Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 400 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ik bouw een huis van stro in de Spaanse Pyreneeen...

 
Profiel   

Ach gut, een krat vol puppies <3

Het huis ziet er goed uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:45 



 
Profiel   

Ahhhhh <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:36 



 
Profiel   

Wat schattig, maar 12 (!) pups is ook wel heel erg veel. Ik snap dat je ze opgevangen hebt en wat zijn ze leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:41 



 
Profiel   

Stille meelezer, maar de puppy foto's zijn zo lief!! <3 <3 <3 dat ik wel ff moest reageren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:43 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Ach gut, een krat vol puppies <3

Het huis ziet er goed uit!


Thnx!

Ja, vanuit de reisbench (maatje XXL voor Donja op de groei gekocht :D ) in de auto, moest ik ze even zo handig mogelijk naar hun nieuwe verblijf meenemen. Zelf lopen zat er nog niet in, dus dan maar even in een kratje, haha!
Inmiddels voel ik me net de rattenvanger van Hamelen als ze los lopen, maar dan met puppies :+
Ik beweeg me rond met een hele kudde achter me aan (en altijd voor en onder je voeten, das universeel voor pups lijkt wel :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:51 



 
Profiel   

Ohhhh die pups..... smeltttttttttt <3 <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 19:41 



 
Profiel   

Lieffff <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:15 



 
Profiel   

Zo leuk die beestenboel, hoe is het nu met je ratten.. pardon, puppies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:56 



 
Profiel   

ohhhh wat een droppies! Wij hebben ook een Spaanse Mastin, geweldige hond is het. Wel groot en zwaar...en de klodders speeksel komen tot hoog op de muur.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 15:38 



 
Profiel   

Hoe gaat het met dit topic? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 16:39 



 
Profiel   

Wat een walhalla, 12 pups om je heen, bergen, dieren, strohuis. Als ik je buurmeisje was geweest had je een schaduw gehad. Moge alle gebroken zielen in nood de weg weten naar jouw casa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 18:22 



 

Ik ben ook benieuwd hoe t daar gaat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:28 



 
Profiel   

Het is al een hele tijd terug dat je een update hebt geplaatst, maar ik ben heel erg nieuwsgierig naar de vorderingen!
Ik ga over 2,5 jaar naar Spanje en koop daar een oude finca. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:52 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe het huis is geworden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 09:29 



 
Profiel   

Hey TS
Hoe is het daar? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 18:40 



 
Profiel   

Ik zag net een topic over paarden in Spanje en moest toen aan dit topic denken. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe je huis vordert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 10:23 



 
Profiel   

Na lange lange tijd eindelijk weer eens een update vanuit een winters Spanje. Sorry voor de ernstige verwaarlozing van dit topic...
Voordeel is natuurlijk wel, dat er weer het een en ander verder gebouwd is, al is dat niet zoveel als ik gehoopt had.

Genoeg redenen (of excuses) daarvoor te verzinnen: relatie verbroken, financiële nasleep van de coronaperiode die me liet besluiten om me te focussen op geld binnen brengen ipv meer lenen en uitgeven om het snel af te bouwen, etc. etc. Oh ja, en tussendoor nog zeker een half jaar uit de running (letterlijk) geweest door een vervelende maar gelukkig tijdelijke blessure; een klapvoet.
En als je nou een blessure oploopt tijdens het beklimmen van een berg of een val van een wilde PRE hengst ofzo, maar nee: te lang op je knieën zitten tijdens een weekend workshop mozaïek steentjes vloeren leren leggen is ook al voldoende wanneer je 40+ bent, haha! :+

[ img ]
de beruchte mozaiek steentjes vloer in wording (en nee, niet eens bij mijn eigen huis :') )...

Maar, het grote nieuws, al ruim een jaar ´woon´ ik in het huis ipv de yurt! Woon nog wel tussen aanhalingstekens. Stel je een huis in aanbouw voor, leeg en kaal van binnen. Plaats deuren en ramen en een houtkachel. Zet je bed, bank en tafel erin, en tadaa, je zou het wonen kunnen noemen. Improviseer een keukentje en de badkamer, en het begint er al wat meer op te lijken.


[ img ]

[ img ]

Door die blessure aan m´n voet moest/wilde ik vorig jaar wel over, het kostte me 20 minuten om van m´n auto naar de yurt te strompelen, en dat in combinatie van het vooruitzicht om een derde winter in de yurt te wonen, maakte het een snelle beslissing.
Heerlijk, al die ruimte en zonlicht, en een stuk warmer om ´s morgens je bed uit te komen, 10 a 15 graden verschil scheelt heel veel…

Vanaf de laatste update in dit topic; de binnenmuren om de slaapkamers en badkamers af te bakenen, was het volgende project de ramen en deuren. De plaatselijke timmerman maakte ze op maat en leverde ze ´kaal´. Aan mij om ze van vele lagen olie te voorzien om ze een bijpassend kleurtje bij de rest van het hout en natuurlijk de nodige bescherming te geven tegen zon en regen.
Olie biedt als voordeel ten opzichte van verf of lak, dat je het onderhoud eraan gemakkelijk zelf kan doen zonder eerst te schuren en alleen daar waar het nodig is, niet alle kanten hebben evenveel te lijden van de weersomstandigheden natuurlijk. Met 14 ramen en 2 deuren en zeker 4 lagen olie was ik wel een tijdje bezig. Super rewarding als ze dan geplaatst worden en het huis eindelijk water en winddicht is en dus warm te stoken met de nieuwe houtkachel.

[ img ]

[ img ]

Dat was vorig jaar oktober en november en qua home improvement lag het daarna ruim een jaar stil. Een jaar van geld verdienen, een goede zomer qua ezeltrekkings en toerisme, eindelijk weer terug naar werk en inkomsten zoals voor de corona periode.

En dat betekende dat het nu hoog tijd is om verder te gaan met de bouw. Het belangrijkste project wat op de schijnbaar eindeloze to do list staat is de drainage buiten. Als het regent, dan giet het hier, en dat resulteerde in de vorm van watervallen en ´meren´ rondom het huis. Om het huis te beschermen tegen al dat water is er nu een slotgracht gegraven rondom, waarin de drainagebuizen, maar ook het regenwater wat vanaf het hele dak wordt opgevangen in aparte buizen worden afgevoerd naar de wateropslag IBC´s. Tot nu toe was dat een 1000 litertank, maar dat worden er 4, zeker genoeg voor al het gebruikswater voor mij en de dieren. En door dezelfde sleuf komt ook een grijs water afvoer buis, en de electriciteitskabel vanaf het zonne systeem het huis in.
Met een fris nieuw en klein team van professionals tackelen we deze projecten as we speak. En als dat goed gaat, dan gaan ze daarna door met de vloer in het huis.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Het graven van slotgrachten, en aanvoer van meer materiaal...

Ondertussen genieten de ezels van hun vrije leventje ´off season´, lekker eten en alleen maar ezel zijn. Nu neemt Margarita dat lekker eten wel erg serieus en begint flink uit te dijen. Zoveel zelfs dat ik twijfel of ze toch niet drachtig is van de altijd maar ontsnappende ezelhengst van m´n buurman… Time will tell, maar het zal me niet verbazen als ze op een dag deze lente een kleintje krijgt, wat natuurlijk prima en welkom is. Deze zomer zal die kleine dan los mee kunnen wandelen tijdens wat trekkings, en heerlijk mak worden van de vele knuffels en aandacht van de ezel trekking families. En er zijn voldoende ezel collega´s die een deel van haar ´werk´ kunnen opvangen en een tocht extra kunnen maken.

[ img ]

Afgelopen zomer was een groot succes qua ezeltrekkings. Met wat nieuwe overnachtingsplaatsen, zoals de yurt op mijn finca die nu natuurlijk beschikbaar was, waren de routes beter dan ooit, gebruik makend van de altijd stromede rivier de Ara, waar heerlijk in gezwommen kon worden. En dat was wel nodig, wat afkoeling tijdens de heetste zomer ooit hier…

[ img ]

Ik ontving een leuk filmpje van 1 van de families die een 4 daagse trekking hebben gedaan met Donkey, dat geeft een mooi beeld van de routes en overnachtingsplaatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=2zh1yoxjtrc

En dan de beestenbende in en om huis, letterlijk tientallen, misschien wel richting de 100 dieren, voornamelijk puppies en volwassen honden, zowel verwaarloosd als gevonden, heb ik kunnen opvangen en een goed huisje voor gezocht en gevonden. Nu is het even rustig omdat het winter is, maar we zullen zien wat de lente weer aan pups gaat brengen.
En slechts 1 ´foster fail´, haha! Vlak voor kerst werd ik gebeld of ik een kitten kon opvangen die van een balkon af was gegooid en waarschijnlijk zijn poot had gebroken. Slechts 5 weken oud en een schatje, hoe kan ik daar nou nee tegen zeggen als niemand anders plek heeft? Hier maakte ik meteen een huisje in de XXL bench van Doña, de Pyrenese berghond, daar kon hij veilig en beschut van alle honden en katten wennen aan alle dieren hier. En het plan was tijdelijke opvang…
Rontgenfoto´s gemaakt, en de uitkomst was een dubbelgebroken bekken. En de keuze was opereren (€1200,- en een onzekere uitkomst) of het eerst even aankijken. Even aankijken dan maar, want een go fund me actie voor €1200,- is niet gemakkelijk.
En na 1 dag was er al zoveel verbetering: van een zielig slepend pootje naar optillen en afwikkelen, dat ik het wel aandurfde om te vertrouwen op het zelf genezingsvermogen van Gizmo.
Met wekelijkse ondersteuning van de dierenarts met acupunctuur, massage en warmte therapie, zijn we nu 6 weken later en is de kleine Gizmo als nieuw, en ondertussen deel van de familie, dus hij mag blijven, after all 4 of 5 katten makt ook niet zoveel uit, haha! En deze kleur hadden we nog niet… O:) 8-)

[ img ]
Gizmo tijdens een acupunctuur behandeling bij de dierenarts...

Oh ja, en de kleine pup Doña, de Pyrenese berghond, is uitgegroeid tot een indrukwekkende ijsbeer look a like van bijna 50 kilo. Prachtig, maar een behoorlijke ´hand full´, een ware houdinie, die als zelfbedachte levensmissie heeft om ons (en het liefst in een straal van een km om het huis en de finca) te beschermen tegen indringers in de vorm van mens of dier, en luid blaffend ons dag en nacht bewaakt… Maar ook een trouwe en liefdevolle metgezel, en nu ze net 2 is, wordt ze iets rustiger en relaxter.

[ img ]
Doña met opvangpuppies <3

Zo, dat is een hele korte samenvattings update die toch langer uitpakte dan gepland :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:37 



 
Profiel   

Haha hier een spaanse mastin met eenzefde karakter.

Maar dat waken op en om de finca zit ook echt in het ras, maar ze zijn ook ontzettend lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:32 



 
Profiel   

Een mooie update.
Fijn dat je zo je draai hebt gevonden en de coronatijd goed hebt doorstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 00:10 



 
Profiel   

Oh.. wat leuk om weer van je te horen!!

Heb genoten van je update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 00:38 



 
Profiel   

Wat gaaf die buitenmuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 00:47 



 
Profiel   

Gave update! Fijn te lezen dat het goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:34 



 
Profiel   

Net als de anderen fijn je update te lezen en ik hou van Spanje, zo'n prachtig mooi land.
Wij zijn net terug van een overwintering in Benidorm ( oké, niet ieders keuze, maar wij zijn er dol op :D ) Maar gaan er graag op uit de bergen in.
En Doña vind het allemaal wel oké geloof ik.
Maar heb je nu echt zoveel honden opgevangen? Waar laat je ze allemaal? Super Hoor, het is dat ik geen ruimte voor een hond heb, anders had ik overwogen om er een van je te adopteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:55 



 
Profiel   

Fijne update, ik zat er ook al naar uit te kijken. Wel een enerverende periode geweest zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:46 



 
Profiel   

Op zoek naar mensen die een ecologisch huis hebben gebouwd, kwam ik jouw topic weer tegen. Ik ben benieuwd hoe het nu ruim een half jaar later weer gaat :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-23 09:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 400 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen