Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:51

Ja wordt heerlijk ruim. Zonder aanbouw is het al ruim haha.
Ja pfff aannemers..

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:36

Mag ik hier ook gezellig mee kletsen?
Ben een stille meelezer geweest en hebben net woensdag de oplevering gehad van ons nieuw gekochte huis.

Nu dus druk bezig met klussen. We hebben wel het geluk dat keuken en badkamer er recent al nieuw inzit dus dat hoeven we niet te doen. Wel moeten alle vloeren eruit. Boven zit er allemaal tapijt en beneden lag er een oranje grenen vloer (die is er inmiddels uit)
Wij gaan wel flink verduurzamen zoals warmtepomp systeem en airco's boven.

Beneden komen ze morgen de vloer al frezen voor de vloerverwarming dus alles moest er ook dit weekend uit en de lelijke convectorput bij de schuifpui vullen.

Maar als ik bij sommige hier zie kwa verbouwingen dan valt de verbouwing bij ons ontzettend mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:36

Sorry, heb wel meegelezen al een beetje afwezig geweest.
Wat schiet iedereen al lekker op hier!

Horsii, wat een ruimte krijgen jullie erbij :)

Cemlys, jullie verbouwing is ook niet kinderachtig! Wat een werk!

Shiloh, zit de nieuwe keuken er inmiddels al in?

Wij zijn druk bezig met de voorbereiding voor onze verhuizing naar mijn ouders. Daar hebben we nu een keuken gemaakt op de bovenverdieping waardoor we echt een eigen appartement hebben (eigenlijk dus ook een mini verbouwing).
27 februari is de overdracht van ons huis.
Goede nieuws, vorige week vergunning goedgekeurd, nu de 6 weken bezwaarperiode in.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:43

Wordt inderdaad prachtig ruim Horsii! Balen dat het zo traag gaat allemaal wel.

Twirrewyn, nou vloerverwarming is ook niet niks hoor! Ben benieuwd hoe het daarna gaat worden. Weet je al wat voor vloeren je erin gaat leggen straks?

Rosanna1990, wat voor vergunning moest er aangevraagd worden? Wel lekker een appartementje voor jezelf. Een speciale reden dat je thuis in trekt? Of gewoon kosten besparing? Of?

Haha. Nee we zijn er nog lang niet. Vanavond met mijn vader zijpaneel van een hoge kast er tussen gezet. Woensdag avond doen we de andere. Kast stond al helemaal vast, toen we er pas achter kwamen dat dat afdek paneel er nog tussen moest. Zo dom. Maar goed. Hij zit er tussen. Alleen moeten we nu nog iets verzinnen om de kast vast te zetten aan de muur. Want de geboorde gaten zitten nu natuurlijk niet meer goed. Maar ja. Lossen we nog wel op.

Weet niet of jullie nog kunnen herinneren dat ik ideeen vroeg over hoe een aftakking te maken in mijn kast voor de wasbak?

Vandaag een loodgieter over de vloer gehad die het klusje in een uurtje heeft geklaard. Stuk pijp er tussenuit en onderaan een T stuk van 40 mm erbij. Heel blij mee! Gaat zo zeker goedkomen!

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Niet het mooiste ooit, maar komt toch een koofje omheen.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:49

Shiloh, fijn dat de loodgieter dat vlug gedaan had.

Welkom twirrewyn, gefeliciteerd.
Vlug al infrezen, fijn.

Rosanna, spannend. Verwacht je bezwaren?

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:44

Horsii, wat mooie ruime aanbouw krijgen jullie!

Shiloh, wat fijn dat de loodgieter het zo klaar had. Mooie keuken. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is.
Wij hebben voor onze vloer een tegel 80x80 gekozen. Lichte kleur want wil straks de inrichting en kleuren helemaal in Japandi stijl.
Afbeelding

Zijn er gisteren ook achter gekomen dat de berging super slechte geïsoleerd is. Hebben het muurtje met tegeltjes eraf gehaald en kwamen erachter dat dit heel amateuristisch in elkaar is gezet. Houten frame van binnen helemaal verrot. Tussen het kozijn en de muur van de berging kan je gewoon naar buiten kijken. Dus dat gaan we deze week ook maar fixen. Dit stond helaas niet in de planning maar gelukkig is het goed op te lossen.

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:26

Wat gaat iedereen goed !
Leuk al due foto’s.
Marjan wat zuur van je dak. Hopelijk is het met wat kleine aanpassingen te fixen.

Wij zijn ook weer bezig de vloer ligt er bijna helemaal in en we zijn nu bezig met de dakspanten aan te passen en door te halen.
Verder in afwachting van de vergunning voor de schuur en als die komt gooien we er meteen 30 zonnepanelen op.
Mijn bad staat boven en verder rustig aan

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:41

Twirrewyn schreef:
Horsii, wat mooie ruime aanbouw krijgen jullie!

Shiloh, wat fijn dat de loodgieter het zo klaar had. Mooie keuken. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is.
Wij hebben voor onze vloer een tegel 80x80 gekozen. Lichte kleur want wil straks de inrichting en kleuren helemaal in Japandi stijl.
[ [url=m/R2Kubk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er gisteren ook achter gekomen dat de berging super slechte geïsoleerd is. Hebben het muurtje met tegeltjes eraf gehaald en kwamen erachter dat dit heel amateuristisch in elkaar is gezet. Houten frame van binnen helemaal verrot. Tussen het kozijn en de muur van de berging kan je gewoon naar buiten kijken. Dus dat gaan we deze week ook maar fixen. Dit stond helaas niet in de planning maar gelukkig is het goed op te lossen.

[ [url=m/6UCeXW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh vind die tegel heeeeel mooi! Wij willen ook voor die stijl gaan.

Wij wachten op de vergunningaanvraag voor de bouw van ons nieuwe huis (ik kwam er later achter dat daar een topic voor is, nieuwbouw, maar ben toen vanuit het biedingstopic gelijk hier mee gaan praten, hoop dat niemand daarop tegen is).
We verwachten niet echt bezwaren, maar je weet het natuurlijk nooit zeker.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:04

Twirrewyn, mooie tegel. Balen van de tegenvaller, gelukkig nu gelijk oplossen.

Little birdy, lekker bezig ook
Hopelijk snel de vergunning rond.

Rosanna, leuk nieuwbouw.
Tuurlijk niets op tegen.

Hier liep het niet fijn mrt de aannemer.
Kwam zijn afspraken niet na waardoor het niet opschoot.
Vriend heeft m vanavond opgebeld en ook gezegd dat het op deze manier niet verder kan gaan.
Ben benieuwd of het nu dus wel vlot gaat verlopen.
Plan nu is dat vriend en buurman morgen avond de steunbalk bij de nieuwe achtergevel erin gaan leggen.
En hopelijk kan vriend volgende week vrij krijgen en is het weer goed, dan gaat hij met de aannemer de gevel doorbraak doen. De grote opvang balk erin, oude achtergevel eruit..
Dan nog wat metselwerk voor de aannemer en vriend en ik de houten constructie voor het dak maken.
Hopelijk belt vd week de dakdekker terug.

Verder bezig om de lichtkoepels te bestellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:10

Vervelend is dat horsii. Hier gaathet echt snel. Aanbouw 'klaar', keuken en hal ook. Alles in gipsplaten, volgende week vloerverwarming erin, eind volgende week zandcementdekvloer, kan het het weekend drogen en dan is het wachten op de stuccer. Daarna nog tegelen en we kunnen er weer in.
Nu komen ze een paar dagen niet

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:15

Ja heel vervelend. Toen vriend nog thuis was ging het heel vlot, kwam hij gewoon zijn afspraken na.
Erg jammer.
Maar als het meezit, over een week of twee klaar er voor de dakdekker.
Nu nog hopen dat die vlug tijd hebben.

Wat heerlijk vlot, fijn.
Benieuwd naar jullie eind resultaat.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:34

Twirrewyn wat een mooie tegel!

horsii: vervelend dat t zo stroef gaat met je aannemer. Hopelijk komt er nu weer gang in de zaak.

Shiloh, dat is netjes gemaakt/opgelost zo!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:18

Prachtige tegel Twirrewyn! Aah, nieuwbouw. Dat klinkt logisch. Hopelijk is de vergunning snel rond!

Horsii wat ontzettend irritant zeg! Ik hoop dat hij zich verder aan de afspraken houdt en je inderdaad over twee weken de dakdekker kan komen!

Cemlys, erg benieuwd naar het resultaat straks ook!

Vandaag met mijn neef het aanrechtblad gelijmd en de backsplash geplaatst. En de stopcontacten erop. Begint langzaam echt vorm te krijgen nu!!


Afbeelding

Afbeelding

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:27

Zo dan, dat is meteen een heel ander gezicht inderdaad! Leuk he als het dan echt vorm krijgt

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:36

Mooie tegel Twirre! Heb je misschien ook een plaatje van een geheel met die tegel? Misschien ook wel wat voor ons...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:57

Pffff. Blijkbaar zit er in geen enkel paneel iets van een mal of iets dergelijks over waar de handvaten te plaatsen.

Hoe bepaal je nou wat een goede hoogte is.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:43

Ikea heeft die los volgens mij! Die plaats je op het kastje en dan kun je hem aftekenen.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:48

Shiloh schreef:
Pffff. Blijkbaar zit er in geen enkel paneel iets van een mal of iets dergelijks over waar de handvaten te plaatsen.

Hoe bepaal je nou wat een goede hoogte is.



https://www.ikea.com/nl/nl/p/fixa-boorm ... -90323393/

Dit ding! Hebben we gehaald voor onze keuken en werkt perfect!

Ik had er 3 meegenomen, maar hebben met 1mal 21 kasten/lades kunnen doen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:54

Ah! Wist niet dat die bestond. Toch blij dat ik het hier gevraagd heb. Gaan we straks gelijk even halen.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:13

Shiloh schreef:
Ah! Wist niet dat die bestond. Toch blij dat ik het hier gevraagd heb. Gaan we straks gelijk even halen.


Ik ook niet tot iemand me er op wees. Bij onze keuken werd ook geen mal geleverd, zo onhandig.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:17

Yes, onze wc is nu helemaal klaar! In dezelfde stijl als de badkamer.
Afbeelding

En onze Dekton keukenbladen zijn ook binnen:
Afbeelding

We hadden eigenlijk graniet en dat vond ik prachtig! Maar het was extreem poreus, volgens onze leverancier hoorde dat absoluut niet zo uit de fabriek te komen. Daarop heeft hij ons aangeboden om zonder bijbetaling te switchen naar Dekton dus dat hebben we gedaan.

Onderstaande is een vlek op het graniet, ontstaan door een beetje water en groene zeep. Heeft er dik een week gezeten:
Afbeelding

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:28

Doubtless schreef:
Mooie tegel Twirre! Heb je misschien ook een plaatje van een geheel met die tegel? Misschien ook wel wat voor ons...


Ik heb helaas geen plaatje van een geheel. Eerste week van maart gaat de tegelzetter het leggen. Maak ik dan wel foto van het geheel.

We hadden gisteren helaas weer een tegenslag. Tegelzetter moet nu speciale matten leggen omdat de dekvloer op sommige plaatsen los is. Hij moet dus verschillende lagen ook opbrengen en andere lijm. Kosten plaatje is dan ook paar duizenden euro duurder geworden. Dat was even slikken...gelukkig hebben we wel rekening gehouden met onvoorzienbare dingen tijdens het klussen maar er moeten nu niet meer gekke dingen bijkomen :')

Mars, mooie tegels in je wc.
Wat raar dat er zn gekke vlek van groene zeep komt op het graniet. Dat hoort idd niet zo. Gelukkig is het goed opgelost. De Dekton keukenblad is ook heel mooi!

Charaz

Berichten: 24293
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:01

Mooi je toilet Mars!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:32

Hier vandaag tegels besteld voor keuken, hal, wc en slaapkamer. Voor de badkamer change of plans :'). Ik had een supergave tegel gezien met mozaiek voor 1 wand, blijkt het mozaiek gedeelte 500euro/m2 te kosten :wow: dat gaan we niet doen haha
Maar ik baal wel ontzettend
Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:49

Mooie keuken shiloh !
Onze vergunning aanvragen staan in de krant !!!!
Volgens mij betekent dat dat als er geen bezwaar komt de schuur gebouwd mag worden !!