buitenland afhandelende partner.

Kost wat per jaar maar werkt ook goed, de reisverzekering loopt daar ook :j

Hoewel de autoverzekering bij centraal beheer loopt kies ik toch voor de anwb met woonplaats service ook. De meeste gekkigheidjes zijn of vanuit huis of in het buitenland.


Laatst bijgewerkt door karuna op 06-12-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:58 



 
Profiel   

Ik heb gratis pechhulp :+
Auto in onderhoud bij merkgarage volgens onderhoudsschema.

Overigens: ik rijd nu meer dan 40 jaar auto en heb zegge en schrijven 1x pechhulp nodig gehad, bij een leaseauto met een lekke radiator. Dat was ook pechhulp via dealer/automerk, en guess what, dat was uitbesteed aan de ANWB :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:59 



 
Profiel   

Winged schreef
Ik heb mijn pechhulp via mijn verzekering. Ik zit bij Unive en daar kun je voor een klein bedrag pechhulp bij doen.


Ik ook en ben daar heel tevreden over. Betere ervaringen als met de anwb haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:01 



 
Profiel   

Wij zitten bij Allianz en zijn er erg tevreden over. De keren dat we er gebruik van hebben gemaakt, waren ze snel ter plekke. Ook die ene keer dat we in Frankrijk met een kapotte radiator stonden.

Edit: Allianz werkt met plaatselijke bergingsbedrijven in plaats van een eigen wegenwacht. Dat maakt (denken wij) dat ze snel op de plek van bestemming kunnen zijn.


Laatst bijgewerkt door Niqui op 06-12-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:04 



 
Profiel   

Hier pechhulp via de dealer. Dat is gratis.
Moet je wel daar het onderhoud en APK laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:06 



 
Profiel   

Anwb in het buitenland heeft ook de lokale hulpdienst. Al dan niet de landelijke pechservice en zijn meest vlot ter plekke :j ook de terugbreng service van achtergelaten voertuig of spullen werkt netjes vlot. Alleen pech krijgen in een weekend of zondag maakt dat het trager is soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:13 



 
Profiel   

Ik heb pechhulp van de ANWB en toen ik mijn auto kocht kreeg ik daar ook een jaar pechhulp bij. Dubbelop dus, maar ja.

De ANWB vind ik prettig, al veel te vaak nodig gehad met auto’s jaren terug (daarna jarenlang lease gereden). Maar ook dit jaar al twee keer hier gehad. Eén keer vanwege een lege accu en vorige week omdat de caravan met een lekke band stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:14 



 
Profiel   

Hier ook Allianz en tevreden over, scheelt flink met anwb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:20 



 
Profiel   

Voor de mensen met Allianz die er wel eens gebruik van hebben (moeten) maken, hoe werkt dat, ben echt ontzettend nieuwsgierig of je in de praktijk dan niet achterlijk veel ineens moet betalen.

Edit: Voor de duidelijkheid, wij kunnen niet naar Allianz omdat we een bestelbusje rijden, ben dus echt gewoon nieuwsgierig.


Laatst bijgewerkt door KimD op 06-12-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:25 



 
Profiel   

Wij hebben ANWB voor de auto in eigen beheer, en betalen rond de 100e per jaar - geloof dat we het standaard pakket hebben. Wij hebben geen ervaring met iets anders als ANWB voor eigen auto's en het ook nog nooit pech hulp nodig gehad voor een eigen auto, even afkloppen, dus zijn eigenlijk gewoon altijd blijven plakken daar haha. Maken wel gebruik van ANWB lid zijn in 't algemeen ook, heb daar een paar jaar terug een private lease gereden ook voor een super leuk maandelijks bedrag. Voor mijn gevoel is ANWB wel gewoon heel betrouwbaar. Waar ik het op baseer weet ik niet, want zoals gezegd nooit nodig gehad hahaha, maar goed :') :') :') Heb er wel van onze eigen omgeving prettige ervaringen over gehoord bij mensen waar de pech hulp nodig is geweest.

Voor de lease auto verloopt alles via het lease bedrijf zelf dus daar hebben we geen omkijken naar verder gelukkig hihi. Toevallig hebben wij echt net de pech hulp hiervoor moeten bellen, voor de lease auto, welke we vandaag zouden gaan inleveren - vorige week dan de nieuwe gekregen - en die zijn er dan bv. ten alle tijde binnen 45minuten. De beste meneer gaat nu zelfs binnen 10minuten hier zijn.

Wij moeten wel nog eens naar ons pakket gaan kijken en of dat nog voldoende is voor de Caddy nu en of het alleen NL of ook Europa is, enz. Laatste jaren geen eigen auto's in beheer gehad, dus ook niet meer gekeken naar het pakket dus dat is wel weer nodig nu haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:26 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Hier pechhulp via de dealer. Dat is gratis.
Moet je wel daar het onderhoud en APK laten doen.

Hier ook pechhulp via de autodealer.
En als die niet komt, heb ik ook nog in mijn verzekering pechhulp zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:38 



 
Profiel   

Ik lees even mee :) heb zelf ANWB, en wat jaren ook van de dealer gehad. Op het moment dat ik ze nodig had kwamen ze ineens met het bericht dat m’n auto daar al een jaar of twee niet meer onder viel {:)-:( fijn dat ze dat ook even hadden gemeld.

Zelf verder niet meer nodig gehad, maar laatst stond m’n moeder met een kapotte accu waar ik bij was. Haar garage pechhulp gebeld en die, verrassing, besteden het uit aan de anwb. Prima geregeld, MAAR, vanwege de uitbesteding mag de anwb alleen noodzakelijke dingen doen zodat de auto naar de garage kan rijden en ze daar de rest kunnen doen. In ons geval konden ze de accu weer opladen, maar mochten ze er geen nieuwe inzetten. Die accu was alleen zo slecht dat als hij onderweg per ongeluk uit zou vallen, hij weer niet zou starten :+ M’n moeder is niet zo’n held, dus uiteindelijk via een omweg mijn lidmaatschap ingezet zodat er ter plekke toch een nieuwe accu in mocht :) Geen garage meer nodig, auto niet kwijt en weer veilig naar huis gereden.

Eventueel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:38 



 
Profiel   

KimD schreef
Voor de mensen met Allianz die er wel eens gebruik van hebben (moeten) maken, hoe werkt dat, ben echt ontzettend nieuwsgierig of je in de praktijk dan niet achterlijk veel ineens moet betalen.

Edit: Voor de duidelijkheid, wij kunnen niet naar Allianz omdat we een bestelbusje rijden, ben dus echt gewoon nieuwsgierig.

Hoe het werkt: ik bel het telefoonnummer dat op het Allianzpasje staat. Allianz belt terug met een tijd waarop ik de hulpdienst kan verwachten. Is het bij ons in de buurt, dan komt een vrachtwagen met oplegger voorrijden uit het naburige dorp. De hulpdienst kijkt wat er aan de hand is. Kan het ter plekke worden opgelost, dan doen ze dat. Kan dat niet, dan wordt de auto opgeladen en naar je eigen garage gebracht. Ben je niet in je eigen buurt, dan moet je een garage daar uit de omgeving kiezen.

Je hebt als het gebrek niet binnen een dag gerepareerd kan worden, recht op vervangend vervoer. Ik dacht uit mijn hoofd voor 2 dagen. En nee, je hoeft achteraf niet bij te betalen. Althans, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:39 



 
Profiel   

KimD schreef
Winged schreef
Ik heb mijn pechhulp via mijn verzekering. Ik zit bij Unive en daar kun je voor een klein bedrag pechhulp bij doen.


Dat zag ik inderdaad ook, onze auto's zijn verzekerd bij Centraal Beheer maar de pechhulp kost per maand +/-€9,- extra per auto en is kentekengebonden, wat het dan weer minder voordelig maakt. Ik heb er nooit aandacht aan besteed en kwam het nu tegen. Interessant wel. :j

Aan de ene kant wel, aan de andere kant: ANWB is persoonsgebonden.
Als mijn man in mijn auto rijd en hij heeft ANWB dan krijgt hij hulp met dat voertuig.
Maar als ik in zijn voertuig rij en ik heb geen ANWB (wat toevallig bij ons het geval is) krijg ik geen hulp omdat ik geen lid ben.

Dus hoe je het ook wend of keert, je betaald met meerdere auto's en personen altijd 2 of meer keer.
Je betaald of voor de auto's of voor het aantal personen.

Het voordeel aan pechhulp bij de verzekering in, is dat je 1 instantie belt, als dan blijkt dat het niet onder pech, maar onder verzekeringswerk valt, hoef je niet nog een andere instantie te bellen.
Daarbij hebben de meeste pechhulpen die via een verzekering worden aangeboden, ook woonplaatsservice :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:29 



 
Profiel   

Winged schreef
Ik heb mijn pechhulp via mijn verzekering. Ik zit bij Unive en daar kun je voor een klein bedrag pechhulp bij doen.

Die hebben wij ook voor de auto scooter en fiets. Erg snelle service alleen repareren ze niet. Dus puur van A naar B brengen door een lokaal bergingsbedrijf. In sommige gevallen willen ze je wel helpen met bijv startkabels proberen, lekke band etc
Wij zijn tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:40 



 
Profiel   

Ik heb nu zo'n 15 jaar ANWB en ik betaal €156,- per jaar incl buitenland.

Ben zeer te vreden over hun diensten dus zal niet zo snel overstappen.
Ik heb 1 x iets langer moeten wachten door hun schuld en kreeg na afloop een bos bloemen van de ANWB

Ik zou bijvoorbeeld nooit bij een dealer iets afsluiten omdat ik zelf bepaal waar ik mijn auto laat maken.
Want een dealer is stukken duurder dan de garage waar ik altijd kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 12:06 



 
Profiel   

KimD schreef
Voor de mensen met Allianz die er wel eens gebruik van hebben (moeten) maken, hoe werkt dat, ben echt ontzettend nieuwsgierig of je in de praktijk dan niet achterlijk veel ineens moet betalen.

Edit: Voor de duidelijkheid, wij kunnen niet naar Allianz omdat we een bestelbusje rijden, ben dus echt gewoon nieuwsgierig.

Ik dacht, oké, er zijn er dus nog meer..
Nadat ik mijn kenteken ingevoerd had kwam de leeftijd discriminatie...Mijn toet is te oud..

Iemand ervaring met deze => https://www.blijdatikrij.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:42 



 
Profiel   

Wij hebben blij dat ik rij.

Je betaalt een klein bedrag administratie kosten en als ze moeten komen betaal je een klein bedrag dacht iets van 59 euro En wie komen er als je pech hulp nodig hebt :') de anwb

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:26 



 
Profiel   

troetjoek schreef
Wij hebben blij dat ik rij.

Je betaalt een klein bedrag administratie kosten en als ze moeten komen betaal je een klein bedrag dacht iets van 59 euro En wie komen er als je pech hulp nodig hebt :') de anwb


Toen ik de site bekeek dacht ik 'dit klinkt te mooi om waar te zijn' maar blijkbaar dus niet haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:37 



 
Profiel   

Nee er hebben ze al 2 keer laten komen geweldige service.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:43 



 
Profiel   

Maar lees ik het goed dat je bij blij dat ik rij in Nederland geen vervangend vervoer krijgt?
Met andere woorden, als mijn auto er mee kapt en die moet naar de garage, dan kan ik zelf een taxi bellen?
Ik vind het wel interessant overigens, volgende week wordt m'n ANWB lidmaatschap weer afgeschreven, €156... Ik heb mijn auto én motor bij Univé verzekerd en kan daar volgens mij voor dezelfde voorwaarden met €41 uit de voeten. Toch even berekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:16 



 
Profiel   

Ik ben al een paar keer gered door de anwb. Meestal ergens bij een achteraf locatie naast een paard, soms zelfs op adressen die ze niet in het systeem hadden staan :') maar het is altijd goed gekomen. Ofwel direct gefixt, of de auto bij de garage afgezet en zelf netjes thuisgebracht. Zelfs een periode meerdere keren in een maand en nooit gedoe. De laatste jaren rij ik een iets betrouwbare auto, dus gelukkig al een poosje geen redders meer nodig gehad. Maar ik blijf lekker lid, inclusief woonplaats en Europa dekking.

Mijn man heeft een partner pas voor een paar euro per jaar krijgt hij dan ook hulp als hij in mijn auto rijdt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen