Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:42

Weet nog steeds niks over onze woz....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:10

Ik poets omdat het nodig is, niet noodzakelijk omdat ik het leuk vind. Maar als ik het doe, dan wel liefst met handige dingetjes zoals azijn/soda voor je machine en was bijvoorbeeld. Of geurparels opzuigen met de stofzuiger voor een lekker geurtje.
Al veeg ik weleens ipv stofzuigen want dan verbruik je geen stroom en hoef ik dat ding geen 2 trappen omhoog en omlaag te zeulen.


Ik wil graag iets strakkere bovenbenen/billen. Sowieso ga ik daarvoor terug wat meer keto eten (doet al veel) maar iemand een ideetje voor leuke, simpele dingen die daarbij helpen? Squats ken ik, die kan ik beperkt ivm spierprobleem thv bekken/lage rug.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 19:13

DIe WOZ komt vanzelf naar je toe :j

Ik ga, na jaaaaren hetzelfde merk te hebben gebruikt, overstappen op ander hondenvoer. Heb altijd Royal Canin maar dat is ruim 20% in prijs gestegen, ik vind het wel best. Dus ga over op Kenner. Deze week even omschakelweekje en dan maar hopen dat hondlief het er goed op gaat doen.
Ze vreet alles, dus daar zal het niet aan liggen :Y)
Had ook Kenner voordat mijn andere hond, die ik niet meer heb, die een enorme neuroot was, het veel beter bleek te doen op RC. Voor deze hond die ik nu nog heb maakt het denk ik niet uit.

Volgende maand moet mijn auto weer voor de APK. Net even de kilometerstand gecheckt en ik heb vorig jaar ruim 5000 km minder gereden (van plm 16.000 naar 11.000 pjr). Denk dat ik komend jaar op nog minder uit ga komen. Onder andere dankzij de elektrische fiets, ander werk en wat bewuster wel/niet auto pakken :)
Toch durf ik hem nog niet weg te doen... :o

Ai dat is lastig met bekken/lage rug problemen Varekaj. Misschien eens vragen bij een fysio?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:16

Het kattenvoer wat ik heb van RC is van 42 naar 49 gegaan zag ik vandaag, voor een zak van 4kg. Heb er nog een zak van 2,5kg nierdieet voer bij aan €23. Als ze dat vlot eten overweeg ik ook om over te stappen.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:21

Kattenvoer moet ik me ook nog in verdiepen, vooral omdat alles op dieet moet hier, allemaal te dik (aan het worden)

Ik had het een leuk bonnetje bij de AH! Het Prime Time moment voor de 70% korting is volgens mij rond 17u, als ze die verrassingspakket gaan samenstellen, je moet er net voor zijn.

En nog even terug gegaan want 1 maaltijd was dubbel aangeslagen, toch ook weer 1,95.

Voor zeg 60€ aan boodschappen heb ik dan maar 18€ betaald *\o/* :$

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:54

Zooooo da's fijn boodschappen doen zeg! AH doet nu bij ons iets van "bunkeren", met ook veel dingen 2+2 of 3+5 (wc blokjes). Helaas allemaal spul waar we al echt een giga lading van hebben en die plek zouden innemen van producten die we wel weer stilaan moeten aanvullen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:29

Varekaj schreef:
Zooooo da's fijn boodschappen doen zeg! AH doet nu bij ons iets van "bunkeren", met ook veel dingen 2+2 of 3+5 (wc blokjes). Helaas allemaal spul waar we al echt een giga lading van hebben en die plek zouden innemen van producten die we wel weer stilaan moeten aanvullen.


Bunkeren? Bedoel je niet Hamsteren? :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:10

70% korting heb ik bij onze AH nog nooit gezien. (helaas)

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 22:14

Nee die 70% halen bij ons ook vrijwel geen producten met 35% is alles wel weg. Maar als het dan langer zou blijven liggen (dus wat Varekay zegt net voor dat moment dat het weg moet) gaat het een uur of 2 op 70% en dan weg.
Het scheelt echt giga om daar goed op te letten. Ik ben een kampioen 35% en bonus korting koper :o :D en die voorverpakte groenten van 35% kunnen meestal echt nog wel een dagje liggen (zeker als je het zakje open maakt).

Hier gelukkig geen dieet hond. Heb een kat gehad die granenvrij moest. Was dure bedoening. Maar ja, je hebt zo'n dier in huis gehaald en dan moet je er ook goed voor zorgen uiteraard.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:45

Ik heb het ook vaak niet hoor, maar nu was ik er dus op de juiste tijd, rond 17u. Ga ik vaker checken. Zeker die 70% korting EN bonuskorting, dat tikt echt heel leuk aan!

Het blijft voor mij echt een leuke sport :') Ik had laatst zo'n verrassingspakket, ook leuk, maar daar zaten toch ook dingen in die ik gewoon niet gebruik. Dan is dit handiger. Al moet ik nu echt eerst weer uit de vriezer gaan eten want die zit ramvol en ik ga dit jaar echt serieus met de moestuin aan de slag.

Wil ook meer maaltijden gaan invriezen ipv losse groentes, is toch makkelijker, dat pak ik sneller.

En we gaan een hussel/rondedansje met dingen die nu in bepaalde kamers staan doen, zodat ik een grote voorraadkast krijg in de kleedkamer van 266 x 260x80cm, en een grote vriezer. Het ligt nu een beetje door het huis allemaal, en dan kunnen we ook eens fatsoenlijk de stofzuiger, dweil, emmers, bakblikken, grote mixer etc etc kwijt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 23:02

Er staat bunkeren in de folder dus ik denk dat het toch nog wat anders is, want de reclame op tv spreekt wel van hamsteren. Ofwel gebruiken ze beide door elkaar.

Ja goedkoop winkelen is altijd een toffe bezigheid :)) Alleen staat het bij ons anders op het etiket. Gelukkig wel het volledige kortingsbedrag ook altijd onderaan zodat je het makkelijk kan bijhouden.

Vroeger een tijd granenvrij gevoerd maar dat blieven de heren niet meer. RC 12+ heeft daarbij brokjes met zachtere binnenkant wat makkelijker te eten is. Of het moet iets zijn wat ze écht lekker vinden en laat ze nu es heel kieskeurig zijn. Vandaar dus de RC voor de zekerheid en altijd iets van goedkoper voer erbij om te testen.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 01:38

VHU, waarom gaat de groente langer mee als je het zakje open maakt?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:48

Omdat er dan geen vocht in kan opstapelen denk ik?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78504
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:58

O, dat zijn de leuke kassabonnethes! *\o/*

Ik las al dat RC zo enorm in prijs gestegen is. Die zijn echt absurd wat dat betreft. Ik ga ook over op ander hondenvoer, maar niet vanwege de prijs, maar omdat de hond weer wat nieuwe allergieën ontwikkeld heeft. Waar ze eerder struisvogel als beste eiwitbron had en zoete aardappel als beste koolhydraatbron en we dus op basis van struisvogel en zoete aardappel voerden heeft ze er nu allergieën voor ontwikkeld en is eend en aardappel de beste..... 1 voer kunnen vinden die passend voor haar was (uiteraard zijn er nog wat meer allergieën waar rekening mee gehouden moet worden) en het voordeel is dat die wel goedkoper is. Nu nog afwachten of het ook echt goedkoper is, per kilo wel, maar als je meer moet voeren per maaltijd is het nog niet per definitie goedkoper.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:41

Ik durf qua dierenvoer niets meer in grotere hoeveelheden inkopen. Vroeger kon het allemaal prima. Het laatste 2 jaar zijn de heren kieskeurig geworden en moet ik constant afwisselen qua natvoer. Iets wat ze dag 1 met veel smaak opeten laten ze op dag 3 staan en trekken ze hun neus voor op. Ik voer al met zakjes ipv grote(re) blikken, dus daar al duurder uit. Soms eten ze een merk alsof ze er een moord voor zouden doen en later bekijken ze je alsof je gif probeert te voeren. Het enige wat tot nu toe wel altijd blijft is dus die brokjes van RC. En dan enkel DIE brokjes, andere +12 krijg ik nog net geen middelvinger voor.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:49

Prairy schreef:
Kattenvoer moet ik me ook nog in verdiepen, vooral omdat alles op dieet moet hier, allemaal te dik (aan het worden)
]


Voor te dik worden zou ik niet zo zeer kijken naar ander voer, maar eerder gewoon afwegen en over voldoende porties per dag. Die van mij worden anders ook echt te dik, eentje heb ik bijna een hele kilo terug gekregen en andere kat was ik op tijd voordat die te dik werd.
Heb hier geïnvesteerd in een voerautomaat, die geeft automatisch elke paar uur (net hoe je het instelt) een klein portie eten.
‘S ochtends en ‘s avonds geef ik dan nog wel zelf, overdag gaat nu vanzelf haha. Ideaal.


Ik moet de rekening nog afwachten, maar paard heeft helaas toch astma, ik wist t eigenlijk al wel, maar scopie vanmorgen heeft bevestiging gebracht.
Nu medicatie en het een en ander aanpassen in stalbeleid zover dat kan. Merk wel dat dat echt lastig is omdat ik haar helaas niet in eigen beheer heb, dus afhankelijk ben van de pensioneigenaar en daarnaast ook nog heel ver weg woon, dus niet elke dag even langs kan gaan.
Gelukkig wel een staleigenaar die bereid is mee te denken, maar je bent toch beperkt in mogelijkheden.

Hoop wel dat het stabiel blijft, ze heeft nu prednisolon en krijgt anders nog...Moet ik het goed zeggen, ventipulmin.. 1 kuurtje van 10 dagen is ongeveer €250 :$ Hoop dat we die over mogen slaan :')

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:24

Faelynn schreef:
Prairy schreef:
Kattenvoer moet ik me ook nog in verdiepen, vooral omdat alles op dieet moet hier, allemaal te dik (aan het worden)
]


Voor te dik worden zou ik niet zo zeer kijken naar ander voer, maar eerder gewoon afwegen en over voldoende porties per dag. Die van mij worden anders ook echt te dik, eentje heb ik bijna een hele kilo terug gekregen en andere kat was ik op tijd voordat die te dik werd.
Heb hier geïnvesteerd in een voerautomaat, die geeft automatisch elke paar uur (net hoe je het instelt) een klein portie eten.
‘S ochtends en ‘s avonds geef ik dan nog wel zelf, overdag gaat nu vanzelf haha. Ideaal.


Ik moet de rekening nog afwachten, maar paard heeft helaas toch astma, ik wist t eigenlijk al wel, maar scopie vanmorgen heeft bevestiging gebracht.
Nu medicatie en het een en ander aanpassen in stalbeleid zover dat kan. Merk wel dat dat echt lastig is omdat ik haar helaas niet in eigen beheer heb, dus afhankelijk ben van de pensioneigenaar en daarnaast ook nog heel ver weg woon, dus niet elke dag even langs kan gaan.
Gelukkig wel een staleigenaar die bereid is mee te denken, maar je bent toch beperkt in mogelijkheden.

Hoop wel dat het stabiel blijft, ze heeft nu prednisolon en krijgt anders nog...Moet ik het goed zeggen, ventipulmin.. 1 kuurtje van 10 dagen is ongeveer €250 :$ Hoop dat we die over mogen slaan :')


Asociaal zeg, gaf 3 jaar terug nog 75 euro voor een fles Ventipulmin

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:36

Balen van paard Faelynn!

Hier ook Royal Canin voor de ene, Anallergenic krijgt hij. Ga zeker niet wisselen want dit is tot nu het enige voer waar hij geen buikpijn van krijgt. Nogal allergisch helaas.

Verder had ik een tijdje terug geschreven over ons boodschappen budgetdoel. Vorige maand jammerlijk mislukt helaas, 3700 kr ipv 3000. Nieuwe maand nieuwe poging maar denk dat het iets te strak staat :Y)

Verder lees ik nog alles mee maar blijft posten wat achter :o

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:51

Citaat:
Asociaal zeg, gaf 3 jaar terug nog 75 euro voor een fles Ventipulmin


Het was een speciale kuur waarmee je kan vernevelen zegmaar, maar het was veel informatie.. heb vooral onthouden dat het duur is :+

Stalgeld gaat hier trouwens ook weer omhoog, moet zeggen dat ik de verhogingen op zich wel echt absurd vind. Ik sta er nu bijna een jaar, en in die tijd zijn ze totaal 2x verhoogd, eerste keer €50 en zou nu dan weer €25 boven op komen, totaal dus €75 per maand omhoog.. dat is een verhoging van 25% in een jaar tijd.
Vraag mij wel echt af hoe lang ze hier nog mee door willen gaan. Die eerste verhoging van €50 kwam ook al na dat we er net 1 maand stonden, ik kreeg een hartverzakking want voor dat bedrag was ik er niet eens gaan staan, maar staleigenaar vond t blijkbaar een hele gebruikelijke verhoging, dus het gemak waarmee dat gedaan werd en nu weer baart mij wel een beetje zorgen voor de toekomst. Ik probeer mn paard te verhuizen, maar echt nergens is plek.
het geven van het geld word wel enigszins komisch, ik ben het zo bij elkaar aan het sprokkelen om te halen elke maand, dat ze soms echt bergen met kleingeld en briefjes krijgt wat ik uit alle oude sokken, hoeken kieren en gaten van mn huis vis _O-
Nouja zolang het lukt, anders moet het van mn spaargeld, maar die pot is ook niet oneindig natuurlijk.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:02

Ik ben echt blij dat ik geen paard meer heb hoor. :o Niet meer te betalen zo.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:45

Dat is echt zo, alles is zo duur geworden, zou het nog zakken of laten ze de prijzen zo?

Ik wil ook echt geen paard als ik het allemaal maar net kan betalen, ik houd van financiële zekerheid :=

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:49

Nee moet zeggen dat ik het ook echt niet leuk meer vind, het is dat ze voor mij emotioneel gezien heel veel waarde heeft en ik haar al 11 jaar heb, maar ben al t gedoe met pensionstallen de laatste jaren, en elke maand op zn kop staan voor de kosten en alle zorgen onderhand wel echt zat.

het voelt ook gewoon een beetje oneerlijk omdat wij hier kwamen toen de stal net begon en er waren 2 ruimere stallen en 2 kleinere. De stalhouder gaf echt expliciet aan dat alle kosten voor iedereen gelijk zouden zijn, dus dat ik gewoon geluk had dat ik als eerste was en een stal kon kiezen. Nouja koos natuurlijk de ruimere als er geen prijsverschil is, maar inmiddels betaal ik dus dik meer dan de kleinere stallen, krijg ik nu weer een verhoging en de kleinere zitten inmiddels allemaal vol, maar niemand wil ruilen natuurlijk.. Voel me dus wel een beetje genaaid. twijfelde nog even of ik het aan moest vechten, maar alles gaat zwart, geen contract niks, dus t is dit of weg gaan, en weg gaan is geen optie want we kunnen nergens naar toe, er is hier een giga gebrek aan goede pensionstallen, dus wat dat betreft hebben de pensioneigenaren een monopoly positie. Maar de lol is er wel een beetje vanaf zo ja.
Probeer positief te blijven, mijn paard is zo'n lieverd, die mag er absoluut niet de dupe van worden, maar van binnen is t soms wel om te huilen :')

Ik denk niet dat de prijzen nog gaan zakken eerlijk gezegd denice, het is dat ik mijn paard al zo lang heb, maar zou nu ook echt niet aan een nieuw paard beginnen :n

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:55

Wij hebben een stuk land met zelf een pony en nog 3 vrienden die bij ons staan met hun pony. Iedereen betaalt 150 euro en dat is inclusief onderhoud, inentingen en wormenspuiten en voer, vlas enz, gewoon inclusief alles, en voor het eerst komen we niet meer lekker uit en moet er bijgelegd worden.

Alle klussen kosten gewoon 2x zoveel nu. De paddock opknappen is nu al twee keer zo duur als 5 jaar geleden door de kosten van zand en ander materiaal. Ik vind dat echt heel hinderlijk en ergens zitten mensen die er straks enorm rijk van worden, als de energie en grondstofprijzen weer minderen..

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 18:24

Faelynn, wat betaal je nu aan stalling als ik vragen mag? En hoe groot is je stal? Ik snap dat je wel besodemieterd voelt als je nu meer moet betalen dan de mensen met een kleinere stal :(.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 18:49

Citaat:
Omdat er dan geen vocht in kan opstapelen denk ik?

Dat dus ja. Als je een groentenzakje open scheurt aan een (korte) kant, kan het vocht verdampen en krijg je minder snel 'rot' zeg maar. Maar uiteraard is dit ook maar tijdelijk want dan droogt het weer uit, maar iets droger worden is minder vervelend dat dat rottingsproces. Vind ik dan :+

Aiiii dat is vervelend Faelynn... -O-

Ik mis m'n paarden nog vrijwel elke dag maar als ik mijn financiën bekijk ben ik zo blij dat ik ze (momenteel) niet heb :j