Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 76 [ 1893 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verhuis- en verbouw topic 2022

 
Profiel   

Renee1991, so he, die balk bij jullie is ook wel een serieuze klus. Fijn dat het gelukt is! Ben benieuwd hoe het gaat worden! En eens! Die mozaïek tegel is echt heel gaaf!

Mooi de zonnepanelen erop horsii. En ach. Die muur. Keertje hogedruk spuit erop nieuw likje verf en het is weer strak. Tenzij het stucwerk zelf afbrokkelt natuurlijk.


Nu de keuken af is kan ik door met de volgende klus. De wasbak in mijn kast in mijn slaapkamer.

Vloertje heeft inmiddels de juiste hoogte en vandaag hebben we het spannendste gedaan van de hele klus. Het aftakken van de waterleiding. T stuk tussen een oude koperen buis wurmen. Gelukkig is het goed gegaan! Heb nu een mooie stopkraan, vanaf daar kan ik het verder gaan opbouwen richting de boiler en kraan zonder dat het water er nog af hoeft.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mooi spul dat meerlagen buis systeem. Met Uponor rtm koppelingen klik je het er zo in en het zit super stevig vast. Niet goedkoop, maar zoveel makkelijker om mee te werken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 16:13 



 
Profiel   

Fijn. Weer stapje verder.


Hier zijn we bezig met de dakconstructie.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 14:05 



 
Profiel   

Wauw, gaat hard! Zo fijn als dat dicht is, dat weet ik nog wel van onze schuur. Eindelijk veel minder zooi en vocht binnen :j

Bij ons is de elektra boven helemaal klaar! We zijn nu de tussenwanden aan het opvullen met isolatie en de fermacell platen er tegen aan het schroeven. Next step: het stucwerk :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 14:53 



 
Profiel   

Wij gaan dit weekend gras plaatsen en onze 'nieuwe' tegels leggen :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 08:32 



 
Profiel   

Ook een fijne klus Anouk! Dan oogt het meteen een stuk meer 'af' :):)

Hoe is het verder bij iedereen?

Wij hebben hier nu onze slaapkamer en m'n studeerkamer stucklaar, alle elektra zit erin. Van de andere slaapkamer moeten nu nog de tussenwandjes worden dichtgemaakt, maar daarvoor moeten we eerst bedenken wat voor verlichting we gaan plaatsen in de badkamer :') Iemand nog leuke ideeën als je plafond 3,5 meter hoog is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 11:35 



 
Profiel   

Ohh een tuin maakt zoveel verschil hea, bij ons vorige huis was dat echt een verademing toen we die eenmaal hadden gedaan.

Wij hebben ook goed nieuws, onze vergunning is rond! Nu met de aannemer zitten en een definitieve planning maken.

Hierbij een impressie van ons huis https://youtu.be/SziJ9US9P7I

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:58 



 
Profiel   

Rosanna1990 schreef
Ohh een tuin maakt zoveel verschil hea, bij ons vorige huis was dat echt een verademing toen we die eenmaal hadden gedaan.

Wij hebben ook goed nieuws, onze vergunning is rond! Nu met de aannemer zitten en een definitieve planning maken.

Hierbij een impressie van ons huis https://youtu.be/SziJ9US9P7I


Mooi huis,veel glas net als bij ons huis zo fijn is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:09 



 

Man man man.

Even tussendoor want ik heb andermans mening nodig. Wij hadden plots lekkage (met dank aan de zonnepanelenleggers, die het een en ander verschoven hebben. Aldus de dakdekker) dus wij hebben toen we de lekkage opmerkte meteen een dakdekker laten komen. Hij ging het dak op om te kijken wat het was en heeft het toen meteen gerepareerd (zonder overleg), wat denk ik rond de 10 minuten werk was. Er was een loodflad verschoven, volgens mij is het enige wat hij gedaan heeft hem recht leggen (en daarvoor met een cameraatje kijken waar de lek zat)

Ik was heel blij dat hij zo snel langs kon komen en zei natuurlijk: stuur maar een factuurtje. En nu krijg ik een factuur van 150 euro := ..... Mijn advocaat heeft een lager uurtatrief en zelf moet ik hier 2 dagen voor werken _O-
't was een aardige vent verder. Maar wat zouden jullie doen? Vind het echt niet normaal voor zo 10 minuten werk. Staat ook geen kostenspecificatie bij, behalve loodslab repareren.

Ik heb de lekkage niet meer gemeld aan de zonnepanelenleverancier omdat we al zoveel gezeik hebben gehad met de meterkast (die hadden ze ook verpest). Stom natuurlijk. Dus weet ook niet of ik dat nu met terugwerkende kracht moet doen. Kan ook niet aantonen natuurlijk dat het zijn schuld is. We hebben 1 muur die helemaal naar de klote is en die we opnieuw moeten verven. Maar we hebben de verf nog liggen, dus dat is niet het ergste. Maar die 150 euro is wel veel geld voor ons nu en ik werk me de brutus om naast mijn studie nog een spaarcentje over te houden. Dus ik baal hier echt heel erg van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:09 



 
Profiel   

Ik zou de factuur wel door sturen naar de zonnepanelen.. zij hebben het veroorzaakt. En verder ja ze zijn enorm duur allemaal, reiskosten reistijd enz alles brengen ze in rekening..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:19 



 
Profiel   

Ik had dit ook doorgestuurd naar de mensen van de zonnepanelen. Misschien met een verklaring van de dakdekker erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:56 



 
Profiel   

Menino schreef
't was een aardige vent verder. Maar wat zouden jullie doen? Vind het echt niet normaal voor zo 10 minuten werk. Staat ook geen kostenspecificatie bij, behalve loodslab repareren.


Betalen... Achteraf ben je te laat om er iets van te vinden, dan had je het vooraf af moeten stemmen.
Verder eens met voorgangers. Ik zou hem om een verklaring vragen en doorzetten naar de zonnepanelen.

Hier zijn ze vandaag aan de tuin begonnen *\o/* Hopelijk is het in een dag of 3 klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:38 



 
Profiel   

Ik vind het geen heel gek bedrag.
Zou wel de zonnepanelen boer inlichten.


Gaaf huis en lekker veel glas.

Hier vordert de dakconstructie. Komen een balk te kort, even bijhalen.
Aannemer moet nu tussen de balken op metselen, hopelijk deze week.
Dan kunnen de dakplaten en isolatie erop en dan het dak.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:59 



 

Doubtless schreef
Menino schreef
't was een aardige vent verder. Maar wat zouden jullie doen? Vind het echt niet normaal voor zo 10 minuten werk. Staat ook geen kostenspecificatie bij, behalve loodslab repareren.


Betalen... Achteraf ben je te laat om er iets van te vinden, dan had je het vooraf af moeten stemmen.
Verder eens met voorgangers. Ik zou hem om een verklaring vragen en doorzetten naar de zonnepanelen.

Hier zijn ze vandaag aan de tuin begonnen *\o/* Hopelijk is het in een dag of 3 klaar.

Ja maar hij klimt op het dak om te kijken wat er aan de hand is, komt niet terug om te overleggen wat het is en hoe duur de reperatie gaat zijn, maar besluit op eigen initiatief het ter plekke ter maken - lees aan wat rubbers sjorren - . En stuurt dan een factuur ter waarde met een uurtarief 300 euro inclusief reistijd :') . Okay, dat tarief ligt wat genuanceerder en wellicht dat ik het ook meer moet zien als starttarief. Dus dat vind ik het gekste niet. Wel de verrassing waarmee het komt :') . Nu is het ook niet het einde van de wereld, m'n dak is gemaakt en iedere dag dat 'ie niet gemaakt was had meer schade opgeleverd, en het was een kundige en nette man dus ik was voor die prijs ook niet op zoek naar iemand anders gegaan. Maar ik schrok er wel van, juist omdat er niets was overlegd.

Het komt ook een beetje bovenop de rest. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik een speciale vaardigheid mis die nodig is om dit soort mensen "aan te sturen" en alles gaat óf mis en ze slopen of vergeten dingen, of mensen rekenen exorbitante prijzen. En niet zelden beide. Word er gewoon heel moe van. Letterlijk het enige wat in 1x goed is gegaan is het installeren van de airco :)) .
1 Elektricien heeft zelfs mijn buurman heeft bedreigd :') . En de volgende heeft me met een potentieel ontploffende kookplaat achtergelaten :+ .

Hoe doen jullie dat? Geschikte mensen vinden?

Dan ga ik de zonnepaneenleverancier maar weer contacten.


Rosanna1990 schreef
Ohh een tuin maakt zoveel verschil hea, bij ons vorige huis was dat echt een verademing toen we die eenmaal hadden gedaan.

Wij hebben ook goed nieuws, onze vergunning is rond! Nu met de aannemer zitten en een definitieve planning maken.

Hierbij een impressie van ons huis https://youtu.be/SziJ9US9P7I


Deze is trouwens echt heel gaaf! Droomhuisje wordt dat :j !!!


horsii schreef
Ik vind het geen heel gek bedrag.
Zou wel de zonnepanelen boer inlichten.


Gaaf huis en lekker veel glas.

Hier vordert de dakconstructie. Komen een balk te kort, even bijhalen.
Aannemer moet nu tussen de balken op metselen, hopelijk deze week.
Dan kunnen de dakplaten en isolatie erop en dan het dak.


[ [url=m/0nPCVX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh dit wordt ookal heel echt! Tof. Werd dit nou een extra slaapkamer?


Shiloh schreef
Renee1991, so he, die balk bij jullie is ook wel een serieuze klus. Fijn dat het gelukt is! Ben benieuwd hoe het gaat worden! En eens! Die mozaïek tegel is echt heel gaaf!

Mooi de zonnepanelen erop horsii. En ach. Die muur. Keertje hogedruk spuit erop nieuw likje verf en het is weer strak. Tenzij het stucwerk zelf afbrokkelt natuurlijk.


Nu de keuken af is kan ik door met de volgende klus. De wasbak in mijn kast in mijn slaapkamer.

Vloertje heeft inmiddels de juiste hoogte en vandaag hebben we het spannendste gedaan van de hele klus. Het aftakken van de waterleiding. T stuk tussen een oude koperen buis wurmen. Gelukkig is het goed gegaan! Heb nu een mooie stopkraan, vanaf daar kan ik het verder gaan opbouwen richting de boiler en kraan zonder dat het water er nog af hoeft.

[ [url=m/u0759e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mHbtDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cRPEZl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi spul dat meerlagen buis systeem. Met Uponor rtm koppelingen klik je het er zo in en het zit super stevig vast. Niet goedkoop, maar zoveel makkelijker om mee te werken!


Ben ook heel benieuwd hoe dit gaat worden! Vind het nog steeds een heel leuk idee :)) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:15 



 
Profiel   

Ja helemaal netjes is het niet, je verwacht eerst overleg.


Nee bijkeuken en woonkamer/keuken.
Slaapkamer komt voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:19 



 
Profiel   

Begint nu echt wat te worden horsii!!

Menino schreef
Het komt ook een beetje bovenop de rest. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik een speciale vaardigheid mis die nodig is om dit soort mensen "aan te sturen" en alles gaat óf mis en ze slopen of vergeten dingen, of mensen rekenen exorbitante prijzen.


Zou kunnen hoor := Als je pech hebt schatten de lui met wie je werkt jou in als iemand waar ze makkelijk dat beetje meer op kunnen verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:55 



 
Profiel   

Prachtig huis Rosanna! Heel mooi :j

Oef Menino, niet helemaal fraai zo, maar werklui zijn wel enorm duur tegenwoordig. Ik zou het zonnepanelenbedrijf ook aansprakelijk stellen, het is immers een fout die door hun werkzaamheden is ontstaan.

Wauw horsii bij jullie begint het ook echt al goed vorm te krijgen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:05 



 
Profiel   

Ik vind 150 euro best redelijk hoor. Wordt toch vaak voorrijkosten en/of start tarief gehanteerd. Voor minder is het gewoon niet de moeite om op te komen dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:59 



 
Profiel   

*\o/* morgen gaan we weer verder. Ze beginnen verven, tegels in badkamer en slaapkamer, wc afwerken,... de badmeubels nog besteld vandaag. Met het paasweekend komen mn ouders helpen met de keuken. Het einde is in zicht *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:39 



 
Profiel   

Lekker Cemlys! Ben erg benieuwd naar foto’s van het eindresultaat straks!

Hier ook langzaam verder. Gisteren met mijn vader de elektriciteit gevorderd. Eindelijk stopcontact met nieuwe groepen voor wasmachine en droger geplaatst, dus die twee zitten nu ook eindelijk ieder op een eigen aparte groep. Ook de elektriciteit naar de kast waar mijn wastafel komt deels vervangen en de groep voor de boiler daarheen gebracht.

Het geheel wordt echt maatwerk. Aan de koof begonnen en badkamer muurverf gehaald voor de muren. Gisteren avond gestopt halverwege het aanbrengen van geluidsisolatie rond de afvoerbuis, zodat het niet zo’n herrie maakt als mijn zus boven doortrekt.

Ik wil de hoek van de koof aan elkaar lijmen met gebruik van deuvels. Daarvoor een handig hulpmiddel gekocht, maar dat is nog even oefenen -O- , het eerste deuvel gat zat gelijk scheef.

Het gaat allemaal niet snel, moet het grotendeels alleen doen. Maar het vordert.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:04 



 
Profiel   

Hard aan het werk, jammer dat het niet zo vlot gaat aks gehoopt.


Hier gaat het ook traag.
Al 1,5 week de aannemer achter z'n vodde aan om een datum te krijgen voor het opmetselen tussen de balken van de dakconstructie.
Zegt die na 1,5 week ja dat kunnen jullie zelf, lijmen met blokken.
Ehm.. had dat even eerder gezegd.
1,5 week dus weinig gedaan voor niets.. hadden dus gewoon verder gekund.
Even flink balen.
Die blokken zijn echter slecht leverbaar dus nu aan het zoeken waar we deze halen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:36 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden?
Wij krijgen 2 juni de sleutel van ons nieuwe huis. Op de foto’s lijkt het er prima uit te zien, in de praktijk is er veel beschadigd of verouderd. Niet zo’n enorm project als ik hier voorbij zie komen, maar toch ook wel een aardige klus.
Muur tussen woonkamer en keuken wegbreken (draagmuur), deur gang/keuken eruit en dichtmetselen, nieuwe keuken, nieuw toilet, nieuwe vloer, lambrisering in de gang eraf, alles stucen, nieuwe deuren voor en achter. Dat is de beneden verdieping :+
Boven van enkel glas naar hr++ glas, ook overal nieuwe vloer. Badkamer moet ook vernieuwd worden, maar hangt even van het budget af of dat volledig nieuw of renovatie van de huidige badkamer wordt.
Op alle verdiepingen moet er geschuurd en geverfd worden.
Oh ja, en er komen zonnepanelen op het dak.

Alles bij elkaar toch best een aardige klus :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:23 



 
Profiel   

Welkom, ook een flinke maar leuke klus.
Dalijk is het echt jullie paleisje.
Enorm zonde jullie tegenvaller met jullie huurwoning. Gelukkig wat moois gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:10 



 
Profiel   

Mijn kopers hebben de financiering rond gekregen dus nu is het allemaal écht. Blijft toch altijd spannend ook al lijken ze de zaken goed op orde te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:46 



 
Profiel   

horsii schreef
Welkom, ook een flinke maar leuke klus.
Dalijk is het echt jullie paleisje.
Enorm zonde jullie tegenvaller met jullie huurwoning. Gelukkig wat moois gevonden.

Ja daar baal ik ook wel van, maar ook wel fijn om echt iets van ons te hebben. En inderdaad, straks echt
naar onze smaak. Ik heb er ook enorm veel zin in. Los van het huis zelf is de locatie ook echt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:40 



 
Profiel   

Dat klinkt toch ook als een stevige klus Daiho! Muren door breken brand ik me niet aan hoor!

Ben benieuwd naar je vorderingen! Heb je voldoende tijd voor je moet verhuizen? of moet je in de verbouwing leven?

Horsii gefeliciteerd :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 76 [ 1893 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen