Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 08:36

Hier hadden we voor avatar 3d 15 euro per kaartje ongeveer betaald.. vond het al duur, bleek dat we de verkeerde dsg hadden gekozen met bestellen. Heel stom.. toen naar andere bios gelopen en daar begon hij een half uur later. Was het de 3d 4xd variant .(geen idee wat het was.. haha). Had nog 7.50 korting per kaartje online gevonden toevallig die week maar m'n moeder wilde graag rook pauze. Dus wij betalen.. alsnog 30 euro kwijt ongeveer voor 2 kaartjes. Dacht huh is de korting er niet af.. bleek het 21 euro PER kaartje te zijn! Sorry hoor. Het is dat we er stonden. Maar nooit dat ik dat nog voor een kaartje ga betalen.. ga ik liever naar cabaret ofzo en pak ik thuis wel een filmpje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:35

Voor ons is de film een avondje uit. We hebben geen Netflix of streamz, vriend wil daar niet mee beginnen.
Hele dure films zoals avatar vallen er niet onder maar die kijken we meestal sowieso niet.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 12:15

Vind bios altijd wel gezellig, zeker bij een filmhuis of kleinere bioscoop.
Maar ik ga niet elke maand, dus abonnement is geen optie. Wel eens gedacht aan zo'n Cineville pas.
We waren gisteren in Den Haag, ik woon half in Den Haag, half in Rotterdam. Beiden niet echt provincieplaatsjes }:0

Ik kijk nauwelijks tv en ben zelf ook nergens op geabonneerd. Maar vond het een prachtige film (Fabelmans).

Caberet oid vind ik ook best duur hoor. Of je moet try-outs gaan doen of zoiets. Voordeel is wel dat het vaak inclusief drankje is. Maar wil binnenkort naar klassieke uitvoering en dat kost toch al snel tussen de 25 - 45 Euro. Maar dat is ook al jaren zo. De bios is echt serieus veel duurder geworden en uit eten / drinken gaan ook. Gelukkig als ik met mijn zoon ga krijgt hij korting omdat hij student is / onder de 27 jaar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:05

Zo, net bij de Plus boodschappen gedaan en vooral voorraad ingeslagen van zeepproducten. Sommige dingen waren 5 of 6 halen 2 betalen.
Van zo'n kassabon word ik wel blij.
Afbeelding

Sun vaatwastabletten, Ariel Pods, Robijn wasverzachter, Witte Reus toiletblokken, 11er spekrosti, Calve pindakaas en Plus toetjes.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:01

Zulke acties vind je dus NOOIT in BE. Dat is 1+1 en 1+2e aan halve prijs of 2+2 als je echt geluk hebt. Meer niet. Zou eens moeten kijken wat AH doet in de Hamsterpromo in BE, maar denk dat dat alsnog niet boeiend er is dan bovenstaande.

Ons abo is voor 10 bezoeken en 2 jaar geldig. Maakt niet uit of je 4x/maand gaat en dan een jaar niet of maandelijks of whatever. Je spreidt dat zoals je zelf wil.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 15:14

@Neonllight zo zeg dat scheelt nogal!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:51

Dit soort aanbiedingen vind ik hier ook alleen bij de Plus. Meeste aanbiedingen waren van het bonnenboekje (hoewel je die bonnen nooit in hoeft te leveren). Sinds vorige week krijgen we ook weer folders in de bus. *\o/* Met de app had ik deze aanbieding dus ook gemist, omdat deze niet in de folder staan maar een apart klein boekje is. Plus kan zo hele leuke aanbiedingen hebben, toevallig dit maal ook precies de merken die wij gebruiken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:15

Onze folders is vooral om aanbiedingen te melden maar zoals gezegd, dat is hersenbreken als je daar rendement uit wil halen. Verder wel binnen voor extra spaarpunten, die je nadien kan omzetten in korting. Alleen kan je niet kiezen waarop de korting dan gebruikt wordt. Voor voeding hebben we die maaltijdcheques van werk, dat is "gratis" boodschappen. Ik probeer dan die kortingsbonnen te houden voor als ik eens vooral wasproducten, toiletpapier, keukenrol etc nodig heb.

Zag wel dat appels over een paar dagen aan -25% staan bij Lidl. Kan aantal kilo halen om dan verse appelmoes mee te maken en in de vriezer te stoppen. Dat kan in zakjes.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:51

Kennen jullie de app ‘cheapp’ al? Super handig! Daar kun je producten vergelijken en zien waar ze het goedkoopst zijn, waar ze in de aanbieding zijn en je kan meldingen instellen.

Appels haal ik altijd bij de voerhandel; 50 cent per kilo. B-kwaliteit, maar prima om te juicen of appelmoes te maken of door de pannenkoeken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:00

Snij je ze dan in kleine blokjes Annemiek voor je ze meevalt bij de pannenkoek?

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 22:53

Ik doe altijd hele dunne schijfjes. Soort pannekoek tartin zeg maar :Y)

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:02

Ik ben niet zo merk gebonden. Wasmiddel poeder van lidl is echt prima net als de vaatwasblokjes (60 stuks voor 3.79 uit m'n hoofd). I.v.h. scheelt het zoveel met merken. Wel fijn gevoel minder te hoeven jagen op alle boodschappenacties. Wasverzachter gebruik ik niet. Wel de toiletblokjes. Ben toch minder tevreden over de goedkopere variant en neig toch meer nu naar de duurdere merken. Meer omdat die goedkope vaker vies eruit zien of niet goed leeg spoelen.
Met een peuter in huis die de zeeppompjes niet goed doseert heb ik nu ook de simpele huis merkjes in huis daarvoor als hij me weer te snel af is :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:14

Ik doe ze grof raspen voor door de pannenkoek. En dan ongeveer één deel appelrasp op één deel pannenkoekbeslag :9 Dan krijg je van die lekker dikke pannekoeken.
Toevallig vanochtend nog gemaakt, en met zelfgemalen meel, heerlijk!
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 07:58

Ga beiden binnenkort eens proberen, dankjewel voor de tip!

Qua wasproducten gebruiken we ook de huismerken. Die blijven vaak alsnog goedkoper dan de A-merken als ze 1+1 staan. Voor toilet hebben we net als steenbok A-merk blokjes om dezelfde reden.

Twijfel om een hoop spullen op vinted bij te zetten. Heb best wat jurkjes die nét een tikje te strak om mijn billen zitten, maar wil daar graag wat aan werken. (Als iemand een leuke en/of gratis app heeft voor pilates, stuur maar door).
1 of 2 CM eraf gaat al een heel verschil geven en in theorie zijn het kledingstukken die perfect geschikt zijn voor werk en wat nettere gelegenheden. Of toch maar wegdoen en eerst bekijken wat eraf gaat?

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:19

1-2 cm er af lijkt me toch niet echt een moeilijk doel?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:36

Ik vermager het snelst op mijn buik en taille. Billen is het eerste en meest geliefde plek waar er omvang bij komt en het lastigste om er weer af te krijgen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:37

Wasmiddel ben ik vooral geurverbonden. :)) Andere wasmiddelen of wasverzachter vind ik gewoon stinken, de combi die ik nu heb vind ik perfect. Overigens heb ik nu voor meer dan een jaar wasmiddel en vaatwastabletten. Pods gebruik ik alleen in de 2de wasmachine (de dierenwasmachine waar harige was in gaat), in de goede machine gebruik ik poeder. Poeder heb ik laatst al 2 pakken gekocht (1+1 gratis) en ik gebruik nog niet een kwart van wat voorgeschreven is per wasbeurt. Daar doe ik al een jaar mee, en ik heb 2 harige wassen per week, 2 pods en ik denk nu 10 pakken pods staan. :=
Vaatwastabletten heb ik nu 15 pakken staan. :') Maar allemaal dus goedkoop gekocht, ik koop echt alleen huishoud zeepproducten als het minimaal 50% is afgeprijsd. Voor persoonlijke zeepproducten faal ik er in, omdat ik voor veel op Rituals ben overgestapt. Hoewel ik daar ook groter insla als er in de aanbieding is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:10

Wij hebben een jaarvoorraad aan vaatwastabletten gekocht voor €32 geloof ik via Kruidvat onlangs. En we hadden nog een zakje staan van Dreft. De vaatwas draait gemiddeld om de dag (soms dagelijks, soms zit er wat meer tijd tussen) dus gok wel dat we er langer dan 1 jaar mee gaan doen.

Voor de was ben ik blij als het fris ruikt. Vriend kapt echter véél meer wasverzachter in het bakje dan ik doe, die voorraad slinkt wel sneller. Poeder vertrouw ik niet. Paar jaar terug immens wateroverlast in huis gehad doordat de toenmalige buren ook massa's poeder gebruikten. Dat vormde een prop in de leidingen en is allemaal vast komen te zitten in de gemeenschappelijke afvoer. Die loopt onder ons huis door, lek zat onder onze woning dus stond bij ons constant alles onder water. Uiteraard was de ontstopping volledig op onze kosten "want zij wisten van niks en hadden geen last".

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:42


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:58

Zeker? Het was echt een immense, kurkdroge koek die uit die afvoer kwam gevlogen := Was allemaal niet opgelost product. Het rook wel wasmiddel-fris, dat wel.
Verder doen we regelmatig calgon erbij en ik draai minstens 1x/maand een lege machine op 95 graden met voorwas met dan vaatwastablet in de trommel en azijn is alle bakjes.

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:14

fokfanaat schreef:
tegen verstopping kan je juist beter wel poeder gebruiken...
https://loodgietersede.nl/voorkom-verst ... -waspoeder

Dat dacht ik juist ook idd.
Wat is nou echt het nut van wasverzachter? Hier weinig last van echt hard spul. We doen half droger half wasrek. Vooral geur?

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:38

Ik vraag me ook altijd af wat het plastic laagje om de pods doet. Soms zijn ze bij mij niet helemaal goed opgelost. Als dat vaker gebeurt en in de afvoer terecht komt, lijkt me dat niet goed voor de leidingen.

Volgende project gaat van start. 27 februari starten ze met de laatste twee kamers te stucen. Hopelijk zijn we 1 april uit de rommel

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:16

Poeder is inderdaad het beste daarvoor, maar is ook het beste voor je wasmachine. Dat is ook de reden waarom ik bij de goede dure wasmachine alleen poeder gebruik. Wel is het zo dat bij teveel gebruik van poeder je inderdaad verstoppingen krijgt.
Zelf gebruik ik een klein koffieschepje en doe variërend 1 tot 2 schepjes (zonder kop erop) gebruiken, hangt af van hoeveelheid was en hoe smerig. Verpakking is meer dan 1 kilo en zegt voor 17 wasbeurten te zijn. Ik gebruik dus nog geen 15 gram per wasbeurt. en mijn was is altijd schoon en fris. Ik doe dus ruim 65 wasbeurten met zo'n pak. :+
Wasverzachter gebruik ik ook minimaal, zeg maar een eetlepel per wasbeurt. Maar hier ook een man die zeker 5 keer zoveel verbruikt. Wasverzachter is overigens wel een flinke veroorzaker van verstoppingen.
Maar, pods zijn zo makkelijk in het gebruik, en waspoeder klontert op den duur in de verpakking, vandaar dus voor de andere wasmachine pods. Maar met pods doe je gegarandeerd ook overdoseren.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:18

Ik vind pods ook heerlijk. Koop ze als ze super in de aanbieding zijn. Had laatst voor 19 euro 90 stuks en voor 15 euro 75 stuks. Mooie deals vind ik.

Hier staat het besparen even on hold.
29 februari 2 slaapkamers stucen, nieuwe vloeren boven, schilderen, behangen en beide kinderen een twijfelaar en nieuw bureau etc.
Tuinman is geweest en die denkt ook spoedig te kunnen beginnen.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:27

Ik gebruik nog steeds mijn eco egg, vind het prima werken, maar wij zijn dan ook niet heel erg 'picky' (ik kom echt even niet op dat woord, super irritant) op de was. Als het schoon is dan is het goed zeg maar. Wasverzachter gebruik ik al jaren niet meer, kan ook niet tegen sterke geuren.