Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 19:43

Ik heb op Facebook een aantal groepen waar stübben spul wordt aangeboden, allemaal uit de USA.

Nu heb ik zelf een behoorlijke collectie aan spullen van dat merk, en zie dat er hele leuke prijzen worden geboden.

Zijn er hier met ervaring naar verkopen naar USA, en dan uiteraard via facebook, ik bedoel geen eBay.

Met wat verzend je?
Hoe laat je ze betalen?
Moet ik nog rekening houden met customs, etc?

Geen idee of dit het juiste forum is :o

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:03

Ivm de vraag die ook gerelateerd is buiten de paarden verplaats ik het naar HTT.

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:35

Ik heb mijn Deuberzadel naar Australië en mijn Portugees zadel naar Amerika verkocht.
Ging toen allebei via FB ( de eerste contacten dan)
En gaat natuurlijk om dat bepaalde spullen hier uit Europa daar echt schreeuwend duur zijn.
Beide zijn by mij met PayPal gegaan . Niet via vrienden maar met de kosten van zakelijk.
Daar hebben dan beide partijen zekerheid.
Wel (echt) belangrijk, maar van alles foto's, van iedere centimeter, en ook van inpakken en inleveren (bij mij toen gewoon met post Nl, was de goedkoopste optie) plus alle conversatie screenshots.
Gewoon voor alles indekken.
Mijn zadel naar Australië was toen op eens "verdwenen" qua track&trace.
Koper en ik hebben toen echt zitten knijpen.
Op de dag dat ik hem weer kon volgen was die net een half uur van tervoren afgeleverd.
Achteraf is die 2 keer tussen Melbourne en Adalaide op en neer,haha

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:40

Zijn echt zoveel mensen die dat doen hier, goedkoop inkopen in europa en dan voor belachelijk veel geld op fb zetten…. Zou me er zelf niet fijn bij voelen om mensen zo “op te lichten” (want zo voelt het wel een beetje)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 20:40

Libera schreef:
Zijn echt zoveel mensen die dat doen hier, goedkoop inkopen in europa en dan voor belachelijk veel geld op fb zetten…. Zou me er zelf niet fijn bij voelen om mensen zo “op te lichten” (want zo voelt het wel een beetje)


Nou, oplichten is hier echt niet de gedachte.

Ik zie alleen wel dat stubben meer oplevert in de VS, dan hier in NL. En ipv vijfentwintig euro voor een hoofdstel ( in zeer goede staat) honderd euro te krijgen, ja, dat zou ik wel leuk vinden.
Het zijn overigens niet alleen hoofdstellen, ook singels, sporen, stijgbeugelriemen, zadelhoezen, zadeltassen, bitten, neusriemen, enz.

We weten allemaal wat dit soort spul waard is, maar omdat hier in de lage landen eenmaal bling en kitsch de hoofdmoot voert, zijn dit soort degelijke spullen niet meer aantrekkelijk.

Overigens zijn westernzadels in de VS ook een stuk goedkoper, zelfde marktwerking alhier toch?

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 09:14

Het is een feit dat sommige Europese spullen gewoon veel duurder zijn in Amerika.
Zoals ik al schreef : mijn 2 zadels bvb. Even omdat zij daar niet alledaags zijn dan hier.
Of omgedraaid Westernzadel in USA zijn goedkoper dan hier.
Heb het n keer uitgerekend : als ik mijn BC rechtstreeks geïmporteerd had, was ik ca 20 % goedkoper uit geweest ( incl taxes, invoer, verzendkosten)



En juist Stübben was er een heel goed merk vroeger. En ook in Duitsland erg duur.

Soms zie je de verschillen zelfs tussen de landen hier.
Toen ik naar Nederland kwam had ik een UBO-zadel.
Hier -want onbekend- kreeg ik nog geen 100 Euri voor... in Duitsland makkelijk nog 300.

Belangrijk voor mij was dus een goede contact, veel foto’s, veel zekerheid.
En grappig detail : koopster van mijn Deuber kon haar zit niet in vinden en heeft de zadel binnen 4 weken verder verkocht (nog durder,haha) .
Zij heeft het wel heel netjes doorgegeven en zelfs nog met mij overlegd.
Al met al een erg leuke ervaring en vandaag nog af en toe contact

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 20:36

Het gaat mij om het verzenden en financiële gedeelte. De verkoop an sich maak ik mij niet zo'n zorgen over. Ik heb mooie spullen en ik ben er enthousiast over.

Maar, waarmee laat ik ze betalen, en versturen? Wat is voor beide partijen veilig?

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 21:34

PayPal wordt gebruikt voor buitenlandse transacties ...
Veilig voor beide partijen

Ik snap wat je bedoelt
De degelijkheid van weleer wordt hier niet meer gewaardeerd, het moet harder dan harder glimmen .
Mijn geluk want heb juist leuke hoofdstellen gecoord van de betere Duitse merken op MP

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen gevraagd met verkopen van paardentuig naar USA via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:22

Paypal maar dan die met kosten dus NIET voor vrienden
Dan zijn jullie allebei gied verzekerd MITS dat jij als verkoper je dus ,zoals ik al schreef, indekt .
Want ook daar heb je "leuke" kopers, die je graag een oor aan willen naaien en jij als verkoper dus moet bewijzen dat alles ok was.

Heb dat namelijk ook al eens gehad met een Duitse koper die dacht te claimen zodat Paypal niet uitkeert ... jammer voor koper dat dus alles gedocumenteerd was middels foto's enz...