Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:45

Wij doen tegenwoordig in de stampot aardappelpuree, kost geen drol en ik vindt het nog lekkerder ook. Wij eten niet veel aardappelen en ik vindt het zo'n werk om alles te schillen en als ik een grote zak koop ging de helft verloren omdat ik het nooit eet. Stampot heeft al genoeg water van zichzelf dus gooi het zakje erin, roer goed en klaar.

Verder kopen Wij momenteel vaak de kleinere bakjes vlees wat je normaal gebruikt voor gourmetten, bij de ah is het nu 4 voor 3 en ik splits ze op (1 bakje met 8 slavinken is 4 dagen vlees want 2 pp is echt genoeg) en dat scheelt echt wel en ik vindt ze heerlijk

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:46

Soupmaker kun je zien als een waterkoker met ingebouwde blender. Je hoeft niets meer zelf te doen als je de ingrediënten erin hebt gedaan en het programma hebt gekozen. 20 minuten later is je soep kant en klaar.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:47

Ik hou eigenlijk niet van stamppot, maar van de week gegeten en erg lekker. Aardappels met oranje en gele wortel, spekjes, rookworst en een jus met ui.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:48

Neonlight schreef:
Soupmaker kun je zien als een waterkoker met ingebouwde blender. Je hoeft niets meer zelf te doen als je de ingrediënten erin hebt gedaan en het programma hebt gekozen. 20 minuten later is je soep kant en klaar.


Dat klinkt interessant. Keek net op bol, maar wat een prijsverschillen. Gaat van €70 tot €250. Raad je een bepaald merk aan?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:56

Ik heb deze van Philips: *link*
Redelijk betaalbaar, en hij had goede reviews. Ik ben er super blij mee, werkt perfect!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:02

Ik heb ook Philips. Helaas lijkt de mijne het op te geven na 5 jaar intensief gebruik, volgende gaat ook een Philips worden.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:20

Oh die soepmaker vind ik leuk! Kende ik nog helemaal niet.

Misschien is het al genoemd maar verdiep je eens een beetje in wat je allemaal kan invriezen. Stiekem kan er best veel (gesneden) groente de vriezer in! Even één keer een middagje van alles op snijden en de rest van de week kun je alsnog maken waar je trek in hebt en duurt het niet zo lang.
Ik vind koken prima maar ben altijd zoveel tijd kwijt met het snijden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:44

Op de vers pakketten van de supermarkt staat ook een stap voor stap beschrijving _/-\o_ . Er staat ook vaak een alternatief op voor vlees. Zonder vlees ben je vaak ook goedkoper uit. De verspakketten zijn voor 3 a 4 personen (of dus dagen). Ik eet het vaak 2 dagen en de rest in de vriezer.. de pakketten kosten 5 euro en zijn nagenoeg compleet en dus met gebruiksaanwijzing ;).

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 01:40

Humpiedumpie schreef:
Op de vers pakketten van de supermarkt staat ook een stap voor stap beschrijving _/-\o_ . Er staat ook vaak een alternatief op voor vlees. Zonder vlees ben je vaak ook goedkoper uit. De verspakketten zijn voor 3 a 4 personen (of dus dagen). Ik eet het vaak 2 dagen en de rest in de vriezer.. de pakketten kosten 5 euro en zijn nagenoeg compleet en dus met gebruiksaanwijzing ;).

Ik doe hier vaak nog wat extra groenten en rijst/pasta/wat dan ook bij. Dan heb je net wat meer. Wellicht zelfs een portie meer ;)

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 02:23

Depende schreef:
_Christina schreef:
Pas op, tegenwoordig (in ieder geval bij de AH hier) is op groente vaak nog maar 25% datum korting. Ze hebben hier heel sneaky de stickers aangepast naar "kijk op het prijskaartje" of zoiets en daar staat dan heel klein 25% korting op.

Klopt de stickers zijn aangepast, maar soms heb je daardoor juist meer korting. Zo had ik laatst 70% op de champignons, dus daar 2 grote bakken van meegenomen en soep gemaakt.

Oh! Dat heb ik hier nog niet gezien, alleen dus 25% in het schap en dan ligt soms stiekem de helft ook een heel eind verderop in de speciale 35% bak met wél 35% korting :')


Als je veel roeren wel ok vindt, dan kun je ook risotto maken. Daar kan ongeveer alles in, of je nou alleen champignons doet of komkommer en tomaat, spinazie, courgette, pompoen, je kunt het zo gek niet bedenken. Die rijst in een pan met wat olie eventueel knoflook, beetje blijven roeren, als het glazig is mik je er een scheutje bouillon bij, wederom wat roeren, als de bouillon is opgenomen giet je er weer wat bij en tegen het einde gooi je de groente erbij zodat die ook nog warm worden. Serveren met eventueel wat roomkaas of gewone kaas of alleen peper en zout, wat je maar lekker vindt/hebt.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:03

Bedankt voor de uitleg, Neon en Annemiek. De soepmaker is in bestelling.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 10:34

Nielojram schreef:
Wat is er mis met aardappelen/groente &vlees?
Voorbereiding:aardappels schillen, groente snijden, vlees bereiden, max 8 minuten?
Koken, met tafel dekken en opdienen, 25 minuten?

Als je geld wil besparen èn gezond wil eten is dit de beste keuze.
Genoeg groente en vlees elke week in de aanbieding.

Ik vind gekookte aardappelen echt vies :') Plus dat vlees vaak best prijzig is :j


BaileyMix schreef:
Ik zit even te loeren in m'n receptenboekje voor je :') Maar vind het lastig inschatten wat nou 'te veel gedoe' is qua koken en wat niet. Anywaaaay:

Gnocchi traybake
Gnocchi, broccoli, courgette, zongedroogde tomaat, olijven, pesto. Gnocchi met olijfolie in de oven op 200 graden, broccoli/courgette grof snijden, dan die ook erbij. Dan zongedroogde tomaten en olijven erbij. In de oven laten totdat de gnocchi goudbruin wordt en licht knapperig van buiten, zacht van binnen is (max 15 minuutjes). Dan pesto erdoor, klaar is kees.

Broodje falafel
Pitabroodjes, falafel, komkommer, tomaat. Pitabroodjes even in je broodrooster, falafel knapperig bakken in een pannetje. Ik maak van sojayoghurt een yoghurt-knoflook sausje (sojayoghurt, mayonaise, knoflookpoeder, dille, zout, peper, paprikapoeder), je kan er natuurlijk ook saus naar keuze kant en klaar in doen.

Aardappeltjes uit de oven
Kan op 101 manieren. Gewoon een zak aardappelen kopen, veel goedkoper dan voorgesneden partjes. Niet schillen, nergens voor nodig. Gewoon wassen, grof snijden, even koken. Dan de oven in. Moeten wel best lang in de oven voor lekker resultaat, maar tijdens dat kan jij gewoon de horlepiep dansen als je wil. Als ik niks weet om te eten doe ik maar gewoon een allegaartje met alles wat ik in huis heb. Aardappel met olijfolie, zout, peper, paprikapoeder, knoflookpoeder, chilipoeder naar smaak. Wat snoeptomaatjes en paprika (rauwkost) erbij, vleesvervanger ernaast. Niet mega gezond, maar ook niet echt ongezond.

Couscous
Kan eigenlijk alles bij wat je wil. Zoete aardappel, pompoen (minder werk dan het lijkt, flespompoen!), courgette, aubergine, wortel, paprika, tomaat, etc. etc. Alles wat je wil in de oven. Couscous met een half bouillonblokje laten wellen, daarna groenten door de couscous roeren, klaar.

Broodje hamburger
Ook dit vind ik niet per se ongezond haha. Zoete aardappelfrietjes in de oven, burger naar keuze (kan ook gezond door bv. een bonenburger, of groenteschijf), rauwkost/toppings naar keuze. Hamburgerbroodjes kan je invriezen.



Oven is denk ik key in 'makkelijk koken' :)) Ui en knoflook standaard in huis hebben als smaakmakers. En zorgen dat je gul bent met kruiden. Zout, peper, MSG, paprikapoeder, Italiaanse kruiden (los of als mix), cajunkruiden, komijnpoeder, dille zijn denk ik mijn belangrijkste basiskruiden.


Mooie toevoeging +:)+ Thanks!
Enne, de horlepiep dansen, die moet ik dan even gaan instuderen :')


LaPluche schreef:
Moestuin is hier de fijnste optie.


Die heeft mijn moeder {:}
Zelf heb ik daar echt geen tijd/ruimte/zin voor :P

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:43

Bij aanbiedingen soms ook gewoon niet laten verleiden door een grotere hoeveelheid tegen een lagere kiloprijs.

Als jij aan 200 gram van iets genoeg hebt en dat kost 99 ct, maar als je een pond koopt, kost het bv 1,98.
Beslist goedkoper per eenheid, maar je geeft wel het dubbele uit.
En als je het pond niet op krijgt voor het niet meer goed is, heb je dus meer uitgegeven dan nodig was. Niet altijd alles is in te vriezen of anderszins langdurig te bewaren.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 10:48

Marije_jiplover schreef:
Bij aanbiedingen soms ook gewoon niet laten verleiden door een grotere hoeveelheid tegen een lagere kiloprijs.

Als jij aan 200 gram van iets genoeg hebt en dat kost 99 ct, maar als je een pond koopt, kost het bv 1,98.
Beslist goedkoper per eenheid, maar je geeft wel het dubbele uit.
En als je het pond niet op krijgt voor het niet meer goed is, heb je dus meer uitgegeven dan nodig was. Niet altijd alles is in te vriezen of anderszins langdurig te bewaren.


De zakjes roerbakmix zijn goed in te vriezen :j
AH heeft die zakken van 400gr wel eens in de aanbieding en die kan ik dan per 200gr invriezen, dat werkt wel ideaal :D

Ja de groentes komen er wat nat en soggy uit, maar ze gaan toch door een pastasaus dus daar merk je qua smaak niks van gelukkig

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:56

Volgende week zijn bij de ah de soep verspakketen in de bonus soms heb je nog mazzel als er ook nog korting sticker op zit. Gewoon porties invriezen.

Vaak hebben de verspakketen ook nog korting stickers als het bijv de dag zelf op moet. Ik kook het voorruit en stop het in de vriezer. Couscous vinden wij ook erg lekker en is heel makkelijk. Als je vega bent stop ik er vega gehakt in en met eitje.
En anders met gehakt of runderworstje of iets.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:06

BaileyMix schreef:
Ik zit even te loeren in m'n receptenboekje voor je :') Maar vind het lastig inschatten wat nou 'te veel gedoe' is qua koken en wat niet. Anywaaaay:

Gnocchi traybake
Gnocchi, broccoli, courgette, zongedroogde tomaat, olijven, pesto. Gnocchi met olijfolie in de oven op 200 graden, broccoli/courgette grof snijden, dan die ook erbij. Dan zongedroogde tomaten en olijven erbij. In de oven laten totdat de gnocchi goudbruin wordt en licht knapperig van buiten, zacht van binnen is (max 15 minuutjes). Dan pesto erdoor, klaar is kees.

Broodje falafel
Pitabroodjes, falafel, komkommer, tomaat. Pitabroodjes even in je broodrooster, falafel knapperig bakken in een pannetje. Ik maak van sojayoghurt een yoghurt-knoflook sausje (sojayoghurt, mayonaise, knoflookpoeder, dille, zout, peper, paprikapoeder), je kan er natuurlijk ook saus naar keuze kant en klaar in doen.

Aardappeltjes uit de oven
Kan op 101 manieren. Gewoon een zak aardappelen kopen, veel goedkoper dan voorgesneden partjes. Niet schillen, nergens voor nodig. Gewoon wassen, grof snijden, even koken. Dan de oven in. Moeten wel best lang in de oven voor lekker resultaat, maar tijdens dat kan jij gewoon de horlepiep dansen als je wil. Als ik niks weet om te eten doe ik maar gewoon een allegaartje met alles wat ik in huis heb. Aardappel met olijfolie, zout, peper, paprikapoeder, knoflookpoeder, chilipoeder naar smaak. Wat snoeptomaatjes en paprika (rauwkost) erbij, vleesvervanger ernaast. Niet mega gezond, maar ook niet echt ongezond.

Couscous
Kan eigenlijk alles bij wat je wil. Zoete aardappel, pompoen (minder werk dan het lijkt, flespompoen!), courgette, aubergine, wortel, paprika, tomaat, etc. etc. Alles wat je wil in de oven. Couscous met een half bouillonblokje laten wellen, daarna groenten door de couscous roeren, klaar.

Broodje hamburger
Ook dit vind ik niet per se ongezond haha. Zoete aardappelfrietjes in de oven, burger naar keuze (kan ook gezond door bv. een bonenburger, of groenteschijf), rauwkost/toppings naar keuze. Hamburgerbroodjes kan je invriezen.



Oven is denk ik key in 'makkelijk koken' :)) Ui en knoflook standaard in huis hebben als smaakmakers. En zorgen dat je gul bent met kruiden. Zout, peper, MSG, paprikapoeder, Italiaanse kruiden (los of als mix), cajunkruiden, komijnpoeder, dille zijn denk ik mijn belangrijkste basiskruiden.


Zoo dit zijn een paar lekkere receptjes :j

Ik ben ook fan van oven recepten, meestal pleur ik gewoon wat groente (zoete aardappel, courgette enz) met bv zo'n wild zalmpje uit de diepvries (die is best betaalbaar voor vis) in de oven! Heeerlijk.

En ook een makkelijke niet al te dure is een simpel wokje. Dus bv rijstnoodles, chineese wokgroente (of dus zelf groente snijden), teriakysaus erdoorheen, kan met (vega) kip maar een eitje bakken kan ook, en dan doe ik er vaak nog pinda's overheen.

Ohja en ik haal eigenlijk bijna alles bij de Lidle. Met 1x in de week eten bij mn ouders red ik de weekboodschappen vaak met 40 euro ongeveer!

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:12

Love_myhorse schreef:
Volgende week zijn bij de ah de soep verspakketen in de bonus soms heb je nog mazzel als er ook nog korting sticker op zit. Gewoon porties invriezen.

Vaak hebben de verspakketen ook nog korting stickers als het bijv de dag zelf op moet. Ik kook het voorruit en stop het in de vriezer. Couscous vinden wij ook erg lekker en is heel makkelijk. Als je vega bent stop ik er vega gehakt in en met eitje.
En anders met gehakt of runderworstje of iets.



Omg ik lees deze nu pas *\o/* Ik ga inslaannn!

Oh en nog een tip, de soep verspakketten kan je overigens ook chill zelf namaken met goedkopere producten van Lidle! Gewoon standaard bouillonblokjes, knoflook en ui in huis hebben en dan de groente halen van je favo verspakket soep :)

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:15

Marjo schreef:
Marije_jiplover schreef:
Bij aanbiedingen soms ook gewoon niet laten verleiden door een grotere hoeveelheid tegen een lagere kiloprijs.

Als jij aan 200 gram van iets genoeg hebt en dat kost 99 ct, maar als je een pond koopt, kost het bv 1,98.
Beslist goedkoper per eenheid, maar je geeft wel het dubbele uit.
En als je het pond niet op krijgt voor het niet meer goed is, heb je dus meer uitgegeven dan nodig was. Niet altijd alles is in te vriezen of anderszins langdurig te bewaren.


De zakjes roerbakmix zijn goed in te vriezen :j
AH heeft die zakken van 400gr wel eens in de aanbieding en die kan ik dan per 200gr invriezen, dat werkt wel ideaal :D

Ja de groentes komen er wat nat en soggy uit, maar ze gaan toch door een pastasaus dus daar merk je qua smaak niks van gelukkig

Niet ontdooien, maar bevroren in een vergiet doen. Even beetje kokend water erover uit de waterkoker zodat het ijslaagje eraf is en dan direct in de hete wok. Hoeft maar een paar minuten. Dan zijn ze perfect.

Ik heb een weekmenu en kook om de dag. Ik maak altijd 2 porties en vries er eentje in, die eet ik de week erop. De dag dat ik "uit de pling" eet schil en snij ik vaak de groente al voor de volgende dag. Dat doe ik goed afgedekt in de koelkast. Als ik dan thuis kom na werk en paardrijden kan ik het zo in de pan gooien. Zo verdeel je het werk en de tijd die het kost een beetje.

Je kan trouwens ook perfect stamppot of puree maken van zoete aardappels en pastinaken. Veel smakelijker dan van aardappels en veel gezonder ook. Ook lekker bij vis, een biefje of een hamburger.

Voor verbouwen van je eigen groente op een klein oppervlak: kijk eens bij de Makkelijke Moestuin.

De tip van Love_myhorse over couscous is ook een goede. Groente grillen (doe ik in de airfryer), duurt 7-10 minuten, tussendoor 1x omscheppen. Ondertussen couscous klaar maken (water koken, warmtebron uit, couscous erdoor roeren en na ca. 5 min klaar). Groente en couscous mengen. Ik verkruimel er een stukje fetakaas over, ook heel smaakvol.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:32

Ik raad trouwens een airfreyer aan :P ik rooster er groente in zoals wortels, bak er aardappels in, maak er schnitzels en kippetjes in, je kunt er broodjes in afbakken, tosti maken, ik vind het ideaal :D natuurlijk kun je er ook snacks indoen maar daar gebruik ik 'm dan eigenlijk bijna niet voor.

Natuurlijk je kunt een gewone oven gebruiken, maar het is zoveel sneller.

Century

Berichten: 5963
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:42

8nnemiek schreef:
Ik heb deze van Philips: *link*
Redelijk betaalbaar, en hij had goede reviews. Ik ben er super blij mee, werkt perfect!


Die heb ik ook! Maakte ook prima appelmoes. Ik maak meestal gladde soepen (tomaten, courgette, aardpeer etc).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:51

Aardpeersoep klinkt ook lekker, die wil ik wel eens proberen! Wat gooi je daar bij?

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:58

TS op de eerste pagina geef je aan graag meteen te willen eten zodra je thuiskomt. Ik heb dat zelf ook en ik kook daarom de avond er voor, voor de avond daarna. Dus ik kom thuis, ik warm op wat ik gisteren heb gekookt, ga daarna sporten/socializen/ontspannen en ga dan tegen half 9/9 uur koken voor de volgende dag(en) omdat ik er dan rustig de tijd voor heb. Misschien ook een idee voor jou? Het geeft mij ook meteen mooi 'zonder scherm' tijd :)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:26

Ik heb in dit topic veel lekkere en makkelijke inspiratie opgedaan.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:49

Mijn recordsoep is nog niet genoemd.

Goedkoop, in tien minuten klaar, hartstikke gezond.

In Oost Europa heet het Borsj.


Begin met linzen in kokend water opzetten. Ik doe er naar Oekraïnsch gebruik dille bij.
Liefhebbers van knoflook versnipperen een teen en gooien het erbij.
Terwijl de linzen plus kruiden koken maak ik de verpakking van de rode bieten open en snij de boel in kleine stukjes.
De kleine stukjes gaan bij de kokende linzen.

Bord(en) klaar zetten, daar gaat een grote eetlepel yoghurt op.
(Varianten zijn kwark of zure room.)
...even proberen of de linzen gaar zijn - dan opscheppen.

Mjum...!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:51

moonsparkle schreef:
Ik raad trouwens een airfreyer aan :P ik rooster er groente in zoals wortels, bak er aardappels in, maak er schnitzels en kippetjes in, je kunt er broodjes in afbakken, tosti maken, ik vind het ideaal :D natuurlijk kun je er ook snacks indoen maar daar gebruik ik 'm dan eigenlijk bijna niet voor.

Natuurlijk je kunt een gewone oven gebruiken, maar het is zoveel sneller.


Ik stond ook op het punt van dit te zeggen. Kleine investering weliswaar (goed kerstcadeautje misschien), maar een airfryer en en soupmaker. Wat een lifesavers als je niet wil koken _/-\o_ . Groentjes met wat kruiden erin, wat krieltjes erbij of een stukje vlees, bak dicht en 15min later zonder omkijken een volledige maaltijd op je bord. Same met de soupmaker. Groentjes erin, bouillonblokje en wat water, en 20min later zonder omkijken een heerlijk soepje.

Ik kook heel graag, maar op drukke en vermoeiende werkdagen vind ik dit wel ideaal.