Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:11

DubbelFun schreef:
Red je de diepte dan wel met een standaard 60 cm aanrechtblad ??
Je kunt een zgn waterfall 'poot' maken
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... A&usqp=CAU
En het deel wat tegen de muur komt vastmaken met een zgn metalen 'french cleat'
https://s.alicdn.com/@sc04/kf/H7e1e23cf ... 80x280.jpg

Dan haak je het aanrechtblad zo in het andere stuk wat aan de muur vast zit en til je het geheel er ook zo af als je bij de machines moet.


Ik red het idd net niet, maar dat scheelt maar heel weinig. Wasmachine en droger zouden net iets uitsteken, maar dat maakt niet uit.

Klinkt goed, dank je wrl! Ik sla het op! Die watervalpoot had ik al opgeslagen als inspiratie, want dat is wel heel gaaf.


ontherun schreef:
MWM ik weet niet of je echt achter je apparaten ook dicht moet hebben, maar wij hebben in de bijkeuken gewoon een blad van de hornbach op de wasmachine en droger. Die past precies. Ze steken maar ietsje uit aan de voorkant maar dat is echt maar een cm ofzo. Je zou van hout een skelet eromheen kunnen maken waarmee je dan achter een wand je kan maken en boven je blad op legt. Wij hebben houten brede latten tegen de muur en daar het blad op en vast gemaakt.


Ja, er zit nu een skelet omheen, alleen is dat echt niet handig gemaakt dus moet sowieso opnieuw. Ik heb ook een blad van hornbach op het oog :') die is 63cm oid.
De achterkant moet wel dicht, want dat zit in de eetkamer. Er is dus aan die kant geen muur om het aan vast te maken,alleen maar aan 1 zijkant. Dus moet sowieso iets om het blad op te laten rusten.

Die wand zit er nu dus ook wel, maar moet sowieso aangepast worden want mankeert nogal wat aan. Daar kwam ik achter toen blad eraf gehaald was := ook de aansluitingen zijn een zooitje.

Maar dank jullie wel! Ik had wel een idee, maar even tips van anderen zijn toch wel heel fijn!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:52

Ik kan ze aanraden, de bladen van hornbach! Goedkoop en goed. Ik mishandel mijn keuken echt als ik soms lees hoe andere mensen ermee omgaan en ze zien er zowel in de keuken zelf als bijkeuken echt nog uit als nieuw. Hoef je echt niet meer geld aan uit te geven om een mooie en goede te hebben.

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:00

En 63 cm diep is ook mooi meegenomen :)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:14

Ik kom meelezen hier.
Als ik een huisje heb gevonden, dan ga ik daar op mezelf wonen. Ik moet alles nog aanschaffen, dus ik lees mee voor inspiratie.

Wil iemand misschien zijn woonkamer showen in dit topic? :)

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:20

ontherun schreef:
Ik kan ze aanraden, de bladen van hornbach! Goedkoop en goed. Ik mishandel mijn keuken echt als ik soms lees hoe andere mensen ermee omgaan en ze zien er zowel in de keuken zelf als bijkeuken echt nog uit als nieuw. Hoef je echt niet meer geld aan uit te geven om een mooie en goede te hebben.


En het blad waar ik naar kijk is zelfs ruim 4 meter lang voor nog geen 100 euro := dan kan ik misschien zelfs het andere aanrecht vervangen :')

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:37

Ik hoop dat je hem zelf kunt halen, want het thuisbezorgen is nog duurder dan het blad :D

Bielsje

Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:43

Ik heb een Hornbach blad boven de wasmachine en droger. Ze vallen er helemaal onder met ruimte over en het is een super fijn blad :j

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:50

Haha, ik laat alles altijd op maat zagen daar ;) Zelfs de planken van mijn kelderkast heb ik daar laten zagen. Kan het zelf wel, maar net zo makkelijk om het daar te laten doen en dan past alles beter in de auto's of trailers. Ik ga graag naar de hornbach vanwege de service en het aanbod, heb alle bouwmarkten wel in de buurt maar kies bijna altijd voor de hornbach.

Heb er gisteren nog een nieuwe vloer voor in de keuken gehaald. Dat was een mazzel, was er donderdag geweest en toen lag de vloer er voor 50 euro per pak (iets meer als 4m2 per pak) vrijdag moest ik wat ruilen en was de vloer nog maar 25 euro per pak.
Dus maar snel meegenomen, ook al kan hij er nog niet in voorlopig.

Fijn dat er zulke goede ervaringen zijn met hun bladen!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:36

Bij ons is de Hornbach een beetje zoals de Action. Je komt altijd met meer buiten dan het oorspronkelijke plan _O-

Meliaforever ik zou op Pinterest borden aanmaken en alles wat je leuk vind opslaan. Al mijn ideeën komen daar vandaan :D

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:30

Ja Pinterest is fantastisch <3!

Zouden jullie eens met me mee kunnen denken?
Om even rekening mee te houden, ik woon in Ierland waar de woonmode nog 20 jaar achter loopt en de DIY mogelijkheden ook erg beperkt zijn (vind ik): zie ook de prachtige donkerbruine ondervloer en behang ;-).

Mijn kantoor(tje) zit boven de trap en daarom zit er een een stukje schuine vloer in, voor de trapopgang.
Mijn schoonvader heeft er 20 jaar geleden een kledingkast omheen gebouwd maar die was van dat prachtig (not) oranje hout en zat met de opening richting mijn bureau: onbruikbaar dus :-).
Het blok heeft een grondoppervlak van ong 0.95 m x 0.95 m x 0.95 m met dus de helft opgevuld vanwege de trapopgang. Het huidige restant van de kast kan natuurlijk weg maar is nu nog wel even handig voor de printer en de kattenmandjes ;-)

Wat kun je hier nu voor iets nuttigs mee doen? Zie de foto.
Afbeelding

Ik zat te denken om er een soort van wasmanden rek (3 manden) in te maken, met katoenen zakken als opvangbak erin. Waar wij in huis vooral tekort aan komen is opbergruimte, dus als we hier iets nuttigs mee kunnen doen, zou dat tof zijn!!

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:41

Kun je niet iets van een kast maken met uittrekbare planken oid?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:24

Daar zou ik een kast terug omheen zetten. Vergt wel wat inzicht, vooral timmermansoog.

https://www.jouwmaatkast.nl/jouwmaatkas ... e-kant.jpg

Dit idee. Maar dan natuurlijk andersom. En de vakken kun je naar eigen inzicht groter of kleiner maken. Deurtjes ervoor, wel lades, geen lades.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:27

Sorry, inspiratieloos. Lastig hoor.
Poging: vierkante bekisting er omheen en daar bovenop een kast maken. Je kan volgens mij zo weinig met zo’n schuine punt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:31

Hier iemand met een zeilboot, waar niks recht is, reken maar dat je in een schuine punt een hoop kwijt kunt :D. Wij bewaren 2 zitzakken, 2 paar dekbedden (in vacuumzakken), 4 reddingsvesten en een parasol in de punt van de boot :).

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 08:57

Ik denk dat je net zoiets als onder een trap hiervan kan maken. Onderste bak is dan misschien niet zo functioneel maar dat zouden bij mij dan niet functionele dingen in kunnen. Zoals honden spullen die nu even niet gebruikt worden of Kersts-spullen bijvoorbeeld.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:11

Heeft iemand ervaring met behangen over renovliesbehang heen?

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:36

Kirstenn schreef:
Heeft iemand ervaring met behangen over renovliesbehang heen?
Ja, dat gaat prima :j

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:36

Glad renovlies zonder dat het gesausd is: doen
Renovlies met een wafeltje/structuur of gesausd: niet doen

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:37

We hebben dat 1e, dus dat is mooi! Vandaag zolder behangen en dat is toch iets minder mooi geworden dan gehoopt, dus nu maar een leuk behangetje erover.
Thanks voor je snelle reactie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:44

Kirstenn schreef:
Heeft iemand ervaring met behangen over renovliesbehang heen?

Als t glad is is dat heel goed te doen :j

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:25

Voordelen van dit soort topics op internet, u vraagt, wij draaien haha.

Wij hebben een nieuwe eethoek gekocht afgelopen weekend! Hebben een nieuwe keuken sinds september en nu was eindelijk de eethoek aan de beurt.

Dit is de nieuwe keuken:
Afbeelding

Huidige eethoek/blik richting kamer:
Afbeelding
Afbeelding

Uitgezochte tafel, bootmodel met stalen poot. 2.60*1.00mtr (90 op de smalle kant) met 6 stoelen (geen foto van) in Thijm en Eucalyptus kleur stof. Door dat het stof is nog al een verschil hoe het licht er op valt qua kleur!


Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:02

Mooie keuken, de eethoek is helemaal mijn smaak :D Wij hebben een soortgelijke combinatie:

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:42

Heel mooie tafel, ik vind dat bootmodel zo leuk!

Wij hebben afgelopen weekend eindelijk een bed uitgezocht. De Swiss Sense Royal Babylon met een extra groot hoofdbord, 200 x 210 cm <3

De plinten in het huis zijn vandaag gelegd. Ik vind het echt heel chique staan:
Afbeelding

Toilet is urban taupe geworden, geïnspireerd door dit topic. Het plafond is ook urban taupe. Tweede laag moet morgen even :+ De tegels zijn zwart met een olieachtige glans erop.
Afbeelding
Afbeelding


Ik zoek nog een kleur voor de stuc in de badkamer. Het moet een beetje warmer worden qua uitstraling. We hebben een groene marmertegel en antraciet mat. Urban taupe is te koel. Heeft iemand van jullie een goed idee?
Het is een grote ruimte (21m2) en we willen het niet te donker. Dit is de tegel:
Afbeelding
Hier de ruimte en nu dus de kale stuc waar geverfd moet worden
Afbeelding

Afbeelding
De andere tegel:
Afbeelding

Ik ben nu hier bezig om de balken op te knappen en te oliën. Ik wil eigenlijk die ene hoek van de muur lila maken, dat lijkt me zo tof. Dit is een heel grote ruimte waar we een slaapkamer en zithoek in maken. Ik wil de zithoek misschien lila, met erin opgeknapte meubels in vrolijke kleuren. Ik zie het al voor me maar vriend nog niet, die houdt van wit/grijs/taupe :)) Alle VT wonen standaarden zeg maar.
Afbeelding

En jullie kennen deze vast wel :D We hebben op de trap een bordes waar ik deze heeeeel graag neer wil zetten. Ik heb vriend bijna zo ver :')

Afbeelding

We zijn al sinds november 2021 bezig, maar het begint eindelijk een beetje af te raken.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:56

Een lamp van €2999,-?!? :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:10

Jezus die lamp <3!

Als urban taupe te koel is, misschien een andere taupe tint? Die zijn wel warm te vinden.

Heel mooi, alles bij elkaar zo.