Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Alleenstaand, krap budget maar toch gezond eten; hoe dan?!

 
Profiel   

Wat is er dan sneller aan een airfryer dan aan een oven?
Zo'n traybake heb ik ook in een kwartier gaar.

En ik heb niet nog een lomp apparaat op mijn aanrecht, heb een fantastische oven, zie nog steeds niet in wat een airfryer daar aan toe zou voegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:06 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Wat is er dan sneller aan een airfryer dan aan een oven?
Zo'n traybake heb ik ook in een kwartier gaar.

En ik heb niet nog een lomp apparaat op mijn aanrecht, heb een fantastische oven, zie nog steeds niet in wat een airfryer daar aan toe zou voegen.


Niet voorverwarmen, en baktijd is maar 2/3de van in de oven. En ik ben meer te vinden voor de resultaten. Alles komt er net wat sappiger, krokanter, lekkerder uit. Maar ieder zijn ding natuurlijk he :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:15 



 
Profiel   

Niet hoeven voorverwarmen dus het is veel sneller klaar en het is sowieso ook sneller klaar, moet er nog altijd opletten dat ik afbak broodjes er niet te lang in stop :')

Tosti kun je ook in de pan maken maar ik vind ze zo heerlijk knapperig en zonder olie uit de airfreyer, dat krijg ik met mijn oven ook niet hetzelfde voor elkaar


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-12-22 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:17 



 
Profiel   

Dan zal ik wel een slechte airfryer hebben. Kan hem beter wel laten voorverwarmen, want anders kloppen de tijden al nooit en moet ik echt flink langer alles erin doen als aangegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:18 



 
Profiel   

Verse dingen, zoals tomaten, fruit etc koop ik vaak bij de turk. Lekkerder en veel goedkoper. Dingen als bloemkool, sperciebonen etc koop ik diepvries. Ik gooi anders een halve bloemkool weg omdat ik geen zin heb ik meerdere dagen bloemkool achter elkaar. Bij die diepvries zakken is het al schoongemaakt, in roosjes en ik pak eruit wat ik nodig heb.

En ik ben inmiddels verslaafd aan het verspakket van de pompoensoep. Pakje kokosmelk erbij en je hebt een heerlijk vullende maaltijdsoep voor 4 dagen. Maak elk weekend wel een pan voor ddw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:24 



 
Profiel   

Nog een budget tip: eet groenten van het seizoen.

(Zoektermen: groenten seizoen wijzer groentekalender.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:29 



 
Profiel   

Een airfryer heb ik, maar die moet ik eerst eens goed schoonmaken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:51 



 
Profiel   

Was de slowcooker hier al genoemd? Ik vind het geweldig. 's Ochtends de ingrediënten erin, ding aan op slow en 's avonds heb je een heerlijke maaltijd. Werkt ook voor goede soepen zoals kippensoep en groentesoep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:49 



 
Profiel   

Voorverwarmen is die van mij supersnel in.
Terwijl ik mijn groenten snijd, is de oven al lang en breed warm.
Dus dat voordeel mis ik niet.


En de andere genoemde voordelen betwijfel ik of die met mijn oven echt een voordeel zijn, en laat ik vooralsnog niet opwegen tegen het extra ding op mijn aanrecht, waar ik geen ruimte voor heb.

Is dus ook een besparing, een apparaat niet nodig hebben en dus niet kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:01 



 
Profiel   

JudithO schreef
Was de slowcooker hier al genoemd? Ik vind het geweldig. 's Ochtends de ingrediënten erin, ding aan op slow en 's avonds heb je een heerlijke maaltijd. Werkt ook voor goede soepen zoals kippensoep en groentesoep.


Ik heb er 1 maar gebruik hem nooit. Eet weinig vlees aangezien dat amper nog te betalen is en alle recepten die online staan is vooral stoofvlees. Voor de rest geen idee wat ik ermee kan. Soep maak ik liever gewoon in een pan

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:09 



 
Profiel   

Ik laat mijn soep ook altijd de hele dag trekken, dan is een slowcooker wel echt fijner dan een pan vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:23 



 
Profiel   

JudithO schreef
Was de slowcooker hier al genoemd? Ik vind het geweldig. 's Ochtends de ingrediënten erin, ding aan op slow en 's avonds heb je een heerlijke maaltijd. Werkt ook voor goede soepen zoals kippensoep en groentesoep.


Ik ben ouderwets en zuinig.

Koop geen overbodige spullen: 'hooikistmethode'.

Zet de spulleboel op in een goede pan,
vijf minuten oid koken,
zet het ding ergens geïsoleerd weg.

Een oud, houten veilingkrantje met hooi voldoet uitstekend.
Vriendinnen doen de pan onder het dekbed,
of met wat kranten er om en een houten plank er onder in de koelbox.

Een thermosfles kan ook (maar dan moet je het overgieten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:09 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Aardpeersoep klinkt ook lekker, die wil ik wel eens proberen! Wat gooi je daar bij?


Ik bak een uitje in een pan erbij met evt. wat knoflook wat ik dan zo in de soepmaker gooi, verder veel aardpeer (gewoon rauw in blokjes), wat zout en peper, en bouillon (of water met bouillonblokje). Naar mijn idee hoeft er geen room bij; mijn aardperen waren in ieder geval romig genoeg. Je kan het nog wat opleuken met wat verse kruiden als peterselie, bieslook etc. Een aardappel voor wat stevigere soep kan ook.
Ik denk dat het een beetje van je aardpeer afhangt (en je smaak) of het zo lekker genoeg is of dat er nog wat bij moet voor de smaak. Ik heb het nog maar 2x gemaakt dus ben zelf ook nog een beetje zoekende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:30 



 
Profiel   

een airfryer is toch een heteluchtoven?

toevallig moest ik laatst een nieuwe combimagnetron hebben en die ik nu heb heeft dus ook een heteluchtoven en hoef je niet voor te verwarmen als je dat niet wil.
voordeel vind ik van de heteluchtoven is dat het wat groter is dan de airfryer..althans die van mij dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:00 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:29 



 
Profiel   

Century, bedankt! Ga ik proberen :D Aardpeer is net onkruid, het komt hier overal op in de oude moestuin, en ik laat ze altijd lekker groeien. Dus als het goed is zitten er een hoop knollen in de grond nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:52 



 
Profiel   

De soepmaker staat bij mij apart voor me wensenlijstje :)
Maar dat klinkt wel super ideaal , dus die gaat er wel zeker komen.

Ik had gister een recept voor stoofperen van de allerhande.
maar daar zat uiteindelijk echt te veel suiker in, volgende week nog een keer maken en dan gaat er de helft in.
Ik had helemaal van dat vieze suiker gevoel op me tanden na het eten er van.. -O-

En als ik alles zo lees, moet ik een extra vriezer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:27 



 
Profiel   

Voor de gene die nog een soepmaker wilt.
Via eurosparen kan je 20% korting krijgen via Philips.
Mocht je geen eurosparen hebben, wil ik wel een code voor je halen.
Die punten zijn deze maand voor het laatst & ik heb er zat :+

(geldt voor huishoudelijke artikelen mocht iemand nog iets anders zoeken) :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 22:42 



 
Profiel   

Bespaar 90,00 euro: koop géén "soepmaker".
TS vroeg om budget tips, niet om overbodige rotzooi.

Soep in 1 minuut maken is kolder.

Water snel koken kan met de fluitketel, een pan op het fornuis of de waterkoker.

Alles bij elkaar gooien en tijd geven kan in de pan, al dan niet in de hooikist (in bed of met wat voor isolatie dan ook) of in de thermosfles.

En smoothies zijn hele smakelijke, creatieve recepten, maar laat het ijs achterwege en kauw bij voorkeur zelf.
Eventueel kun je sommige zaken met de hand raspen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 15:20 



 
Profiel   

Jammer dat je je eigen mening zo als feit presenteert. Ik vind het geen overbodige rotzooi en heel fijn werken. Misschien niet voor TS, - dat mag zijzelf beslissen - maar wel voor mijzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:05 



 
Profiel   

In TS haar situatie kan het best een uitkomst zijn, die "overbodige rotzooi".
Heb wat collega's die in een zelfde situatie zitten, problemen met tijd, gezond koken en zin hierin hebben (en alleen zijn). Onlangs was er een Philips Myshop Pop-up Store op het werk, en een aantal hebben ook een soepmaker gekocht, en zijn laaiend enthousiast vanwege het gemak en de hoeveelheid gezond eten wat ze nu binnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:18 



 
Profiel   

Dan weet ik waar jij werkt :P Maar precies dat, gemak is veel waard voor mij, dan hoef ik mijn (voor mij best kostbare) 'mentale bandbreedte' niet daar aan te besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:21 



 
Profiel   

Haha, ik zie dat je uit dezelfde hoek komt inderdaad. Staat ook iets over in mijn profiel.
Moet wel zeggen dat de soepmaker daar 54 euro was, vandaar dat wij er ook 2 gekocht hebben om weg te geven. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:24 



 
Profiel   

Ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag maar ik denk ook voor een vergelijkbare prijs :j en dan is het best betaalbaar!
(en ja, je profiel bevestigd mijn vermoedens :P)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:25 



 
Profiel   

Net even een soepmaker opgezocht. Kende ik niet.
Maar het voordeel daarvan is dat je niet hoeft te snijden en roeren?
Nadeel dat alles een eenzelfde grote krijgt? Of zelfs gepureerd? Of hoe zie ik dat voor me?

Als ik lui maar ook goedkoop soep maak koop ik het goedkoopste pakje soep poeder. Daar zit zelfs het minste aan suiker in.
Daarbij 1,5 liter water.
Voorgesneden soep groenten.
200 gram rundergehakt balletjes. En maak wat spaghetti kort als vermecelli.
Doe dit in een pan en na een kwartier is het klaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen