Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 16:40


Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:19

Heb je je telefoonnummer opgeven bij Facebook? Want andersom werkt het ook...als de buurvrouw jouw telefoonnummer toevoegd maakt haar Facebook een connectie met jou, waardoor jouw Facebook automatisch ook een connectie met haar maakt.
En verder...AI, oftewel de kunstmatige intelligentie is inmiddels zover gevorderd dat je maar een kleine suggestie hoeft te doen om heel veel (juiste) info te krijgen. Heb je bijvoorbeeld op een ander apparaat naar die specifieke sport gezocht of het ergens getypt? Zelfs dat kan maken dat dit soort dingen gebeuren.
Ik zou er niet teveel achter zoeken...afluisteren mag niet en gebeurd ook niet, maar er zijn zoveel gegevens die je zelf (onbedoeld) verspreid, dat er altijd wel ergens iets opduikt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 18:44

Na deze bekende kent u deze mensen is het niet meer voorgekomen gelukkig het blijft raar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 20:26

Waar het tot nu toe niet meer is voorgekomen (zelfs weken geen enkele kent u deze mensen voorstellen *\o/* ) vandaag is het weer zover. Nu is het me helemaal een raadsel. :+ Ik had een vergadering vanmiddag en mijn telefoon niet eens meegenomen. :') ik ben nog niet eerder op die locatie geweest, nog heb ik ooit iets te maken gehad met deze persoon of instantie.

Krijg ik net of ik de zoon ken van diegene met wie de vergadering is geweest. _O- De vergader meneer heeft niet mijn mail adres of telefoonnummer en me opzoeken op facebook lijkt me ook geen zinnige bezigheid geweest omdat het niks toevoegd aan wat er besproken is :n omdat het contact via iemand anders loopt waarmee wel contact is, maar dan via werkcontact gegevens en ook deze persoon was nog niet eerder op deze locatie geweest.

Dus hoe is dit mogelijk :+ is daar een logische link te vinden? Dit zijn van die soms onbegrijpelijke dingen. Lang leve de ongrijpbare dingen van facebook. :') Vooral omdat het niets toevoegd. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen willekeurige hun onbekende mensen zouden toevoegen of aanklikken als ze een dergelijk voorstel krijgen :P

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:24

Algoritmes?
Ik werk bij de receptie en krijg ook telefoontjes binnen. Ik had laatst een meneer aan de lijn, helemaal niks mis mee en prompt krijg ik een melding op LinkedIn of ik die persoon kende. Die persoon kende ik ook helemaal niet.

Karlijnxxx
Berichten: 1421
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:31

De persoon waarmee je hebt vergadert heeft je naam opgezocht op Google en ipv op LinkedIn je gevonden op FB. En dat eventueel via een gedeeld apparaat.
Om daar aan toe te voegen: ik heb denk ik mijn punt gemaakt in dit topic mbt hoe deze algoritmes functioneren, in het vervolg mag je zelf uitpuzzelen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 21:54

Het is nu niet eens een technische verwondering maar meer een waarom? :') waarom is het voor facebook boeiend om het voor iemand interessant te maken om een voor hun wildvreemde te zien te krijgen of het mogelijk interessant is.

Omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat er mensen zijn die mensen die ze niet kennen zouden gaan toevoegen aan hun vriendenlijst :+ tenminste ik ken die mensen niet terwijl van de mensen die ik ken de meesten een aardig lange vriendenlijst hebben ipv de handvol die ik heb :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:57

Ipsilonka schreef:
Ik weet het niet hoor, maar zou t kunnen zijn dat die mensen jou hebben opgezocht op Fb en dat je daardoor de melding krijgt?

Dit!

Als mensen op jou zoeken krijg je dat ook.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:58

Het waarom is vrij simpel. Hoe meer mensen met elkaar verbonden zijn, hoe meer mensen elkaars interesses en dus elkaars advertenties zien. Hoe meer advertenties gezien worden, hoe meer inkomsten.
Verder nog vragen? :P :D

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 21:59

karuna schreef:
Het is nu niet eens een technische verwondering maar meer een waarom? :') waarom is het voor facebook boeiend om het voor iemand interessant te maken om een voor hun wildvreemde te zien te krijgen of het mogelijk interessant is.

Omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat er mensen zijn die mensen die ze niet kennen zouden gaan toevoegen aan hun vriendenlijst :+ tenminste ik ken die mensen niet terwijl van de mensen die ik ken de meesten een aardig lange vriendenlijst hebben ipv de handvol die ik heb :')

Maar zolang jullie mogelijk interesse in dezelfde producten hebben is dat een waardevolle match voor facebook.

Zij zijn de stal en het voer, hè, wij willen er graag in staan :o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 22:04

Ok geld verdienen maar zijn er mensen die op die manier een wildvreemde zouden toevoegen? Ik kan me dat namelijk niet voorstellen. En advertenties? Dat zijn die dingen waarvan ik meteen x druk zodat ze verdwijnen. :')

Ik ben blij dat ik er weinig mee doe en vooral gebruik als messenger, waarom zou ik advertenties willen bekijken op iets dergelijks als facebook. Ik lees daar vooral over scam oplichting nep enz. :+

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:06

Oh genoeg mensen die wildvreemden toevoegen :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 22:10

Waarom zou je dat willen behalve om een lange lijst met vrienden te hebben :') als je iemand niet kent wat is dan de toegevoegde waarde van iemand toevoegen? kan me daar gewoon niks van voorstellen. Maar ok dan zijn die mensen er kennelijk wel. Bij catfish op mtv verbaas ik me daar ook altijd over. Mensen die anderen random een bericht sturen 8)7 kennelijk word ik dan toch echt oud -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-05-23 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:11

IMANDRA schreef:
Oh genoeg mensen die wildvreemden toevoegen :j

Absoluut. Ik krijg ook vaak genoeg een verzoek van mensen die ik niet ken.
Ik accepteer ze nooit.

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:56

Niet iedereen is hetzelfde en vindt de dingen die jij wel of juist niet doet ook logisch. Andersom kan dat ook zijn. Een levenservaring die niet nieuw is neem ik aan :-)

The social network is wel interessant om eens te kijken wellicht. En verder heb je geen idee of dezelfde connectie al tig keer voorkwam, maar nu een reden dat deze opvalt. Er is ook geen definitieve garantie dat de vergadersfspraak zo anoniem als jij dacht (anderen kunnen ook google raadplegen).Zelfs postduiven kunnen onderschept bij wijze van. Je activiteit online op bokt is ook niet echt anoniem. Of is dat de enige plek waar je wel informatie deelt?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 23:08

Bokt is idd de enige plek. Verder nergens, beperkt facebook voor een heel beperkt gesloten clubje. Ik heb het meer voor messenger aan laten maken destijds door iemand. als een soort van herinnering voor mezelf gebruik ik dat. Geen whats app, instagram, geen linked in of wat ook. En is mijn telefoon ook aardig app loos zullen we maar zeggen. Messenger, wordfeut, freecel en dat was het. :+

Ik zal eens zien of ik the social network kan vinden, is dat een film of documentaire?

Maar het blijft voor mij dan een merkwaardig fenomeen waarom mensen vreemden zouden willen aanschrijven of toevoegen als het niet voor werk is en ze er geen catfish of andere vage plannen mee hebben daarna. :')

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vreemd, facebook kent u deze mensen,Opmerkelijke voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:35

Veel facebook- of Instagramvriendjes geeft soms status onder de jeugd.

Influencer-neigingen, dan zéker heeft het nut om veel 'vrienden' te hebben.

Vind ik persoonlijk wat onzinnig, maar swah, als ze dat willen vooral doen.



Ik zit ergens in de 300 geloof ik, maar ik 'ken' okk heel veel mensen online. Wel mensen die ik veel 'spreek'.


De grap is dat sommige familieleden (mijn vader bijvoorbeeld) denken dat Facebook een soort intiem iets is voor persoonlijke vrienden en dat je dus ook álles van elkaar ziet.

Is hij pissig dat ik een facebook bericht van hem gemist heb. Maar ik zit in meer dan 30 groepen, beheer er een stuk of 3, heb een boel 'vrienden'.
Ik zie van géén van die vrienden alles.
Bij lange na niet.


In de openbare berichten op mijn facebook wil ik ook niet teveel dingen die bij 1op1 contact horen, of bij dingen die in 'kleine kring' horen.
Daarvoor lezen er teveel mensen mee.


Overigens heb ik al die mensen wèl om een reden toegevoegd, weet ik precies wie ik waarvan ken etc.
Sommige spreek ik ook regelmatig op messenger, via app of real life.


Ik heb gewoon vreselijk veel interesses, hobbies etc.
En van al die hobbies en interesses zijn er wel Facebookgroepen en/of real life contact groepen.
(Denk aan geocaching, 5 verschillende campergroepen waar ik dus ook mensen real life van zie, dieren en planten determinatie groepen, onderwijs groepen, hondengroepen en nog een paar vrij specifieke.

En dus ontmoet ook via Facebook soms ook mensen (nu 3 keer camperweekend vanuit verschillende groepen bijvoorbeeld)


En dan tikt het gauw aan met Facebookvrienden.

Daar zitten oppervlakkige kennissen bij maar ook echt goede vrienden die ik bijns dagelijks wel even spreek/app.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:19

karuna schreef:
Ok geld verdienen maar zijn er mensen die op die manier een wildvreemde zouden toevoegen? Ik kan me dat namelijk niet voorstellen. En advertenties? Dat zijn die dingen waarvan ik meteen x druk zodat ze verdwijnen. :')

Ik ben blij dat ik er weinig mee doe en vooral gebruik als messenger, waarom zou ik advertenties willen bekijken op iets dergelijks als facebook. Ik lees daar vooral over scam oplichting nep enz. :+

Denk je nou echt dat er iemand zit om je toe te voegen? Dit gaat gewoon geheel automatisch dmv algoritmes en vrienden van vrienden (op de yahoo boys na dan, maar die kan je er feilloos uithalen).