Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 516 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519 ... 596  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fun-da deel 3!

 
Profiel   

Cayenne schreef
Wat hebben ze met dit huis uitgespookt?
Heeft er nou serieus op iedere deur (inclusief de complete keuken :+ ) een stickerverzameling gezeten?
https://www.funda.nl/koop/voorburg/huis ... twijck-34/


In de jaren 70 zag je wel vaker van die bestickerde huizen. Je kreeg ook overal stickers bij, die toen een nieuw fenomeen waren. Ik vond het als kind al niks :D, maar er werd driftig verzameld om me heen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:15 



 
Profiel   

Wij hadden als kind in de jaren tachtig ook nog veel stickers op onze slaapkamer deur, maar dit is wel heel extreem. Tot en met de plinten van de keuken aan toe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 05:44 



 
Profiel   

Het is ook gewoon jammer voor ons dat ze die stickers er al af hebben gehaald.
Wat moet dat ook een hels karwei zijn geweest _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:00 



 
Profiel   

Is er iemand die dit kan lezen?
https://www.bd.nl/altena/gekocht-huis-b ... ~add9bb3c/
Ik ben heel benieuwd naar het verhaal, maar ik heb mijn 3 gratis berichten van deze maand al gebruikt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:41 



 
Profiel   

Gekocht huis blijkt officieel geen huis te zijn, nu dreigt uitzetting voor de buren...

https://www.ad.nl/altena/gekocht-huis-b ... ~add9bb3c/

Heb je wel AD premium?


Laatst bijgewerkt door Caesar op 09-02-23 06:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:53 



 
Profiel   

BREDA/WIJK EN AALBURG - Als een man de gemeente om kliko’s vraagt voor bij zijn gekochte huis in Wijk en Aalburg, begint de ellende. Het huis dat hij kocht, blijkt officieel helemaal geen woning. Het eind van het verhaal is dat niet hij, maar zijn buren (die hem het pand verkochten), op straat dreigen te komen te staan.

Die buren, een gezin van man, vrouw en volwassen zoon, proberen nu via de rechter te voorkomen dat ze op straat komen te staan. In 2019 besluit de vader het gebouw aan de Bergstraat te splitsen en een deel daarvan te verkopen. Het overgebleven gedeelte, dat via een nieuwe muur wordt gescheiden van de rest, behouden ze als eigen huis.

Nadat de koper de gemeente Altena om afvalbakken vraagt, oordeelt die dat een deel van het pand illegaal wordt bewoond. Altena concludeert dat er maar één woning mag zijn en richt in eerste instantie de pijlen op de nieuwe eigenaar. Die moet vertrekken.

Maar dat verandert als ze met alle betrokkenen gesprekken voeren. ,,De vorige eigenaar heeft willens en wetens het pand gesplitst, terwijl hij wist dat dat niet was toegestaan”, aldus de vertegenwoordigster van de gemeente tijdens de rechtszaak deze week. Reden om dwangsommen van in totaal 150.000 euro op te leggen om het gezin te dwingen te vertrekken. Ook moeten de badkamer en de keuken worden gesloopt om herhaling te voorkomen.

Altena wijst op correspondentie die in 2016 is gevoerd met de vader, die toen al vroeg om splitsing. Dat werd afgewezen en daaraan houdt de gemeente vast. ,,De kans dat we het alsnog toestaan is zeer klein”, aldus de gemeentevertegenwoordigster.

De zoon, die inmiddels bewindvoerder is van zijn vader, wijst erop dat zijn vader in 2019 al aan het dementeren was. Hij zegt niets van de voorgeschiedenis met de gemeente af te weten, zijn moeder (die geen mede-eigenaar was) evenmin. Ook zeggen ze dat er altijd sprake geweest zou zijn van twee huizen, al sinds de jaren dertig van de vorige eeuw. Zo zijn er ook twee aparte huisnummers.

De familie weet zich geen raad en zegt nergens terecht te kunnen als de gemeente vasthoudt aan dit besluit. ,,We hebben hier heel veel stress van en verkeren al geruime tijd in onzekerheid. We hebben niets anders”, aldus de zoon. De beste oplossing is wat hem betreft dat de gemeente alsnog meewerkt aan de splitsing.

De nieuwe eigenaar zegt al zijn centen erin te hebben zitten en bijvoorbeeld niet de familie te kunnen uitkopen. Ook hij ervaart heel veel stress en zit met een huis dat onverkoopbaar is. Hij voelt zich ook erg overvallen door de hele situatie. ,,Ik heb een huis gekocht en niemand zei dat het niet kon.” En splitsing is wat hem betreft ook geen probleem.

Beide partijen zijn ook in een civiele rechtszaak verwikkeld over de kwestie, maar die ligt stil totdat de bestuursrechter een oordeel velt. Die doet over zes weken uitspraak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:55 



 
Profiel   

Oef wat een situatie zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:01 



 
Profiel   

Wat ernstig. En de notaris dan die deze overdracht heeft gedaan? Had die niet van de kadaster gegevens kunnen zien dat dit ging om een half huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:15 



 
Profiel   

https://perceelloep.nl/ABG00/F/4614
Pand is zo te zien wel kadastraal gesplitst. Bijzondere situatie. Als makelaar zit je dan ook niet lekker op je stoel.
Ook bijzonder dat het 2 "normale" huisnummers heeft, dus niet met toevoegging a en b.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:19 



 
Profiel   

EllyC schreef
https://perceelloep.nl/ABG00/F/4614
Pand is zo te zien wel kadastraal gesplitst. Bijzondere situatie. Als makelaar zit je dan ook niet lekker op je stoel.
Ook bijzonder dat het 2 "normale" huisnummers heeft, dus niet met toevoegging a en b.


Mag je zelf zomaar je perceel laten splitsen bij het kadaster dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:21 



 
Profiel   

Super! Dank je wel Caesar! _/-\o_
En jemig, wat een situatie!
Je zou toch denken dat oa de notaris of makelaar dit had moeten weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:24 



 
Profiel   

Notaris wel, makelaars zijn vaak helemaal niet geinteresseerd in dat soort zaken, als ze maar verkopen.

Wat mij betreft trouwens terecht dat de gemeente zich nu op de man richt die er al woonde, die heeft dit willens en wetens gedaan en het geld opgestreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:31 



 
Profiel   

Hier nog zo’n leuke: https://www.ad.nl/wonen/het-droomhuis-v ... ~a2c6fc39/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:50 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Super! Dank je wel Caesar! _/-\o_
En jemig, wat een situatie!
Je zou toch denken dat oa de notaris of makelaar dit had moeten weten.


Wat dacht je van de gemeente toen het tweede setje bewoners zich inschreef op dat adres? Pas bij het aanvragen van containers ging het mis. Da's ook rijkelijk laat.

Hier in de gemeente trouwens precies hetzelfde geval - alleen wilde de gemeente hier wél aan legaliseren meewerken, omdat de gemeente ook echt steken had laten vallen. Hier kwam het pas boven water bij het verlenen van een bouwvergunning. Toen de buren die vergunning aanvochten kwam de gemeente er pas achter dat die vergunning niet verleend had mogen worden omdat het huis geen woonbestemming had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:19 



 
Profiel   

Sowieso apart dat er wel 2 huisnummers zijn, dat kun je zelf niet doen, kadaster wijzigen ook niet. En afvalcontainers aanvragen is ook vreemd want die horen gewoon bij een huis en zijn er als je een huis koopt, net als een groene brievenbus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:16 



 
Profiel   

Daarnaast snap ik niet dat er tegenwoordig moeilijk gedaan word over splitsen van een woning als dat netjes kan. Het is niet zo dat we geen woning te kort hebben....

Als een eigenaar dat prima vind, ineens vaste buren te hebben wat is dan het probleem?

Ik zou het zelf nooit willen, daar hebben we niet vrijstaand voor gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:19 



 
Profiel   

De vraag is dus of het netjes kan volgens bouwbesluit..... Gemeente zal er best wel een reden voor gehad hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:11 



 
Profiel   

EllyC schreef
https://perceelloep.nl/ABG00/F/4614
Pand is zo te zien wel kadastraal gesplitst. Bijzondere situatie. Als makelaar zit je dan ook niet lekker op je stoel.
Ook bijzonder dat het 2 "normale" huisnummers heeft, dus niet met toevoegging a en b.

Het staat daar wel als huisnummer 29-31 dus een samengevoegd/dubbel huisnummer op één adres, terwijl de naastgelegen huizen echt een afzonderlijk nummer hebben. Misschien ooit in het verleden samengevoegd?
Ik vind het er ook niet echt eenduidig als twee woningen uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:29 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Mag je zelf zomaar je perceel laten splitsen bij het kadaster dan?

Ja, kan je gewoon online aanvragen:
https://www.kadaster.nl/situaties/grenz ... -5-stappen

Je kan ook percelen samenvoegen:
https://www.kadaster.nl/zakelijk/produc ... n-percelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:52 



 
Profiel   

Ik weet van minimaal één gemeente die aan de lopende band de wet aan hun laars lappen; dusdanig geraffineerd dat ze er (nog) steeds mee weg komen.

Ik ben niet verbaast als zij niet de enige zijn......

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:56 



 
Profiel   

Je kan alleen kadastraal splitsen met een splitsingsvergunning van de gemeente
Die krijg je alleen met een concept akte van splitsing, tekeningen en een goedkeuring qua bouwkundige splitsing en daarmee dus voldoen aan bouwbesluit ( bouwperiode huis geldt voor eisen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:51 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Wat dacht je van de gemeente toen het tweede setje bewoners zich inschreef op dat adres? Pas bij het aanvragen van containers ging het mis. Da's ook rijkelijk laat.

Ik mag gerust iedereen laten inschrijven als ik wil.
Heb ook een stelletje in huis gehad (ingeschreven en wel) zonder dat gemeente moeilijk doet.
Zal wat zijn dat zij gaan beslissen wie ik in mijn eigen huis laat wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:40 



 
Profiel   

inderdaad, inschrijven staat vrij, al ga je er met 10 mensen wonen. Maar kliko is 1 per adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:45 



 
Profiel   

Nou niet altijd hoor :D Wij hadden 2 groene kliko's :P
Je kunt gewoon extra aanvragen. Daar betaal je natuurlijk ook voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:07 



 
Profiel   

EllyC schreef
inderdaad, inschrijven staat vrij, al ga je er met 10 mensen wonen. Maar kliko is 1 per adres.


Nope, dubbele huishoudens op 1 adres wordt bij lange na niet overal toegestaan.
Daarom is het ook zo lastig woningen voor dubbele bewoning te vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 516 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519 ... 596  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen