Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Middenklasse benzine auto

 
Profiel   

Ik kan me niet voorstellen dat alle hier genoemde auto’s van na 2012 en met minder dan 130.000 km voor minder dan 8.000 euro gekocht zijn :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:14 



 
Profiel   

Mijn Golf was exact 8000 euro, met 75.000 km op de teller. Maar dat was wel in 2020.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:15 



 
Profiel   

Bij ons komen er geen Franse auto's in dus na al het gezeik omtrent onze Frod Kuga AWD hebben we weer gekozen voor de Volvo.
Ik heb nu de Cross Country V40 automaat 2014 met toen 90.000 km op de teller voor 8000 gekocht dus het kan wel San4nie
Een heerlijke auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:19 



 
Profiel   

Mijne heb ik in 2020 gekocht. Had toen 175 k op de teller en is van 2010.
Destijds gekocht voor een bedrag van +/- €6.000

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:54 



 
Profiel   

ikke schreef
Droom rustig verder. Wat jij wil, bestaat vrijwel niet.
Benzine-auto's die 1:20 halen zijn zeldzaam en van een caliber waar ik niemand mee weg zou willen sturen.

Onze oude Pinda (2004) komt een eind in de buurt (1:16 bij veel lokaal werk / korte afstanden)
Van jouw lijst zou voor mij alleen Skoda en Ford over blijven, de rest is voor de mindere goden.

Maar het antwoord is eigenlijk heel simpel:
https://www.gaspedaal.nl/zoeken?bmin=20 ... 0&srt=pr-a

Alle auto's die voldoen aan jouw eisen, volgens gaspedaal.nl, zonder je verbruikseis want dat kan ik niet aangeven.
Wat ik in die lijst zie staan, zal dat niet redden.

Neem in je berekening ook even mee hoeveel geld je op moet hoesten voor die nieuwe auto en hoe lang je die Skoda daarvoor kunt blijven rijden.

Ik heb een oude V70 maar als ik iets fatsoenlijks daarvoor terug wil kopen, moet ik 10k ophoesten (plus inruil) om een soort van vergelijkbare auto te kopen. Voor die 10k kan ik 5 jaar rijden met die V70 en dan brengt ie nog steeds niks op bij inruil (auto is 20 jaar oud).



Maar Ikke, even uit verwarring/interesse van mijn kant, als een benzineauto 5 liter op 100km loopt, dan is dat toch 1 op 20?

Mijn VW T-Cross.loopt dat op de snelweg hoor...?
In de stad niet nee, iets minder zuinig. Zal het eens uitrekenen, of nou ja ik kan het ook wel op het beeldscherm zien bij het verbruik, ik zal er eens op letten dit weekend, ik moet nog 3 x naar het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:15 



 
Profiel   

Ik heb de Renault Clio Grandtour benzine. 2 jaar geleden nieuwe aangekocht.

Voldoet aan al je eisen.
Nieuwprijs is 15.000euro met opties. Een "goedkope" wagen dus!
hij rijd 1/17 gemiddeld.
het is een stationwagen.
Hij rijd gewoon soepel en makkelijk, ook over langere afstanden. er zit standaard een heel handige cruise control in, waarvan je snelheid makkelijk kan aanpassen en niet alles gelijk weer hoeft aan te passen.
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Ook de climatecontrol is top, niet zomaar koude wind in je gezicht als je de airco aanzet dus, het is allemaal temperatuur geregeld.
Hill control zit er ook in!
Parkeerhulp kon volgens mij als extra opties. Zelf heb ik gewoon de "biepers" voor en achter met aangeving op het dashboard.
Grote kofferbak!! en alle stoelen kunnen helemaal plat, dan kan er zelfs een 2 persoons matras in hahaha want de totale lengte is dan 2m45 :j ...

Zelf nooit gedacht een Renault te kopen en al helemaal geen station, maar ben er zoooooo ontzettend blij mee!! Qua prijs voor een nieuwe wagen was het goedkoper dan de standaard stadswagen zonder opties.
Dus ondanks mijn "kleine" budget, nu toch gewoon een mooie grote wagen met opties :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:32 



 
Profiel   

In de afgelopen twee jaar zijn de prijzen gigantisch gestegen.
De goedkoopste nieuwe auto is 16.000 en dan krijg je een Mitshubishi Space Star. Onder de 20k koop je alleen maar mini modellen.
Om die reden (plus de extreem lange levertijd van nieuwe auto's) zijn tweedehands auto's ook in prijs gestegen.
Dus misschien is het verstandiger om je huidige auto op te rijden.

Ik wil zelf een zuinige mini zoals een VW Up, seat mii of skoda citigo. Maar die modellen zijn tweedehands gigantisch duur (5000 euro met meer dan 200.000 op de teller). Ik heb uitgerekend dat ik die auto minstens 10 jaar moet rijden om quite te spelen qua benzinekosten en aanschafprijs (van mijn huidige kleine recent gekochte auto). Onderhoud niet meegerekend. Dus momenteel helemaal niet interessant. Ik zou jouw berekening ook veranderen naar benzineverbruik 1:15 en kijken of je dan nog zoveel bespaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 05:35 



 
Profiel   

Ik heb besloten mijn Twingo Diesel af te rijden, zolang het nog betaalbaar en mogelijk blijft. Hij rijdt gemiddeld 1:28, dat ga ik met een benzine nooit halen. Dus voor mij is de keuze gemakkelijk, sparen en afrijden dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 07:50 



 
Profiel   

Misschien iets kleiner dan je verwachting; maar ik heb een paar weken geleden een Suzuki swift gekocht die aan al jouw eisen voldoet behalve dus dat het een B categorie is. Daarnaast is ie veilig, zuinig, voelt niet klein op de weg; betrouwbaar en loopt 1:20.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 08:04 



 
Profiel   

Bedenk ook dat je behoorlijk gaat besparen op je wegenbelasting als je over gaat op benzine.

Heb je inmiddels wat auto's in het echt bekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 08:21 



 
Profiel   

Onze Kia Rio uit 2012 loopt technisch gezien altijd maar delen van interieur en exterieur (ver)sleten zeer snel. Nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 08:28 



 
Profiel   

Ik heb een Citroën C4 (wel 2 liter uitvoering), maar die rijdt echt niet zuinig! Gemiddeld 1 op 11

Wel mag hij veel trekken (1550kg) voor een relatief kleine auto. Daar heb ik hem 4 jaar geleden op uitgezocht. Toen gekocht voor slechts 4000 euro (van 2012, 110k op teller), maar dat gaat nu niet meer lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 08:41 



 
Profiel   

Boras schreef
Onze Kia Rio uit 2012 loopt technisch gezien altijd maar delen van interieur en exterieur (ver)sleten zeer snel. Nooit meer.


Dit viel mij inderdaad enorm op bij de 2e hands auto's.
Vooral stuur heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:59 



 
Profiel   

Volkswagen Golf misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:07 



 
Profiel   

Poeh, lastig wensenlijstje icm budget inderdaad. Ik moest ook aan de Renault Clio estate denken. Best een grote auto, rijdt super zuinig. En redelijk in de buurt van je budget te vinden. Bijkomend voordeel is dat ze super goedkoop zijn in de wegenbelasting.
Deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ren ... control-tr

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:20 



 
Profiel   

Toyota Auris station. Ik rij met mijn hatchback 1:18/1:20 :)
Wel iets duurder.

Toyotas zijn in mijn ervaring zo oerdegelijk dat ik denk dat het dat geld waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:28 



 
Profiel   

Ik zou ook zeggen Toyota auris. Ik heb er een uit 2010. Wel de nieuwe uitvoering van toen, geen station,
maar voor een hatchback aardig ruim. Inderdaad een hybride. Die van mij had 181 gelopen en gekocht voor 7500. Dus denk niet dat je het gaat redden voor die prijs. Die van mij rijdt onge 1 op 17-20. Hou er wel rekening mee dat het een relatief zware auto is, doordat er een hybride motor en accu inliggen (dus meer wegenbelasting). Daardoor is de kofferbak ook minder groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:44 



 
Profiel   

Ik denk dat je prijs niet realistisch is :n

De prijzen zijn afgelopen jaar mega omhoog gegaan. Hier zelf een Seat Leon aangeschaft een station 1.4tsi benzine motor loopt als ik hem in eco stand heb wel rond de 1:20.

Gekocht met 113.000 op de teller voor €17.000
Eigenlijk zaten de meeste auto's rond de 15-22k met deze specificaties.
2 jaar geleden kon je hetzelfde nog wel onder de 10k krijgen ja. Nu niet meer.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 07-02-23 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:52 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Boras schreef
Onze Kia Rio uit 2012 loopt technisch gezien altijd maar delen van interieur en exterieur (ver)sleten zeer snel. Nooit meer.


Dit viel mij inderdaad enorm op bij de 2e hands auto's.
Vooral stuur heel erg.


Stuur inderdaad, dat is bij de onze vervangen. Buitenspiegels bladderen al jaren af. Echt armoede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:53 



 
Profiel   

Wat een onzin dan 1 op 20 niet te halen valt met zo een auto.
Ik heb een Corsa uit 2009, 1.4 benzine en die rijdt echt makkelijk 1 op 20. Ligt ook aan je eigen voetje.
Ford Fiesta is wel een trage auto hou daar rekening mee. Je kan beter gewoon gaan proefrijden. En het kan zeker voor die prijs, je moet goed opletten dat je sowieso niet teveel betaald. Bij een auto verkoper vragen ze sowieso meer, zit ook een marge op. Particulier is ook prima te doen maar je moet gewoon goed opletten, al is dat met garages net zo.
Mijn Corsa had overigens wel meer km, maar kostte slechts een derde van wat jij noemt aan prijs. Hij is bijna vol opties en moet zeggen dat ik heel veel mazzel ermee gehad heb. Ook met de prijs, maar hij heeft ook nooit gezeur en ligt echt super goed op de weg en je kan er razende bochten mee draaien.

Seat is VAG en daar betaal je voor. De kwaliteit is echter te betwijfelen, er slijt veel aan. Vooral het interieur laat het snel te wensen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:54 



 
Profiel   

Citaat
Stuur inderdaad, dat is bij de onze vervangen. Buitenspiegels bladderen al jaren af. Echt armoede.


Maar qua techniek wel een goede auto toch? En zuinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:49 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Ik heb een Citroën C4 (wel 2 liter uitvoering), maar die rijdt echt niet zuinig! Gemiddeld 1 op 11

Wel mag hij veel trekken (1550kg) voor een relatief kleine auto. Daar heb ik hem 4 jaar geleden op uitgezocht. Toen gekocht voor slechts 4000 euro (van 2012, 110k op teller), maar dat gaat nu niet meer lukken.

Zo, dat valt tegen; dat redt de V70 hier ook en met 1800kg trekgewicht en 4x4 is dat eigenlijk wel een prima prestatie voor die 2,5l turbo......

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:43 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Jullie ervaringen geven veel inzicht :j
Ik zit nu dus echt te dubben over wat te doen en wat wijsheid is. Je weet ook niet wat ze over een jaar of 5 nu weer van benzine auto's gaan vinden. Tegen die tijd zou ik ook de investering er pas uit hebben.

Voor nu rijd ik nog even door in mijn Skoda denk ik. Ik heb ook nog geen auto's gekeken. Daar heb ik ook nog geen tijd voor gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:26 



 
Profiel   

Benzine auto zou ik niet zo’n risico vinden, zo snel gaan de ontwikkelingen ook weer niet. Diesel vind ik daarin een iets ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:48 



 
Profiel   

L_Flo schreef
Misschien iets kleiner dan je verwachting; maar ik heb een paar weken geleden een Suzuki swift gekocht die aan al jouw eisen voldoet behalve dus dat het een B categorie is. Daarnaast is ie veilig, zuinig, voelt niet klein op de weg; betrouwbaar en loopt 1:20.


Hier ook een Swift, die loopt makkelijk 1:20.
Wat veel vergeten wordt is dat verbruik ook enorm afhankelijk is van rijstijl.
Hoe “sportiever” je met de pedalen om gaat des te meer geld ben je kwijt.
Ik denk dat het een lastige eis is om aan te voldoen.

Wij zijn ook aan het rondkijken met grofweg dezelfde eisen en wij kijken naar: Kia Rio, Mitsubishi spacestar, Toyota Yaris, Suzuki Celerio.
Door meerdere slechte en angstige ervaringen met het stuurkolom komen Ford auto’s er hier niet meer in.
Ook Franse auto’s hebben onze voorkeur niet meer doordat die bij vrienden iets te vaak aan de zijkant van de weg stonden ipv erop.
Maar dat zijn natuurlijk individuele ervaringen, er zullen ook vast genoeg mensen zijn met dezelfde slechte gevoelens bij Aziatisch auto’s.

Mocht er meer budget zijn dan is de Honda Civic of Jazz ook zeker het overwegen waard.

Ik heb begrepen dat het inruilen/verkopen van diesel auto’s nu niet als aantrekkelijk wordt gezien en daarom lastiger is.
Het afrijden van de huidige auto is zeker een optie waard :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen