Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:04

Naar mijn idee zou het veel eenvoudiger kunnen maar misschien denk ik gewoon te simpel.
Dat we belasting betalen vind ik niet zo erg, dat snap ik wel. Maar je betaalt er meerdere keren over zoals hierboven al aangegeven. En die OZB belasting op je huis is ook zo’n onzinnige. Waarom betalen omdat je een eigen huis hebt? Waterschap en wegenheffing begrijp ik, afvalstoffen ook. Maar je wordt gestraft als je een eigen huis hebt en als je vermogen hebt. Terwijl je daar voor gewerkt hebt en over dat geld is ook al loonheffing gegaan. En elk jaar betaal je opnieuw in box 3 over je vermogen belasting. En als je doodgaat betalen je nabestaanden weer erfbelasting.
En al die toeslagen en budgetten slaan ook nergens op. Het zou toch veel simpeler moeten kunnen?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:24

denice schreef:
OleJon schreef:
Iemand die hier zich ook zorgen maakt.
Als huis in box 3 komt?


Ik nu, na jouw reactie op mij in een ander topic :=

:') hopen dat het niet zover komt.
Maar het advies van de DNB was ook om hypotheek rente en de jubelton af te bouwen en helaas gebeurt dat ook.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:36

Tijd voor een basisloon, dat zou al veel gedoe oplossen :=
Ik hoorde mijn vriend laatst wel iets zeggen over box 3 en heffingskorting op je vermogensbelasting als je geen baan meer hebt, maar weet niet hoe dat precies zit.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 23:14

secricible schreef:
Neonlight schreef:
Wij lossen ook zo snel mogelijk af, omdat we vrij willen zijn als we met pensioen zijn, of nog beter, eerder stoppen met werken. Maar als het in box 3 komt is dat ook voor niets.
We betalen al zo veel belasting, je moet voor de gein eens berekenen wat je betaald over iedere euro die je verdient. Eerst al bijna de helft daarvan aan loonbelasting, maar wil je iets kopen betaal je ook weer belasting. Je houdt maar 32 tot 44 cent van een euro over. De staat harkt lekker binnen.


En via andere routes komen er weer toeslagen en uitkeringen binnen. Het is zo'n wirwar van geld...


Niet zo veel, ik heb 4 maanden geleden de eerste toeslag in mijn leven ontvangen, de energie compensatie. En 2 jaar studiebeurs gehad, de minimale basisbeurs van meer dan 30 jaar geleden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 14:26

OleJon schreef:
Iemand die hier zich ook zorgen maakt.
Als huis in box 3 komt?

Het enige moment dat een studieschuld van pas komt volgens mij :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 14:37

Suzanne F. schreef:
Naar mijn idee zou het veel eenvoudiger kunnen maar misschien denk ik gewoon te simpel.
Dat we belasting betalen vind ik niet zo erg, dat snap ik wel. Maar je betaalt er meerdere keren over zoals hierboven al aangegeven. En die OZB belasting op je huis is ook zo’n onzinnige. Waarom betalen omdat je een eigen huis hebt? Waterschap en wegenheffing begrijp ik, afvalstoffen ook. Maar je wordt gestraft als je een eigen huis hebt en als je vermogen hebt. Terwijl je daar voor gewerkt hebt en over dat geld is ook al loonheffing gegaan. En elk jaar betaal je opnieuw in box 3 over je vermogen belasting. En als je doodgaat betalen je nabestaanden weer erfbelasting.
En al die toeslagen en budgetten slaan ook nergens op. Het zou toch veel simpeler moeten kunnen?

Mee eens overigens.
Ik ben best pro-belasting, want ik betaal liever 45% belasting om in een land als nederland te wonen, dan 10% belasting en dan mensen dood zien neervallen in de wachtkamer omdat ze geen zorgverzekering hebben zoals in Amerika.

Maar nondeju, dit is voor normale mensen toch niet te volgen qua regels en gedoe. Volgens mij snappen ze het zelf amper. Al die arbeidskortingen waarvan niemand precies hoe ze opgebouwd worden, loonheffinskortingen, toeslagen, en ik heb al zes keer geprobeerd om box-3 echt goed te begrijpen omdat ik met een ingewikkelde verdeling van erfenis (en rechtzaak) zit. Maar als WO-student kom ik er niet uit hoor.

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:05

3
Tip: sinds die variabele prijs kaartjes bij de AH voor de 1e keer toevallig in de avond gewinkeld en kwam echt van alles tegen met 70% korting. Van een verse champignons pizza tot maaltijd salades.
Zelf had ik daar niks aan vandaag. Maar had wel 4 tartaartjes (1.50), 2 zigeuner schnitzels (1.20) en 2 kipburgers (0.90) cent meegenomen voor de vriezer. Omgerekend voordeliger dan de tgtg en je kunt zelf kiezen natuurlijk!

Jammer dat ik niet vaker weg kan met klein kind. Maar misschien goed idee om de boodschappen soms savonds te doen als man thuis is en de kleine slaapt.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:49

Dat heb ik nog nooit gezien!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:19

Doen ze dat bij Plus ook? Anders ga ik een keer ‘s avonds.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:15

Doen ze dat bij alle AH's? ook in belgie? Nog nooit van gehoord nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:35

Steenbok12 schreef:
3
Tip: sinds die variabele prijs kaartjes bij de AH voor de 1e keer toevallig in de avond gewinkeld en kwam echt van alles tegen met 70% korting. Van een verse champignons pizza tot maaltijd salades.
Zelf had ik daar niks aan vandaag. Maar had wel 4 tartaartjes (1.50), 2 zigeuner schnitzels (1.20) en 2 kipburgers (0.90) cent meegenomen voor de vriezer. Omgerekend voordeliger dan de tgtg en je kunt zelf kiezen natuurlijk!

Jammer dat ik niet vaker weg kan met klein kind. Maar misschien goed idee om de boodschappen soms savonds te doen als man thuis is en de kleine slaapt.



Wel van gehoord toen ze dit introduceerden, maar nog nooit tegengekomen. Terwijl ik best vaak s avonds boodschappen doe. Waar stond dit schap ergens in de super :) ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-23 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:37

Ik ga daar ook eens op letten! Tot nu toe ben ik alleen de 35% stickers tegen gekomen bij onze AH.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:36

Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:09

Ik ga de laatste tijd steeds naar de AH in Zeeland als we in het weekend daar zijn. Thuis hebben ze altijd maar een paar broden in de overblijvers bakken liggen, maar in Kamperland liggen die bakken altijd bomvol. Vorige keer drie zakken weekendbollen voor 50ct/zak en drie zakken volkorenbrood voor 50ct/brood meegenomen :Y)

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:13

8nnemiek schreef:
Ik ga de laatste tijd steeds naar de AH in Zeeland als we in het weekend daar zijn. Thuis hebben ze altijd maar een paar broden in de overblijvers bakken liggen, maar in Kamperland liggen die bakken altijd bomvol. Vorige keer drie zakken weekendbollen voor 50ct/zak en drie zakken volkorenbrood voor 50ct/brood meegenomen :Y)


Dat zijn mooie aanbiedingen!

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 18:45

Ik ben ook erg van de Appie 35% en 70% scheelt echt zo veel! Je moet een beetje geluk hebben en juiste timing dat wel. Deze week ook weer hamsteren. Goudse kaas, 2e gratis bijv. Dus direct 2 blokken gekocht. Maar ook die flessen van Sugocasa. Zijn altijd best duur, ook wel lekker makkelijk (maak eigenlijk altijd zelf de saus) dus ook maar 2 gekocht en ook de pesto :Y) plus nog aantal andere dingen.... had 38 Euro korting door het hamsteren en de 35% 70%, in plaats van 93 betaalde ik dus 55.

En al die belasting op belasting etc .... tja wat doe je eraan. Op de juiste partijen stemmen... maar goed...

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:31

Ik was vandaag bij de Coop, en daar hadden ze bij de koeling een grote bak vol 50% uitverkoop producten. Ook heel fijn! Meteen een bakje vega balletjes en gekruide aardappels meegenomen voor het avondeten.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 22:21

Die 70% stickers zie ik maar heeeeel zelden hoor :) maar de 35% toch echt wel regelmatig. Of van die overblijfzakjes met groenten of fruit.
Brood eet ik zelf eigenlijk erg weinig dus daar ben ik dan weer niet zo op gericht.

Vandaag wel een redelijk flink bedrag uitgegeven aan nieuwe wandelschoenen en wandelsokken. Maar ik wandel erg veel en heb lastige smalle voeten met ook nog een gevoelige voetplaat / hielspoor. Dus goede schoenen zijn een absolute must. Ik had eerst altijd Ariats, daarna Meindl en ik heb nu een stel Wolky's uitgezocht, speciaal voor mensen met overgevoelige voeten a 170 Euries. Duurder dan de Ariats, goedkoper dan de Meindls... ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:23

Afbeelding
Dit is een voorbeeld. Op de verpakking zit een duidelijke sticker die verwijst naar het label. Het prijs label ziet er dan zo uit. Soms ligt er niks meer met sticker maar staat wel dat bordje er nog.
Het valt niet zo op in de schappen en ligt door alle koelingen gewoon op de plek van t product zelf. Was inderdaad benieuwd of het echt puur de avond tijd is en geluk hebben. Uit nieuwsgierigheid wil ik eigenlijk gewoon snel weer even gaan haha.


Coop zit bij m'n moeder en inderdaad ook daar 50% korting op vlees meegepakt 2 weken terug. Maar die zit te ver weg eigenlijk. Alleen als ik daar eens op bezoek ga en een gezellig kind heb :') plus die is voor mijn gevoel nog duurder dan de AH waardoor de 50% korting wel minder voelt dan andere winkels. Maar alsnog leuk!.

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:24

Symke schreef:
Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk

Je zult het brood maar moeten produceren voor dat geld..........

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:48

Symke schreef:
Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk


Oh apart. Dat is vrij hoog nog i.v.g. anderen. Was toevallig naar een andere AH en daar hadden ze het ook. Zelfde concept. 0.25 voor halfjes. 0.50 voor bolletjes (zondag had ik 10 krentenbollen) en simpelere hele broden en 0.75 cent voor luxe hele broden of luxe bolletjes. In m'n dorp was er niks vandaag en reed letterlijk langs een anderen een kwartier later. Daar lagen nog luxe broden die in altijd eet voor die 0.75 en had er 3 mee genomen. Lag nog zat.

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:50

Benzz schreef:
Symke schreef:
Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk

Je zult het brood maar moeten produceren voor dat geld..........

Dat lukt niet natuurlijk.. maar weggooien is ook zonde. Dus win win denk ik dan!

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 22:58

Die 70% is inderdaad wat mazzel hebben en rond het avond uur/17u is mijn ervaring. Soms is er wel iets over, soms niet.

Ik had van de week 2 tgtgo brood pakketten van AH, Ikea tas ramvol met brood, prima score voor een tientje. Kan mijn man weer een tijd van eten, ik eet eigenlijk alleen hun stevig spelt brood.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 23:02

Steenbok12 schreef:
Symke schreef:
Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk


Oh apart. Dat is vrij hoog nog i.v.g. anderen. Was toevallig naar een andere AH en daar hadden ze het ook. Zelfde concept. 0.25 voor halfjes. 0.50 voor bolletjes (zondag had ik 10 krentenbollen) en simpelere hele broden en 0.75 cent voor luxe hele broden of luxe bolletjes. In m'n dorp was er niks vandaag en reed letterlijk langs een anderen een kwartier later. Daar lagen nog luxe broden die in altijd eet voor die 0.75 en had er 3 mee genomen. Lag nog zat.


Hier zijn de halfjes momenteel 75 cent per stuk! Dat is echt goedkoper geweest.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:43

Steenbok12 schreef:
Symke schreef:
Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk


Oh apart. Dat is vrij hoog nog i.v.g. anderen. Was toevallig naar een andere AH en daar hadden ze het ook. Zelfde concept. 0.25 voor halfjes. 0.50 voor bolletjes (zondag had ik 10 krentenbollen) en simpelere hele broden en 0.75 cent voor luxe hele broden of luxe bolletjes. In m'n dorp was er niks vandaag en reed letterlijk langs een anderen een kwartier later. Daar lagen nog luxe broden die in altijd eet voor die 0.75 en had er 3 mee genomen. Lag nog zat.


Rond welke tijd is dit ongeveer?
En ligt dit bij het brood of op een andere plek?
Want ik heb het nog nooit gezien.
Wel bij de jumbo, halfjes waldkorn voor 50 cent