Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 97 van de 114 [ 2842 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jullie gasverbruik

 
Profiel   

November 2022= 36 kuub vorig jaar 76
November was nog prima te doen maar ik merk nu wel dat ik echt koud word van het thuiswerken boven waar het niet echt opwarmt…we hebben nu alleen de kachel aanstaan als we beiden thuis zijn en beneden zitten en dat is niet vaak. Ik denk dat ik boven ga stoken als t kouder wordt….dan maar flink betalen want die kou is ook vermoeiend en doet m’n lijf geen goed. Het stomme is dat als we de verwarming een beetje aan hebben en ik bijvoorbeeld ga poetsen beneden ik t snikheet heb, het is echt dat achter de computer zitten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 22:24 



 
Profiel   

Ik heb een thermobroek aan, een joggingbroek, sla een plaid om me heen en heb nog een teddy omslagdoek. En mijn laatste aankoop is ook binnen: verwarmde handschoenen zonder toppen :+ Zo kom ik het thuiswerken wel door. Het is inmiddels 16,5 in mijn werkkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 22:44 



 
Profiel   

Wij konden het tot nog toe redelijk uithouden zonder de verwarming aan. We hadden hem op 16 graden staan. En eigenlijk is die pas de laatste week gaan branden omdat het in huis kouder werd dan dat.

Sinds maandag zitten eindelijk de slimme knoppen van tado op de radiatoren. Daarna gisteren overdag 1 kamer en savonds 2 kamers op 18 graden verwarmd.

In de week ervoor waar we dus het hele huis op 16 graden hielden, verbruikte we 5 kuub per dag. Gisteren hebben we slechts 2 kuub verbruikt. Ik hoop dat die trend doorzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 22:47 



 
Profiel   

Pallatin schreef
November 2022= 36 kuub vorig jaar 76
November was nog prima te doen maar ik merk nu wel dat ik echt koud word van het thuiswerken boven waar het niet echt opwarmt…we hebben nu alleen de kachel aanstaan als we beiden thuis zijn en beneden zitten en dat is niet vaak. Ik denk dat ik boven ga stoken als t kouder wordt….dan maar flink betalen want die kou is ook vermoeiend en doet m’n lijf geen goed. Het stomme is dat als we de verwarming een beetje aan hebben en ik bijvoorbeeld ga poetsen beneden ik t snikheet heb, het is echt dat achter de computer zitten

Dat boven stil zitten aan de computer is echt funest. Mijn werkkamer zit dan ook nog aan de noord zijde van het huis. Ik zorg dat ik me goed kleed en ik heb twee dekentje liggen. Daarnaast staat er een klein elektrisch kacheltje die ik instel op 1000watt (laagste stand, kan tot 2300), 20 graden een timer op één of twee uur. Na die tijd schakelt hij automatisch uit en eigenlijk red hij de twintig graden nooit (dan zou hij eerder af slaan), maar in combinatie met de juiste kleding en de dekentjes is het dan best goed vol te houden.
Vandeweek begon ik op 12 of 13 graden. Heb de kachel denk ik twee keer aan gehad en dan wordt het tot 18 graden. Voor mij is dat prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 23:03 



 
Profiel   

Ik ga ook nog steeds lekker

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 02:42 



 
Profiel   

Ik heb weer voor een 1000x storing met mijn slimme meter dus kan het niet bijhouden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 12:50 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Ik heb weer voor een 1000x storing met mijn slimme meter dus kan het niet bijhouden :+


P1 meter erin. Ben je minder afhankelijk van je netbeheerder + leverancier.
Ok wel weer van homewizzard maar die ligt er minder vaak uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:03 



 
Profiel   

Weet niet of het dit topic was en wie het zei.. Maar ook hier een verwarming een nachtje vergeten. Nu stond hij op 17,5 dus dat valt nog mee hopelijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:13 



 
Profiel   

OleJon schreef
EllyC schreef
de airco in de woonkamer draait, ik ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat doen met mijn gasverbruik en of mijn berekeningen uit gaan komen.
Ik zit nu al in 15 minuten op 17graden, heerlijk.

Wat verbruikt hij


Bijna een dat verder, heel de dag airco (3,5 kw) op 25 gehad.
Het verwarmen van de hele kamer is nog een dingetje maar zit er warmer bij dan ik de CV voor meer dan 10 euro gas er doorheen joeg en ik zit nu op 6 kWh meer gebruik dan de andere dagen. Dat is dus de helft goedkoper.

Ik heb het idee dat het nog beter kan maar ik moet me nog even goed verdiepen over de beste instelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:29 



 
Profiel   

Dat beloofd wat met die tado’s!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 18:10 



 
Profiel   

Shiloh, wij hebben een evohome systeem, en zijn hier ook drastisch omlaag gegaan in het gasverbruik (hebben ook een airco, maar toch).
Volg graag om te zien wat het op lange termijn bij jullie gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 20:03 



 
Profiel   

Shiloh schreef
Dat beloofd wat met die tado’s!


[ [url=m/xwAodr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is interessant! Ik zie graag over een week ofzo hoe het er dan uitziet! Misschien toch nog eens die tado overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:55 



 
Profiel   

+:)+ zal over een weekje de voortgang eens laten zien. Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben zelf ook. De kamers die we tot nog toe het meest verwarmd hebben zijn ook nog eens kamers met enkel glas nog (gaan we in het voorjaar vervangen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:12 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Zijn er ook mensen met een vast contract die gewoon stoken?

Het topic gaat immers over jullie gasverbruik.

Ik ga geen graad minder stoken in mijn huis, ik ben een koukleum en voor mij persoonlijk is dokken of kou lijden niet moeilijk. Wel zuur maar ik heb een rot leven als ik het heel de dag koud heb! Dan bespaar ik liever op andere zaken.


Wij hebben een vast contract gelukkig ( tot sept 2026) wij hebben namelijk mijn schoonmoeder van 90 in huis die stil zit de hele dag dus de thermostaat moet op 21.
Daar lift ik met mijn reuma fijn op mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:27 



 
Profiel   

Wij hadden de kachel als we weg zijn en in de nacht op 14,nu heb ik een vrije dag en geeft de thermostaat aan dat het echt maar 14 graden is -O- ik heb een thermobroek, thermoshirt, outdoor fleece gevoerde wandelbroek, extra dikke sokken, pantoffels en een dikke trui aan maar heb de kachel nu wel wat hoger gezet, dit is echt niet te doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:05 



 
Profiel   

Ik zet hem 's nachts ook op 14, omdat hij anders nogal veel aanslaat. Ik hoorde hem vannacht ook verschillende keren aanslaan en idd halve kuub verstookt om het op 14 te houden.

Zodra ik uit bed ben zet ik hem wel altijd direct op 15.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:46 



 
Profiel   

Ik snap werkelijk niet dat mensen kunnen leven/functioneren onder de 17 graden :brr:

Oké sommigen zullen financieel moeten,
Maar is toch geen doen.... derde wereld land zijn we geworden.
De helft van Nederland durft de verwarming niet aan of hoger te zetten.
Is toch te gek voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:52 



 
Profiel   

Het verbaast me eigenlijk hoe snel ik gewend ben aan lagere temperaturen.
Ik zet de verwarming nu pas aan als ik het koud begin te krijgen. Een paar dagen geleden komt mijn vriend thuis, en zegt ie 'oh wat is het fris hier'.. 14 graden, en ik had het totaal niet door :') 14 graden voelt voor mij nu al prima, ik heb gewoon warme handen, zelfs nu achter de computer.
Ik had een Stoov deken gekocht tegen de kou, maar ik heb em al een week niet aan gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:59 



 
Profiel   

listiglistje schreef
Ik snap werkelijk niet dat mensen kunnen leven/functioneren onder de 17 graden :brr:

Oké sommigen zullen financieel moeten,
Maar is toch geen doen.... derde wereld land zijn we geworden.
De helft van Nederland durft de verwarming niet aan of hoger te zetten.
Is toch te gek voor woorden.


Ik snap dat ook niet :+ Natuurlijk zitten veel mensen niet voor hun ''plezier'' in de kou, want al zou het gas gratis zijn dan zou iedereen echt wel lekker stoken. Maar, 14 graden... Ik zou zelfs geen mensen meer op visite durven laten komen :brr: :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:06 



 
Profiel   

Ik moet zeggen je went ook aan de temperatuur. Voor mij hoeft het niet maar zie het meer als een sport om niet meer te gaan betalen dan ik al deed, beter voor mijn portemonnee en het mileu. Als ik thuis werk zet ik hem op 16.5 graad, mijn kantoor word dan aangenaam 17.5 graden. Nou zat vanmorgen mijn vriend beneden, waar het kouder is, dus die gooit hem omhoog naar 18. Ik werd gewoon onpasselijk van de warmte op mijn kantoor bij 19 graden :') . Nou zit ik ook direct voor de verwarming, dus ik voel de warmte meteen binnenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:22 



 
Profiel   

Als er visite komt zet ik hem op 18 maar anders is het hier tussen de 14 en de 17 graden. Alles went. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:23 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Als er visite komt zet ik hem op 18 maar anders is het hier tussen de 14 en de 17 graden. Alles went. :D

PLus je kan visite ook gewoon zeggen een vest mee te nemen natuurlijk :)

Ik ga echt niet voor visite de verwarming op 20 graden zetten. Ander verhaal vind ik wanneer het mijn 1,5 jarige neefje betreft of 89 jarige oma. Maar gewoon gezonde volwassen mensen nemen lekker een vest of trui mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:25 



 
Profiel   

Miepmiept schreef
Ik zet hem 's nachts ook op 14, omdat hij anders nogal veel aanslaat. Ik hoorde hem vannacht ook verschillende keren aanslaan en idd halve kuub verstookt om het op 14 te houden.

Zodra ik uit bed ben zet ik hem wel altijd direct op 15.


Serieus? Van 14 naar 15, stoer dat je dan kunt functioneren in huis. 's Nachts op 19, cv slaat soms heel even aan. Valt het mee na opstaan dan blijft ie op 19, en anders toch echt naar 20. Ben een warmte/zon liefhebber, en we kunnen het betalen, die luxe hebben we dan wel.
Voor de duidelijkheid: heb het hier over de woonkamer, de slaapkamer krijgt, met de airco, als het vriest even een oppepper uurtje voor het slapen gaan en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:27 



 
Profiel   

Het went inderdaad. Ik deed het vorig jaar al. Zette de verwarming altijd op Max 17,5 en alleen in de woonkamer. Goed warm aankleden, dekentje omslaan. Prima te doen.

Dit jaar zijn we verhuisd en de woonkamer verwarmen betekend 80% van het huis verwarmen, want dat is 1 grote open ruimte. En nog veel enkel glas met name op de slaapkamers. Isolatie wordt in het voorjaar geregeld.

Tot nog toe hadden we de verwarming amper aan. En dat ging nog wel, tot het de laatste week onder de 16 begon te duiken. Dat ging echt te ver voor mij ook. Maar nu dus eindelijk de tados geregeld en nu hebben we besloten het in de kleine kamers waar we het meeste verblijven het 18/19 te stoken en te zien hoe dat zich vertaald in verbruik.

Als er visite is stoken we wel op naar 19, maar niet meer dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:39 



 
Profiel   

Ik doe het trouwens al jaren hoor, na een zomer waardoor het langere tijd minimaal 25 plus was in huis, had ik het al koud bij 21 graden. Puur gewenning.

's nachts op 14 is vooral omdat ik het irritant vind dat hij 's nachts continue aanslaat. (cv staat naast de slaapkamer en komt daar binnen dus hoor je heel goed) Zodra ik uit bed kom gaat hij standaard op 15 en de rest gaat op gevoel. Krijg ik het koud gaat hij per halve graad omhoog. De ene dag ben ik ook kouwelijker dan de andere dag dus de eindstand is nooit hetzelfde. (Hangt er ook vanaf hoe hard de cv moet werken, ik zit vrij dicht bij de verwarming en nu bij 15.5 voelt hij continue loeiheet waardoor het ook wel aangenamer voelt.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 97 van de 114 [ 2842 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen